Keresés

Részletes keresés

AegonT Creative Commons License 2015.11.13 0 0 45500

Nem rokon a Pista, legalábbis ötödíziglen visszakeresve nem. 

Előzmény: csillagvölgyi (45499)
AegonT Creative Commons License 2015.11.13 -1 0 45498

Alfabusz ;)

Azok azért mentek csődbe, mert 500 kocsi után sem tanultak meg buszt gyártani...
vagy a Plasma, vagy a HungarianBus, vagy...

szóval nem azért nem fognak csődbe menni. Mészáros elég vagyonos ember lehet, tehát a pénz nem valószínű, hogy elfogyna, illetve ott van Varga Mihály. 

Előzmény: Svatopluk (45496)
torqmatic Creative Commons License 2015.11.13 0 0 45497

A csőd csak egy mellékszál, felesleges ezen lovagolni. A lényeg az, hogy ha valami komoly gond lenne a buszokkal (ami benne van a pakliban, mivel alig van velük tapasztalat) akkor gondolod, hogy majd nekiállnak százmilliókért javítgatni őket, vagy inkább valahogy okosba' kibújnak a felelősség alól? Én a magyar buszgyártás történetéből csak az utóbbira tudnék példát mondani, de arra többet is. Persze lehet hinni abban is, hogy majd tényleg meghódítják a világot ezekkel a közlekedőedényekkel, de én sajnos az utóbbi évek keserű tapasztalatai után már elvesztettem a naivitásom.

Előzmény: Svatopluk (45496)
Svatopluk Creative Commons License 2015.11.13 0 0 45496

"Hát pont az a baj, hogy nem a buszgyártás a fő profiljuk..."

 

Hát pont az a baj, hogy ez nem zár ki semmit. :) A Toyota is szövőgépekkel kezdte, ma pedig a világ piacveztő autógyártója. Nincs kizárva, hogy idővel beletanuljanak, valahol mindent el kell kezdeni. De nem is erről volt szó, hanem hogy azt állítottad, hogy majd biztosan csődöt jelent, ha komolyabb problémák lesznek a buszokkal - ezért írtam, hogy miért nem fognak emiatt jó eséllyel soha csődöt jelenteni.

 

Előzmény: torqmatic (45495)
torqmatic Creative Commons License 2015.11.13 0 0 45495

Hát pont az a baj, hogy nem a buszgyártás a fő profiljuk... Ráadásul alig volt tesztelve a típus, és azért ez így összességében nem túl jó ajánlólevél, de most valamiért mégis minden magyar cégnek ilyen kell.

Előzmény: Svatopluk (45493)
7-es troli Creative Commons License 2015.11.13 0 0 45494

Sztem egyértelműen az egy csuklós hátulja 😄

Előzmény: Suburban (45492)
Svatopluk Creative Commons License 2015.11.13 0 0 45493

Nem akarsz károgni, de folyamatosan károgsz. :)

Mivel az Evoprónak nem a buszgyártás a fő profilja, hanem ez csak tevékenységének a szelete, ezért elég kicsi az esélye a konteódnak.

Előzmény: torqmatic (45491)
Suburban Creative Commons License 2015.11.12 0 0 45492

00:51-nél új csuklós busz épül?

Előzmény: vt976 (45480)
torqmatic Creative Commons License 2015.11.12 0 0 45491

Nem akarok károgni, de valahogy annyira tipikusan magyaros lenne a történet az alábbi forgatókönyv szerint:

- megszórják több tucat nullszériás, kiforratlan busszal az országot

- a járművekkel komoly gondok vannak, így a gyártó inkább csődbe megy

- az üzemeltetők tovább szívnak a roncsokkal vagy pár év után selejtezik őket.

Előzmény: kristoof (45490)
kristoof Creative Commons License 2015.11.12 0 0 45490

Ha kiderülne! :-) 

Előzmény: torqmatic (45489)
torqmatic Creative Commons License 2015.11.12 0 0 45489

A sors fintora lenne, ha 1-2 év múlva kiderülne, hogy valami komoly konstrukciós hibájuk van... :P

Előzmény: MCA-001 (45487)
kristoof Creative Commons License 2015.11.12 0 0 45488

Pont erre akartam rávezetni az olvtársat. :-) Ebből a videóból pont az derül ki, hogy a kompozit autót, jelenleg, pont annyira lehet újrahasznosítani mint bármilyen más autót! :-)

Előzmény: Itoérambolafoci (45483)
MCA-001 Creative Commons License 2015.11.12 0 0 45487

A Balaton környéke sem ússza meg elektromos buszok nélkül.

