Ilyen tapasztalat természetesen nincs, a nehezebb tárgyaknak nagyobb a surlódása.
Az akkumulátorok, a villanymotork, ezek között nincs különbség. Áramvonal, légellenállás az persze lehet, tehát visszavonom, mert ezt nem tudhatom.
A sebességnek viszont nagyobb jelentősége mint belsőégésűeknél. Ui. 10 liter üzemanyagot mindegy milyen gyorsan töltünkbe egy kannába és szívjuk ki belőle az mindenképpen annyi lesz, de az akkumulátor akár felét is elfűtheti ha gyors ez a két folyamat miközben a légellenállás ugyan úgy érvényesül.
Természetes intelligencia az emberé, mert az ember "természetes képződmény".
Mesterséges intelligencia pedig ember alkotta tárgy.
Nem a tárgy a lényeg hanem a szoftver.
Mesterséges környezet meg minden olyan hely, ahol az ember bármit is beavatkozik.
Akkor pedig az ember intelligencia az mesterséges hiszen abba aztán tényleg folyamatos a beavatkozásunk. (ha a szofvert nem ismered el mint emberi alkotó munka tárgyát, akkor lehet igazad)
Ellenkezőleg, az anód és a katód állandó, saválló, könnyű pl titán. Ha a kaódra megérkezik az ólom por az anódra az ólom-dioxid por, akkor még nem történik semmi, de ha összekapcsolódik a kettő kívül az áramkörön akkor mind a kettőből ólom-szolfát lesz. Na mármost mivel a tényleges energiahordozó így lehet akárhányszorosa az elektródáknak, lesz az 200-300.... nem tudom pontosan mennyi Wh a tárolt energia. A szulfátot kell egy gyárban vissza elektrolizálni ólomnak és oxidnak. Ez pl nem tetszik, a Tomsz kérte itt fél vagy egy éve, hogy mondjak egy példát, ezt elvileg minden, gyakorlatilag a legtöbb akkumulátorral meg lehet csinálni.
Maga a tömeg mozgatása igényel energiát. Toljon meg az ember egy 1t és egy 3t tömegű autót. Az a különbség bàrmilyen motornàl jelentkezik. A többlet akkutömeg mozgatása egyenletes 50km/h sebességnél is többlet energiát igényel.
Lehet hogy te így gondolod, de hibásan. A felosztás nem történhet a te önkényeskedésed alapján.
Természetes intelligencia az emberé, mert az ember "természetes képződmény".
Mesterséges intelligencia pedig ember alkotta tárgy.
Hasonlóan, mint a természetes és mesterséges környezet meghatározása általános iskola környezetismeret órán. Természetes környezet az minden emberi beavatkozástól mentes. Mesterséges környezet meg minden olyan hely, ahol az ember bármit is beavatkozik.
Norvégiában nincs fűtés para, de nálad van. A fogyasztást a légellenállás, és a hajtáslánc hatékonysága határozza meg, elsősorban, a tömeg, és az erő másodlagos, nem olyan, mint egy ICE autó.
Ez legfeljebb városi üzemben igaz. De ott meg előjön ugye a fűtéspara, főleg hidegebb éghajlatok mellett...
Azért amikor az EV200 kisbusz képes városi dugózásban 50-60km alatt lemerülni télen - ha nem akarnak a benne ülők szó szerint megfagyni - akkor azért az eléggé közel van a kvázi használhatatlansághoz...
Persze, tudom, ez "mind megoldható bagatell semmiség" - csak sajnos a gyakorlatban aki tövig beszopott egy ilyet, az többet inkább rá sem akar nézni semmi EV-re, és nyalogatja a sebeit a veszteség miatt, amivel ki tudott végül mászni az egészből...
A nagyobb súly nem jelent jelentősen nagyobb fogyasztást, mert amit a gyorsításnál elbukik az autó, azt fékezésnél visszanyeri, már ha elektromos, a gördülési ellenállás nagyobb valamivel, annyit növekszik a fogyasztás is, de közel sem egyenes arányban.
Pontatlanul fogalmaztam, mint akkumulátor ha lítium és mint tüzelőanyag elem mint ólom, akkor kb egyforma a tárolóképesség. Ha ólom-dioxidot és ólmot adagolunk az anódba és a katódba, akkor az energiahordozó tömege lehet elvileg millió szorosa is annak amiben felszabadul belőle az energia. Annyi csak a hátránya amit írogatok, hogy nem lehet feltölteni csak kisütni.
...hardware sincs tökéletesebb mert az ember tud könyvet olvasni, googlet használni, ahogy képes megfogni egy 1000 fokos tárgyat is úgy játszat a gigabájtokkal is.
A mesterségesség és az intelligencia szerintem valójában mint fogalmak zárják ki egymást.
A Li akkucella 3,5V.Az ólomcella 2V. Ha lenne olcsó ólom és kénsav lehet megérné gazdaságilag. De energiahatékonysági kérdés, hogy 100km-en csak 100kg Li akku, vagy 400kg Pb akku mozgatása igényel 4x annyi energiát.
A brit Independent állítólag azt írja, infostart hírekben mondják, hogy a hajózási társaságok már lényegében gúnyt űznek az orosz ellenes szankciókból.