Szinte egyszerre vettük az autóinkat. Úgy látom, a felszereltség is igen hasonló, lehet, hogy csak a szín más? Mikor vettem (júl 03.) összesen 5 db ilyen felszereltségű autó volt az országban ilyen motorral, köztük 1 db fekete. Én egy ezüstöt választottam, lehet, hogy a fekete a Tiéd lett...:-))
Nekem nincsenek kuplungproblémáim, és a klíma sem csikorog. Hadd kopogjam le...:-)
T. Gábor.
A küszöbvédoröl én benzinnel lemostam az eredeti ragasztór és pálmatexet neki. Az tuti.
SZVSZ eloször maradj meg a hangszórócserénél. Én változatlanul ajánlom a Sinus Live-t. Régebben írtam róla. (beszerzés,adapterkeret,beszerelés)
Buci_1
Én ma délután megírom azt a levelet. A szöveget utána fölnyomom a topicra. Meg majd a választ is. Ha jön.
Üdvözletem az Uraknak!
Örömmel olvasgattam a topicot immár kb. 1 hónapja. Magam is ezév júliusától egy gyönyörű fekete 1.6-os verda tulajdonosának mondhatom magam, amely a várakozásoknak megfelelően hatékony antidepresszánsnak bizonyul.
Néhány észrevétel:
1. A légkondi teljesitménygyilkos hatását én is észlelem, kb azt a plusz 15-20 lóerőt veszi ki az erőműből alacsony fordulaton, amely egyébként a józan családi autók fölé emeli a gépet.
2. A levélhalom kp. részén van szó a küszöbvédőről. Én vettem egyet a gumis fajtából (SPQR, nem eredeti Fiat, kb 3000 egység). Q szar. A felragasztás során maximális óvatosság mellett is mindenem ragasztós lett. Hiába vártam azonban, hogy a gumi hátára kb 3mm vastagságban felvitt csiriz megszilárduljon. Azóta is hiába várom. Ha rálépek véletlenül elcsúszik, továbbkeni a még tiszta felületeket is. Csak a kezemen és a ruhámon száradt meg. A króm (kb7000 igényesebb ragasztócsikokkal van ellátva, azonban a Bravohoz már nem volt.)
3. 1900 körüli km-nél most várok kuplungszett cserére (alapjáraton halk kopogás, majd kuplungkinyomásra megszűnik). 500km-től a légkondi szija csikorog, majd elvileg kicserélték (SPQR, nem volt alkatrész, majd állitólag leszerelték egy új autóról), majd 1600-nál újra csikorogni kezdett. Újra ki fogják cserélni. Ismerősen csengenek ezek a dolgok valakinek?
4. Eredeti háj rádiómat nem szivesen cserélném ki az esztétika miatt. Azonban az eredeti hangszórók mellett a magas és mély hangokat nélkülözni vagyok kénytelen műélvezet közben. Az önjelölt szakértők kb 50%-a azt mondja, hogy ez elsősorban erősitő kérdése, másik 50% a hangszórócserére szavaz. Mindkettő a jelenlegi anyagi lehetőségeimet meghaladja. Melyiket válasszam szerintetek? A Grundig MCD 36 changere az eredeti rádióval kiválóan funkcionál (Média Markt, 67990- au!).
YOLORO-nak üzenném recsegő váltó ügyben, a tütü évjárata: 1999.február.
Tisztelt Granturismo !
Ha felvállalod a Fiat Magyarországot,adom a nevem a dologhoz !! Kérdés érdemes-e ???
A computer hibát valakinek javították-e már úgy hogy jó lett ?? (hidegindításkor 10 és 20fok között dadog)Az ATC-nél és az Autórákónál többen jelezték ezt a hibát, sőt a Rákó egyik cégautója is ilyen hibát produkál!!(Ők falba ütköztek a Fiat Magyarországnál.) Ezt a dolgot is felvethetnénk a Fiat Magyarországnak!
Úgy értettem, hogy elindulásnál - főleg, ha terhelt az autó - a megszokott csekély gázadásos indulási kísérlet bekapcsolt kondi esetén könnyen kudarcba fullad. Szó szerint "fullad", mert az autó akadozni kezd és ha nem avatkozol be gyorsan, le is fullad. Ezért eleve nagyobb gázzal kell az indulást kezdeni, hogy a megszokott gyorsulást kapd eredményül.
