Keresés

Részletes keresés

Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.07.23 0 0 353487

Annyi igaz hogy a Model X meg az eTron es hasonlo, 100e euros arfekvesu autok piaci jelentosege gyakorlatilag nulla.

 

A Model 3 viszont a kommersz-premium hataran egyensulyoz, es a Model Y is ide varhato. Ezeket nagy darabszamban akartak ertekesiteni (emlekszunk: Model 3 evi 700.000 darab, Model Y evi egymillio, ez volt Musk vizioja) Ezeket viszont telibeveri az ID3 alulrol es a Q4 eTron, iX3 felulrol...

 

 

Előzmény: Auralianus (353485)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.07.23 0 1 353486

Érdekes majd az lesz amikor kiderül, hogy a népek szarnak arra van-e 500 km hatótávja az EV-nek ;) Egy "prémiumautónál" ugyanis elvárás,

egy alsó-középkategóriásnál meg nem lesz az...

Első autónak pedig de, vagy marad 3-4. városi rohangálósnak.

Előzmény: Auralianus (353485)
Auralianus Creative Commons License 2019.07.23 0 0 353485

A Tesla koporsójába a szöget nem az Audi fogja beverni, hanem a Skoda, a SEAT meg a VW kis-középkategóriás EV-i. Egy drága rétegautót

egy másik (vagy akár egy egész rakás másik) drága rétegautó nem tud kiszorítani sehonnan, mivel egyiknek sincs érdemi piaca. Egy olyan

járgány viszont amit eleve tömeggyártásra terveztek ennek megfelelő árfekvéssel simán elkanibalizálja majd a Norvég meg az EU-s piacot.

 

 

Érdekes majd az lesz amikor kiderül, hogy a népek szarnak arra van-e 500 km hatótávja az EV-nek ;) Egy "prémiumautónál" ugyanis elvárás,

egy alsó-középkategóriásnál meg nem lesz az...

Előzmény: Taurus Obscurus (353482)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.07.23 0 0 353484

Ezek tenyek.

Előzmény: Rangun (353483)
Rangun Creative Commons License 2019.07.23 0 0 353483

Álom, álom, édes álom.

Előzmény: Taurus Obscurus (353482)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.07.23 0 1 353482

A Tesla addig ficankolt a barkacsjellegu "autoival" amig nem volt valodi versenytarsa, es legures piaci terben mozoghatott. A Model X-nek mar van, szepen le is nyomta az Audi, ami nem csoda, hiszen tobb nagysagrenddel jobb auto.

 

Pont ez fog tortenni a Tesla osszes tobbi modelljevel, amint megjelenik a konkurencia hirtelen elfogy a levego korulotte.

Előzmény: Rangun (353480)
Rangun Creative Commons License 2019.07.23 -1 0 353481

Egy előnye van az Audinak, hogy olcsóbb, mondjuk ez érthető, hisz a szarabb autókért nem lehet annyi pénzt elkérni,

Előzmény: Rangun (353480)
Rangun Creative Commons License 2019.07.23 0 0 353480

Maximum az Audi hírnevét alázták szénné, elég vicces vagy, hogy a 300km hatótávú Audivra vered a nyáladat, a Tesla 500-at tud, 5%-al nagyobb aksivak, és 5%-al nagyobb autóval.

Előzmény: Taurus Obscurus (353479)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.07.23 0 1 353479

Nyilvan van tanulnivalojuk, de azert nem olyan rosszak, ha mar elso probalkozasra szenne alaztak a Teslat.

Előzmény: Rangun (353478)
Rangun Creative Commons License 2019.07.23 -1 0 353478

Tanulni kell még ezt az Audinak, hisz most kezdik az elektromos autók gyártását, még 10 év és talán belejönnek, ha nem adják fel.

Előzmény: Taurus Obscurus (353463)
szilvatövis Creative Commons License 2019.07.23 0 0 353477

Nem igazán. Én a maximális töltőáram viszonylatában adtam meg az 50 %-ot.