 

A kormány 312,5 milliárd Forintot szán a Balaton térségének felvirágoztatására.

Ebből 288 milliárdot a 2014-2020 közötti időszakban terveznek elkölteni.

 

Ebben szerepel:

 

http://www.portfolio.hu/unios_forrasok/gazdasagfejlesztes/oriasi_hordereju_dontest_hozott_a_kormany_a_balatonrol.3.222422.html?utm_source=index_main&utm_medium=portfolio_box&utm_campaign=portfoliobox

MCA-001 Creative Commons License 2015.11.12 0 0 45486

A másik oldalon van belőle pár darab:)

Előzmény: Racilaci (45484)
torqmatic Creative Commons License 2015.11.12 0 0 45485

Ezeknek általában mindkét oldalon van ajtajuk; két kisebb a normál megállókhoz (ezt látod a képen), illetve 3-4-5 széles a középső magasperonokhoz, a baloldalon (többnyire ezek vannak használatban).

Előzmény: Racilaci (45484)
Racilaci Creative Commons License 2015.11.12 0 0 45484

Kétajtós csuklós BRT-ben?

Előzmény: MCA-001 (45478)
Itoérambolafoci Creative Commons License 2015.11.12 0 0 45483

Ez nem újrahasznosítás, hanem csak hulladékfeldolgozás.

 

Az újrahasznosítás az volna, ha a régi kompozit karosszériát egy új kompozit karosszéria készítéséhez hasznosítanák.

 

Valahogy úgy, ahogy a régi autó acéljából egy ugyanolyan autót lehet készíteni, mint a régi.

 

De a régi kompozit elem anyagából nem lehet ugyanolyan kompozit elemet készíteni, mint a régi.

Előzmény: norbee601 (45481)
kristoof Creative Commons License 2015.11.12 0 0 45482

Én itt nem látom az újrahasznosítást.

Előzmény: norbee601 (45481)
norbee601 Creative Commons License 2015.11.12 0 0 45481

Azoknak akik szerint a kompozit nem újrahasznosítható...

 

vt976 Creative Commons License 2015.11.11 0 0 45480
Dante001 Creative Commons License 2015.11.11 0 0 45479

Inkább ez mint a Volvo import. Mondjuk az sem lett volna rossz, csak sikerült olyan gyártóval összeállni aki nem ad olcsó dízelt, csak drága hibridet. Namindegy :D

Előzmény: MCA-001 (45478)
MCA-001 Creative Commons License 2015.11.11 0 0 45478
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.11 0 0 45477

Ezek alapján a MABI nem csak az EAG típusok gyártási jogaival rendelkezik...

Előzmény: kristoof (45476)
kristoof Creative Commons License 2015.11.10 0 0 45476

Így kellett volna :-)

 

 

 

 

Előzmény: kristoof (45475)
kristoof Creative Commons License 2015.11.10 0 0 45475

A jakartai BRT tenderen, egy szűk éve indult a MABI-bus is.

 

https://www.facebook.com/231712766924514/photos/pcb.899373700158414/899373650158419/?type=3&theater 

Ivoa Creative Commons License 2015.11.05 0 0 45474

http://www.vg.hu/vallalatok/kozlekedes/mar-dolgoznak-a-szemelyszallitas-liberalizalasan-460364##

 

" A kormány már évekkel ezelőtt jelentős összegű hitelkeretet nyitott a Volánoknak ahhoz, hogy járműveket vásároljanak, de a cégek ezzel alig éltek, az összeg néhány százalékát „hívták le”. "

 

Csak az oka nem derült ki... :D

trizs77 Creative Commons License 2015.11.04 0 0 45473

Nyíregyháza sem ússza meg a Modulokat.

 

-----------

 

Csak mert Kisvárdán nincs helyi járat ?

 

 

Előzmény: Törölt nick (45459)
kristoof Creative Commons License 2015.11.04 0 0 45472

Szerencsére jó drága és ritkán használt műszaki megoldásokat akartak hozzá használni, így egyelőre letettek a 10,5 méternél hosszabb verziókról! :-)

Előzmény: Dante001 (45468)
Dante001 Creative Commons License 2015.11.04 0 0 45471

Mondjuk azt valaki elregélhetné úgy érdekesség szinten, hogy lehet 17.5-es kerekeken csuklós kocsit építeni. Nem verné oda az alját mint a sz@r?

Előzmény: Dante001 (45470)
Dante001 Creative Commons License 2015.11.04 0 0 45470

Csak mert eredetileg is volt ilyen terv, 17 méterben...

 

Előzmény: Törölt nick (45469)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!