Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Barramas Creative Commons License 2000.08.22 0 0 431
Sziasztok
Az en tapasztalatom gumiugyben a kovetkezo:
amikor elmentem a Fiallahoz kivalasztani az autot (keszletbol lehetett valogatni),alltak szep sorban az udvaron,az egyiken Pirelli,a masikon Marangoni,a harmadikon Firestone,a negyediken
Michelin E xt2 volt.Persze hogy ezt valasztottam...:)Eddig bevalt.
Ciao
Előzmény: Az Utolsó Európai (429)
Barnamaci Creative Commons License 2000.08.22 0 0 430
Az Utolsó Európai:
Nekem is volt firestone gumi a BMW-n (igaz nem legutolsó tip.) és én is hasonlókat tapasztaltam. Száraz úton nem volt vele bagy gond (nem is kopott nagyon, kvázi kemény lehetett), igaz fékútban se jeleskedett, de vízen hamar megcsúszott. Tavaly novemberben amikor leesett az elso hó, csak forgott a kerék, az elsonek meg hiába mondtam hogy fordulunk:( -> venni kellett gumit.
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2000.08.22 0 0 429
Sziasztok!

Nagyon jó az oplogo, ezentúl ezt fogom használni.

Más. Gumiügyben: nekem Firestone papucsok vannak fönt, és nem vagyok tőlük elragadtatva. Kissé nagyon csúszósak ugyanis. Akinek Michelin-je van, szvsz szerencsésnek vallhatja magát, már több ilyen típussal is elégedett voltam más Fiatokon.

Tényleg: miért nem bírják ugyanazzal a gumival szállítani a gépeket, vagy legalább megkérdezni, hogy a vevő milyennel szeretné őket? Most költsek el hatszámjegyűt gumicserére, és dobjam ki a vadiúj gumiaimat?

Előzmény: Barramas (426)
ujtulaj Creative Commons License 2000.08.21 0 0 428
Sziasztok!

185-ös Michelin Energy gumik vannak a Bravo-mon,
ha valakinek vannak tapasztalatai, kérem írja le!

cr2 Creative Commons License 2000.08.20 0 0 427
Unokatestvérem most vett egy Bravot. Marha jól néz ki, fehér, optikai tuning, 215/40x17 kerekek, de csak egy zsenge 1.4 12V motorral. Előtte Kadett GSi-je volt, azt panaszolja, hogy nem megy...
Barramas Creative Commons License 2000.08.20 0 0 426
Udv mindenkinek!
Eloszor is megegyszer gratulalok minden uj Bravo tulajnak..:)
Mas:Ha esetleg erdekel v.kit,feltettem a w900 logoeditor oldalara egy tuti Bravo-logot,lehet letolteni! (Nokia tulajok elonyben..:)
Remelem,tetszeni fog,majd kerek visszajelzest..:))THX
Ciao
P.S.:A logo neve az egyszeruseg kedveert "bravo".
Barnamaci Creative Commons License 2000.08.20 0 0 425
Granturismo:
Ha Bosch Motronic, hát akkor Bosch Motronic.
A BMW-kben általában jó szokott lenni, akkor itt sem lesz rossz.

A mai autópályás mászkálás során (szinte végig 2000-2800 közötti fordulatnál) nem jött elő a rángatás. Megint megállapítottam, hogy tetszik és kényelmes a Bravo. Ja meg keveset is fogyaszt. Ennél a tempónál szerintem 6 l alatt maradt a fogyi, biztosat majd az elszámolásnál:)

Asszem Creative Commons License 2000.08.20 0 0 424
Egy pici kiegészítés.

"Ez arra szolgál, hogyha a hengerben az üzemanyag nem a szikra hatására, hanem öngyulladástól robbanna be, nos ennek megelozésére az elogyújtás értékét változtatja."

