Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.12.24 0 0 15736
Boldog Karácsonyt Kívánok minden hajóstársamnak! Üdv e.gotti
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.24 0 0 15735
akvariumarus Creative Commons License 2009.12.24 0 0 15734
Minden Hajóstársnak BOLDOG KARÁCSONYT KÍVÁNOK!

És a fa alá egy nagyobb hajót:-)

Caper
mervipapa Creative Commons License 2009.12.24 0 0 15733
KELLEMES ÜNNEPEKET MINDENKINEK!!!!!!!
MERVI PAPA
kutya56 Creative Commons License 2009.12.24 0 0 15732
Biri01 Creative Commons License 2009.12.24 0 0 15731
Boldog Karácsonyt!
Előzmény: Barbabianka (15730)
Barbabianka Creative Commons License 2009.12.24 0 0 15730

Boldog Békés Karácsonyt

bb

doktor4 Creative Commons License 2009.12.24 0 0 15729
BOLDOG KARÁCSONYT!!
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.24 0 0 15728

 

                                        MINDEN KEDVES HAJÓSTÁRSNAK,

                                    KELLEMES ÜNNEPEKET, EGÉSZSÉGET,

                               JOBB HAJÓT, ÉS TÖBB SZABDIDŐT KIVÁNOK!

Törölt nick Creative Commons License 2009.12.24 0 0 15727

BÉKÉS KARÁCSONYT ÉS BOLDOGULJ ÉVET KÍVÁNOK MINDNYÁJATOKNAK!

 

Csirkés1 Creative Commons License 2009.12.24 0 0 15726
Pálinkás jó reggelt mindenkinek!

Van egy M2 castoldi hajtó műves csónakom! Bele szeretnék rakni váltóval együtt egy
CBR 900 blokkot. Szerintetek hajtó műve ki bírná?

Békés karácsonyt!
GPS Creative Commons License 2009.12.24 0 0 15725

Laposabb a nyomaték-görbéje...azt akarod mondani?
Előzmény: krezidiesel (15724)
krezidiesel Creative Commons License 2009.12.24 0 0 15724

Egy úszótestnél propeller durván négyzetesen veszi fel a nyomatékot a fordulat függvényében, tehát a motor max üzemi fordulatán leadott nyomatékhoz kell méretezni.

Siklóhajónál a nyomatékigény a siklásba hozásnál elérheti, sőt meghaladhatja a fordulatból és adott emelkedésból adódó végsebességnél keletkező nyomatékigényt, ezért egy feltöltött dizelmotor előnyösebb egy szivó benzineshez képest, mert relativ nagyobb emelkedésű propellert fog elbirni, ezért azonos teljesitmény esetén nagyobb lehet a dizel hajó végsebessége.

Ez kb olyan mint egy dizel autó hosszú váltóval is sokkal jobban gyorsul alacsony fordulatról 5. fokozatban, mint egy szivó benzines.

Még egyszerűbben egy dizelmotor a teljes munka fordulattartományára vetitett átlagteljesitménye jobb.

 

Előzmény: GPS (15716)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.23 0 0 15723
izgaga Creative Commons License 2009.12.23 0 0 15722
Beer-ci Creative Commons License 2009.12.23 0 0 15721
Előzmény: Beer-ci (15720)
Beer-ci Creative Commons License 2009.12.23 0 0 15720
Szerszámokat eldobni!
Boldog Karácsonyt mindenkinek!
Beer-ci
Marci38 Creative Commons License 2009.12.23 0 0 15719
-Rosszúl írtam 50 KW .Tehát 67 Le fölött 300ft/KW
Előzmény: Marci38 (15718)
Marci38 Creative Commons License 2009.12.23 0 0 15718
-Áttételek ,csigaátmérő,fordulatszám stb nálam egy nagy zavaros kupac .. Csak annyit szeretnék hozzátenni .hogy először is ezek nem síklóhajók ,hogy a sebességnek csak a motor teljesitménye szab határt. Itt a tervezettnél egy nagyobb motor,hasonlóan az úszóhajókhoz, csak a költségeket növeli ,a sebességet kevésbé . Vagy is, egy ilyen hajóba szerelt jól eltalált dízel örök élet. Tehát semmi értelme cserélgetni... A másik lényeges szempont, azért is belmotor mert így tervezték ,így jó a sulyelosztás ,így jó a hajó trimje. Ha egy ilyen hajóra farmotor kerűl egyértelmüen farnehéz lesz a felhúzott far miatt és égnek áll a hajó orra. Nem utolsó sorban, egy ilyen hajóba használt gk motor is szerelhető, ami az összes átalakításával,macerával töredéke egy hasonló kaliberű 4 utemü külmotornak. Egyébként is ezek ilyen hajók.. Nem áll jól neki a külmotor.. :o)
Marci