Előzéskor ez a folyamat úgy néz ki, hogy pl. harmadikba visszakapcsolva kezdenéd az előzést, ám a bekapcsolt kondi miatt észreveszed, hogy nem húz az autó az elképzelésednek megfelelően abban a fordulatszám-tartományban, amiben szokott. Csak jó 1000-1500 fordulattal magasabban produkálja azt a gyorsítást, amit szerettél volna elérni, tehát vagy tovább tart az előzés, vagy uram bocsá' ketesből kell azt végrehajtani.
Mindennek pedig az az oka, hogy a pörgős motor igazából magasabb fordulatokon ad nagy nyomatékot és ezzel együtt teljesítményt, a kondi pedig a nagy teljesítményigény miatt ellopkodja a lóerőket.
A chiptuningtól én semmi egyebet nem várok, mint hogy alacsonyabb fordulatokon nagyobb nyomatékból - vagyis végeredményben nagyobb teljesítményből - lehet majd gazdálkodni, mint addig, és csökken a kondi által keltett letargia a 3500-ig terjedő fordulatszám-tartományban.
Más. Tőlem lehet vasárnap is a találka, de akkor legyen 17 óra tájban. A szombat nekem a legbizonytalanabb, a legtöbb hétvégénket vidéken töltjük szeptemberben.
Sziasztok urak.
Al-fan barátom jelezte az alfás topicban, hogy itt érdeklődtök az ATC-s chiptuningról.
Már tényleg elég sok helyen leírtam a tapasztalataimat, a műtétről akit érdekel az elolvashatja a www.extra.hu/alfa-romeo/ oldalon, a teszt-tuning rovatban.
Amit a Váci gyorsulási versenyen tapasztaltam.
A táv kb 200 méter volt. Ezen a távon nagy különbségek nem keletkeznek pár 10 lóerő különbség miatt. Kétszer indultam el, egyszer Larini barátommal akinek ugyanolyan gépe van mint nekem. Őt megelőztem, dúrván 1 másfél kocsihosszal. A második menetben szintén egy 155-ös ellen mentem csak abba a 155 lovas 2.0 16V motor duruzsolt. Attól a géptől végül kikaptam, egy fél kocsihosszal, de mentségemre legyen mondva, elkúrtam a váltást mert lecsúszott a sebváltó markolata, és a kezembe maradt. :((
De a fiuk is úgy látták a pálya széléről, hogy a váltásnál elszenvedett hátrányból a végére valamit visszahoztam.
Összegezve senki ne várjon csodát egy chiptuningtól. Érezhető hatása van, de főleg a jobb autózhatóság a lényeg. Nagyobb nyomaték alacsonyabb fordulatszámnál!
Ki kell próbálni!
Jó reggelt
Barramas
Akkor nekem sem jó a péntek, mert én veled mindenképp szeretnék találkozni, tudod, hogy megnézzem a HI-FI-det.
Szerintem a chiptuning ugy néz ki, hogy
1. Kiveszik a vezérloegységet
2. Kibányásszák a proci részen a mugyanta szmötyit.
3. Kiforrasszák a procit
4. Betesznek egy procifoglalatot és beforrasszák
5. Ezután már könnyen lehet kivenni-betenni cserélgetni és próbálgatni a procikat-beállításokat.
GT
Sziasztok
Ha egy szerencsetlen videkit is figyelembe tudtok venni,nekem a vasarnapoka legszimpatikusabbak (esetleg szombat delutan).Pentek sajna reszemrol
nem OK,Sztahanov nyomdokain haladok, hetfo-pentek
reggel 7-este 8-9-ig melo...:( A tav amugy nem veszes, ~50km.
??
Ciao
Azt hogy érted, hogy 'jó 1500-zal magasabb fordulatszámot kell neki adni '?
Más.
1. Mit csinál az ABS, ha húz az ember fia egy racsnist?
2. Chiptuning. Én is fontolgatom a Fiestába. Az ATC mostantól nem úgy csinálja, hogy közvetlenül programozza a chipet, nincs kiforrasztás??? Úgy gondolom, hogy ha nem tetszik, vissza írja az eredeti értékeket, csak kérdés, hogy mennyiért...