Nos, ha az üzemanyag nem a szikrától gyullad be, akkor hiába gyújtom meg később, hiszen már magától felrobbant. Ez inkább a túl korai előgyújtás esetében van, amikoris a nyomásmaximum túl hamar kezd kialakulni, amikor a dugattyú még felfele mozog. Ekkor jöhet jól a gyújtásidő relatív késleltetése. Az öngyulladástól csak az üzemanyag befecskendezésének megváloztatásával védekezhetünk.
Ha jól tudom, a kopogásérzékelő egy végtelen primitív berendezés. (de hasznos)
Egyszerű akusztikus úton érzékel, talán piezo mikrofon van az égéstér közelében elhelyezve. Ha túl hangos, akkor az elektronika tudja, hogy kérem itt kopogás van.

Előzmény: granturismo (421)
ujtulaj Creative Commons License 2000.08.20 0 0 423
Granturismo!

Köszi az észrevételeket.
A hőmérő nyugtalanít, mivel ez egy vadi új szalonból kigurult autó.. :/

A hátramenetes példád telibe talált, ugyanis pont ezt csinálom a Bravo-val. Előre-hátra-előre-hátra, baromi kis helyen, ezerszer.
Egyesből azonnal hátramenetbe, majd ismés egyesbe.
Szóval akkor várni kell..

Én sem akartam autóba ülni eredetileg, hiszen kb. egy Porsche 911 tudja azt (még az se..), amit egy utcai sportmotor.
A másik oldala a dolognak ugyanakkor az, hogy hiába sokkal "durvább" egy sportmotor, mint egy kommersz autó, akkor is 5ezerszer nagyobb a használati értéke az autónak. A motor az egy szélsőséges szenvedély inkább, nem igazán jármű - a szó hétköznapi értelmében. Nincs csomagtér, nincs szélvédettség, ha szakad az eső megszívod, stb...

Így jutottam hát el az autó gondolatáig szép lassan. Mivel Porschéra nincs pénzem, egy elérhatőbb megoldás kellett.
Ha már egy gyönyörű motort kell leváltanom autóra, akkor már nem veszek suzukit. Valami igazán szépet akartam, amitől nem hányom ki a belem.
Ilyen pl. néhány Mitsubishi - baromi drágák...
Az új Nissan Almera - nagyon tetszett, majdnem megvettem
Fiat Bravo - Mindig is gyönyörűnek tartottam a Bravot és a Bravat. ABS+Légkondi, és 1 millióval olcsóbb, mint az Almera. Na, innen már nem is mentem tovább :)

Előzmény: granturismo (422)
granturismo Creative Commons License 2000.08.19 0 0 422
Üdv ujtulaj!

Az elso tuti hogy kontakthiba, az összeszerelo nem dugta rá rövig a csatit a höméro szondára. Most arázkódástól helyreugrott. Ha szervíben jársz szólj, nézzék meg.

A reccsenés. Pláne akkor van, ha elore mentél, hirtelen fék, kuplung és azonnal hátramenet.Ha kinyomod a kuplunkot, ne kapcsold azonnal a hátramenetet. Számolj háromig.

Sok motoros soha nem ülne át autóba. Neked hogy jótt össze? És miért a Bravo mellett döntöttél? Mi jött még számításba?
GT

granturismo Creative Commons License 2000.08.19 0 0 421
No hajrá!

1.4:Bosch Monomotronic

O a legegyszerubb rendszer, központi befecsi. Az üzemanyagot közös szívócsobe fecskendezi. Aztán a hengerek a szívószelepek nyitásakor szippantanak a közösbol. Persze csak akkor fecskendez, (vagy már kicsivel elobb) mikor valamelyik szívószelep nyit. A befecskendezendo üzemanyag mennyiségét (idejét) a pillangószelephez (ez az amit a gázpedállal mi vezérlünk) kapcsolt potenciométer (mechanikus levegomennyiségméro) és a motorfordulatszám függvényében számítja ki, de még egyéb érzékelok jelét is figyelembe veszi. Ezek: levego és hutovíz hofoka, felsoholtpont jelzo, lambdaszonda jel. Tartalmazza azt a bizonyos üresjárati érzékelot amelyik szintén a pillangószelephez van kapcsolva és ami a "rángatást" okozza. Van még benne kopogásérzékelo. Ez arra szolgál, hogyha a hengerben az üzemanyag nem a szikra hatására, hanem öngyulladástól robbanna be, nos ennek megelozésére az elogyújtás értékét változtatja.
A szikrát közös házba épített 2 db gyújtótekercs állítja elo. Mindig egyszerre két henger kap szikrát. Méghozzá az, amelyik ketto egyformán mozog. (Ugyanakkor van a felso holtponton) De persze csak az egyik robban, mert a másikban éppen kipufogás vége van. Igy elég 2 gyujtótekercs. Így tehát nincs a mechanikus gyújtáselosztó (rotor) ami a Ladás idokben annyi bosszúságot okozott. A gyújtóegységtol a szikrát hagyományos gyujtókábelek vezetik a gyertyákra.

