Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

granturismo Creative Commons License 2000.08.16 0 0 395
Na itt vagyok.
Szóval az elektronikus befecsis motoroknak van egy olyan tulajdonsága, hogy ha a lábad leveszed a gázpedálról, akkor egy mágnesszelep elzárja a befecskendezést. Ez üzemanyagtakarékosság miatt van, hogy motorfék üzemben a motor ne szívjon be feleslegesen üzemanyagot. Ilyenkor úgy érzed "megtorpan" az autó. Elofordulhat finom vezetési stílusnál is, a gázpedál egy bizonyos helyzetében, amikor "éppen hogy csak" nyomod a gázt. Ilyen állapot általában városban fordul elo. Ilyenkor a mágnesszelep hol zár-hol nyit és tényleg mintha kihagyna a befecskendezés. Azért mert valóban ez történik!
Ez így van a Bravo-val és így volt az Alfa-nál is. Pedig teljesen eltéro a két befecskendezo rendszer.
A mechanikus befecsinél szerintem ilyen nincs.
Ezt a jelenséget megfelelo váltó és gázpedál használattal ki lehet kerülni.

Barnamaci

Nem ezt érzed te is? Ha nem szvsz akkor sem kell szaladni a szervízbe, várj legalább pár száz kilométert, hátha "bekopik" a rendszer.
Pollenszuro:
Megveheted: XIII. Váci út 156. tel.:350-9040
Termékkód 301. Vigyázz másik is van Bravo-hoz, de az nekünk nem jó.
A beszerelés: Az utasoldali ablaktörlonél a kis muanyag burkolat kb. 20-25 cm hosszú és 5 cm széles. 2 db csillagcsavar rögzíti. Azokat ki, burkolat simán fölemel(nem pattintós, nem törhet el), alatta a lemezben ott az ovális nyílás, arra egyszeruen felpattintod a pollenszurot, burkolat vissza és kész. Tehát beépíto keret sincs. (A klímás verzióban van keretes, de ott már szögletes a pollenszuro.) Semmilyen kárt nem tudsz csinálni, ha kell nyom nélkül kiszerelheted, szóval semmi rizikó. Ezért tényleg felesleges a "szarszervízhez" fordulni. Nekem még az elso van benne. A gyár azt írja, hogy évente kell cserélni. Nekem másfél éve van benn, egyszer kivettem, kiporoltam, de még nem kell kicserélni.

Muszerfalvilágítás szabályozó nekem sincs. (Az 1500 Ladában volt.) Okos emberek azt állítják, hogy a zöld szín a legnyugtatóbb (gondolj a mutosruhára). Szóval nekem tetszik a zöld szín és a fényero sem zavar. De ha érdekel végiggondolhatunk egy utólagos szabályozóbeépítést.
GT

granturismo Creative Commons License 2000.08.16 0 0 394
Hahó!

Szóval mehanikus befecsi? Amúgy átérzem a bömöshöz képest meglevo teljesítménylépcsot. Igy vagyok én is. Egy Alfa 33 1.7 Boxer 16V-bol ültem át '91, 132LE. Hát van difi, a Fiat hozzá képest egy "józan" autó. Gondom is volt vele, pedig babusgattam eleget Ot is. Prima állapotban volt, beszámították a Nero-nál a Bravo-ba. Egy Nero dolgozó vette meg. Mai szemmel nem kellet volna odaadni. A Barnamaci féle ez-is az-is jobb megoldás. Sajnálom na. Picit irigylem az Alfa topicosokat ahogy most is szervezik a Váci Alfa hétvégét. Én meg itt állok Alfa nélkül.:-(((((( Szóval minden észérv a Fiat mellet, de azt a Feelinget a Bravo nem adja. Persze egy magamfajta olaszautóbuzinak szóba sem jöhetett más, egyéb járgány.
Most tárgyalni kell mennem, de jövök vissza.

Előzmény: Barnamaci (392)
Barnamaci Creative Commons License 2000.08.16 0 0 393
Bocs, de megtréfált az explorer:)
Barnamaci Creative Commons License 2000.08.16 0 0 392
Hi Evribodri!
Granturismo, HEC:
318i = K-Jetronic (mechanikus inj.) évjárat 1981, 105 LE, 145 NM. Pedig az se egy versenyótó! /Viszont ki lehetett hozni 5-6 literből országúton (igaz 90-nél) városban is 9-9,5 lityi 98-as./

Pollenszűrő: az lesz a legjobb ha rákérdezek a szarszervizben. Viszont a cím/ár mindenképp érdekelne (egy beépítő keret és egy szűrőről van szó ugye?).