Sajnos közbe jött ma valami,de a kakaós csiga jó ötlet.Igérem holnap odaülök,mert engem is izgat.
Utolsó europai!
Igen a kar is mozog felső állásba.
A légkondi nálam is erős teljesitmény vesztéssel jár.Szinte hihetetlen,még a Fiatos szerelő srác szerint is erősen leveszi a teljesitményt.Elöször azt hittem csak az enyém ilyen.Gondoltam mielött visszaviszem megnézetni megkérdem a srácot mivel itt lakik a házunkban.Valahol azt halottam,hogy 10 LE körül vesz le,de szerintem ez jóval több.
Hali srácok ,
A csáptuning okán szólnék : Joet majd átirányítom ide, hogy beszámoljon a tapasztalatairól. Mi éloben is láttuk gyorsulni a gépet, beszélgettünk is vele róla. Lényeg : nem nagyon érezheto, írjon a papír bármit. Elképzelheto, hogy nem szabályoz le az elektronika, de a másik tesó ellen(óne csáp) gyorsulva nem látszott a különbség olyan nagynak.
Másik, ami óvatosságra inthet : egy szerelo mesélt egy 155 QV-rol, ami ott ácsorog a tuningosoknál, mert amikor a csipet visszatették, valami érintkezési hibát produkáltak. Nem az o hibájuk volt, de akkor is, a gép csak állt és állt...
Garanciavesztés az egybol van, ez is kellemetlen lehet. De azért ha valaki egy 1.2 16V-ben kipróbálja, az nagyon érdekelne, mert egy ismerosöm is szemezget a dologgal.
Konkrét ellenpéldát tudok a chiptuning eredményességére. JOE155 néven nyomul egy srác itt is és a Terminálon is, az ő 155-ös 1.8-as Alfáján a következőt eredményezte a tuning:
1.8 Twin Spark motor ATC-s chiptuning után most 140 LE fékpadon bemérve.
A max nyomaték is megnőtt, 182 Nm és 3600-nél adja le.
A tuning elött ez 169 Nm és 4200 volt.
Én valami ilyen változást szeretnék, és kizártnak tartom, hogy a kritikus tartományokban ne lenne érezhető a hatása.
Ma jöttem vissza az egyhonapos szabadságomrol, ezért hanyagoltam a listát.
Átolvasgattam vissza menőleg a hozzászolásokat.
ATC-s csiptuningról nekem aztmondták a nagyokosok, hogy sajnos nem sok érezhetö hatása van az olasz motoroknál.Csak a végsebességet éri el kisebb fordulatszámon, a nyomaték növekedés elhanyagolható habár lehet, hogy épp enyi kellene a légkondi ellensúlyozására.
A sebességválto probléma mely évjáratál fordul elő????
Van köztetek olyan aki kipufogó tuningra adta a fejét? Nekem egy REMUS hátsó dobom van, levéve a katalizátor. A hangja még ezek után sem az igazi.
Kisebb fordulaton szép, de ha már pörgetve van a motor(esetembe pedig elég sokszor)furcsa "visítos" hangja van. A motornak nagyon szép hangja van de valami mélyebb hangot szeretnék kicsikarni a vasból.
Már többször voltam ott találkán a terminálosokkal, de megállási probléma még nem volt - kb. 6-7 autó meg tudott mindig állni. Vagy mi ennél többen leszünk?... :-)) Egyébként legutóbb találtunk egy elég hosszú lezárt útszakaszt is, amin jól ki lehet próbálni az autókat.
A klíma bizony nem kapcsol ki. Nekem kell ezt megtennem helyette, bár azért klímával sem olyan nagyon zűrös a dolog, hogy minden előzéshez ki kelljen kapcsolni.
Halo UE!
Az idopont nekem jó de a megállás olyankor problémás. Kérdezném, hogy gyorsítás idejére nem kapcsol le a klímakompresszor? A gari ugrik, várd meg az 1 évet.
Az üléstémához: amikor fölmegy az ülés, megy vele az állítókar is?
