Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

granturismo Creative Commons License 2000.09.01 0 0 516
Akkor neked eredetileg 3 dobos+katalizátoros rendszered volt. Most két dob és kész?
Előzmény: yOLORO (514)
Zak Creative Commons License 2000.09.01 0 0 515
Bizony. Budakalászi Renault: náluk vásárolt, náluk folyamatosan szervizelt (ha kiégett a helyzetjelzô, már vitte a tulaj - céges kocsiként szerepelt) 3 éves, ~80e km-s Mégane Classic 1.4 RL. Kereken 1.4 M-ért akarták beszámítani az újba, aztán családon belül 1.75M-ért elkelt - így is kb. 150.000-rel a piaci ára alatt...
Előzmény: cr2 (509)
yOLORO Creative Commons License 2000.09.01 0 0 514
BRAVA 1.6 16v
Előzmény: granturismo (513)
granturismo Creative Commons License 2000.09.01 0 0 513
yOLORO
A mesternek teljesen igaza van. Bocsáss meg melyik géped van?
Előzmény: yOLORO (512)
yOLORO Creative Commons License 2000.09.01 0 0 512
granturismo
Amit ajánlottál kipufogo klinikát ott csak saját szakálra lehet próbálkozni vagy már vannak kész kipróbált rendszerek is???
Mert már irtam, hogy van egy Remus hátsó dobom, levéve a katalizátor. De ez nem volt elég a szép mély hanghoz.
Tegnap lett kész VÉGRE az uj középsö dobom, és a maradék dobot is leszedtem a rendszerröl. Igy csak egy középsö dob, és egy hátsó dob van fent. EREDMÉNY: Körübelül mint egy 320-s BMW-nek, nagyon szép, nagy fordulatom nem zavaró, nyorsításkor meg egyszerüen király.

Csak hogy:
Azt hozátette a mester ember aki készítette, hogy igy dobok nélkül ugye evidens, hogy kisebb a kipufogó gáz ellenállása hisz ép ez volt a cél!
De ha "átesünk a ló másik oldalára" ahogy ö nevezte, extra terhelésnek vannak kitéve a kipufogó szelepek, ami jelentösen károsítja a motor élettartalmát.
Mivel nekik nincs ilyesmibe tapasztalatuk felelöséget nem válalt a munkájáért.

Szóval ha valaki itt közünk konyít valamit ezekhez a dolgokhoz megköszönném ha válaszolna a levelemre vagy akár telefonon is cserélhetnénk. Nagyon szivesen felhívnám, hogy egy kis oktatás tarta nekem. Elöre is köszi mindenkinek.

HEC
Nagyon nem ajánlom neked a Magnum dobokat.
Anno amikor nekikezdtem a kipufogo tuningnak voltam nálunk is de nem gyözött meg amit ott láttam. Egy év után már a krómozott kipufogovég rozsdál, és nem is igazán van különbség egy BMW és egy Buzuki dob belsejében!
Szerintem maradj a márkás hátsó doboknál.

1.6TS Creative Commons License 2000.09.01 0 0 511
cr2!

Ilyen inditasi gondok miatt nekem sikerult az ALFA-mat kicseréltettni fél év levelezgetés és 5 sikertelen javitasi kiserlet utan.Sajnos az uj is ugyanezt tudja produkalni,de Kalmar ur-ATC-es a FAM javaslatara kiprobaltam a sima V Powert es igy mar lassan egy eve szinte megszunt a jelenseg.
A hiba az osszes FAM gyartmannyal elofordulhat,de csak kis Hazankban.

