12 éve van nálam a kocsi, ezalatt egyetlen meghibásodást produkált :-) Most lett egy második is. (OK, nincs napi használatban, de azért ez tényleg figyelemreméltó)
Viszont ez elektromos gond, azokhoz annyira nem értek. De talán nektek van ötletetek.
Menet közben elkezdte bejelezni a check control, hogy hiba van a féklámpáknál, miközben egyik izzó sem égett ki. Nagyon gyorsan -egy nap alatt- eszkalálódott a baj, és most már egyáltalán nincs féklámpám.
Nem hinném, hogy a féklámpa-kapcsoló a hibás, mert hát honnan tudta volna a rendszer, hogy éppen fékezek, ha rossz a kapcsoló.
Viszont van ez az ún. Lampenkontrollgerät. Ezzel volt már gondja valakinek? Szerintetek lehet ő a bűnös? Jól sejtem, hogy ez figyeli az izzók állapotát, és ez adja le a drótot a CC-nek, ha valamelyik kiég? Okozhatja azt, hogy egyáltalán nem égek a féklámpák?
Van egy BC 2-es 325i-m. Elromlott a hőm. érzékelő. Honnan tudnék szerezni egyet? az újabb típusokét bele lehet rakni pl: 36? A cikkszám/csatlakozó tudom hogy más.
Valamint van egy felesleges komplett b25 tempomatom, mennyit kérhetnék érte?
Egyebkent a baj a nem egy síkban futással van. M20 vs M21. Hosszabb távon terveztem amugy hogy valami értelmes boscht maszekoltatok rá, mert szerintem nem lehetetlen küldetés, de azért gépmunkás nem csak legózós.
Volt 24td-m nem jó rá az M20 csak a sajátja. Ami amugy egy f.s valeo, végig szoptam is vele... Nincs is más hozzá gyártóba nagyon, legalábbis bosch nincs. A valeohoz meg már alkatrész is döcögős, bár csapágy azért sanszos hogy lesz. Ami felfogatás/geometria szerint stimmel az a korábbi nem villanyos 524td Bosch generátora ami asszem 60 vagy 65A-s "csak". Nekem végszükségnek volt ilyen tarcsiban eltéve bár sosem került fel végül így nem tudom jók-e, mert van 2 is :D Az eredeti amugy 80A-s. Ha nem villanyos dízel meg nincs rommá pakolva elektromos extrákkal, meg nem sok a rövid táv, nincs hátul az akksi, stb... amekkora kalap szar a valeo lehet egy patentül felújított Boschban jobban bíznék kisebb Áram ide vagy oda.
Ha érdekes lehet meg tudom nézni őket illetve vannak még valeo maradékaim is, azoktól is megszabadíthatsz ha megéri a sör/csoki/vas árát nekem már nem fog kelleni ugy sem.
En is pont ugyanezzel szivok anyos autojan, csak nekem a forgoresz tengelye ragodott be. Megneztem neked realoem-en, de cikkszamra is, rajzra is teljesen mas az M20/21 generator. Ugyanakkor en at gondolom, hogy ha fel tudod tenni nagy bajt nem csinalhatsz. A dizelnel az alacsonyabb fordulatszam miatt valszeg kisebb a generator ekszijtarcsaja, de az egyes alkatreszek cikkszama is kulonbozik, nem csak az ekszijtarcsa. Ha latszolag fel is megy, arra figyelj, hogy az ekszijtarcsak sikban vannak-e! Hosszu tavon meg kerits egy jo M21-es generatort!
Na, és most jön a nagy kérdés, hogy kívülre milyen gumiharang kell? Ha maradok ennél a Duraboot megoldásnál, akkor a Kauffer tud hozni emberi áron belsőt, 2400Ft/db áron. Elvileg oda a DBC400-as kell. Jól gondolom? Belülre ilyen fém kalapra van gyárilag sütve a gumi. Próbált már valaki onnan régit levágni és rábilincsezni ilyen univerzálisat? Kivitelezhető a dolog, marad akkor perem amire felül biztonságosan a harang a és a bilincs sem csúszik le? Nincs most előttem a dolog...
Kívülre viszont nem ajánl semmit a gyártó honlapja sem. Oda milyen méret kellhet? Külső, belső átmérő és hossz kéne.
Bizony, láthattál. :) Oly annyira, hogy én végig azt mondtam a skacoknak rólad, hogy én ezt az embert ismerem. De hirtelen nem tudtalak hová tenni, aztán beugrott, csak a neved nem, így nem szólítottalak meg, bocsánat. :)
Köszi a tippet a gumiharangra, mindjárt rákeresek hol lehet ilyet kapni...
Ha jol emlekszem kb 10 eve onhe lader-tol vettem a vastag feltengelyeimet friss gumiharanggal. Na azt kerdezzetek meg o mit tett ra, mert azota hibatlan.
Nekem van egy spidan, ami már kb. 3 éve fenn van, lehet benne 100e km+, egyelőre megvan. Továbbá van egy skf, spidan kombó másik autón, de arról nem tudok nyilatkozni, mert kb. fél éve van csak benn.
Másfél éve önhibámból kiszakítottam a vastag hátsó féltengelyem bal külső gumiharmonikáját. Mivel nemsokkal utána cseréltem difi áttételt is azzal együtt "egy kosszal" kicseréltem az összes harmonikát, mondván már 25év feletti az összes, nem árt a csere. Legrosszabb döntésem volt. Bárdiban vettem meg az akkor legjobbnak mondott szettet, de pontosan ennyi idő elég volt ahhoz, hogy az összesen hatalmas repedések legyenek és az egyik teljesen szétnyílva szórja ki a zsírt magából.
Néztem a gyárit, 18eFt/db környéke és kell belőle 4db ugyebár.
Ki miben bízik meg, mi vált be neki a felújítás alkalmával? Nem szeretnék mégegyszer ilyen szart beszerelni és csak szivatni magam később, de gyári harmonikára sem szívesen költenék 72eFt-ot.
Sikerült fennakadni a kocsimmal egy kapubeállón, és elgörbült az első bölcső.
Kicserélném egy bontottra, de nem tudom, hogy van-e különbség a bölcsők között évjárat és a motor függvényében? Vagy bármi ami E30, azt megvehetem nyugodtan?
Nekem is ugyanez a tapasztalatom. A családban van egy hibátlan állapotú M54B30 eszegeti az olajat. Az én M52TUB28-am 230e km-rel két olajcsere között konkrétan semmit.