Típusfüggő persze, de a töltés mindig sokkal macerásabb, jobb felügyeletet kíván mint a kisütés, emiatt általában 1C-a névleges töltőáram, amivel indul, ezt kezdik csökkenteni a vége felé a degradálódás elkerülésére.

A Tesla maximális töltőárama viszont kb. 3C, az E-troné kb 1.5 C logikusan hamarabb ér el a korlátozási ponthoz. Ha például 0.7C-vel töltöm, akkor tarthatom a töltőáramot 85 %-ig akár.

Lehet akár 200 egyéb lehetőség is, nyitott a kérdés számomra is.

(Ha sikerült olyan elektródokat készíteni amik bírják a nagyáramú töltést a teljes feltöltésig, akkor egyben feltalálták az "örökéletű" akkut is, nagyot dobna az EV helyzeten.) :-)

 

 

Előzmény: Taurus Obscurus (353475)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.07.23 0 0 353476

Töviske a Li-ion bármelyik fajtája tölthető C-t meg nem haladó teljesítménnyel 80%-ig. Sőt az első Li-ionok töltési sztenderje a 1h-90% ra 9h a maradék 10% ra elvet követte. 

Előzmény: szilvatövis (353469)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.07.23 0 0 353475

az akkukémia csak legfeljebb kb. 50 % kapacitásig enged teljes árammal tölten

Nem 80% az az 50 veletlenul?

 

- Feltaláltak egy új akkukémiát (nem valószínű, tudnánk róla, nem saját gyártás)?

- Hatalmas redundáns kapacitás van beépítve (és)?

- Bevállalják a gyorsabb akkudegradációt?

 

Vagy 20 masik lehetoseg, amire te nem is gondoltal...

Előzmény: szilvatövis (353469)
_cipo_ Creative Commons License 2019.07.23 -5 0 353474

A kezdeti, maximális töltőáramot korlátozza a rendszerhűtés. Ez egyszerű ohm törvény, a belső ellenálláson a töltőáram négyzetével arányos hő szabadul fel, amit el kell vezetni!

 

Ha elvezetem a keletkező hőt, akkor lecsökken a töltőáram.

Jól értelmeztem?

Előzmény: szilvatövis (353469)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.07.22 0 0 353473

Igen, sőt, nem is kell tesla, elég egy kispolszki is villanymotorral meg némi akkumulátorral ....meg egy rolls, akkor ehet 30 is százon olyan keveset használod.

Ebből amit vizionáltok úgy se lesz semmi, hogy a tölthető akkumulátoros egyszerűen leváltja aminek benzintankja van.

Előzmény: ,m,1710 (353472)
,m,1710 Creative Commons License 2019.07.22 0 0 353472

l,,Nagy felhajtást csinálnak a akutöltés iránt, közben ez egy egyszerü dolog

 

Hamar rájönnél ha neked ott álna egy Tesla model 3 ugy 500km körüli hatásfokal

például rájönel, hogy nemkell álladoan tele tömni áramal mondjuk 250km is elég

 

 És valahol mindeg ott ál, munkába stb hát akkor ott töltögeted, sok parkolo televan áramtöltövel (városi töltönek hivják) ez csak olyan 75. 100kw körüli, de kapsz 100 150km megint

 

van aki csak 1x tölt hetenkét ha röviden használja 70 80 km naponta

Ha pedig elmész akkor 85  90% körü indulsz

 ha kell 150  200km hamar belnyomszt valahol  (persze gondolkodni nemárt)

kb igy.

 

de ha valaki mégis 500 km vezet mindennap. oda egy bazi supercharge kell, de érdekelne, hogy ez a ember vagy asszony mikor dolgozik. na ez ugye privátdolg

 

DE biztos lesz milliojával akiknek a aku soha nemfog passzolni

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.07.22 0 1 353471

...60 fokon lítium akku már egyáltalán nem tud felvenni áramot.

Előzmény: szilvatövis (353469)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.07.22 0 1 353470

Az nem kémia kérdés. Minél nagyobb az elektródák felülete annál kisebb a belső ellenállás tehát azonos hő keletkezés mellett több áramot vesz fel. Technikai kérdés, végtelen felületek esetén a feltöltődés ideje 0 sec lenne.