Egyébként nekem még nem volt ilyen gondom - igaz, még új az autó.
A klímához: nagyon erősen megcsappan az autó ereje, ha be van kapcsolva a kondi. Elinduláskor jó 1500-zal magasabb fordulatszámot kell neki adni (nincs elegendő teljesítmény alacsony fordulaton, a nyomatékmaximum is 4000-nél adódik), és gyorsításnál ugyanez a helyzet. A kondi teljesítményigénye miatt magasabb fordulaton kell intézni az előzéseket.
Én részben emiatt is szeretnék ATC-s chiptuningot végrehajtani az autón. Az optimalizációs tuning ugyanis a nyomatékot is növeli kb 10 Nm-rel, s ami talán még fontosabb, a maximumhoz tartozó fordulatszám is csökken 500-1000 rpm-mel. Elvben pont ez kell ahhoz, hogy alacsonyabb fordulatszámon is kellő teljesítmény álljon rendelkezésre, kondi ide vagy oda.
Egyedül az a gond, hogy garanciavesztéssel jár, ha belepiszkálnak az ATC-sek, nem igaz? Nekem jövő júliusban járna le az egy év.
A találkáról: találjunk egy szeptember közepi-végi időpontot. A magam részéről javasolnék pénteket, mert a hétvégék bizonytalanabbak ráérés szempontjából. Pl a szept. 22-i péntekhez mit szólnátok? Az SPQR mint helyszín nekem OK.
Jó reggelt!
Ez az emelkedéses dolog bennem is mosolyt keltett, amellett, hogy nyilván nagyon bosszantó lehet. Csak igazán nem értem mi okozhatja?
Gozo_d
Ez csak nyáron a nagy melegben fordult elo vagy télen is?
Vesztemre elképzeltem, amint Gozo_d guggol a nyitott ajtónál egy kakaóscsigát majszolgatva, és meredten figyeli az ülést :)))
Majd lefordulok a székről :)
u.i.: Nem a problémádat nevetem ki, ne értsd félre!
Amit te "szelepcsörgésnek" nevezel, na az a kopogás.
Mitol függ a kopogás:
1. A benzin oktánszámától. A motorjaink 95-re vannak beállítva. 91-t ne tankolj.
2. Függ a surítési viszonytól. Ez ugye adott dolog. A motortuning (dugattúcsere, stb) a surítést még novelheti, ami a kopogási hajlamot fokozza. Chiptuningnál nem.
3. Toled. Megfelelo sebességi fokozat és a gázpedál állása.
Azaz mondhatod úgy is: csörög a motor.
Attól amúgy, hogy van kopogésérzékelo, még csöröghet, hiszen nem varázsló, csak az elogyújtásra van behatással. A sebváltó/gázkezelés a te dolgod.
Milyen károsodást okoz az állandó kopogás?
Elsosorban a dugattyú károsodhat az állandó igénybevételtol. Pld. úgy, hogy átszakad a teteje.
Én is érdeklődtem az ATC-nél: +8-12LE-t ígérnek egy 3-4 órás hadművelet után
50e+ÁFA-ért a 1.6-os Bravo-hoz.
granturismo
Bocs, hogy megint ezzel nyaggatlak: arra lennék kíváncsi mi az amit tapasztalni, hallani
lehet az érzékelő megléte és hiánya esetén menet közben. Azt már hallottam, hogy gyengébb
benzin esetén - a motor védelmében - jelentős a teljesítményveszteség.(Kis öreg autóm ezt
egyszerűen szelepcsörgéssel jelezte).
Urak én már korábban felajánlottam, hogy dobjunk a Fiat Auto Magyarországnak-nak egy érdeklodo emilt közösen váltórecsegés ügyben. Hogy mit mondanak rá. Bevállalom a dolgot ha hozzájárultok.
Mi a tömeg hangja?
Gozo_d
Berosálok!!! Egyszer lesd már meg a kicsikét hogy emelkedik!:-)))
Buci1
A jó munka pénzbe kerül. De a kamu kizárva. Az ATC-nél fékpadon ellenorzik és bizonyítják a tuning eredményességét. Mindamellett már van bizonyos múltjuk a témában. Ugy hallottam kb 50eFt az átlagár. Neked mit mondtak?