Szerintem a H0f nagyon elvetemült. Szűk a felhasználható anyagok köre. Vágányanyagot gyárt a Märklin és csoki. Járművek terén a Roco „köralvázas” csillék könnyen átnyomtávozhatók, de már eleve bumszlik, hát még kisebb nyomtávon. A Paniernak gyönyörű dolgai vannak elfogadható áron, de idehaza beszerezhetetlenek, éha külföldön is nehezen. A technomodell gyárt még járműveket H0f-ben. Az Ns2f-ből állítólag Magyarországra is jutott, szóval nem tájidegen. A csilléi fröccsöntöttek, letüsszentem őket a pályáról, minimum ólomból öntött rakomány illik hozzájuk. Az áruk egyenes arányban van a minőséggel és fordítottban a gyártott darabszámmal. Így egy igen magas számot kapunk. Nekünk magas. Majd ha mindenki 2000 eurót visz haza havonta, több technomodell Ns2f fog szaladgálni hazánk modellvasúti pályáin...
Vannak a piacon ilyen beszippantom-méretű modellautók. Azokban igen apró motor van, de kis tápfeszre és magas fordulatra tervezve, tehát nekünk pont rossz. Egy mobiltelefon-rezgőmotor talán beférne, bár annak a használhatóságáról még senki sem zengett ódákat. Ami elfgadható eredményt hozna ilyen méretben, az egy szappantartó-fényképgép objektívmozgató motorja. Azon gyárilag csigatengely van. Jó szerencsével a hozzá tartozó ferdefogazású fogaskerékkel együtt kitermelhető, onnéttól szárnyallhat a fantázia. A fogaskerekek nélkül pedig össze lehetne belőle valami ilyesmit hozni... Ilyen paraméterekkel nem egyszerű, viszont nehéz. A mozdony persze nem. Fizikailag. Higanyból kéne csinálni, hogy húzzon is valamit. A vezetőállásról sajnos le kell mondani, ha motorizálni szeretnéd. Jó nagy fa lesz, ha belevágod a fejszéd!
Tudom, hogy az élethűség rovására megy, de én H0e-ben csinálom meg a téglagyári vasutat és nem H0f-ben. Az már nagyon kicsi nekem, még a H0e-s járgányokkal és elbíbelődök egy darabig, akkor mi lenne egy alig 1,5 centis csillével?
Asztalügyben, úgy néz ki eddig hogy téglalap alakú 650*900 miliméteres lesz és két részre osztható, hogy az itthoni legnagyobb bőröndbe beleférjen.
Aaaz akkor egy SD–9-es lesz Törökszentmiklóson. Az eredeti állapotát mutató jellegrajzot megtalálod a Wikipédián, a mozdonyt bemutató szócikkben. A kocsik egyes vasutaknál olyan változatosságot mutatnak, hogy mindről jellegrajzot szülni szinte képtelenség. Ráadásul a Törökszentmiklóson futó „felcsapó” polcoskocsikból még egy sem áll a kertben :o)
Egyértelmű. Én is rohanóban voltam, éppen jöttek hozzám, amikor ránéztem a fórumra és láttam, hogy kérdeztél. Leginkább magam miatt reagáltam, hogy ne feledkezzek meg róla.
Bocs a stílusért, rohanósban voltam. kérnék egy képet majd akkor, miről is van szó, mert anélkül nem tudom azt mondani, hogy szeretnék-e ilyet, vagy nem.
Kedves vasutTOM! Köszönöm a segítséget! Még egy kérdést, ha szabad. Az az evergreen lapot de csak simán felragasztottad a mozdony elejére, vagy kivágtad a helyét?
Érdekelnek valakit H0e-s téglagyári kocsik? Első körben az egyszerűbb, ún. „egycsöves” polcos és száraztéglás kocsikról lenne szó. '60-as évek kiváló magyar termékei, az egységesítés időszakából. Élőben a kedvenceim. Ha van ilyesmire igény, kiugrom a kertbe és lemérem őket :o) Aztán átgondolom a technológiát...
Az első mondatod különösen nagyot dobbantott a szívemen! Azon nyomban telefont ragadtam, és az AKGV vezérigazgatójával egyeztetve arra jutottunk, hogy egyeztetés után bármikor szívesen vár/várunk Téged egy üzemlátogatásra! ;) Szívből kívánok sok sikert a terveidhez!
Az AKGV oldalon való nézegetés közben jött rám a téglagyári vasutazás.
Eredetileg is kisvasutat modellezem, csak eddig valahogy nem sikerült összehozni egy szép kis erdei vasutat ahogy én gondolnám. Mármint a növényekkel szúrtam el nagyrészt. Mert én télleg ,,erdei,, vasutat akartam, De nembaj, letettem erről!
S így jött a téglagyári vasút. Itt csak tömény rozsda, roncsok meg minden jó dolog van és a növényzet is egyszerűbb!
A terepasztal egy 3 részből álló modul lesz. Egy modulon a bánya, egyen maga a gyár és egyen a szárítók. Úgy gondoltam, hog a gyár területén lenne elég sok fűbe ágyazott vágány, amin persze már nem lenen forgalom, de még roncsok igen! Kis fűtőházra gondoltam még, meg a harmadik modulon jópár favázas szárítóra!
A csillealap ami a képen van, képzelet szülötte, és nem hasonlít semmilyen létező csillére! de nekem ez is elég, ezzel is szenvedtem sokat! A szárítók környékére pedig polcos kocsikat gondoltam!
De ezek még nagyon tervezés alatt vannak, még sokat változhatnak!
Tyűű, erről hallhatnék részletesebben? Téglagyárivasút-fanatikus vagyok, eddig még nem láttam magyar honban, hogy valaki feldolgozta volna a témát. Mik a tervek, milyen alapterületen, milyen anyagokból?