1.2 Bosch Motronic

Hengerenkénti befecskendezo rendszer. Az elozotol annyi különbség, hogy mindegyik henger szívócsövébe külön-külön befecskendezoszelep van építve. tehát minden szelep nyitásakor csak a hozzá tartozó befecsi fecskendez. A többi ugyanaz.

1.6 Weber-Marelli IAW

Végül is hasonló az elozohöz CSAK OLASZ GYÁRTMÁNY.
A különbségek: A befecskendezendo üzemanyag mennyiségét nem mechanikus levegomennyiségméro, hanem egy szívocso nyomásérzékelo és a motorfordulatszám függvényében számítja ki, de még egyéb érzékelok jelét is figyelembe veszi. Ezek: levego és hutovíz hofoka, felsoholtpont jelzo, bütyköstengely fázis, menetsebesség, lambdaszonda jel. Benne van azért a pillangószelep potenciométer ami alaphelyzetben üresjárati érzékelotként ("rángatás") muködik, de ha (mino bölcs elorelátás) neadjisten a szívócso nyomásérzékelo meghibásodna, át tudja venni a szerepét és a befecsi tovább muködhet. Ez az amit egyik Bosch sem tud! Hátránya hogy nem tud kopogásérzékelot fogadni, így az 1.6-on (egyedüliként) nincs kopogásérzékelo. Ezt meg még a legalapabb Bosch is tudja!

1.8: Hitachi Multipoint

A légmennyiségméroje nagyon precíz, sokkal jobb mint az elozoek, hohuzalos elektronikus. A lényege: A szívott levego útjában egy árammal futött huzal van. Az elektronika mindig igyekszik a lemezt állandó homérsékleten tartani. Közben méri, hogy ehhez mekkora áram kell. Ezen futoáram változás plusz az elozoekben említett fordulatszám és egyéb érzékelok alapján adagolja a matériát. Egy példa: Ha lenyomjuk a gázpedált, a szívott levego mennyisége megnövekszik, jobban huti a huzalt. Az elektronika növeli a futoáramot és közben növeli a befecskendezett mennyiséget. Ez igen! Ehhez jönnek olyan nyalánkságok, mint hogy vezérli a hutoventillátort. Nem kell külön "gombát" beépíteni a hutobe. A gyújtórendszere is precíz, minden hengernek külön gyújtótekercse van a gyertyapipára építve. Így nem kell nagyfeszültségu gyújtókábeleket beépíteni. Ugrott még egy hibaforrás!

2.0:Bosch Motronic

A befecskendezorendszer hasonló mint az 1.2-é. A gyujtórendszer meg az 1.8-hoz hasonló csak 5 gyújtótekercs van(5 henger). Kopogásérzékelo 2 db van a több henger miatt. Ami még más az, hogy képes a változó szelepvezérlés irányítására. Röviden:
Ha a hutovíz megfelelo homérsékletu, a motor fordulatszáma alapjárat felett, de 4800 ford. alatt van és nagyobb gázt adunk, akkor a szívó bütyköstengelyt a vezérlés a motorolaj nyomása segítségével elfordítja. Ezáltal egy "kihegyezett", sportosabb motorkarakterisztika lép érvénybe. Lehet repeszteni (meg tankolni).

No ennyi. Bocs ha hosszú voltam.
Szóval SZVSZ a Hitachi a legjobb. Talán e miatt is mondják sokan, hogy az 1.8 a legjobb motor.
GT

ujtulaj Creative Commons License 2000.08.19 0 0 420
Sziasztok!

Köszönöm a gratulációt granturismo!
Ma vezettem az autót, szuper!!!