AC: oké, hirtelen örömömben nemigazán fogalmaztam pontosan. Lehet üzemanyagellátás (AC, szürő (akár még szar benzin is!), injektor, netán computer is) vagy gyújtás. A lényeg a lényeg: néha darabos és rángat, ha nem is feltünően, de viszont még a páromnak is feltünt, pedig ha már gurul egy kocsi neki az már jó:).

Tegnap este odébb kellett tenni a régi verdát a garazsírozásnál, hát már kicsit szokatlan volt:)

A Bravo ülései egyébként (eddig használt, próbált tipusokhoz) igen jók! A 318-asban opelRecaro van (ez hosszab ülőlapú és szélesebb a társainál), de még ahhoz képest is jónak találtatott. Igaz nem is próbáltunk 1g-s oldalgyorsulást:)

Kérdés: a ti gépeitekben sincs műszerfalvilágítás fényerőszabályzó (így hívják?). Nekem így kicsit erősnek tűnik, nem is beszélve a zöldszínről (BMW kellemes piros).

De ettől függetlenül BRAVO RULEZ!

Barnamaci Creative Commons License 2000.08.16 0 0 391
Hi Evribodri!
Granturismo:
318i = K-Jetronic (mechanikus inj.) évjárat 1981, 105 LE, 145 NM. Pedig az se egy versenyótó!
Pollenszűrő: az lesz a legjobb ha rákérdezek a szarszervizben. Viszont a cím/ár mindenképp érdekelne (egy beépítő keret és egy szűrőről van szó ugye?).

AC: oké, hirtelen örömömben nemigazán fogalmaztam pontosan. Lehet üzemanyagellátás (AC, szürő (akár még szar benzin is!), injektor, netán computer is) vagy gyújtás. A lényeg a lényeg: néha darabos és rángat, ha nem is feltünően, de viszont még

granturismo Creative Commons License 2000.08.16 0 0 390
Jó reggelt.

Mindenki!

Leegyszerusítve a lambda szonda az elégetendo üzemanyag mennyiségére van befolyással (a káros gázkibocsátás függvényében), ami az esetek többségében a szegényebb/kevesebb keverék irányába hat. Nyilvánvaló, hogy a lambdaszonda ilyen beavatkozásakor a menetteljesítmények romlanak. Ha a katalizátort kikötöm, a számítógép a lambda szonda változó ellenállását egy fix értékkel helyettesíti, a szabályozás nem torténik meg. Ezért szerintem HEC autójának a menetteljesítményei a "muvelet" következtében javultak a fogyasztás/károsanyagkibocsátás rovására. SZVSZ egy próbát megér, de hosszabb távon biztosan káros a katalizátorra. A gyújtó/befecskendezo rendszer egyensúlya hosszú kisérletezgetés, mérés, számítás eredménye. Az üdvözíto megoldás SZVSZ nem egy elem "radikális" eltávolítása, hanem egy jó kis chiptuning amikor ezt a bizonyos egyensúlyt az adott autópéldányra optimalizálják.

Üdv HEC!
A garanciával igazad van. Én azonban nem igazán izgattam magam miatta. Ezt én nem ajánlom senkinek, csak a privát hozzáállásom.
A lambda szonda a Fiatunknál futobetétet is tartalmaz, nem írom le miért.
A vezetékek: Sárga,Fekete=futés
Fekete/Ibolya,Barna/Fehér=szonda

HEC Creative Commons License 2000.08.16 0 0 389
Másodszor.
"Megeröszakoltam a "verdát". (370)-ben említettem, hogy "A computer nagyon okoskodik a szabályozott katalizátorával." Én a Bravo elött egy echte karburátoros kocsit hajtotam.
Számomra furcsa volt a Bravo viselkedése.Tegnap gondoltam kitolok vele. A szondától
feljövövezeték a homloklemez közepétöl (menetirány szerint) egy picit jobbra egy dobozkáben egy csatival folytatódik. Széthúztam.
Ha valaki kipróbálná, kíváncsi vagyok a véleményére! Objektív szeretnék lenni!
(Max. a katalizátor kap többet, de nem lehet gond. Lsd. kényszerüen katalizátorosított
karburátoros autók.)
Habár jó lene, ha valaki meg tudná modani pontosan mi az a négy szál kanóc a csatiban!
HEC Creative Commons License 2000.08.16 0 0 388
Elöször is gratulálok az ujdonsült Bravo tuladonosnak!!!

