Igazságod van, Zak! A Palio-ban is ott az 1.6-os motor, tehát nem csak Bravo-tól fölfelé elérhető. A Palio kiment a fejemből, valahogy nem számolok vele, lehet, hogy a kombi volta teszi...:-)
Az 1.4-es Alfa blokk 1370 ccm-es, a Fiaté emlékeim szerint 1372 volt.
A beltérnél én zörgést a téli idöszakban tapasztaltam addig amíg az utastér fel nem melegszik, nevezetesen jobb oldali szélvédo-muszerfal találkozásnál. A futómu olaszosan stabil. Csendes is, köszönhetoen a segédkereteknek. Az ülés pedig kényelmesebb mint az elozo verzióé mert hosszabb az ülolapja és jobban támasztja a lábat.
A Bravo 1.2 SX rol csak a motorokkal kapcsolatosan van észrevétel?! Beltéri anyagok az ido haladtával, futómu a pesti utakon ...
Papír szerint 5500-nál adja le a 82 LE-t.
...arról nem is beszélve, hogy csontugyanez az 1.6 blokk működött már a Tipo-kban, csak értelemszerűen más hengerfejekkel, tehát nem kellett átállni új gyártására. Ugyanez volt a helyzet az 1.4 12v motorral, ez is működött már a Tipo-ban, új hengerfejet kapott, de nem fért el twin cam 16v forma ezen a blokkon, ezért lett sima OHC 12v
Nekem volt 1,4 12V Bravom. (Mint már említettem.) Nem is volt vele semmi gond. A városon kívüli fogyasztása is nagyon jó volt. Ha egy kissé nyomatékosabbá tudták volna tenni szerintem akár még most is futhatna. Persze városban fogyaszthatott volna kevesebbet.
Én azért vettem Puntót mert nem akartam Bravot venni 1,2-es motorral. Az 1,2-es Bravo és Sporting nagy magnóval kb egy árban van. Az 1,6-os Bravo kicsit sok lett volna. Érdekes, hogy ugyanaz a motor a Puntóban 5000-nél adja le a 80 lóerőt, míg a Bravoban 6000-nél a 82-t.
Az Alfákban használt 1,4-es 90 lóerőre hangolva szerintem nagyon jó lenne a Puntóba és a Bravóba is. Igaz tapasztalatom nincs ezzel a motorral.
Érdekes kérdés ez az 1.4 téma. Való igaz, a Fiatnak nem jött be ez a 12 szelepes megoldás. Én már hamarabb is vettem volna Bravo-t, de gondoltam elobb-utóbb majdcsak kap rendes 16 szelepes hengerfejet meg hengerenkénti befecskendezést. Helyette jött az 1.2 16V.
A fo ok SzVSZ a költségcsökkentés, mert ezt az 1.6 blokkot változó kialakítással-hengerfejjel használják a FIAT-LANCIA 1.6,1.8.1.8VVT. modelleknél. Azokívül az Alfa is ezt az öntvényt használja a TS motorokhoz. Meg ott van az 2.0 20v ami megint ugyanezen öntvény 5 hengeres verziója. Az 1.2 viszont a kis FIRE motorcsalád sarja amit a 80-as években fejlesztettek az UNO/Y10 modellekhez. Az 1.2 16V már szerepelt a Punto I.-ben is 86 lóerovel. Bizonyára kapóra jött a tervezoknek ez a bevált és olcsón implementálható motorocska. Sajnos a méretek miatt ez a Fire motor tovább már nemigen fúrható. A másik sorozat meg talán túl nagy. SZVSZ itt a probléma gyökere.
Teljesen igazad van, prb: egy dögös 1.4-es motor hiányzik a palettáról. Én pl. csakis azért nem vettem Punto-t, mert 1.4-es nem volt elérhető. Az 1.6-os is csak Bravo-tól fölfelé kapható, én ezt sem értem igazán - mármint hogy miért nem lehetett legalább a nagy sorozatban gyártott, tehát fajlagosan olcsó 103 lovast kínálni a Punto-ban.
A magam részéről Bravo-ból is szívesebben vettem volna 1.4-est - nem a régi 12-szelepest! -, ha lenne, mert elég sokat járok városban, és a 103 lovas gép itt bizony lazán benyeli a 9-10 litereket.
Ezzel együtt a Ecotec 1.4-es a mai kor Fiatjaiba nem passzol a karakterisztikája és a hangja miatt, lehet, hogy a jövőbeni Fiatokba már igen...:-(
Asszem! Szerintem az új Bravo/a 2001 ősze előtt nemigen lesz nálunk kapható. Abból gondolom, hogy Itáliában már fut az Alfa 147, nálunk csak jövő tavasszal lesz elérhető. Ott tavasszal jön ki a Bravo, egy fél év késés benne lesz a pakliban. Az olaszok amúgy is szereteik hazai piacon kipróbálni az új modelleket, mielőtt ráeresztik őket Európára.
