Most készülök gépupgrade-re. Amit kinéztem hasonló árfekvésben, az egy PENTAX Z-1p és a CANON EOS 5. Mindkettőt 100 körüli áron vesztegetik mostanság. A kérdésem annyi lenne, aki már tartotta kezében egyiket, másikat mondja el, mik a tapasztalatai? Olvastam, hogy a Pentaxnak lassúbb az AF és öreg, a Canon-hoz több új cucc van+gyorsabb AF stb.
Ami nekem szempont, az nem is a gyors AF, sokkal inkább a cserélhető matt üveg a 250-es vakuszinkron stb.
Köszi!
Ma az analogok ára nem felfelé,megy persze ár és állapot függő nameg vevő.
Vevő az nem nagyon szokott lenni.
Az ár meg állapot az meg vizsgálat és megeggyezés kérdése ,részemről a váz az alappal szóba jöhet a többi nem érdekel .
Láttam 14-ért is és 35-ért is az érdekes hogy egyik sem kelt el.
Hello!
Teljesen új vagyok, itt is, meg fotózás terén is. Most örököltem egy Pentax Super A-t, hozzá 3 objektívet. Ti biztosan jobban értetek hozzá, Az objektívek: SMC 1:1.7, Koboron Macro zoom 1:3~5.3 72 mm, és van még egy Beroflex vario close -up lens. Szeretném megtudni, mennyit érhet ez a készlet, és valószínűleg eladnám..Ha valakit érdekel. Ebben kérnék tanácsot tőletek.
A 35-85/2.8-at mennyiért mérik, nem emlékszel?
Az enyémet tegnap hoztam el a szergelőtől, most fogom próbálgatni... (Egy kis pöcök volt eltörve benne, de mire szétszedték meg összerakták ezt a drabál szörnyet, lett 10eFt a számla...)
"Ismeri vki. a Vivitar 2x Macro-t? Optikailag milyen? Kb. mennyit ér?"
Te most a telekonverterre gondolsz, ugye? :-)
Az hatarozottan jo darab! Szep eles kep, nem vignettal, jo mechanika, stb.
Egyetlen baja van csak, a szokasos Vivitar dolog: az o bevonatuk messze nem SMC. Mondjuk ez a "csucsszuper" Sigma EX-eknel ugyanigy baj...
Az ara elegge szor az ilyesminek, 10-20 eFt koze tennem.
"láttam használtan egy K-s Vivitar S1 35-85/2.8-at. Nem ment rá az MZ-6-osra. Hogy lehet ez?"
Nagyon egyszerű: az objektív hátán a leblendéző pöcköt védi egy merev fém perem. "Rendes" obiknál ez épp akkora, mint a pöcök útja. Néhány dégebbi obin azonban (mint a nevetten is) rettenet hozzú, harmad vagy akár fél környi ez a perem. Régi gépekre ez simán jó, de a bajonetten belül levő PowerZoom érintkezőblokkba bizony beakad.
Mivel ez a perem semmit nem csinál a világon, nyugodtan eltávolítható a zavaró része.
"Amúgy ezt az obit ismeri vki.?"
Nagyon jókat mondanak róla mindenütt. Amit nem árt tudni: nem igazi zoom, hanem "varifocal", azaz zoomoláskor elmászik a fókusz!
Nemrég én is vettem egyet, de mechanikai bánattal azóta is szervízben csücsül. Gépre téve igen szolid, jó feelingje van, képem még nincs vele.
Ha jól olvastam, nemzetközi licitet, ill. szállítást nem szeretne az eladó.
Kár. Egyébként megvettem volna a 2,8/400-ast és a 2,8/300-ast is.
Majd máskor.
:((
Szeretném kérni, hogy ha valaki bírna egy Optio S4 magyar leírással, dobjon egy mail-t a lenti címre! Szerintem biztos megegyezünk a mennyiért, mikor, hol kérdésekben...
Szia!