UDV 1.6TS

granturismo Creative Commons License 2000.09.01 0 0 510
Én sem nagyon gondolom, hogy ennyi pénzért találsz. Mondjuk halál szakadtat lehet hogy kapsz, ja meg még Bravát ami a Fotaxitól lett leselejtezve, de abban min. 250ekm van. Ennyiért még 1.4 se nagyon van. A Brava a régebbi Fiatokhoz képest jól tartja az árát. Én azt mondom szánj rá egy kicsit többet, min. 1.7 millát.
GT
Előzmény: mahanok (506)
cr2 Creative Commons License 2000.08.31 0 0 509
Az egy dolog hogy mennyiért számították be; konkrétan tudom, hogy az egyik debreceni Renault kereskedésben beszámítottak egy autóba egy Clio II-t, kiporszívózták és még délután 400.000 Ft-tal többért kint is virított az udvaron...
Előzmény: 2.0Turbo_ie (508)
2.0Turbo_ie Creative Commons License 2000.08.31 0 0 508
Sziasztok!
Én mostanában vettem középső és hátsó kipufogódobot. Sokáig gondolkodtam egy olcsóbb sportkipufogódobon, de végül a gyárinál maradtam és nem bántam meg. Egyik ismerősöm ugyanis most vett az Opeljére egy Magnum hátsó dobot, valami olcsót, hát az úgy nézett ki, hogy olyat én is tudnék hajtogatni! Se méretben se felfogatási pontokban nem stimmelt rendesen, pedig kimondottan ahhoz a típushoz adták. Állítólag a kipufogó klinika dobjai is ilyenek, de ezt én nem tudom megerősíteni.
Más: Van egy Fiat márkakereskedős ismerősöm, tőle tudom, hogy már egy évvel ezelőtt is számítottak be 1.6 16V Bravát 1.4 - 1.5 milkáért. Ilyet szerintem most is ki lehet fogni egy kis szerencsével. Sokan nem szeretnek bajlódni az eladással, inkább olcsóbban "eldobják" az autójukat.
Előzmény: Zak (507)
Zak Creative Commons License 2000.08.31 0 0 507
hát csodálkoznék... '95-ben indult a gyártás és emlékeim szerint egy '95-ös (tehát a legöregebb) 1.6sx is inkább 1,7 M körül van, mint 1.5. Persze kifoghatod.
Előzmény: mahanok (506)
mahanok Creative Commons License 2000.08.31 0 0 506
Sziasztok,

Tudom, hogy kicsit témán kívüli a hozzászólásom, de majd rájöttök, hogy mégis ide tartozik. Nos, szeretnék egy Bravot venni a közeljövőben, de az anyagiak miatt csak használtra futja. Ezért kérem a segítségeteket. A tervem egy 1.6 16 v minél fiatalabb Bravo és lehetőleg 1.5 millió környékén. Szerintetek szerencsével járhatok-e, vagy sem?
Várom válaszaitokat, Köszi.

cr2 Creative Commons License 2000.08.31 0 0 505
Már megint a Forddal hozakodok elő, bár tudom, hogy ez még mindíg Barva/Bravo topic, de:
a Superchips is külön tárgyalja a Fordokat, amikben a motorvezérlő egységet EEC IV vagy EEC V-nek hívják. Namost ezek úgy működnek, hogy a vezérlőben tárolva vannak az érzékelők alapértékei, és mondjuk egy akksi csere utáni 10-15km-en tanulja meg az adott motor optimális paramétereit.
Ezek szerint mást is csinálnak chiptuning címszó alatt, mert akkor a Fordokat nem lehetne chiptuningolni.
Vagy nem???

HECnek nagyon köszönöm a Superchips-es linket azért, mert a Superchips az EEC4és5-höz olyan chiptuningot fejlesztett ki, amit egyszerűen a diagnosztikai csatlakozóba kell dugni. No forrasztász, no garanciaugrás :-D. Köszi.

Ja, hogy Brava is legyen. Nincs tapasztalata valakinek azzal, hogy hidegindítás után miért fullad le/ugrabugrál az alapjárat? A 20000-es szervizen nem tudták megnézni, mert rossz volt az műszerük.

