A Tipoval és a Bravaval is hozzájuk jártam, nem volt semmi különösebb gondom velük. Pl. amit a Tipon az Óbuda 1 héttel késôbbi idôpontban vállalt volna el (anélkül, hogy megnézték volna a kocsit), plusz nekem kellett volna utángyártott cucc után rohangálni, azt ezek aznap (!) délutánra korrekten lerendezték. Meg lehet beszélni, hogy akarsz e számlát, ha igen, akkor mi kerüljön rá. Ha komolyabb alkatrész kell, akkor arról muszáj számlázniuk. Ja, és nem tartoznak a Fiat Magyarország alá, hanem önállóak!!! (Nagyon sokat számít!)
Nincs érdekeltségem a cégben... :-) fôleg, hogy még decemberben ellopták a Bravamat... :-( Ha kérdeznetek kell valamit, akkor próbáljátok az alkatrészes kollégát (Dénest) kérni, ô a legnormálisabb és tényleg segítôkész srác. A cégtulajdonos, Magyar Dezsô, kicsit smucig alag, de lehet vele alkudni, beszélni. Remélem, nektek is bejön a cég, ha kipróbáljátok. Ha nem, írjátok meg! nehogy más megszívja.
A VIII. ker.-ben tudok egyet, többek között a Fiat Óbudával és Fiat Boldizsárral történt ismételt szívások után rendszeresn ide hordtam a Bravat. Érdekel a cím?
Na végre megvan az indításkor fellépő sivító hang oka: laza ékszij, feszítés után megszűnt. Lehetett volna rosszabb is, pl. csapágy. Nem működött a hátsó ablaktörlőm, ezzel vittem be.
Kiderült, hogy megszorult a tengely. Ez is lehetett volna rosszabb, azt monták, hogy néha a motor is leég. A tengely tisztítása, ékszij és a csapágyak ellenőrzése: 10 kFt. Nekem nagyon soknak tűnik, még nem vagyok hozzászokva a nyugati autók szervízáraihoz. Milyen órabérrel számolnak általában? (Márkaszervíz, szabályos számla.)
A maszekok olcsóbbak (számla nélkül), de minimális az alkatrészkészletük. Tudtok Bravo/Brava szakos maszekot? (É-ÉK Pest)
Emberek! Itt (inkább ott, nálatok) valami gond van!
1998. július végi 1.6SX-em van. 27700km van most benne. 75%-ban városban hajtom (Fehérvári vagyok), elég nyomósan vezetek, szeretem pörgetni a gépet.
Namármost. Pont ma néztem, hogy a benzinszintmérő totál a féltank jelzést metszi. Kilométeróra állása 417km. 630-660-nál korábban soha nem villan ki a sárga, de egyszer tavaly nyáron egy benzinnel 740 km-t tettem meg. Az általam mért átlagfogyasztás soha nem haladja meg a 7,8 litert. Télen se, városban sem. Ennyire jó motort fogtam volna ki, vagy mi?!?!?!?!?
Stika!
Jó a példád, így valóban hiteles lenne a mutató...
Erre mondom, hogy rossz a skálakarakterisztika. Az unikumos üvegnél a fél és tele jelzés véletlenül jó, más példán mutatom meg, hogy mit kell(ene) csinálni. Vegyél egy bármilyen szabálytalan alakú 50 l-es edényt, üresen jelöld be a mutató helyét a skálán. Aztán töltsd tele, és a mutató állásához rajzold be a tele jelet. Most engedj ki 10-szer egymás után 5 l-t, mindegyiknél rajzolj egy osztást, az ötödikhez ird oda, hogy 1/2 . Egy ilyen szintmérő két osztás között is kielégítően pontos egy adott alakú tartály esetén. (Ha pontosabbat akarsz, növeld az osztások számát.)
A benzinszintmérő témához szólnék. A Bravóm 1.6SX.
A fél tank jelzést 230-280 km körül éri el, attól függően, hol megyek, csak városban, vagy vegyesen. Ugyanígy befolyásolja a fogyasztást az időjárás is, télen számottevően több. Ekkor a sárga lámpa 380 km körül már világít, de általában 450-470 körül tankolok. Ilyenkor kb. 10-11 liter lehet még a tankban.