Még mindig minden érdekelne (már inkább csak a negatívumok - mire számíthatok!) az 1.2 Bravoról
Jövő hét kedden vehetem át, ha a teremtő és a kereskedés is úgy akarja:))
Az eco-tech motorokkal igen is baj van. Ezt csak onnan tudom, hogy jelenleg is egy ilyet használok (1.6 16V), illetve a cégnél még pártíz darab van. Egyre jó. Higgadt nagypapáknak, hétvégi telekre járáshoz. Ilyen használatnál nem is eszik sokat, és a célra megfelel. De! A fordulaton nem veszi, és nem is ejti. Gyors váltás kizárt. Alacsony fordulaton gyenge, de magasabban is csak erőlködik. A hangja bántóan morgós. Egy kicsit is dinamikusabb haladásnál a fogyasztása az egekbe szökik, a többletbenzin leöblítésére jófajata motorolajat is hozzáhörpint. (kb 2 liter/15 ezer km). Hirtelen gázadásra megtorpanással reagál, bizonyos fordulatszámokon csúnyán rezonál.
Hát kell nektek ilyen????
Arról nem is beszélve, hogy menni egyéb gond van velük. (Alapjárati problémák, rántgatás, kipufogógáz visszavezetés, stb)
Szóval egy autó stílusához a motor is hozzátartozik. Egy Fiatba pedig nem való egy ilyen nyugdíjas betegágy motor.
Azt nem tudja valaki, hogy az új Bravó mikor kerül Magyarországra?
Hali granturismo,
először én sem értettem és dühöngtem is miatta. Jobban belegondolva az lehet a dologban, hogy a garancia alatt a költségeket (alkatrész, munkadíj, esetleges szállítás és cserekocsi) a Fiat Mo viseli, és így próbálják megakadályozni a visszaéléseket.
98 decemberi, 1.6 SX, már az új kiadás. Az első perctől szorosnak találtam az 1-est és a hátramenetet, aztán 5000 km-nél kezdett megszólalni a váltó 2-esbe visszakapcsolásnál. Előtte az 1-es már nagyon szorult. Azóta (10 000 km) tökéletes. Nem kell aggódni szerintem, az ilyen hibáknak elő kell jönni a garancia alatt.
Ennyire azért nem ismerem. Egy kolegámnak volt egy Astrája 1,4-es azzal mentünk. Nagyon ment az autó. A karakterisztika és hanghatás meg szívócső és kipufogó kérdése leginkább. Az 1,4 12V-hez képest előrelépés lehetne.
Ha ironikus akarok lenni, akkor azt mondom, hogy igazad van: egy olyan autóban, mint láthatóan az új Bravo lesz, csakugyan semmi gond nem lesz az Ecotec-motorokkal...:-))
Egyébként pedig csak annyi a gond velük, hogy Fiat-ba nem illenek, sem karakterisztika, sem hanghatás alapján. Több változatukat is vezettem, és valamennyit kissé sótlannak, ám korrektnek találtam.
Bocsi Stika.
Csak nem igazán értem miért kell egy hivatalos márkakereskedésnek engedélyt kérni a váltó megbontására. A FAM így bízik meg a saját márkakereskedojében?
Szerintem az Ecotec motorral nincs semmi gond. Amikor a Fiat mellett döntöttem - helyesebben a barátnőm, de önállóan sem döntöttem volna másként - engem nem is annyira a motor érdekelt mint inkább az autó stilusa. Mivel egy Alfa - egyenlőre - nem elérhető számomra így csakis a Fiat jöhetett szóba. Közönséges földi halandó számára elég kevés autó van amely stílusában valami érdekesebbet adna az átlagnál. Lehet, hogy a Fiatot is elfelejthetjük?
Kezdek ideges lenni ezektől a váltógondoktól. Az enyémben 1800 km van, most akkor várjam a hibát? :-)
Stika! Mikor történt a váltóhibád, és mikori kiadású az autód?
Más. Az új Bravo/Brava a Terminálon egy külön topicot kapott, a vélemény szinte egyhangú: sikerült uniformizálni és ellaposítani az egyik legdögösebb és legeredetibb alsóközepes gépet. Ráadásul a cikk valami olyasmit emleget, hogy Ecotec motorokat (is) tesznek majd bele.
Mit mondhatnék? Állati szerencsém van, hogy most vettem Bravo-t...
Teljesen ingyen volt, csak a végén tele kellett tankolni. Úgy volt, hogy megadták a topgarancia telefonszámát, és tippet adtak, hogy mit kell mondani (Úgy recseg a váltó, hogy nem merek elindulni) Kijött egy tréler, a cserekocsit ( 0 km-es 1.6 Bora ) is házhoz hozták és a Fiat Koncznál adtam le. A topgarancia biztosítja, hogy hasonló kategóriájú autót kell adni. (A Borával kapcsolatos tapasztalataimról már írtam ebbe a topikba, szerintem csak ministrálhat a Bravonak.)
Hát úgy látszik, hogy az 1.6-al is baj van, de várjuk meg, hogy mit mondanak a többiek. Lehet, hogy csak egyedi hiba. A márkaszervíz a lehető leghivatalosabb volt, a Fiat Koncz. De azóta kerülöm őket. Mert (CommandAir kérdésére) bevittem a kocsit Hétfő reggel, azt mondták, hogy Pénteken érdeklődjek. Pénteken kiderült, hogy semmit nem csináltak, csak a Fiat Mo. engedélyére vártak. Azért az alkatrészt beszerezték, mert tudják, hogy mi a baj. Erre elég ingerülten megkérdeztem, hogy akkor mi a répát csinált itt a kocsi 5 napig. A válasz válvonogatás, de elintézték, hogy a valódi javítás alatt kapjak cserekocsit.