Előzmény: Az Utolsó Európai (499)
granturismo Creative Commons License 2000.08.31 0 0 504
yOLORO

Mielott vásárolsz feltétlenul nézz el a Kipufogó Klinika felé is. XIV. Fogarasi út 189. T.:383-8055
Ök is gyártanak saját rendszereket. Az áraik igen barátiak. Néhány indextárs igen elégedett velük. Aztán ott van a Bontex oda is érdemes bekukkantani. Ha meg mégis a márkásak mellett maradsz mindenképp kérdezd meg TurboLadát, hátha olcsóbban tud szerezni. Ital-Autó, Soroksári út 164. t:280-8011

Előzmény: yOLORO (495)
HEC Creative Commons License 2000.08.31 0 0 503
Kacérkodom a gondolattal. Több apró probléma van. A nevesebbek REMUS, Supersprint,
Sebring... Q drágák. Eredetileg a hangja miatt kerestem sportdobot (egy szép mély, öblös
hangút), de a legtöbb helyen saját zsebre lehet "hallgatózni". Egyedül a MAGNUM-nál van
24 órás "hanggarancia", de náluk meg az "univerzális" dobok nem tetszenek.
Előzmény: yOLORO (495)
granturismo Creative Commons License 2000.08.31 0 0 502
Hát most akartam irni, de már nem írok mert csak ismételni tudnám UE hozzászólását. Szóval azt mondom egy jól kivitelezett chiptuningnak csak elonye lehet. Itt inkább azt kell vizsgálni, hogy megér-e neked 60-70eft-ot az esetleg csekélyke javulás. Illetve igazán veszélyes a rosszul megválasztott kivitelezo lehet. Nagyon sok mostanában az önjelölt tuningoló. Én ezért ajánlottam az ATC-t. Ok már nem újak, van gyakorlatuk, tapasztalatuk és a legfontosabb, hogy fékpadon demonstrálják és dokumentálják a végeredményt. Ne felejtsd el a proci mindent elbír, olyan adatot is amely rossz irányba befolyásolja a motor muködést azaz a "tuning" az ellenkezo hatást éri el. A legveszélyesebb meg a túltunigolás, amikor a teljesítményhajszolás a motor élettartamára van kedvezotlen befolyással.

Más Én úgy láttam, hogy az alu küszöbvédo ára 10eft felett van.

Előzmény: Kerecsen Gábor (500)
HEC Creative Commons License 2000.08.31 0 0 501
Az "előzményhez" tartozik: a superchip a "B" megoldás amikor nem méricskélnek csak
egyszerűen kicserélik a chip-et egy picivel kihegyezettebre. Ez csak 6LE-t ígér.
(www.superchip.com)
Előzmény: Az Utolsó Európai (499)
Kerecsen Gábor Creative Commons License 2000.08.31 0 0 500
Valamiféle küszöbvédőt mindenképpen érdemes választani, hiszen gyakran rálépsz a küszöbre (hegymászócsukába ragadt hegyes kavics... el tudod képzelni). Az emlitett Bravo küszöbvédő egy pár azaz 2db lécet/gumit tartalmaz (2 ajtó). Vs. granturismo Pálmatexes megoldását érdemes megfogadni. A "króm"! egyébként nem néz ki annyival jobban, amennyivel drágább.
Kedves Utolsó Európai!
Köszönöm meggyőző volt, a gari lejártával lehet hogy magam is benevezek egy chiptuningra, bár egyelőre elégedett vagyok a verda dinamizmusával. Én július 13-án! választottam a fekete csodát, úgyhogy alighanem a tiéd ikre. (a belső matricák szerint 2000 áprilisában látta meg a napvilágot).
Kopogni én is lekopogom, mert a kuplung meg a kondiszij ellenére egyelőre az az érzésem, hogy még mindig elég könnyen megúszom.
Előzmény: Gozo_d (497)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2000.08.31 0 0 499
Hali Gábor!

Annál a fajta chiptuningnál, amiről beszélünk, nem a lóerők korlátlan növelése a cél, és ami létjogosultségot ad neki, az szvsz indokolt, és nem feltétlenül jár hátulütéssel.
Arról van szó röviden, hogy a tömeggyártás miatt a motorok beállítása nem történhet meg a gyárban egyedileg, hanem egy átlagos beállítást használnak. A motorok, mint "analóg" szerkezetek, bizonyos tűréssel készülnek, így nincs két egyforma közöttük, a valós paramétereik err-arra eltérnek, senki sem tudja a sajátjáról, hogy merre, míg be nem vizsgáltatta.
A motorokat azonban sz. gépek vezérlik, amikhez a szoftverek beállítása a "digitális" jellegből adódóan tűrésmentes, azaz tök ugyanolyan. Vagyis a motorok nem pontosan azt a szoftvert kapják, amivel az ő egyedi paramétereik a legobbak lehetnek, hanem egy átlagosat. A chiptuning folyamán kiderítik, hogy milyen paraméterekkel készült pontosan a motor, és ehhez épp annyira módosítják a szoftvert (kicserélik a chip programját), hogy AZZAL AZ ADOTT MOTORRAL optimálisan működjön együtt. Ez nem ját +50 LE, stb. varázslattal, de 10-12 LE és Nm alacsonyabb fordulaton is megjelenik anélkül, hogy a motor kárát látná a dolognak.