Próbáld úgy felfogni, mint az Unicumos üveget. Az ugye gömb alakú, tehát ha félig van (ahol a legnagyobb az átmérő) és leiszol egy decit, akkor nem megy le annyit az Unicum-szint (szerencsére), mint ha az aljából szivattyúznál. :-)
Az ezerhatos Bravo/Brava motor csak 16 szelepesben létezik, a mostani 1.2 16v elôtt volt az 1.4 12v, és 12v csak abban volt. Elég gyengusz volt különben, nem véletlenül váltották le. (Sógornak ilyen van, '97-es.)
csá
ti miröl beszéltek?
nekem 1.6 BRAVAM van 10 liter alatt sohasem fogyasztottmég (biztos bénán vezetek)
de hogy a sport légszürö leviszi a fogyasztást...
ezt nagy marhaság a sport légszürötöl csak nagyobb lett a szivászaj és nem megy érezhetöen jobban de a komoly mérések szerint is csak 2000-es motorok felett van érezhetö hetása én nagyon megbántam hogy vettem csak pénz kidobás
B.ON.TEX.-nel vettem, brutto 14e volt. A szuro moshato (moso kit 5e) es igy 60e km-ig jo a szuro.
M0-Autocentrumban a szervizest kerdeztem, es nem veszti el a garanciat az auto ha mas szuro van benne.
Ugy nez ki, hogy kb. 100km-el tobbet tudok elmenni egy tank benzinnel varosi forgalomban.
De majd akkor tudok pontosat mondani ha mar teljesen kifogyott a benga. Amugy 1.2 16V-s Bravoban hasznalom.
Van valakinek JR márkájú sportlégszűrője a Bravoban? Most használom el az első tank benzint vele, de nem hiszek a szememnek mert annyira levitte fogyasztást.
Nem győztél meg teljesen, mert a féltanknyi benzin az mindíg 25 l, bármilyen alakú is a tank. Meg mi köze a tank alakjának ahhoz, hogy az elején nem mutat fogyasztást a műszer. Inkább az van, hogy rossz a skálakarakterisztikája, tehát a vonások (pl az 1/2 ) és a végállás rossz helyen vannak berajzolva. Ez egy neves cégtől elég durva hiba. A tartalék ráhagyást is ugyanúgy kellene érzékelni menet közben mint elindulás után azonnal. Ez a jelenség inkább a tartály belső túlnyomásváltozásával függhet össze. De nem is kellene ráhagyás, mert a modern kocsikban már lötyögésgátló bordák vannak.
Nagyon jó a fogyasztásod, biztos főleg országúton jársz. Én a lakás-munkahely közti 16 km-t 40 perc alatt teszem meg a dugók miatt és igy csinálok átlag 8,5 l-t.
Ez főleg azért van (szintén 1.6SX), mert a benzintank szabálytalan alakú, ezért azonos mennyiségű benzinfogyás esetén nem mindig annyi a benzinszint süllyedése. Nekem elég különben 620-650-nél tankolni. A lámpa kb. 630-nál kezd el világítani. Persze ez már fogyasztás és vezetési stílus kérdése.
Az, hogy miért van, hogy ég - nem ég a sárga lámpa, az meg azért van, mert úgy van megoldva, hogy ha egy bizonyos szint alá csökken a benzinszint, akkor kigyullad, de NEM villog, mint anno a Ladában, ha lötyög a benzin menet közben a tankban. Tehát az érzékelőre "rá van hagyva" egy kis tűréshatár. Ezért fordulhat elő, hogy a következő gyújtásra kapcsolásnál egy kis ideig még nem ég, de utána márt érzékeli, hogy kevés a nafta és bekapcsol, mint írtad (10km) elég hamar.
Segítsetek,
engem megőrjít a benzinszint mérő. Úgy 500 km-enként szoktam tankolni (Bravo 1,6 SX). A mutató 100 km-ig meg se mozdul, aztán 380 körül éri el a félállást, aztán még 100 km és már bőven ég a sárga. Hajtottam már sok autót, de ilyet csak Daciánál tapasztaltam.
Más. Ég a sárga már egy ideje, megállok, egy óra múlva elindulok és most nem ég a sárga, csak kb 10 km után gyullad ki újra. Mik ezek? Típushiba vagy csak nálam van igy? Lehet javítani?
Valaki kérdezte, hogy a gyári adat 7 l tartalék mennyire pontos. Nálam decire.
Kedves Fiatosok!
Van egy kedvenc 1.6-os Bravám, de sajnos meg kell válnom tőle, mert kell a pénz lakáscserére.
Sx kivitel, légkondival, Mul-T-Lock zárral (50 e). Az autó középkék színű, tudjátok melyik az a gyári szín. Keveset futott, 25 e km, '96 óta.