Problémák:
1. Error CLI felirat villogott a kijelzőn egy csomószor, aztán ez megszűnt. A külső hőmérséklet mérő hibáját jelzi elvileg.
Nektek is volt ilyen???

2. Hátramenetbe kapcsolásnál elég nehéz reccsenés nélkül megúszni... Ez normális Bravo-nál?

Előzmény: granturismo (418)
granturismo Creative Commons License 2000.08.19 0 0 419
Látom egyedül vagyok, nem baj, elbeszélgetek magamban, jövo héten úgyis szabin leszek, csütörtökig.
Visszatérnék még egyszer a Barnamaci által felvetett rángatásos problémára. Többen is megszólaltak az ügyben. Én is elmondanám a véleményemet.
Barnamacit el kell keserítenem, az 1.2-es motorhoz Bosch befecskendezo rendszer van.
No azért ne szomorkodjunk!
Hogy az olasz befecskendezo rendszerek jobbak-e a németeknél? Talán ezt 2.0Turbo_ie vetette fel. Én azt mondanám attól függ honnan nézzük. Kezdve ott, hogy olasz befecskendezo rendszer tul.képp csak egy van. Az a bizonyos Weber-Marelli IAW.
Mondjuk o már nem fiatal gyerek, hiszen a jó öreg Alfa 33 1.4-ben is ez dirigált. És a mechanikus levegomennyiségméro? Nem-nem még nem halt ki, itt a topicban többünk autójában is ilyen van.

Azt mondom fussuk át motoronként a befecsi rendszereket. Aztán döntsön ki-ki szerinte melyik a legjobb.
GT

granturismo Creative Commons License 2000.08.19 0 0 418
Gyulünk, tömörülünk. :-))))))))))

Végre van egy kis idom kedvenc topicomra.

Üdv ujtulaj!
Szívbol gratula a Bravohoz. Arccal a jogsi felé! Azért ne mondd, hogy nem mentél vele pár kört a kertek alatt! Milyen? Ha majd pollenszurot kell cserélned neked kell az a bizonyos "másik" a Láng-tól. ( A klíma miatt.)
GT

granturismo Creative Commons License 2000.08.18 0 0 417
Barnamaci
Szerintem a 4 csavart be lehet vállalni. Ha már a kezedben lesz az üléshuzat meglátod miért.
HEC
Én azt mondom, persze, hogy a szervizes mindent minnél előbb ki akar cserélni, ebből él. Az nem baj ha az olaj fekete, inkább az a baj ha a viszkozitásét kezdi veszteni, ezt ellenőrizheted,ha egy cseppet az ujjadra teszel, és a két ujjaddal morzsolgatod.
Chiptunig témában nálam csak az ATC jöhet szóba.
ujtulaj Creative Commons License 2000.08.18 0 0 416
Sziaszok!

Ma lett meg az én Fiat Bravo-m (1.6 SX, akciós ABS+légkondi, 185-ös gumi) , így eggyel többen vagytok immár ;)
Végig olvastam az egész topic-ot(!), sok érdekes dolog volt benne.
Remélem az a bizonyos váltóhiba nem jön nálam elő, vagy garancia allatt jön ki...
Eddig sportmotorral jártam (Kawasaki ZZR), így az autó jogsi még nincs meg. ..na most sokan lehülyéztek, az biztos :)
Alig bírom ki, hogy ne húzzak el a bravo-val egy jó kis útra.
Sajnos a szeptemberi találkozóra így nem tudok menni, de remélem lesz több is!