Ui Nem elfelejteni: Januártól 50 Ló föltt perkálni kell a pacikért.







Előzmény: Törölt nick (15717)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.23 0 0 15717

hüm, nem értek hozzá, huzzuk ki azt a mondatot. Vitatkozni tudnék még, na de okosan? Ebben a témában se megy.

Előzmény: GPS (15716)
GPS Creative Commons License 2009.12.23 0 0 15716

Hümmm. Pontosabban: Hümm-hümm.

Azt két (min-max.) fordulat-határértéket kéne megvizsgálni - amelyek között egy benyás VS. dizel még jól teljesítenek.

Mert hiába tud sokat a dizel 2000-en...ha 4000-en már nagyjából vége. A fordulat arány 1:2 -höz.

Nagyjából a benyás is ugyanezt tudja....csak az 3.000-nél kezdi jólérezni magát...viszont könnyen felpörög akár 6 ezerig is. Ez is 1:2 -höz arány, nagyjából.

Ennél szélesebb skálához bizony elkelne egy sebváltó - mindkét motorfajtához.....amit ugye a gépkocsiknál már igen rég használnak - ugyanilyen okokból :-))))
.
Előzmény: Törölt nick (15715)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.23 0 0 15715

A magyarázatom csak sejtés, nem tudás, lehet hogy nem helytálló.

 

Egy kétütemű 5500 fordulat körül adja le a teljes nyomatékot. A jó hatásfok miatt nekem 1100-t kell hogy forduljon a csavar  5:1 áttétel. 3000 fordulaton a benyásnak kicsi a nyomatéka vagyis 600 fordulatod van a csavaron és alig van nyomatékod. Vagyis nem igazán tudsz majd lassan menni a nyomaték hiánya miatt. Ez pedig gáz lehet a kikötésnél, sebességkorlátozásnál, stb. Negyed sebességnél 275 fordulat a csavaron, ekkor a kétütemű 1325 fordulna. Ott pedig nagyon kicsi a nyomaték. Extrém esetben lehet hogy csusztatot kuplunggal kellene indulni, az pedig itt nincs.

 

Meg a nagyobb áttétel, nagyobb veszteség is.

 

Gondolom, hogy ez valahogy így lehet, ha nem majd kijavítanak.

Előzmény: GPS (15713)
süger Creative Commons License 2009.12.23 0 0 15714
Köszönöm,megkaptam,működik,elmentettem.
Előzmény: GPS (15707)
GPS Creative Commons License 2009.12.23 0 0 15713

"Az alcsonyabb fordulatszám, és a nagyobb nyomaték miatt, nagyobb átmérőjű propellert lehet használni, ezeknek jobb a hatásfoka,"

Ez azért nekem nem kristálytiszta.

Ha alacsonyabb fordulatra és nagyobb nyomatékra van szükségünk - akkor mijatúróért nem lehet ezt egy tetszőleges áttéttellel - akár egy pörgősebb benyás-motorból is kinyerni?

Elvégre nem a főtengelyre van felékelve a csiga - mint annál a baromnagy konténerszállítónál - így hát (ha már úgyis van valami a tengely útjában) - akkor miért ne lehetne onnan hangolni ezt a "nyomaték/fordulat" dolgot?
.
Előzmény: Törölt nick (15712)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.23 0 0 15712

Külmotor:

Sajnos csak benzines az elérhető, és becslésem szerint a kétüteműeket  előbb-utóbb be fogják tiltani. A 4 ütemű meg drága.

