Köszi, egyúttal egyre inkább azt érzem, jó lenne aktualizálni azt a szegény kis kabinos regisztert... csak hát akkor meg dolgozni/termelni ki fog? :D Talán a pünkösdi pihenőben.
Belemennék örömmel az egyes hajók közötti apró eltérések és finomságok (pl. kiszolgálóhelyiségek szellőzőrácsának saroklekerekítési rádiusza) részletezésébe, de az a baleset szempontjából egyrészt irreleváns, másrészt felhígult a topik.
Sajnos minden adat arra mutat, hogy ugyanez a kapitány parancsnokolta a Viking Idun-t, amikor az áprilisban összeütközött egy tankerhajóval Antwerpen térségében...
Akkor nem történt személyi sérülés, de az anyagi kár igen jelentős volt.
> Mekkora a holttér a Viking Sygin előtt? Kb hány méter, mekkora terület van kitakarva? Milyen távolságban lehetett még szabad szemmel érzékelni
Ezek a hajók inkább drónok, mint hagyományos hajók, mert a nagy hollterek miatt a fedélzeti videókamerákon keresztül nézve irányítják őket és a vezérlések is elektronikusak - mivel a le és fel ereszthető kormányos fülkébe nem lehet hagyományos drótköteles, hidraulikus csöves átvitelt beépíteni, csak könnyű villany vezetékeket.
Ennyi erővel a kapitány mondjuk Passau-ban egy "KöFI" (központi forgalom irányító) irodában is ülhetne és IP-alapú műholdas kommunikáción keresztül vezethetné egy munkaállomásról a hajót, a fedélzeti jelenlét helyett. Sőt, több hajót is táv-vezethetne így egyetlen kapitány, mert az idő nagy részében a 10-15km/h egyenesen hajózást kezelné a fedélzeti AI robot-pilóta. Talán ez a jövő útja?
Hasonló kérdés foglalkoztat, de nem hülye gyerekek válaszát várom, hanem szakmabeliét. (Én nem vagyok az, ezért kérdezek).
Mekkora a holttér a Viking Sygin előtt? Kb hány méter, mekkora terület van kitakarva? Milyen távolságban lehetett még szabad szemmel érzékelni a Hableányt a kapitányi állásból/ülésből?
Oregnek nem tartom magamat mint a tobbi ide iro hajos, Pesten elkelne egy ket modositas a hajozasban de tkp.. ugy se tartana be senki. Mohacson emlekszem a komp meg se mozdulhatott ha jott egy nagy hajo a Dunan de ilyent el se lehet kepzelni Pesten. Addig meg mindenki azt csinal amit eppen gondol aztan vagy tortenik valami vagy megusszak a bulit.
Egy kb. 2 km-es szakaszon egyszerre vagy 30-40 hajó forog-pörög.előz-keresztbe megy.
Mind kivilágítva mint a karácsonyfa, tehát úgy villódzik minden előtted a vízen mint a tüzijáték.
Ha minden épp közlekedő, kb. 30 hajó, az előírás szerint rádiózik azon a kijelölt frekvencián, hogy épp mit csinál, nincs az az ember aki értené, hogy hol mi történik?
Nem csak a Viking előzte ugyanis akkor a hableányt, hanem másik 4-5 hajó is épp előzőtt másokat.