Barnamaci Creative Commons License 2000.08.18 0 0 415
Granturismo:
És apszolute nem lehet rátenni kiszerelés nélk a huzatot? A gondom ott van hogy nem vagyok túl nagy barkácsember.
HEC Creative Commons License 2000.08.18 0 0 414
Üdv mindenkinek!
Visszatérhetek egy kicsit a gyorsan elhasználódó anyagokra?
Igaz a karbantartási terv 20ekm-nél írja az olaj, levegőszűrő, pollenszűrő cseréjét, de
a használati utasítás és akikkel eddig beszéltem ajánlották a rövidebb ciklusidőt a terhelés,
üzemi viszonyok, por, stb. függvényében.
Én pár hete, 15ekm előtt cseréltettem olajat (szűrővel) az Autó Rákó-nál.
Nagyon meglepődttem amikor megláttam a fáradt olajat. Olyan fekete volt mint az előző
kocsimban olajcserénél (de abba már 180ekm van). A nívópálcán nem látszódott. Lehet, hogy
az olaj minősége szinte semmit sem változott a tiszta állapothoz képest, de a benne feloldódott
korom és egyebek nem hatnak pozitívan. /Egy picit ide kapcsolódik a "Bontex sportgyertya".
Nem emlékszem milyen gyártmány, de nem lehet rossz, ha azt nézzük, hogy olajat is árulnak
saját néven ami eredetileg TOTAL Quartz 9000./
(Az Autó Rákó-nál beszélgettem a főnökkel, szerelőkkel sok apróságról. A fönök külön - kérdés
nélkül - ajánlotta, hogy a vezérműszíjjal nem érdemes megvárni a 120ekm-t.)
granturismo Creative Commons License 2000.08.18 0 0 413
Egy ülés 4 csavar, kb. öt perc. De számíts rá, hogy jó eros imbuszkulcs kell hozzá. A kínai piacos gagyi szerszám úgy elnyíródik benne mint a Sz@r.
Előzmény: Barnamaci (412)
Barnamaci Creative Commons License 2000.08.18 0 0 412
Granturismo köszi az infót! Mennyi ido kikapni az üléseket?
granturismo Creative Commons License 2000.08.18 0 0 411
Jó reggelt!

Barnamaci

Bravo üléshuzat ügyében menj be nyugodtan az SPQR-hez. Nagyon kedvezo áron vehetsz, valami szlovák termék. Plüss, 10-részes, kimondottan a Bravo-ra szabták. Ha nem sajnálod az idot a feltételére (nálam 4-5 óra volt de úgy, hogy ez elso üléseket kiszereltem és úgy tettem föl)szóval akkor észre se lehet venni, hogy utólag van föltéve. Az áráról érdeklódj telefonon: 237-7381, vagy Zsigánál: sztolykazs@spqr.hu.
GT

Barnamaci Creative Commons License 2000.08.18 0 0 410
csiptuning:
http://totalcar.hu/tuning/chiptuning/
:(
HEC Creative Commons License 2000.08.17 0 0 409
Üdv!

granturismo, 2.0Turbo_ie!
Kössz az infókat! A működéssel nagyjából tisztába voltam, csak nem voltak ilyen részletes
adataim. Pont emiatt probáltam ki az elméletet.(Lehet, hogy egy kicsit radikálisan.)
Pár nap tapasztalata alapján rájöttem, nem abba az irányba változtak dolgok mint amire
számítottam.
Nem tudom ki hogy van megelégedve a dinamizmussal, de én egy echte karburátoros kocsiból
ültem át a Bravo-ba. Ott ha rátapostam a gázra, kinyílt a torok, vákum megvolt, a szmötyi
ömlött befelé, ráadásul a dúsító még köpött hozzá egy kicsit igy nem volt apelláta. Az 50LE
miatt nem gyorsult úgy de dinamikus volt. Megjegyzem ez egyik rokonom Mits.Colt-ja 1.3-as
hengerenkénti befecs. jobban ugrál. A Bravo csak meglódúl de akkor tisztességesen.
(Főleg 2500-3000 környékén ahol megszűnik egy erőteljes szívásra emlékeztető hang.)
Végül is: alapjárat teljesen rendben, a változásból ítélve nem hiszem, hogy aggodalmat keltő
módon megnőtt volna a fogyasztás és lecsökkenne a katalizátor élettartama.

Más megoldást kell keresnem.
Nagyon benne vagytok a témában. granturismo Te említetted is a chiptuningot. Tudtok
egy-két nem "fészertuning" kategóriájút. Én is puhatolódzok már egy-két hónapja.
(Garancia miatt nem kapkodtam el, no-meg előbb még szoknom a kétszer akkor ménest,
stabilitást, stb.)

Addig is ...

