Nem adjuk fel, azért is fogsz gond nélkül csónakozni, anélkül, hogy a farod vízbe lógna. Amennyiben egy lehetséges jobb (akár ékes) trimmelés sem javít a helyzeten, akkor csatlakozom Szőrmók többszörös véleményéhez: megtámasztani a farát két (vagy egy középen szépen, ívesen kivágott) trimmlappal. Az sem baj, ha rozsdamentes! :)
Nekem nem különösseben kell az adattábla, csak a motort akarom beazonosítani, évjárat köbcenti a későbbi alkatrész beszerzések miatt. Műszakiztatni nem fogom mert ahol én csónakázok víz van de vizirendőr nincs /Felső-Szigetköz Duna ártér/.
Vadászathoz kell, hogy betudjak járni a szigetekre. Ja és azt is megakarom tudni nem e keresik a motort lopás miatt mert akkor viszem vissza az eladónak, ezért kérek segítséget.
Tiborpapa és Barbabianka!! Nos hát már annyi gondot okozok itt nektek, hogy e-mail-ben küldjétek el a pontos címeteket és küldök nektek karácsonyra egy kis igazi mátraaljai szölőből készült FINOMSÁGOT!! Hogy mi ez?? Hahaha! Igen eltaláltad!
White wine!!! HÚÚÚÚ de finom! Na akkor térjünk vissza ide, tehát a csiga feletti kavitációs lapot mértem, a test aljához képest, egy lécet tetem a kavilapra, és a kettő közti távolságot mértem meg, az volt 1,5cm. A kép innen valóban csal cca.10cm de a valóság az csak a mért 1.5cm !
Csak vágyakozom , csak álmodozom !!!!!!!!!!!!!!!!! Azért soknak tünik a 2 év építési idő . Az több,mint 500 munkanap. és nézve a képeket nagyon csodálatosak a " bontott" képek, de az idő így is soknak tűnik. Ha túl leszel az első két ilyen hajódon, egy túra alkalmával megbeszéljük az én hajóm megépítésének részletetit. / Lásd Tiborpapa és a házépítés / Üdv: Zsolt
Ha hiányzik az adattáblája,én nem vettem vón meg.Igazoltatásnál a rendőrök néha megszokták nézni a gyári azonosítóját is. Időszaki vizsgán szükségeltetik,megnézik.
Az első,a hajótestel való összevizsgáztatásnál szükségesek a moci adatai,amit majd ellenőriznek is. Egyszóval donor motornak,alkatrésznek jó lessz.
Lehet, hogy valamikori eltulajdonítás áldozata,azért hiányzik az adattáblája?
Cimkét beütést nem találok rajta 8-ast és 20-ast már használtam nem az enyém volt csak alkalmilag mentem vele majd holnap készítek fotókat hátha azok alapján azonosítani lehet.
-Mennyiért érdekelne? :o) A japán pali egy 200 éves múltra visszatekintő családi vállalkozásban egyedűl dolgozik, és kereken 2 évig tart egy olyan hajó megépítése Egy natúrlakkozott (12 rétegben) hajót kb 8-10 évente fel kelújitani.. Motor, szerintem bármilyen formában beépíthető ,ami beépített motornál szóbajöhet. Elvileg :o) ) hozzámernék fogni egy hasonló megépítéséhez ... Hogy milyen lenne nem tudom, de a következő már sokkal jobb... :o) Üdv! Marci
Igazából tényleg fahajót szeretnék / biztos be vagyok golyózva / . A korábban általad berakott japán szépségben hátrébb nem lehet rakni a motort ? Egy ilyen csoda nagyon érdekelne , állómagasságú kabinnal , Wc-vel stb.
Valószínűleg innen is ki lehet okoskodni valamit, feltéve, ha találsz valahol cimkét.
Ismereteim szerint a kétütemű 9.9 és 15 LE yamaha motorok 35-37 kg súlyúak.
Amennyiben valóban 15 lóerős a motorka, és az előző tulajdonosa hajólevél és vízi jogosítvány nélkül használta, akkor esetleg nem fogsz találni rajta a feltett képeimhez hasonló cimkéket.
- Szia! Szerintem ez a csónak az elképzelésedhez kicsi. :o) 3,4mx 1,5m .Hárman tettük fel a kocsi csomagtartójára Kb 90 kg lehet. Nincs hajólevele mivel egy 5 lavas is bőven elég neki. Ez inkább egyszemélyes ökörködésre,vagy horgászni alkalmas . De eladom az enyémet is ha érdekel ,az jobban megfelel az elképzelésednek :o) Üdv Marci
Vettem egy 15_ös kétütemű yamaha csónakmotort, a méretei alapján biztos, hogy legalább 15 le. Az érdekelne hol találok a motoron gyári számot és az alapján meg lehet e állapítani a gyártási évet
Lehet-e bövebb információkhoz jutni a csónaktestről , mert lehet, hogy engem érdekelne. A tervem az volt, hogy a nyárra építtetek egy olyan fa csónakot magamnak, amit a fahajók adok-veszek rovatában egy bajai úr hirdet. Az ottani elérhetősége rossz, így nem tudom, hogy megvan-e még a hajó. Ezért gondoltam , hogy megépíttetem. Ugye mégiscsak a fahajó a hajó. Valaha egy mahagóni fa kajakért ölni tudtunk volna, most meg a karbon-kevlár. Pfújjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj !!!!!!!!!!!!!!! Mindenképpen szeretnék egy könnyű , 20-30 LE-vel motorozható kis csónakot, amit a hétvégi túrákon , illetve egynapos ökörködésekre tudnék használni, könnyű, kis utánfutóval húzható, ha kell Gyöngyivel ketten is bárhol le tudjuk tenni, visszaad a benzinkútnál stb.
Ezért is érdeklődöm a kis test iránt, méretek, súly, motorozhatóság , hajólevél, fotók.
A kolégám hírtelen megválna csónakjától meg az 5 lovas motorjától. Ha érdekel valakit A kettő együtt 150 pénz . A motorba új vízkerék, csónak angol gyári,hibátlan. Marci
Barbabianka! Helló! Köszönöm a hozzáértő válaszodat. Nos fartükör pontosan 40cm magas, a kavitációs lemez pedig alatta van 1,5-1.7cmm-rel. a csiga középpontja a kavitációs lemeztől pedig 17cm-re van. Tehát itt a topikban amit kaptam sok-sok hasznos információt, mivel a hajózásban igen "zöldfülű" vagyok, mindent lehetőséget meg kell vizsgálni. Valaki egyszer azt mondta,hogy sarkon jár a csónaktest, vagyis ahogyan én értelmeztem, far nehéz. De nem akarom kormányállásosra építeni, hogy a súlypontot igy áthelyezni, ezért kikel valamit tallálnunk a megoldásra. Bár minden súly már amit lehetett, előre vittem ez valamit segitett.Ha a trimszőget beállitottam a vizen főggőbe akkor a holdra akart menni, ha a motort a fartükörhöz közel vittem, akkor javult a helyzet!
Műanyag tetőt nem, sablont igen. A "műanyagozás" az egy más szakma, ahoz lövésem sincs. Hungarocellből viszont szinte bármit azt meg a hozzáértő tudja kenni paplanozni........