Előzmény: Kerecsen Gábor (496)
Gozo_d Creative Commons License 2000.08.31 0 0 498
Csak most vettem észre,hogy én vagyok az 500.-ik hozzászoló.
Ünnepeljünk együtt,mindenki vendégem egy virtuális sörre.
Gozo_d Creative Commons License 2000.08.31 0 0 497
Üdv!
Elfogyott a kakaós csiga,de sajnos több mint egy óra alatt sem mozdult meg az ülés pedig máskor 2 percel a kiszálás után már fenn volt.Aztán rájöttem,hogy mielött elkezdtem a kakaós csigás müveletet kitakaritottam a kocsit és az ülést is elmozditottam előre majd hátra.arra gondolok,hogy az ülés nem volt rendesen beálitva és ezért csinálta a galibát,bár ennek ellent mond cspbravo hozzászolása.Na holnapra megint beszerzek kakaós csigát és folytatom a megfigyelést.

Gábor!

Küszöbvédő megéri?7000-ért mind a négy küszöbre adnak kromozottat?

Nekem is META riasztom van csak benne van az ablakemelő modul is.Bár csak rövid ideig probáltam a hangját,de elég gyengusnak éreztem.Vagy idővel hangosodik?

Kerecsen Gábor Creative Commons License 2000.08.31 0 0 496
Hec:
Netbolyongás alkalmával beleakadtam a www.fiatbravo.net-en lévő fórumba. A dadogással kapcsolatban is van itt néhány ötlet, bár a szinvonal messze nem éri el az ittenit. Mindenesetre talán érdemes megnézni (keress rá az "erratic" szóra).
granturismo:
Szintén Meta riasztóm van utólag beszerelve. Teljesen unalmasan teszi a dolgát, semmi extra. Az mindenesetre nagy öröm, hogy nem csippan minden alkalommal (nem kapja fel a fejét mindenki a parkolóban,amikor már másodszor felejtettél valamit az autóban). Részletek www.fiatabarth.com

A chiptuninggal kapcsolatban mindenütt csupa jót lehet olvasni. Azonban érzésem szerint kell lenni valami hátrányának, hiszen a motor tervezői hosszú tesztelések után a legjobb beállitást választják feltehetően. Marketingszempontok szerintem nem érvényesülnek (113 lóerős autót már nem, de 103-asat még vesz a családja egészségéért aggódó apa). Tehát kell lenni valamely technológiai hátulütőnek, amelyet érthetően nem veséznek a chiptuningot eladók. Valaki tud ilyet?

yOLORO Creative Commons License 2000.08.31 0 0 495
Sziasztok

Egyikötök sem adta a fejét kipufogó tuningra????