Ha van ismerős vevő, szóljatok. Irányár: 1.970.000.-
Tel: 0620-9716881
Antal Péter
A napokban vettem egy hasznalt Fiat Brava-t, amit konnyufem felnikkel es peres gumikkal kaptam. Ezeket szeretnem elcserelni valakivel. A felnik termeszetesen serulesmentesek.
Amit kinalok:
4 db 6Jx15 eredeti Fiat alufelni otkullos
2 db 195/60R15 Firestone gumi elol kb 50%
2 db 205/50R15 Hankook hatul kb 50%-os
Amit kernek erte:
4 db 6Jx14 Fiat emblemas alufelni (vagy 5.5Jx14)
4 db 185/60R14 gumival, min 75%-os allapotban
+ eljossz hozzam, es Te fizeted a cserek koltseget
CommandAir :
Igen, az ominózus 1.2 16V Bravo az utas elott elkezdett nyöszögni, de nem állandó jelleggel. Most, hogy nincs olyan hideg, állítólag nem is csinálja. Vagy speciális spray segíthet ( az Alfa topicban ajánlgatták, tudod, rokonság...) vagy a hangosabb zene hallgatás. Szerintem nem nagyon érdemes foglalkozni vele.
4000-km korul elkezdett zorogni a muszerfal. Pontosabban nyikorog. Nem allando jellegel csinalja, de amikor igen akkor nagyon zavaro.
Tapasztalt meg ilyet valaki?
CommandAir:
Az ismerőseim tapasztalatai szerint a városban 7-7.5 körül mozog. Szerintem a 8 liter körüli még éppen határeset, hacsak nem versenyzel vele sokat a lámpáknál... Úgy olvastam az Alfás topicban, hogy a sportlégszűrőknek jótékony hatása van a fogyasztásra, de csak pár deciről volt szó.
Más : esetleg nem volna valakinek1.4 S Bravohoz két eladó gyári dísztárcsája ? Lelopás esete forgott fent...
Mi a tapasztalat Bravo 1.2 16V varosi fogyasztasarol? Nekem kb. 8 liter korul mocorog, kicsit sokallom.
Mi a velemeny a BONTEX-nel kaphato sportlegszurorol?
nem, nem vagyok az a tipus, aki a 30*100-as jamex matricat rak a kocsira. foleg a fogyasztas csokkentese miatt raktam vissza a sportlegszurot, allandoan bekapcsolt lampakkal jarok, legalabb azt kompenzalja. 3-5 deci/100 km. ezen kivul hideg motornal finomabban jar picit, na meg jobban ugrik. talan csak bemeselem magamnak, talan igaz a +5%. a masik dolog, hogy mar fel eve a szekrenyben van, ha mar tavaly kiadtam erte azt a 12000 Ft-ot, ne posvadjon a polcon...
Sikerult a valtot es a futes vilagitasat megcsinalnod?
visszarakattam tegnap a Jamex legszurot, ezuttal szervizben csinaltattam (45 sec = 800 Ft), de van rola papirom, ugyhogy ha megint szetesik, nem az en karom.... Szoval a kocsi mintha ujjaeledt volna, nem tudom, hogyan lehetseges, de mintha az a 4-5 LE plussz tenyleg ott lenne. Harmasban meg sem allok 90-ig :), es nem erzem, hogy gyilkolnam a kocsit. Es mintha brummogosabb is lenne.
CGO:
A 3 plusz 3 rejtett csavarig eljutottam, csak a tekeroket nem akartam letepni. Ha ezt a reszet szetkapom, van eselye, hogy az egesz kozepkonzolt ki tudom venni? Akkor a valtokar rogzitesehez is hozzafernek.
Nalunk a zarral ilyen gond nincs, csak annyi, hogy nyitott allapotban valamiert nyuzza az akksit. Szikrazik a saru levetelkor es a regi akksit le tudta kuldeni egy hetvege alatt. Fene se erti. Garazsban is zarni kell a centralt. A hatso ajto meg tovabbra sem nyit/zar centralra, pedig a szerkezet egyben van, a kabeleket meg ujra kotottem az ajtozsaner mellett (el voltak toredezve).
Tipo forever!
Miert nem lehetett egy Italophil topicot letrehozni? Annyi itt az olasz topic, hogy lehetetlen munka mellett mindet olvasni. Akkor most nyissak egy Maserati Quattroporte topicot?