Többiek! Ne ijesztgessétek! :-) A mai technológia ismeri a Murphy törvényeket de nem ezen
alapszik. 1000Km és eldöl szinte minden, még egy nulla és "kapsz egy másik autót".
Addig is nyugalom. SZVSZ póbáld hosszabb, nyugodt úton bejáratni (habár erre állítólag nincs
szükség a mai autóknál, de mégis ajánlják.)

Nem igazán értem mért pont az AC?

A pollenszürö <->garancia. Rakd be nyugodtan ha nincs (2 csavar kérdése). Világi amikor
pl. egy Ikarus pöfög elötted és alig érzel belöle valamit.
Tudtommal a FIAT garancia "tilt" bárminemü konstrukciós módosítást. Ez vonatkozik a tuning
és a "barbár" barkácsolásokra. (Leginkább a szakszervíz címszót szeretik.) A legbiztosabb,
hogy ahol átvetted az autót, a garanciális ügyintézöt kérdezed.

Felni: pl. www.gumidiszkont.com - 6J-14 bruttó: 11020.- — 11400.-

Barramas Creative Commons License 2000.08.15 0 0 387
Gratulalok!!!! :))
Előzmény: Barnamaci (380)
granturismo Creative Commons License 2000.08.15 0 0 386
Barnamaci
Még egy kérdés. A 318-as mikori évjárat és milyen keverékképzéses (karbi, mechanikus, elektronikus befecsk.) volt?
Előzmény: Barnamaci (385)
Barnamaci Creative Commons License 2000.08.15 0 0 385
Mintha "darabos a benzin effektus" lenne, végülis lehet gyujtás ill. injektor is:(
cr2 Creative Commons License 2000.08.15 0 0 384
A pollenszűrő nagyon jó dolog, tényleg megéri a ráfordítást.

A kuplunggal kapcsolatban: mind a két autóban 16e km van. Nyomkodtál már hidraulikusat?

granturismo Creative Commons License 2000.08.15 0 0 383
Mibol követekeztetsz arra,hogy az AC kihagy?
Barnamaci Creative Commons License 2000.08.15 0 0 382
Hali Granturismo!

Igen! Ez az első vadiúj gépem! És éppezért dupla az örömöm!
Az AC-s kérdésre tudsz valami okosat?! Vagy máris csattogjak vissza a Boldizsárhoz? Bár még az is lehet, hogy csak halucinálok:)

Hát nyomni nem nyomom neki, nem is lehet ahogy nézem (1.2 SX), ma reggel még a 318i vel mentem a kereskedésbe. Hát ég és föld a két gép az biztos.
De nem is versenyótót akartam venni.

A pollenszűrő nagyon érdekel úgyhogy ha nem gond tedd már fel lécci az adatokat. Remélem nem kell hozzá túl nagy bontás, mert nem sok merszem van az új kocsit barkácsolni. Ez a garit nem érinti igaz?! Ez a project már a szeptember hónapé, mert most kicsit kiköltekeztem magam. Hirtelen felindulásomban még vettem küszöbvédőt meg Fiatos tatyót is:)

A hátsó ablaktörlő tengelyét (többen említették, hogy kritikus pont) nem lehet kicsit felkészíteni (olaj stb) a használatra?

Mindenki:
Lenne még az ősz folyamán egy téligumi-project is, de ehhez kellene másik felnigarnitúra (darabját a Boldizsár 17 EFt-ért agya!!!) úgyhogy a kérdés kinek lenne 4 db acélfelnije a bravohoz? És mennyiért?

:)))))))))))))))))))

granturismo Creative Commons License 2000.08.15 0 0 381
:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Hali Barnamaci!
Át tudom érezni az örömöd oszinte gratula!
Milyen színu a kicsike?
Én is észre vettem a nehéz váltást különösen a kettes ment eleinte nehezen, 4-5ekm-tol nekem eltünt. Ja és az elso 10ekm-nél legalább 1l-el többet evett.
Amit régebben leírtam, ha neked sincs benn pollenszuro, most még új, most tegyél be, így megakadályozhatod, hogy elkoszolódjanak a belülrol a szellozocsövek. Sok takarítástól ventillátorjavítástól kíméled meg magad! Ha nem találd a hozzászólást irj be, leírom hol lehet olcsón (a gyárihoz képest) venni és hogy kell beszerelni.
Még egyszer gratu!
GT
:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Barnamaci Creative Commons License 2000.08.15 0 0 380
Sziasztok!