Előzmény: szilvatövis (353469)
szilvatövis Creative Commons License 2019.07.22 0 0 353469

Érdekes a két autó gyorstöltési görbéje. Egy Tesla over-de-air frissítésnek köszönhetően a töltési sebességek kiegyenlítődtek, de ez nem igazán lényeges.

https://e-cars.hu/2019/06/12/hogyan-tolt-a-tesla-model3-es-az-audi-etron-egymashoz-viszonyitva/

Sokkal érdekesebb, hogy a Tesláé követi a kémiát, az E-troné pedig nem. De miért? Ez a kérdés.

Ha megnézünk egy általános Li-ion akku töltési karakterisztikát, akkor azt látjuk, hogy az akkukémia csak legfeljebb kb. 50 % kapacitásig enged teljes árammal tölteni, utána kényszerűen csökkenteni kezdi a töltőáramot a káros elektród degradálódási folyamatok elkerülése érdekében.

https://oceanplanetenergy.com/advanced-energy-storage-systems/firefly-energys-oasis-group-31/

Ez nem függ az akku hőmérsékletétől, csak a töltöttségi foktól. Tehát ha 50 %-os töltöttségen, de hidegen teszem töltőre, akkor is a karakterisztika által megengedett, csökkentett árammal tölthetem csak.

A kezdeti, maximális töltőáramot korlátozza a rendszerhűtés. Ez egyszerű ohm törvény, a belső ellenálláson a töltőáram négyzetével arányos hő szabadul fel, amit el kell vezetni!

A Tesla hűtőrendszere el tudja vezetni a 250 kW-es töltés hozzávetőlegesenl háromszoros hőmennyiségét. Nem nagy kunszt, 5-10 kW-os nagyságrend.

Az E-torn hűtőrendszere csupán a 150 kW-ét, de a hűtés korlátozottsága valószínűleg nem a pakk hűtőrendszerében, hanem sokkal inkább az akkuk fizikai felépítésében rejlik, tehát nem az Audi problémája. A Tesla kicsi hengeres, nagy felületű cellái igen jól hűthetők.

 

Ez eddig egyszerű fizikai alaptörvények szerint megérthető, az azonban nem, hogy az E-tron hogyan képes a gyengébb hűtés okozta kezdeti hátrányát behozni azzal, hogy nem csökkenti amikor kellene.

- Feltaláltak egy új akkukémiát (nem valószínű, tudnánk róla, nem saját gyártás)?

- Hatalmas redundáns kapacitás van beépítve (és)?

- Bevállalják a gyorsabb akkudegradációt?

Nem tudom, de azt igen, hogy a kémia ellen dolgoznak.

 

 

Előzmény: Taurus Obscurus (353454)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.07.22 0 0 353468

...vízvezeték az utcánkban, emlékszem, gyerekek játszottunk az árokban, emberek ásták, ásóval, lapáttal, legyen víz az udvaron, ....

Előzmény: zöldkomcsi: (353467)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.07.22 0 0 353467

Másik lehetőség théta parasztszekere. 50-100km hatótáv, 20kWh akku.

De ehhez más társadalom kell. tömegközlekedés, min taz 1950-es, 1960-as években.

 

Nem, mert akkor épültek a vaskohók, kórház, oktatás, vasút is még (az nagyobb erőforrás igény mint az autópálya) lakótelepek meg stb... ha nem kell közlekedni mert nincs mivel, akkor nem is kell annyit közlekedni mert nincs mit fenntartani, se autógyártást se útkaprást. ....öbölháborút se abramstankot...egyebet....

Előzmény: orgonatündér (353464)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.07.22 0 0 353466

(-:

 

De bolondok vagytok! Bocsika! Szééépen leírtam itt nektek, hogy kell csinálni, ként és nátriumot kell szállítani a benzinkutakhoz, a "finomítóba" vissza meg nátrium szulfidot. Ennyi az egész. Na jó, drágább autókba lítiumot, akkor egy tankolással, ami nem körülményesebb mint az LPG, nagyobb távolságot tehet meg mint ha dízel lenne ugyan annyi liter vagy kg. ééés ennél nem számít hogy nyomja a gázt, az autó többet fogyaszt, de az üzemanyagtankból ugyan annyi energia jön ki mint ha alapjáraton ketykerészne.