Beépitett diesel:

Sokkal alacsonyabb lehet a hajó súlypontja, ezért hullámosabb vízen való közlekedésre is. A gázolajnak nem kell külön üzemanyagtartály, a testbe be lehet integrálni. Az alcsonyabb fordulatszám, és a nagyobb nyomaték miatt, nagyobb átmérőjű propellert lehet használni, ezeknek jobb a hatásfoka, és nem mellékes hogy alacsonyabb a fogyasztás, és főleg nagyobb a hatótávolság. Hátrány: a hajó közepére kerül, de ez 6 méter felett már egész jól kezelhető. Viszont nem kell trimm. Mind a HC, mind az RM test alkalmas arra, hogy egészen mélyre rakd a motort, majdnem egyenes a kihajtás ami szintén jó. Nagyobb az élettartam, és olcsóbb a motor, akár új, akár használt. Hátrányai: zajosabb   (hangszigetelés), Jobban rázkodik, ezzel együtt kell élni, de megfelelően méretezett bakokkal talán csillapítható. Büdösebb? Nem tudom a kétüteművel összehasonlítva nem hiszem. Ezeken kivül egy belmotorosra tervezett hajót, könnyebb villanyozni, és az is lehet egy piac. Szóval szerintem ez a nyerő. Azt hiszem veszek még egy 2 hengeres léghűtéses dieselt is 12-20 LE körül vannak, és a hűtőrendszer hiánya miatt majdnem 100 kilóval könnyebbek, és egy szijas áttétellel akár a hajófarba is rakhatom

 

Hogy a HC hogyan viselkedne külmotorral nem tudom, de meg lehet majd próbálni.

 

Előzmény: Takyka! (15710)
elektrofish Creative Commons License 2009.12.23 0 0 15711
Minden kedves topikos társamnak Boldog Karácsonyt kívánok!
Ef

Takyka! Creative Commons License 2009.12.23 0 0 15710
A HC (leírás alapján) tényleg jóval kisebb teljesítményt igényel, mint a Ninigret, de jóval kisebb is. A RM viszont ugyan abban a ligában játszik teljesítmény szempontjából. A külmotor gondolatának elvetésére az üzemanyag vételezési probléma miatt jutottál, vagy egyéb okok is közrejátszanak?
Egy felül Ninigret, lent HC, külmotoros hibrid engem nagyon érdekelne...
Ha a HC elv tényleg működik, akkor egy ilyen talán tudhatna 20-25km/ó-t 10Le-vel.?

T.
Előzmény: Törölt nick (15708)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.23 0 0 15709

Szia!

 

Megnéztem az átszámolót a Tied profibb, de legalább ugyanazokat az eredményeket kaptam én is.

Előzmény: GPS (15707)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.23 0 0 15708

Szia!

Ha jól megnézed a Ninigret külmotoros hajó, teljesen hagyományos félsikló fenékkel, (illetve a far kialakítása kicsit más, a motor miatt.)mig az RM és a HC alja ettől jócskán különbözik. Azért ezt a kettőt választottam, mert mind a kettő kis motorral relativ gyors hajó. Most, hogy már alaposan átnéztem a terveket, tudni vélem azt is, hogy az RM és a HC között mi a különbség, és ez miért van. De az is kiderült, hogy ezek egy kicsit kisebb vizkiszorításra vannak tervezve mint gondoltam.

És mível gyártani szeretnék, és a gyártási joghoz nem elég egy terv megvásárlása, illik mást tervezni. A jelenlegi elképzelések alapján a DG hull és Atkin valamilyen keveréke lehet a megoldás, mert hogy azért ez is két különböző, hiába egyezik a főborda rajzolata az orr kiképzése jelentősen eltér. Még pár nap tervezgetés a prg-ba, és csak kialakul a dolog. Aztán lehet hogy megint rácseszek, de még akkor is van megoldás. A végső cél a lakóhajó, ami közben keletkezik az inkább csak melléktermék. Túl sok pénzbe, és időbe kerül egy sablon elkészítése, ezért inkább több kisérlet

Előzmény: Takyka! (15704)
GPS Creative Commons License 2009.12.23 0 0 15707

Az "átszámológépet" elküldtem neked is meg Sügér kollegának is.

"Forgassátok" haszonnal :-))))

Ha köll még valakinek, bátran szóljon.
.
Előzmény: Beer-ci (15705)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!