Köszi a válaszokat mindenkinek! No végre megvan a gép! Gyönyörű!:)))) A garázsba még nem tom hogy teszem be, de sebaj!

Van benne 41 km. A nullreviíziónál a ti kocsitokban is lenullázták a számlálót? Mert amíg a kereskedés udvarán állt 2 km volt benne, ma hogy átvettem 0 km???

Eddigi tapasztalatok (nem sok):
- nagyon jó:)))
- lehet csak én bénázok még vele, de mintha az ac néha kihagyna:(
- a fokozatok kicsit nehezen kaocsolhatók, ez mindre igaz:(
Ezek az allürök később megszűnnek?

Grandturismo
Szerintem a garancia lejárta előtt (hol van az még:))) mindenképp érdemes elvinni átnézetni a kocsit.

Sajnos a szabiramenés nem jött össze, úgyhogy kevés időt tudok eltölteni a kicsikével!

Sziasztok!

ps.: Bravo RULEZ!

Asszem Creative Commons License 2000.08.14 0 0 379
Egy pár hozzászólás.

Az antenna nyeresége nem minden. Fontosabb a pozíció. Ha egy 3dB-s antenna van a kocsi tetején, akkor a fémkalickában az ülésra dobott mobilhoz képest kb 25 dB!! nyereséget hoz. Ha valaki nem akarja kifurkálni a bódét, tudom ajánlani az üvegre ragasztott antennákat. Ott kapacitív a csatolás, és az üveg a dielektrikum. A fúrthoz képest az iránykarakterisztikája romlik, mert a kaszni, mint ellensúly, nem alatta van.

A kuplung pedig új korában mindig könnyebb, ennek nem sok köze van ahhoz, hogy bowdenes, vagy olajos. Ahogy kopik, egyre nehezebb lesz, akár tízszeresére is nől a pedálerőszükséglet. Sajna ez velejáró. Ha tehát egy kuplung nagyon nehéz, akkor lassan érik a csere, (persze, ha nem a zsinór szorulásától van).

A csipogót nem érdemes műanyaglukak mögé dugni, mert dobozossá válik a hangja. Érdemesebb belevágni a műanyagba, vagy esztétikus tokosat felragasztani az A oszlopra, kb. fülmagasságba, vagy a tükörállítóhoz. A sok hangszóró csak rontja a hangképet. Előre egy jó kétutas szett, hátra egy mélyláda, nam baj, ha ennek a fázisa állítható. Más, csak pénzkidobás...Az ajtóba Én mindenképpen beleerőltetném a 16-osat, különben nem lesz semmi mélyközép. Ég és föld a különbség a 13-as és 16-os között, másfélszeres a membránfelület. Még az sem megy le igazán 100 Hz-ig, ami alatt működik ugye a sub. Szóval fele annyi pénzből lehet jobb muzsikát csinálni, mint két méregdrága szetet rosszul elhelyezve.

Jó barkácsolást!

granturismo Creative Commons License 2000.08.14 0 0 378
Mai utolsó.
Van itt pár kérdés ami Barnamaci tett fel nekem:
1."Célszeru-e a küszöböknél és még néhány helyen (hátsó ajtónál a perem,
tükörházak) fóliáztatni? (Merthogy az eddigi BMW-knél mindig volt
küszöbvédo.) Ha igen hol?"

2."Érdekelnének még szervíztapasztalatok is. Elso olajcsere (hamarabb mint 20K
km, megvárható-e a gép, érdemes-e csúsztatni hogy ne basszanak el semmit,
meg ilyenek)"

3."A kocsimat akcióban veszem és oly faszariak, hogy se gumiszonyeg, se kis
Fiatos tatyót nem adnak, pedig az elején még mindent ígértek (Fiat
Boldizsár). Ez máshol is ilyen?"

