-Majd nyáron, a jól sikerűlt hajóépítés örömére. :o) Bár nem tanácsos, előre a medve bőrére.. Van itt is minden: http://www.deepblueyachtsupply.com/ Nem is értem, miért van minden máshol :o)
A két levelü csigát sztem jobban járunk ha leöntetjük .. ( nem lenne jobb a 3 levelü?) Vajon mennyiért öntenek egy ekkora háromlevelü csigát? Bár ez nemcsak öntésből áll.. Üdv! Marci
Üdv mindenkinek! Nos nagyon köszönöm a sok és igen-igen tartalmas hozzászólást!
Ez Az! A hajós társadolom ha összefog, igen nagy dolgokat képes megoldani.
Én mint zöldfülű Csónakos horgász (Hajós) nagy örömmel vettem tudomásúl,hogy a víziemberek nemcsak a vízben segítenek, hanem a szárazföldön is!!!!
Kezdésnek megpróbálom ékkel alátrimelni mert ahogyan a képen láttátok nos, az ugy áll a vizen is. Az vicc az egészben,hogy a fogyasztása 4-5liter körül volt, igaz hogy nem is hajtottam.
Ha nem a neten kutakodnánk a vílágba, már jó sok sört megihattunk volna a találkozás örömére. Tegnap láttam, skiff-re kerestem. Ma is ilyesmivel cseszem az ídőmet, a tervek megérkezéséig. Várom a pontos propeller méretet, lehet hogy lesz gond a beszerzéssel.
Talán vitorlás berkekben jobban elérhető, vagy esetleg öreg (bocsánat: sokat látott) hajósoknál a padláson? Amig ez nincs addig a tengelynek és a tönkcsőnek sem ugorhatok neki.
Pont ezen akadtam meg én is, hogy az egész hajót 80 millió dollárért építették a ferdeszeműek....erre fel - egyetlen fuvarba - 90 millió dollár értékű anyag fér.
És még mondja valaki, hogy a vízi-teherszállítás nem gazdaságos. .
A hajótest meghosszabbítása laminálással, a motor két oldalán, nem drága, de gyakorlatot, vagy szakembert igényló feladat. Szépen megcsinálni nem könnyű.
Nem láttam a film elejét, lehet hogy abban volt róla szó. Habár egy 300 000 tonnás hajót hatékonyan fékezni hátramenettel elég zürös ügy lehet. Gondolom fék nélkül 20 mérföld alatt áll meg fékkel meg talán 12 alatt. Na ez már tök mindegy. Ez úgyse nagyon tekergetné a kormány hogy megpróbáljon kikerülni egy 1000 tonnás "csónakot" A kürt eredményesebb eszköz lehet. Vagy elmegy, vagy elsüllyed
Kezdő hajós vagyok és a hajóépítést is csak szagolgatom. Ha ezt a kishajót akarod ekkora sebességgel használni, akkor nagyon jót tenne egy powertrimm.
Ha most fixen beállítod a megfelelő siklási helyzetet (ehhez saccra kb 10-12 fokkal megkellene döntened a fartükröt hátrafelé.) akkor normális nyugodt vízen jó lehet, mert felemeli a farát. Baj csak abból származhat, hogy egy kellemetlenebbül hullámzó vizen meg nem tudod felemelni az orrát szükség esetén A hajó rövidsége miatt, előállhat az a helyzet hogy orral érkezel egy hullámba. 60-80 L víz hülyén néz ki az ember ölébe. Tapasztaltam a tavalyi turán, ha Mervipapa nem mondja, hogy a pesti szakasz előtt emeljem meg a hajó orrát, akkor lehet hogy a hirekbe szerepeltek volna túra hősi mentői. Én meg lettem volna a balfasz hajós.
Szerintem az alábbi megoldások jöhetnek szóba:
Power trimmes motor (drága)
Menetközben állítható trimm lapok (no az se olcsó)
Középkonzol (az is pénzbe kerül)
Nagyobb, gyorsabb haladásra és pecázásra együttesen alkalmasabb hajótest. De hosszútávon ez a legolcsóbb megoldás, mert a következő problémád egy kis, eső ellen védő kabin hiánya lesz.
Fartükör döntése megfelelő szögben(legolcsóbb, de a hajózás biztonságára legveszélyesebb) Ebben az esetben a következőket kellene csinálni. Fából vagy vízálló rétegelt lemezek összeragasztásával kialakítani egy olyan ékformát amelynek a legvékonyabb pontja kb 10 mm, a legvatagabb pedig a motor felfogásának megfelelő, és a kivánt szög által kiadott méret. Inkább csinálj két 6 fokosat mint egy 12 fokosat. A próbákon kiderül melyik szög a legmegfelelőbb.
Jól mondja GPS, én is láttam. A film készítói szerint nincs hátramenet, de olyasmit is mondtak hogy egy fuvar az kb 90 millió USD. Valami böhöm nagy tanker, a tartályok 30 valahány méter magasak.
A 38 Kmh több mint kitünő egy 25 -ös motortól !!Én a fixen szerelt trimmlapot ajánlanám házi kivitelben .Rozsdamentes lemezből és 2 db 8-as drótkötélfeszeszitővel kitámasztva.