Keresés

Részletes keresés

zkmchy Creative Commons License 2022.06.09 -1 1 423945

Ilyen tapasztalat természetesen nincs, a nehezebb tárgyaknak nagyobb a surlódása.

Az akkumulátorok, a villanymotork, ezek között nincs különbség. Áramvonal, légellenállás az persze lehet, tehát visszavonom, mert ezt nem tudhatom.

A sebességnek viszont nagyobb jelentősége mint belsőégésűeknél. Ui. 10 liter üzemanyagot mindegy milyen gyorsan töltünkbe egy kannába és szívjuk ki belőle az mindenképpen annyi lesz, de az akkumulátor akár felét is elfűtheti ha gyors ez a két folyamat miközben a légellenállás ugyan úgy érvényesül.

Előzmény: Future185 (423944)
Future185 Creative Commons License 2022.06.09 0 0 423944

Már hogyne lenne, nem is kevéssel eszik kevesebbet a sokkal nehezebb Tesla, hanem 15%-al.

Előzmény: zkmchy (423941)
zkmchy Creative Commons License 2022.06.09 -1 1 423943

Természetes intelligencia az emberé, mert az ember "természetes képződmény".

Mesterséges intelligencia pedig ember alkotta tárgy.  

 

Nem a tárgy a lényeg hanem a szoftver. 

 

Mesterséges környezet meg minden olyan hely, ahol az ember bármit is beavatkozik. 

 

Akkor pedig az ember intelligencia az mesterséges hiszen abba aztán tényleg folyamatos a beavatkozásunk. (ha a szofvert nem ismered el mint emberi alkotó munka tárgyát, akkor lehet igazad)

Előzmény: Tomsz85 (423933)
zkmchy Creative Commons License 2022.06.09 -1 1 423942

Future barátunk megoldja, fúj még 1-2 bart a gumiabroncsokba. (-:

Előzmény: Maketheworldabetterplace (423935)
zkmchy Creative Commons License 2022.06.09 -1 0 423941

Biztosan nincs ilyen tapasztalat. (-:

Előzmény: Future185 (423939)
zkmchy Creative Commons License 2022.06.09 -1 1 423940

Ellenkezőleg, az anód és a katód állandó, saválló, könnyű pl titán. Ha a kaódra megérkezik az ólom por az anódra az ólom-dioxid por, akkor még nem történik semmi, de ha összekapcsolódik a kettő kívül az áramkörön akkor mind a kettőből ólom-szolfát lesz. Na mármost mivel a tényleges energiahordozó így lehet akárhányszorosa az elektródáknak, lesz az 200-300.... nem tudom pontosan mennyi Wh a tárolt energia. A szulfátot kell egy gyárban vissza elektrolizálni ólomnak és oxidnak. Ez pl nem tetszik, a Tomsz kérte itt fél vagy egy éve, hogy mondjak egy példát, ezt elvileg minden, gyakorlatilag a legtöbb akkumulátorral meg lehet csinálni.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (423934)
Future185 Creative Commons License 2022.06.09 0 0 423939

Sőt, autópálya tempóban egyenesen kevesebbet eszik, pedig jóval nagyobb, és nehezebb.

Előzmény: Future185 (423938)
Future185 Creative Commons License 2022.06.09 0 0 423938

Pedig ez a tapasztalat, egy Model S nem eszik többet, mint egy i3-as BMW.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (423937)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2022.06.09 0 0 423937

Nem ezt tapasztalom.

Előzmény: Future185 (423936)
Future185 Creative Commons License 2022.06.09 0 0 423936

Minimális a különbség.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (423935)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2022.06.09 0 0 423935

Maga a tömeg mozgatása igényel energiát. Toljon meg az ember egy 1t és egy 3t tömegű autót. Az a különbség bàrmilyen motornàl jelentkezik. A többlet akkutömeg mozgatása egyenletes 50km/h sebességnél is többlet energiát igényel.

Előzmény: Future185 (423924)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2022.06.09 0 0 423934

A járműé az elektrolit, és csak az anódot, katódot visszük tölteni, szulfátot ólommà, ólom-oxiddá alakítani?

Előzmény: zkmchy (423923)
Tomsz85 Creative Commons License 2022.06.09 0 0 423933

Lehet hogy te így gondolod, de hibásan. A felosztás nem történhet a te önkényeskedésed alapján. 

Természetes intelligencia az emberé, mert az ember "természetes képződmény".

Mesterséges intelligencia pedig ember alkotta tárgy.  

 

Hasonlóan, mint a természetes és mesterséges környezet meghatározása általános iskola környezetismeret órán. Természetes környezet az minden emberi beavatkozástól mentes. Mesterséges környezet meg minden olyan hely, ahol az ember bármit is beavatkozik. 

Előzmény: zkmchy (423913)
Future185 Creative Commons License 2022.06.09 0 0 423932

Norvégiában nincs fűtés para, de nálad van. A fogyasztást a légellenállás, és a hajtáslánc hatékonysága határozza meg, elsősorban, a tömeg, és az erő másodlagos, nem olyan, mint egy ICE autó.