1. A küszöböknél mindenképp. Bár én a Fiat SPQR-nél láttam öntapadós küszöb-védo gumit Bravo felirattal: ~3eFt, ue. csak aluminium ~11eFt

2.Én nem cseréltettem olajat csak 20e-nél. A gyári Selenia 20K olaj ezt lehetové teszi. Ha meg az olajcsere elmaradása miatt elojött volna valami garanciális hiba akkor hála istennek!
Mivel a 20 ezret 1,5 év alatt raktam bele én garanciaidoben nem is vittem szervizbe. Csak most.
Persze a márkaszervizeket messze kerülöm. Egy régi ismerös szerviz javította. Minden eddigi kocsimat is. (Csak olasz.) Most a következök voltak: Olajcsere, olaj: 4l (gyári Selénia 20K),olajszuro gyári (5500Ft) mivel 1.2-höz még nincs utángyártott, légszuro Bontex Sport 10eFt, kuplungállítás, alvázvédelem javítás, hátsó futómu kenése,+a kötelezo ellenorzések, CO, fék, szíjak, szintek stb. Az egész volt 29300Ft a Sportlégszurovel együtt. A márkaszervizben ez min. 40000eft, de akkor semmit sem csináltak. Szóval nekem lett volna legalább 50eft+ sportlégszuro=60eft. És tudom, hogy meg van csinálva. Ha lesz utángyártott szuro akkor még kedvezobb mert a gyár által használt Fiaam szuro Fiat jel nélkül, kb. 1500Ft lesz.
3.Én a Nérónál vettem és kisebb viták után elengedték az üzembehelyezés, a vizsga, a rendszám és a kötelezo tartozékok összegét és kaptam egy szonyeggarnitúrát. (nem gyárit)
GT

granturismo Creative Commons License 2000.08.14 0 0 377
Na még egy.
Zene. A 4 hangszórósításhoz tényleg ki kell venni a rádiót. A muszerfal és a rádió közti keskeny résen kell jobb és bal oldalon benyúlni valamivel. (Nekem 2db kb 10 cm hosszú acéltum van a végük derékszögben meghajtva.)Ezzel bepiszkálok két kis lemezrugó van benn, az alsót felfelé a felsot lefelé kell óvatosan feszíteni (egyszerre de csak egy oldalon, mikor enged, kartonpapír becsúsztat. jöhet a másik oldal. A kartonpapír azért kell, hogy nehogy visszapattanjon a helyére. Ha mindkét oldal kipattant akkor simán ki lehet húzni a rádiót.
Ha másik rádiót akarsz berakni akkor kellhet még egy antenna dugó átalakító. A Fiat az Euro-t használja ami hasonló mint az otthoni TV antenna dugó. Ezt a legtöbb rádióba nem lehet bedugni csak ezzel az átalakítóval. XIII. Tüzér u 43. Itt például lehet kapni. Eldugott, de nagyon jó és olcsó kis auto hifi/riaszó bolt. Ajánlom!
Az ajtókba (már régebben írtam) Nokia hangszórók vannak muanyag kosaras, parányi mágnes, papír membrán mindenképp cseréld ki. Gyártanak 5"x7" méretben hangszórót, lehet kapni. A másik lehetoség 13x13-as hangszóró, én megpróbáltam a 16x16-ost is, de oda már lemezolló kell és sajnos a membrán beleütne az ajtókárpit alsó részébe. De komolyabb felkészültséggel azért be lehetne tenni jól is. A 13x13-as hangszóró adapterelem segítségével szerelheto be. XI. Fehérvári 44. Itt kapható. Szintén itt vehetsz Noise-Ex nevu maci-g.cit is. Kb. 3500 píz. Ez egy alvázvédohöz hasonló anyag amivel ha kikened az ajtókat az említett zörejek megszünnek. Egy doboz elég a 2 ajtóra.
Az ajtótól meno vezetéket nem lehet kicserélni mert az ajtó kasztni-találkozásánál specko csatik hozzák össze a két kábelt. Szerencsére a gyári kábel is elég vastag. A magasaknál ha kábelt cserélsz ajánlatos a gyárihoz hasonlóan szivaccsal betekerni a kábelt (zajirtás). A magashangszórók fölötti rács az új modellekben bár esztétikusabb, de nagyon suru rácsozású, a magas hangokat alig-alig engedi át, ezért én vettem egy pár régihez való rácsot. Szerencsére csereszabatos. Mindenkinek ajánlom hatalmas a különbség!
Folyt köv.
GT.
granturismo Creative Commons License 2000.08.14 0 0 376
Üdv Barnamaci!