Ha ilyen nem lesz olyan meg még úgy se.

)-:

Előzmény: Pomber Béla (353465)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.07.22 0 0 353465

Arról beszélek, hogy a benzinkútig villanykútig van-e terhelhető távvezeték, akár 10 kV nagyságrendben, akár (pl. egy sztráda vonalában) 100 kV-os.

 

Magához a töltőfejhez már csak 2-3 kV-ot saccolok mint betápot, a 6-800 V-ot ott állítják majd elő a töltéshez.

Előzmény: QuantumSingularitas (353459)
orgonatündér Creative Commons License 2019.07.22 0 0 353464

Az átviteltechnika az más. Az vagy 20, vagy 120 (220, stb.) kV lesz.

Az utolsó 1m töltőkábelről van most szó, ha jól értem.

 

Itt a topicban sokat fantáziálnak, hogy így a villanyautó, meg úgy a gyorstöltő, de tök értelmetlen, az ohm tv-t még annyira sem lehet meghágni, mint a periódusos tábla elektródpotenciáljait.

 

Ha 100km-re 20kWh kell, akkor egy laza 500 km-re 100kWh. Ha azt negyedóra alatt be akarom rakni (és az akku bírja), akkor 100% töltő és akku hatásfokkal is 400, értelmesebb esetben 500kW.

 

A többi az ohm tv

Ez "háztartási feszültségen" erős 200A (karvastag kábel, észrevehető mágnese erők, és nem bírja a szennyeződést (0.1V fesz.lépcsőt) az érintkezés)

 

600V-on (még kezelhető) már 100A alá kerülünk.

 

2-3kV-al még jobban járunk, de onnan jönnek az érintésvédelmi gondok

 

Melyik legyen? Melyik ujjamat harapjam?

 

Másik lehetőség théta parasztszekere. 50-100km hatótáv, 20kWh akku.

De ehhez más társadalom kell. tömegközlekedés, min taz 1950-es, 1960-as években.

És hát mi dolgunk lenne Lisszabonban (vagy Porto lakosának mi dolga Sopronban)? Semmi. Élményfürdő és kocsma otthon is van. Internetkapcsolat is

Előzmény: _cipo_ (353462)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.07.22 0 0 353463
A TC soha nem tesztelt meg Teslát egy hétig, legfeljebb mentek vele valahol külföldön egy kört.
Nyilván ezek a hibák méltatlanok az Audihoz, ezen nincs mit magyarázni, de a Teslától még akkor is fényévekre vannak.
Előzmény: advocatusdiaboli (353461)
_cipo_ Creative Commons License 2019.07.22 -4 0 353462

Akkor azért valami van a töltő és az akku között. :D

Előzmény: orgonatündér (353460)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.07.22 -1 0 353461

Nem is ez a baj - hanem az, hogy egy egy igencsak kiforratlannak tűnő valami... Te szidtad korábban a Teslát, mint ipari hulladékot - hát, ez a konkrét e-Tron próbadarab bármelyik Teslánál jóval rosszabbul szerepelt...

Előzmény: Taurus Obscurus (353455)
orgonatündér Creative Commons License 2019.07.22 0 0 353460

Ha középfeszültségű (10kV), akkor nem feltétlenül.

Viszont akkor alállomás-kezelői vizsga kell a villanytöltés.

Előzmény: QuantumSingularitas (353459)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.07.22 0 0 353459

Ha van betáp, nagyságrenddel egyszerűbb 4 villanycsöcs mint 4 benzincső.

 

350 kWnál már vízzel kell hűteni a kábelkorbácsot. 

Előzmény: Pomber Béla (353458)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.07.22 0 0 353458

Ha van betáp, nagyságrenddel egyszerűbb 4 villanycsöcs mint 4 benzincső.

Előzmény: QuantumSingularitas (353456)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!