cspbravo Creative Commons License 2000.08.31 0 0 494
Sziasztok!
Már régóta olvasója vagyok ennek a fórumnak hiszen magam is Bravo tulaj vagyok. Most azonban hozzá is szólnék mert olyan problémáról olvastam itt ami engem is érint. Ez pedig az emelkedo vezetoülés! Velem ugyan ez történt, néhány ki-beszállás után visszament a legmagasabb állásba, vagy ha este leengedtem, akkor reggelre kb félúton járt visszafele!! Elvittem a járgányt a márkaszervízbe (Tatabánya, Strausz Autóház) és azt mondta a muhelyvezeto, hogy ez tipushiba és minden másodikban ilyen. Annyit lehet csinálni, hogy kicserélik a telót, de akkor sem biztos, hogy jó lesz. Nos a telót kicserélték, a helyzet kicsit jobb lett, már nem nagy a "sebessége" az ülésnek, de az után hogy szétszedték, most recseg-ropog sajnos!! Az 1 éves garanciám augusztus 6-án lejárt, mit tudok szerintetek ilyenkor tenni?
További autóval kapcsolatos észrevételeimet majd egy késobbi hozzászólásban leírom!!
Kellemes vezetést!
granturismo Creative Commons License 2000.08.30 0 0 493
Jaj bocsi Barramas.
BUBÓ-val beszéltem errol. De tényleg hová tünt ez a BUBÓ mester. BUBÓ jelentkezz!!
granturismo Creative Commons License 2000.08.30 0 0 492
Aha. Ügyes ötlet. Végülis lehetne sorba tenni ezzel a biztonsági kapcsolóval egy másik rendes kapcsolót amit rejtve szerelve igencsak meg lehetne nehezíteni a tolvajok dolgát.
Előzmény: Zak (490)
Barramas Creative Commons License 2000.08.30 0 0 491
Sziasztok
Granturismo
Vagy felreertettuk egymast,vagy osszetevesztesz v.kivel,de en hifirol nem beszeltem,csak hatra a kalaptartoba tetettem egy par 80/30-as Alpine 3utas 17/23cm-es (vagy v.mi ilyesmi meretu) hangszorocskat,elol a gyari csoromp,low radio,
meg mindjart el is szegyellem magam,ha jol vegiggondolom...:)(372 volt az ominozus hozzaszolasom)
riaszto:
Nekem utolag szerelt Meta 810c van,ultrahanggal ami kikapcsolhato,ha kell,ablakmodul es emeles-erzekelo nelkul szerelve 52k,szerintem korrekt.
Teves riasztas meg nem volt,ki-bekapcsolasnal csak diszkret villanas,stb...
talaka:
csak 22-23 ne!
Ciao
Előzmény: granturismo (470)
Zak Creative Commons License 2000.08.30 0 0 490
Aham. Hát ez ui. akkor történt, amikor elôször el akarták lopni a kocsit, és mivel muszáj volt az utcán hagynom, a motortérben kikaptam a kompjuter biztosítékát, abban bízván, hogy a próbálkozó a.) nem fogja tudni, mi hiányzik b.) ha rá is jön nem lesz nála biztosíték, vagy drót, amivel rövidre zárhatja c.) ha mégis, remélhetôleg nem kezd el turkálni a motortérben....
Előzmény: granturismo (489)
granturismo Creative Commons License 2000.08.30 0 0 489
Ez sajnos nem így van. A vezérloelektronika resetelésének egyszeru módja, ha leveszed az aksisarut. Ilyenkor az összes tárolt (dinamikus)beállítás és adat elvész (a hibatároló is), a napi km számláló nullázódik (a rendes nem) és a rádió is resetelodik (ha kódos kéri a kódot).
Előzmény: Zak (488)
Zak Creative Commons License 2000.08.30 0 0 488
...hát... ôszintén szólva nemtom... ebbe a T mába nem mélyedtem bele. Viszont aszondották, hogy ez nem 1szerűen 1 ON/OFF switch, hanem a visszakapcsolással 1 idôben a befcsekendezés/gyújtás kompjuterét is rezeteli, ami (szintén állítólag) úgy különben "tanul". Ezeket a tanult és néha hibás beállításokat ezzel a "rezeteléssel" elveszíti.

de mindezt behúzott nyakkal mondom, mert ebben nagyon nem vagyok biztos, csak "úgy hallottam" valamelyik szervizes kollégától, és hát azt én magam is tudom/tapaszaltam, hogy néha nagyon nem tudják, mit beszélnek... mindenesetre én 100%-ban elhittem.

Előzmény: granturismo (487)
granturismo Creative Commons License 2000.08.30 0 0 487
Pontosan, az újabb gépekben átköltözött ide. Ez egy olyan specko kapcsoló amelyik ütközés esetén bont. Ezzel megszakítja az üzemanyagszivattyú testelését. Oszintén mondva nehezen hiszem, hogy ez változást tud okozni, bár ha kontakthibás, okozhatja menet közben az üzemanyagellátás kihagyását.
Előzmény: HEC (486)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!