A 0 dB-s antenna kb. annyit tud mint a mobil saját antennája. A komolyabb mobilkihangosítókba betéve a készüléket a készülék saját antennáját lekapcsolják és az antennacsatin küldik-várják a jelet, tehát külso antenna nélkül nem muködnek.
A te mágnestalpas antennád biztos jobb mint 0dB, de a csomagtartóba nem jó tenni a fémkarosszéria árnyékoló hatása végett. A kihangosító 12V-t és testet kér kötheted közvetlen 12V-ra is van saját biztije. A vezetékhúzás a muszerfal alatt/mögött nem olyan bonyolult a biztosítótábla a vezeto bal lábánál 3 db csillagcsavar kicsavarása után lejön, a másik oldalon ki kell szerelni a kesztyutartót (néhány csavar a kerületén, 2 az alját fogja és még 1 csavar van belül ott ahova a zár bepattan amögött)ha ezeket kivettük szépen óvatosan ki lehet emelni. A plusz vezetékeket a már meglevok mellé kényelmesen oda lehet fogatni (muanyagzippzárral),van elég hely.

Ha már kivetük a kesztyutartót és nincs benne világítás vegyünk egy gyári lámpát bele! Ugyanolyan, mint a csomagtartóvilágításé, csak van rajta egy automata kapcsoló is. A kesztyutartón a vaklemez ki, helyére lámpa bepattint, vezeték beköt és kész.
Ugynez, ha már kiszedjük a mennyezetlámpát és megfelelo felkészültségünk van, beszerelhetünk egy "fokozatos lámpakioltó áramkör"-t 6 alkatrész az egész, de készen is lehet kapni. A GT-tol fölfelé már alapfelszereltség.
Folyt köv.
GT

granturismo Creative Commons License 2000.08.14 0 0 375
Legmélyebb üdvözletem a tisztelt társaságnak!

A mobilkihangosítós beírásom óta többen is megdobtak emillel a részletek ügyében.
A Westech kihangosítókat és az adapterlemezt a Bp. XIII. Reitter Ferenc u 65/a /t.:20-914-4288/ szám alatti üzletben vettem. A kihangosítóra másfél év garancia van. Akkor is, ha magad szereled be! Ez asszem egyedülálló. A fúrásmentes rögzítésre szolgáló adapterlemezt nemcsak Bravo-hoz, hanem szinte bármelyik típushoz lehet itt kapni. A lemezke csomagolásában ott van egy kép/rajz a beszerelés pontos helyérol, mikéntjérol.
Beszerelés Bravo-ba:
Azt a gombsort kell kiszerelni, ahol a ködlámpa, szélvédofutés stb. gombjai vannak. A gombsorban a jobb oldali utolsó aszimmetrikus vakgombot kell kipattintani. Egy kiscsavarhúzó pengéjét vékonyan rongydaradkába csomagolva jobbról-balról finoman feszegetve kipattint. A gomb alatti imbuszcsavar kiszerel, lemez alátesz, csavar be, gomb visszapattint. Persze elotte ajánlatos a lemezre fölszerelni a kihangosítót.
Antennakábel tetokárpit:
Lámpatest 2 db ovális muanyag takarólemezke elozo módszerrel kipattint, alatta 1-1 csillagcsavar kicsavar. Lámpatest komplett kivesz. Lámpatest kábelcsatlakozó biztosító megnyom, csati kihúz lámpa félretesz. 2 db szemellenzo leszerel a (kis bepattintójuk is), össz. 4 db csavar. Jobb-bal ajtó gumikéder "A" oszlop és teto részen lehúz. Nyugodtan lehet húzni nincs ragasztva. Ezután már a tetokárpit alá lehet nyúlni, bár én még az utasoldali tetokapaszkodót is leszerelten, de az macerás és felesleges. Az antennakábelt a tetokárpit alatt a rádióantennakábelének rögzítoibe pattintgattam. Igy nem zörög. Ugyanígy az "A" oszlopban is. Az "A" oszlopot belülrol takaró szürke muanyag lemezt is a gumikéder lehúzása után egyszeruen ki lehet pattintani.
Ha kész, minden nyom nélkül visszaszerelheto és ha jó dolgoztál utána sem zörög semmi. Ezen a részen sehol sincs "bolha". A kipattintások dolgok a rongyos módszerrel sérülés nélkül végrehajthatók, de óvatosan. Az ilyen apró muanyag bizb@szok baromi drágák! Általában az ilyen munkákat nyári melegben vagy jól befutött garázsban kell csinálni. Akkor sokkal biztosabb, hogy kár nélkül megússzuk a dolgot.
Folyt köv.
Jó szerelést GT

Fido Dido Creative Commons License 2000.08.14 0 0 374
Hi HEC!

