Akkor lesz szívás mert a leszerelhető kasztni elemek már jó ideje "fényezve" vannak. Nem kizárt akkor a 2000-2500-as csiszolás polír előtt. Csak paszta nem lesz elég. Sebaj,akkor csiszolok:)
Valószinű,hogy ezért kell majd polirozni ha az összkép nem tetszik esetleg. A szín meg olyan mint a Fabia zöld,de a lefujt elem se adja vissza,hogy igazából milyen ténylegesen:)
Semmi komoly felszerelés műhely stb és ezek ellenére van olyan a felület mint anno a gyári fény volt 24évvel ezelőtt és jobb mint pl 1-2 autógyártó gyári fekete fényezése. Olcsó festéknek számit szerintem 2.25L 12ezer volt 2éve edzővel együtt. Azért vettem ilyet mert nem vagyok autófényező és ha elcseszem akkor még mindig van festék,nem kellett pontosan számolgatni. Sokat hibáztam fújáskor,van olyan elem,hogy már szinte vastag rajta a festékréteg és még igy is maradt festék.
Sajnos itt igazolódik az a tétel,hogy az olcsóbb ,mindíg drágább!!! A PUR festékeket elsősorban ipari gépekre találták ki pont azért,mert ott kevésbé lényeges a tökéletes esztétikai hatás.
Fényeztem ipari tartályokat ehhez hasonló magasfényű ipari festékkel. 2.5 ös pisztollyal 6bar-on jól meghigítva. Ezek a festékek nem úgy terülnek mint a 2K autófestékek és sose lesznek olyan fényesek. Én nem vagyok biztos benne hogy ezek polírozhatóak.
Hagyományos és airless szórással, ecseteléssel. Az egyenletes, nem porózus felület érdekében előszőr alkamazzon egy vékony vagy permet réteget, hagyja az oldószer elpárologni kb. 5-30 percig mielőtt a végső bevonatot felviszi. Az összetevők (festék, edző, hígító) hőmérsékletétől és a kívánt viszkozitástól függően a festék 25-35 %-ban hígítható. A festék viszkozitása legyen 20-25 s, DIN 4. Airless szórófej nagysága: 0,011” – 0,013”, szórási nyomás 120-160 bar, a szórás szögét a befestendő felület alakja szerint kell megválasztani. Ecseteléshez a festéket a körülmények szerint kell hígítani
Durván sűrű a festék,pl egy átlagos zománc festéktől sűrűbb sokkal. Adatlapja szerint " A festék viszkozitása legyen 20-25 s, DIN 4. Airless szórófej nagysága: 0,011” – 0,013”, szórási nyomás 120-160 bar. "
"120-130% ba"-higítani??? Jól értem? A PUR festékek sajnos csak saját higítójukkal dolgoznak rendesen az akril,ill. észter higítók alaklmazásánál száradási és terülési problémák felléphetnek fel. Nálad valószínű,hogy a "túlhigításból" adódó jelenség ,és a nem saját higító alkalmazása okozza a fényesség csökkenést. Próbáld meg egy elemnél a polírozást, és ha az eredmény neked tetsző akkor elég a hiba kijavításához. Egyéb más esetben a "B" terv megvalósítása célszerű.
UI: Polírozásnál figyelj oda a rétegvasatgságra is ,mivel elég híg a festék,ezért nehezebben takarhatott,és a vastagság nem biztos,hogy megfelelőezért a kikopások valószínűbbek.
Igazából fényes ipari festék lenne csak elkövettem azt a hibát,hogy nem saját higitójával higitottam,(de lehet a sajáttal se let volna jobb)meg nagyon kellett higitani. 120-130% ba van higitva,hogy aránylag jól terüljön,olyan sűrű a festék.
A polír költséghatékonyabb és ugyanaz az eredmény ,vagyis fényes lesz a felület. A lakkozáshoz ,a tapadási problémák elkerülése végett csiszolni szükséges és a lakkozás után is kell políroznia felületet az esetleges kisebb hibák miattDe a kérdésre a válasz: Lehet 2K PUR lakkot,de lehet hagyományos 2K akril lakkot is fújni a felületre teljes száradás után. Azért figyelembe kell venni, hogy lehetőleg az alapfesték gyártójától származó fedőlakkot használd a jó minőség ,és összeférhetőség szempontjából!
Nem elég fényes,olyan selyemfényű. Végülis teszik elemenkét,de ha összerakva nem tetszik akkor jó tudni milyen lakk jó rá,vagy esetleg kap egy polirt 2000-es becsiszolás után.