Barnamaci Creative Commons License 2000.08.17 0 0 408
Zak: megkaptam a leveled! Köszi! Válasz mailban ment.

2.0Turbo_ie
Szomorú, amit írsz a Bosch befecsről. Ezek gondolom mind el. már. (nekem a BMW-n még mech. volt:))

2.0Turbo_ie Creative Commons License 2000.08.17 0 0 407
Barnamaci
Tudom, hogy a Bravoban (hál' istennek) nem Bosch befecskendezés van, a lent leírtakat csak példaként hoztam, hogy megtorpanást mi minden okazhat egy befecskendezős autóban.
Szerintem az olasz befecskendező rendszerek jobbak, mint a németek!
Előzmény: Barnamaci (405)
Zak Creative Commons License 2000.08.17 0 0 406
Az a gyakorlat, hogy kuncsaft várjon a sarokban vagy jöjjön vissza, de ha udvariasan szól az ember (lehetôleg nem a Magyar Dezsô nevű, magas, vékony, kicsit cigányos arcú tulajnak, hanem a pénztárban ülô feleségének vagy a szerelôknek), hogy szeretne bemenni és legyenek szívesek ugyan mutassák már meg mi volt a gubanc a géppel, akkor minden további nélkül beengednek. Velem legalábbis mindig így volt.
Előzmény: Barnamaci (402)
Barnamaci Creative Commons License 2000.08.17 0 0 405
2.0Turbo_ie
A Bravoban azt hiszem (de lehet tévedek!) Weber-Marelli MPI (Multi Point Injection) elektronikus hengerenkénti befecskendezés van.

való igaz, hogy ha pörgettem (pörgettem?, szóval 3-4000 körüli fordulat) nem volt még ilyen tapasztalat (ja 180 km van a kocsiban:)))

Vélemények azért továbra is köszöntetnek és érdekelnek.
Minden ami autó:)))

2.0Turbo_ie Creative Commons License 2000.08.17 0 0 404
A lambda szonda un. ugrásfeszültséget szolgáltat computernek. A lényeg a következő: ideális égés eléréséhez a benzin-levegő aránynak 1:14.7 -nek kell lennie. Ha ennél magasabb, akkor a lamda szonda feszültsége 200 mV alatti, ha alacsnyabb, akkor 800 mV feletti. A szonda feszültsége üzem közben 0-1V között állandóan változik, a keveréktől függően, ez visszacsatolásként működik, ezáltal (is) szabállyozza az elektronika a befecskendezett üzemanyagot. A megfelelő működéshez fel kell melegednie a szondának, azért fűteni szokták, ezáltal hidegen és alapjáraton is jobban működik. A négy szál vezetékből kettő a fűtőszálé, ez kimérhető ohm mérővel (kb 5-10 ohm), egy a test, ez is kimérhető, és egy a jelvezeték. Ha lehúzod a lambdaszondát, akkor bizonytalanabb lesz az alapjárat, megnő a fogyasztás, és a katalizátor várható élettartama is jóval kisebb lesz.
Más: a megtorpanást okozhat pl a Bosch által alkalmazott mechanikus levegőmennyiségmérő, ritka egy szar megoldás, kb 5 évvel ezelőttig használták. Megtorpanást okazhat még a pillangószelep mikrokapcsolója, mert ez érzékeli az alapjáratot, vagy a gyorsítást, és változtatja a keveréket. Ha éppen csak egy kicsit nyomod a gázt, akkor ez ide oda kapcsolgathat, dúsítva a keveréket, és ez rángatást okozhat (tipikus Bosch befecskendező konstrukciós hiba, szuper "német csúcsminőség") :-)
Előzmény: HEC (389)
stika Creative Commons License 2000.08.17 0 0 403
Valszeg, még nem próbáltam, Zak tud erről többet. Én 8-ra viszem, aztán rohanok dolgozni és 4-5 között hozom el.
Előzmény: Barnamaci (402)
Barnamaci Creative Commons License 2000.08.17 0 0 402
Vazze, valami szépséghiba mindenütt van:( (persze nem mindegy a hiba súlya!)
Itt bent lehetsz a kocsi mellett a szervízben?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!