BUÉK Zoli !Bár nem én leszek az aki ezt neked megcsinálja de egykét ötlet a tervezéshez. '1: aVihr motor irányváltója mechanikailag elég erős a tervezett motorhoz. 2: beszerezni egyre nehezebb ,Wilisits -ur ezt a tejfölt alaposan lefölözte. 3: kiindulási alap az ,hogy a csiga átmérője nem növelhető ,ha a gyári csigát akarod használni az egy adott valami. Nincs több méret,estleg a versenycsigák ( ez van több féle )( nekem van 3féle nyers öntvényben) 4:A tönkcsöves kihajtásra átmérőben és emelkedésben olyan csigát raksz amilyet akarsz. 5:a Vihr redukáló áttele a kétütemű benzinmotor 4-5000 f/p közötti legnagyobb nyomatékhoz van tevezve.Feltételezem a török váltó egy kisteljesitményü dizelhez 2-3000 f/p hez tehát a tengelyvégre tehetsz nagy átmérőjü kis fordulaton is jó hatásfoku csigát.( amit saccolásom szerint 50 ropi alatt nem kapsz gyáriban ( ebben is tudok segiteni) Konklúzio : a rendszer sarkalatos pontja a csiga lesz ! A Becske könyvből számolj valamit visszafele.A Vihr csiga átmérőjét és áttételét meg tudom adni ,az emelkedést csak saccolva. ( erről a török váltóról adjál valami infot.)
Tanácsot és segítséget szeretnék kérni tapasztalt hajós-gépésztársaimtól.
A tervezett teszthajóhoz kellene megrendelnem a motort. Amit kinéztem kb 20 lovas kéthengeres léghűtéses diesel. Váltó, az a bizonyos török váltó, ami kapható 100 eFt alatt. Mint azt vártam a részletes rajzról kiderült, hogy a motor a pilotülés mellé-mögé kerülne, ami kezelhető, de nem a legjobb. Nem rég vettem észre hogy ennek a motornok van egy vertikális tengelyű változata is, viszont nincs hozzá váltómű.
A két különböző tengelyű motorral valahogy így nézne ki az elvi elrendezés:
A kérdés a következő: egy ilyen motorhoz hozzá lehet-e szerkeszteni egy (Vihar ?)csizmából készített váltóművet, ha lehet, lenne -e kedve valakinek ezt megcsinálni?
(természetesen pénzért)
Nagyon jó lenne, mert ebben az esetben megoldodna a belmotor elhelyezési gond, és ha a hajótest is hozza az elvárásokat, akkor egész olcsó, gazdaságos müködtetésű, félsíkló (akár kiskabinos) hajót lehetne gyártani. (A súlypont változás az üzemanyagtartály, az aksi stb. előrehelyezésével kompenzálható), A zaj jelentősen csökknthető, a léghűtés is könnyebben kezelhető gond.
A jövő héten elkezdjük kivágni az új teszthajó építőbordáit, majd az építését. Talán 12.-ére eljutunk a laminálásig, ahhoz én már nem kellek. Vagyis a várható időpont 12-15 között. De az is lehet, hogy oldalanként kell laminálni, akkor viszont bármi lehet. Inkább kezd el csinálni a futót, has kész vagy szóljál, én meg megyek amikor tudok.
Feltétlen szólj előtte 2-3 nappal ha aktuális Bp. Mert csinálnom kell alá egy futót. Kajütöt kellene rá aplikálni, meg a padlózatot újra. Rajzom már van, majd kinyomtatom.
UNICUM te szerencsefia!!! Kedvezett az idő, a Duna a "kerted alatt" IRIGYELLEK!!! Jó a videó is!! Remélem jövőre újra hajózgatunk 1-ütt a déli végeken..... Üdv:Ef B U É K ! !