Előzmény: advocatusdiaboli (423929)
zkmchy Creative Commons License 2022.06.09 0 0 423931

Kell hozzá a stirlicz is máig is, némi információ nélkül csak úgy a számítógéppel most se lehet.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (423922)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2022.06.09 -1 1 423929

Ez legfeljebb városi üzemben igaz. De ott meg előjön ugye a fűtéspara, főleg hidegebb éghajlatok mellett...

Azért amikor az EV200 kisbusz képes városi dugózásban 50-60km alatt lemerülni télen - ha nem akarnak a benne ülők szó szerint megfagyni - akkor azért az eléggé közel van a kvázi használhatatlansághoz...

 

Persze, tudom, ez "mind megoldható bagatell semmiség" - csak sajnos a gyakorlatban aki tövig beszopott egy ilyet, az többet inkább rá sem akar nézni semmi EV-re, és nyalogatja a sebeit a veszteség miatt, amivel ki tudott végül mászni az egészből...

Ez egyelőre egy drága és nem túl jó hobbi.

Előzmény: Future185 (423924)
Future185 Creative Commons License 2022.06.09 0 0 423928

Csak nagyobb nyomás kell a kerékbe, és a súlynövekedés hatása eltűnik.

Előzmény: Future185 (423927)
Future185 Creative Commons License 2022.06.09 0 0 423927

A gumitól.

Előzmény: zkmchy (423926)
zkmchy Creative Commons License 2022.06.09 0 0 423926

a gördülési ellenállás nagyobb valamivel, annyit növekszik a fogyasztás is, de közel sem egyenes arányban.

 

Mitől ne lenne egyenes az arány?

Előzmény: Future185 (423924)
zkmchy Creative Commons License 2022.06.09 0 0 423925

A lítium és más akkumulátorok energia sűrűsége úgy van meghatározva mint ha a motorbenzin tömegéhez hozzá adnánk még a motorét is.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (423919)
Future185 Creative Commons License 2022.06.09 0 0 423924

A nagyobb súly nem jelent jelentősen nagyobb fogyasztást, mert amit a gyorsításnál elbukik az autó, azt fékezésnél visszanyeri, már ha elektromos, a gördülési ellenállás nagyobb valamivel, annyit növekszik a fogyasztás is, de közel sem egyenes arányban.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (423919)
zkmchy Creative Commons License 2022.06.09 0 0 423923

Pontatlanul fogalmaztam, mint akkumulátor ha lítium és mint tüzelőanyag elem mint ólom, akkor kb egyforma a tárolóképesség. Ha ólom-dioxidot és ólmot adagolunk az anódba és a katódba, akkor az energiahordozó tömege lehet elvileg millió szorosa is annak amiben felszabadul belőle az energia. Annyi csak a hátránya amit írogatok, hogy nem lehet feltölteni csak kisütni.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (423919)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2022.06.09 0 0 423922

Kíberhadviselés a legokosabb bio és elektronikus elmék küzdelme.

Előzmény: ,m,1710 (423848)
zkmchy Creative Commons License 2022.06.09 0 0 423921

...hardware sincs tökéletesebb mert az ember tud könyvet olvasni, googlet használni, ahogy képes megfogni egy 1000 fokos tárgyat is úgy játszat a gigabájtokkal is.

A mesterségesség és az intelligencia szerintem valójában mint fogalmak zárják ki egymást.

Előzmény: zkmchy (423918)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2022.06.09 0 0 423920

A napelemről átkapcsol Bre, majd vissza.

Előzmény: zkmchy (423918)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2022.06.09 0 0 423919

A lítium könnyű. Az ólom nehéz.

A Li akkucella 3,5V.Az ólomcella 2V. Ha lenne olcsó ólom és kénsav lehet megérné gazdaságilag. De energiahatékonysági kérdés, hogy 100km-en csak 100kg Li akku, vagy 400kg Pb akku mozgatása igényel 4x annyi energiát.

Előzmény: zkmchy (423888)
zkmchy Creative Commons License 2022.06.09 0 0 423918

Miért ne? A napelemeit is karban kell tartani, újakat építeni és értelme semmi.

Ha viszont beleépítsz valamit ami ezt gátolja, az már érzések érzelmek megjelenése de olyan van így is milliárd számra a világban.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (423916)
zkmchy Creative Commons License 2022.06.09 0 1 423917

A brit Independent állítólag azt írja, infostart hírekben mondják, hogy a hajózási társaságok már lényegében gúnyt űznek az orosz ellenes szankciókból.

A kreml viszont rekord bevételekkel gazdálkodik.

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2022.06.09 0 0 423916

Miért kapcsolná le magát a MestInt? Minimálszennyező napenegiából működik, áramhiány esetén alszik.

Előzmény: zkmchy (423911)
,m,1710 Creative Commons License 2022.06.09 0 0 423915

Ez a tlma, ha egyáltalán anak lehet nevezni? azt azér hoztam fel, mert olvastam egy elég inteligens ciket gondolatot a mai destrukti helyzetröl

amibe a ember már elásta magát és a primitivségét ugy adja elö, mindha normális lenne az emberek meg bologatnak, ezt fogja felül birálni a ...... 

csak enyi

megyek beindulha a forum. hehe

Előzmény: zkmchy (423914)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!