MZ-6 ajánlom figyelmedbe ezt az oldalt , itt találsz infot a kérdésedre (sajna kb 3 éve nem frissült )http://www.photodo.com/nav/prodindex.html
Amugy szvsz a Vivitar nem egy nagy minőség.
Üdv Feri
Ismeri vki. a Vivitar 2x Macro-t? Optikailag milyen? Kb. mennyit ér?
A Syrexnél láttam használtan egy K-s Vivitar S1 35-85/2.8-at. Nem ment rá az MZ-6-osra. Hogy lehet ez? Nem minden K-bajonett ugyanolyan? Amúgy ezt az obit ismeri vki.?
Kedden megjött az eBay-en vásárolt Z-20-asom, és tegnap a Z-10-est is eladtam. Sikerült a családot is meggyőzni, hogy kell egy jó filmes gép is.
Egyelőre nagyon tetszik a 20-as. Köszönöm a javaslatot, hogy ilyet vegyek.
Kaptam hozzá egy 500-as vakut is, meg egy 70-210-es zoomot. Sajna a frissen érkezett obik gyengébbek voltak a már meglévőknél, ezért azokat eladtam a 10-essel.
Közben nyertem egy utazó zoomot is (Sigma 28-200, vadi új). Várom a nyarat, mint a szovjet fecskék...
(Állítólag nagyon szuper, jobb, mint a sima 4/300. A baj csak az lehet vele, hogy annyi hely nincs rajta, hogy - mint a sima 4/300-ra - egy házilag fabrikált állványgyűrű még elférjen rajta.)
whitefülű jól beszél, azaz:
- van közvetlen P67-K adapter
- a gyújtótáv fix marad
- jó nehezek a 67-es cuccok...
Amit hozzátennék még:
- azért annyira nem durván drága az az adapter, pláne használtan
- nem igazán jobbak a középformátumú obik a kisfilmeseknél; felbontásban kicsit rosszabbak is, viszont a középső 24x36-os területüket használod csak, ezért semmiféle életlenedés vagy sötétedés a sarkok felé ill torzítás nemigen szokott lenni ilyenkor
- fényerőben határozottan gyengék a 67-es obik a kisfilmesekhez képest, különösen a méretüket is nézve...
Szóval szerintem a jó kisfilmes fixekhez képest nincs igazán nyereség. Leginkább azok szoktak ilyen adaptert venni, akiknek a 67-esükhöz megvan valamelyik nagyteléjük, pl. a 4/400, és rátennék kisfilmesre is néha...
Inkább cipekedek, de műanyagot nem szívesen látok a fotóstáskámban!
A leshelyig valahogy kivinném, ott meg van időm kipihenni magam. Telében gondolkodom; de nem mintha az ex4/300-ad nem működne jól:)
A gyújtótávolság változatlan marad 6*7 obi esetén is!!
Szerintem létezik 6*7 35mm átalakító, csak aranyárban van.
Egyébként szeretsz cipelni? Mert a 6*7 obik elég nehezek.
Ha kisfilmhez akarok használni Pentax 6x7-es objektívet, akkor a 6x7-es lencse gyújtótávolsága hogyan alakul?(Lehet, ha megszakadnék ki tudnám számolni, de most inkább megkérdezem.)
Azt tudom, hogy 6x7-ben a gyújtótávolság a kisfilmes fókusztáv fele kb., azaz ott a 135-ös optika a kisfilmes 70-esének felel meg kb.
Ha viszont ezt a 135-ös optikát adapterrel ráteszem a kisfilmes gépemre, akkor a kisfilmes 135-ös objektív képszögét kapom ugye?
Még egy kérdés: van közvetlen 6x7-ről kisfilmre gyári adapter, vagy két adapterrel lehet csak megoldani a dolgot: először 6x7-ről 645-re, mejd onnan kisfilmre (ez utóbbi megoldás létezik, ezt tudom)?
(Van esetleg tapasztalat 6x7-es Pentax lencsével kapcsolatban? Gondolom egy fokkal még jobbak, mint a kisfilmesek.)