A csipogók felülről "tölthetőek". A rácsot ki kell pattintani, úgy, hogy egy kicsit közben a szélvédő felé nyomod. A csipogót csak 2 csavar rögzíti, a csati is ott van mellette.

Egy-két márka gyárt hangszórókat fixen autótípushoz (pl.:Pioneer). Érdemes olyat venni, ha nem akartok kifejezetten HiFi-t. Könnyebb szerelni, nem kell keretet faragni hozzá.

Üdv: Fido

Előzmény: HEC (373)
HEC Creative Commons License 2000.08.14 0 0 373
Üdv Barramas!

Könyv szerint 130x180-as (5"x7"). Még nem bontottam le a kárpitot (sajna vannak magasabb prioritású dolgaim), igy nem tudom mi fér még be, de nem sokáig várat magára. Ugyanis
élvezhetöbb hangerönél önálló muzsikába kezd az egész ajtó. 1. a hangszórók
légcsillapításúak (nem tudom milyen gyártmány), mélyebbre megy, de túl nagy neki az ajtó
térfogata. Beleng, magától szól. 2. Nekem zsinnyeg még valaki az ajtóban. Be akarom forgni
a "száját". Ha nem sürgös és ott tartok, majd tudósítok.

Ki tudja hogyan lehet a csipogókat kibányászni a müszerfalból? Fölülröl vagy alulról?

Bocs már nem tudom ki vetette fel a négy-hangszórósítást. Egy apróságot hozzáfüznék.
Nem elég a rádió menüében engedéjezni a Fader-t. Ha gyárilag kéthangszórós, ki kell kapni
a rádiót (én már begyakoroltam), van egy "átalakító" a s***ében, ezt jobb kézzel balváll
fölött... :-) Ez ugyanis keresztbe köti a kimeneteket az elsö hangszórókhoz és ki sem vezeti
a hátsót. (Baloldalra viszi a bal hátsó minuszt és bal elsö pluszt /jobb: hasonlóan/.)

Addig is: 6000-ig meg se álljatok!

Előzmény: Barramas (370)
cr2 Creative Commons License 2000.08.13 0 0 372
Ja, amúgy bütykölősöknek ajánlom az Így csináld! sorozatból természetesen a Bravo/Brava kötetet, nagyon sok okosságot lehet belőle megtudni. A szereléséről és magáról az autóról is.
cr2 Creative Commons License 2000.08.13 0 0 371
Brava-Fiesta rövid összehasonlítás.
Tényleg rövid, egyenlőre csak a kulungra és 1-2 apróságra korlátozódik.
A Fiesta hidraulikus kuplungját megszokva odébb kellett állnom a Bravaval. Azt hittem, hogy Schwarzenegger után ültem be a lábgépbe, olyan eszméletlenül nehez jár. A Fiesta előtt mondjuk abszolút nem tünt fel ez a fogyatékosság :-).
A Brava motorja nem halkabb, inkább kissé tompábban hallatszik az utastérben.
A fogyaztást nehéz összehasonlítani, a Papám 5.8 körül jár az 1.2 16V-vel, de klíma nélkül. Én most voltam Miskolc-BP-Miskolc (autópálya 140, országút 90-110), klímával, egy olyan 120km vidéki utazás 90-100 körül klímával, város vegyesen, átlag 6.6l/100km.
A futómű, rugózási komfort megint nehéz dió, a Fiesta sportfutóműves, "kagylósított" üléssel (nem nagyon szeretem ezt a kifejezést), hasonlóan kemény a két futómű, a Fiestáé közös megegyezéssel kevésbé üt vissza, viszont a kanyarsebesség valami fenomenális, pedig egy gagyi Firestone 13' téli gumi van rajta egyenlőre.
Barramas Creative Commons License 2000.08.13 0 0 370
Udv HEC!
Egy kerdes:
Nem tudod veletlenul,mik a pontos meretei az
elso ajto hangszoroinak,illetve mi a max amire
cserelni lehet??Hatra mar kapott szep Alpine-okat, szolnak is valamit,csak az elsok csorompolnek meg mindig,de nem akarom feleslegesen
lebontani a karpitot...:)
Elore is koszi
Ciao
Előzmény: HEC (369)
HEC Creative Commons License 2000.08.12 0 0 369
Üdv! Már megint én vagyok!

CD-sítés:
"low" magnó esetén sem lehetetlen. Vannak olyan un. "RF", vagy "FM" CDtárak amelyek
bármelyik tipushoz jók.Hogyan?: CDtár + különálló vezérlöpanel + FM adó (ezt az antenna vezetékbe kell "közbeiktatni") (Ha valaki hi-fi-röl beszél, megkérdöjelezem az
URH-FM /15kHz sávszélesség!!!/ <-> CD értelmét. Egyébbként CDtár+konstans minöség
- eleve a CD használhatósága - szempontjából nem elhanyagolható szempont.) Az áruk
külfödi netlisták alapján elfogadtaók, itthoni AUTOzugHifi cégek csillagászati összegekben
beszélnek. (Bocs de legközelebb csak hétfön tudok némi többlet információval szolgálni.)

Az SPQR-nél érdeklödtem (ha jól emlékszem az árakra):
- beépítö keret 2700
- beépítö keret takaró elölappal ~4500
- "high" magnó 160e (Grundig)
- CDtár 110e.
Én letettem róla! Egy magnó, jó szalaggal, jó felvételekkel kielégíthetö lehet.
Igy hozzáfogtam. (Még nincs kész!) (Ha valakit érdekel, mesélhetek még.
Pl.: miért került 14 órába a kábelezés.)

HEC Creative Commons License 2000.08.11 0 0 368
Üdv!

Végignyálaztam a topicot és csodálkoztam, hogy milyen sok embernek
van hímestojás a gázpedálon. Nem modom, hogy padlógázzal kell járni, de
SZVSZ a dugók 30%-a abból ered, hogy sokan nem bírnak elindulni a lámpánál.
Én nem szeretek tökölni.
Csak kíváncsiságból szoktam a fogyasztást nézni. (A vérmérsékletem adott.)
Általában Budapesten kergetem. Klíma/noklíma esetre nincs egyértelmű mérésem.
Ha gyenge a forgalom, lehet haladni, nem húznak fel akkor 8 liter körül mozog.
Általában melegben vannak a legnagyobb dugók (klíma ON), a 10 litert simán beszopálja.
(A klíma egyszerűen a halála. Ha egy lámpánál ki akarok lőni akkor érdemes
kikapcsolnom. A computer nagyon okoskodik a szabályozott katalizátorával.)

Hosszútávom 1: M3-Füzesabony: 140-150Km/h, 3-35-37-Tiszacsege: 90-110Km/h
odafelé végig klímával vissza klíma nélkül (kb.450Km)+ kb.100Km Bp.; 7.4L
Hosszútávom 2: hasonlóan csak Mezőkövesd-Bogácsig egy kicsit lazábban: 7.2L
(Anyám gyalog 1.6-os Pontiac LeMans-a simán ráver és még klíma sincs benne.)

Ki próbálta már a master kulccsal beindítani az autót? Nagyon aranyos játék!

Előzmény: Az Utolsó Európai (365)
granturismo Creative Commons License 2000.08.11 0 0 367
Jó reggelt!

Még mindig visszatérek a Fiat-Alfa motorblokk ügyre. Én is utána néztem pontosabban. Eddig a Fiat oldaláról néztem csak meg. Tehát a régi 1.4-es is a Fire motorra épült. Viszont az 1.6 nem a "modular" sorozatba tartozik, hanem a Tipo-ból származó "Torque" blokk. Az 1.8 és a 2.0 tényleg "modularos" Az 1.6 blokknál a szemmel látható különbség az olajszivattyú megoldásánál van.
A vezérmuszíj a vezérmutengelyeken kívul egy másik tengelyt is meghajt és ez egy ferdefogazáú fogaskerék közbeiktatásával hajtja az olajszivattyút. A fire és modular blokkoknál az olajszivattyú közvetlenül a fotengely végére van szerelve és az közvetlenül hajtja. Tényleg nincs itt senkinek HGT-je?

chewy1 Creative Commons License 2000.08.10 0 0 366
Hi mindenki!
Nekem csak Seicento Sporting-om van, de már gyujtök a nagyobb tesóra...Addig is olvasgatok és tanulok.....
Fiat Rulez!!!!!
Bár a 147-es Alfa überel mindent.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!