Ellenőrizd le a felszereltségi szintet és egyáltalán az autót ( illesztések, esetleges sérülések, hiányzik-e valami). Bármit találsz jegyzőkönyveztesd a későbbi problémák, viták elkerülése miatt. Ha kukacoskodnak írhatsz a KIA Motors Magyarország-nak.
Szükségem lenne egy kis segítségre. Kia ceed 2008 1.6 crdi 5 fokozatú manualis váltóval, olyan gondom lenne hogy hátramenetbe váltáskor reccsen a váltó, 1es és 2es fokozatba pedig nehéz kapcsolni. Annyit észre vettem hogy ha teljesen benyomom a kuplungot bevaltok 1es sebességi fokozatba akkor a kulpung felengedesekor 1cm után már elindul az autó. Van lehetőség arra hogy a kuplung fogás pontját utánna állítani lehetne? Vagy más jellegű lehet a gond?
Csak feltételezem, hogy JD motoron belül az EX felszereltségű autókon az 1.4-es is 16"-al jön ki, míg az LX 1.6 GDI 15"-al. Így érthető lenne miért nem megy fel az erősebb motorú autó felnije a gyengébbre. Mégegyszer mondom, csak feltételezés.
Plusz a 4 gyári 16-os dísztárcsa még 60 000 forint. 2-3 év múlva tiszta rozsda lesz, ezért nem árt egy dísztárcsa rá, hogy ne látszódjon, ha már ennyi pénzt kiadtam a szép új autóért.. Márpedig dísztárcsából a gyári igen borsos. Ami nem gyári, az meg fabatkát se ér.
Nem tudom, nekem 1,6 GDI van, és szemmel látszik, hogy a nyereg, és az acélfelni között kb 1 centi van. Namost az acélfelni pereme nincs olyan vastag, mint a könnyűfémé, meg ugye ahány típus dizájn, stb....
Gyári 15-ös kerekekről írtam, annál 2,5 az előírt, és azalatt jelez is keményen.
Igaz 2.5 a teljes terhelésre vonatkozik, és azt felejtették el figyelembe venni, hogy a paraszt nem mindíg fullra pakolva jár a kocsival.
A lényeg az, hogy vannak ilyen mellényúlások, minden gyártónál a törvényi szabályozások miatt. PL. az előző mazda6-om (GH) lámpavezérlője úgy volt felprogramozva, hogy ha ráadod a gyújtást autómatikusan kapcsolta a tompított fényszórót, indítottam, lekapcsolta, majd amikor beindult visszakapcsolta, persze a generátor egyből odavert neki 14,4V-al. Emiatt a tompított izzót (H11) 3-4 havonta kicsapta, ami még nem is lenne akkora gond, ha nem kellett volna a fél autó elejét lebontani egy izzócseréhez. Kocsi megemel, kerék le, dobbetét le, és utána nőgyógyász segítségével cserélhető volt. Mondanom se kell, hogy az autóban 6 éves korában nem volt olyan bolha a dobbetétekben, ami még gyári lett volna. Amikor ez jelezve lett a szakszervíznek a gyártók mosták a kezüket, hogy nem lehet ujraprogramozni, és ez azért lett így kitalálva, mert amikor megjelent az autó (2008-ban) Osztrákban ilyen törvény volt, hogy minden esetben világítania kell a tompítottadnak. És ők ezt vették alapul az Európai modelleknél.... Osztrákban 2009-ben módosítottak a törvényen, az autót pedig így gyártották egészen 2012-ig.
Itt is látható, hogy a 2012 utáni (JD) autókat is megkülönböztet felszereltségi szint függvényében. EX felszereltségnél a 15" be sem adja csak a nagyobbakat.
Bizonyos felszereltségi szinttől (EX) nem megy fel a 15"-os felni. Legalább a gyári 16" kell.
Nekem is ilyen van, ezért vettem a gyárival megegyezőt. Acélfelni 58.500 Ft + téli gumi (205/55 R16 H91 Nokian WRD 4) 90.000 Ft + felszerelés 5.000 Ft. 155-ből megvolt minden.
Itt Ausztriában bukta a műszakin ha bejelez a nyomásszenzor. De úgy hallottam, otthon is, ugyanúgy buktának számít, mint a Check Engine lámpa a műszerfalon pl. egy EGR, vagy bármi más hiba miatt.
A műszakin való áttolást most ne elemezzük, az egy más tészta. Most a teljesen hivatalos útról beszélek, nem arról, amikor csak a forgalmi megy a vizsgaállomásra..:-)))
Már több helyen olvastam ezt a problémát, hogy bejelez normál értéknél is. Nem tudom, azoknál, akik ezt írták, utángyártott, vagy gyári a nyomásszenzor?
Az autót gyári 16"-os alufelnivel vettem át, azon nem jelzett a szenzor 2,1 előírt értéknél. Most a téli 16"-os aluszettben is gyári szenzor van. Éppen most állítottam be a nyomást, mert amikor felrakták még melegebb volt és a mostani mínuszokban leesett a nyomás 2,0 alá. De itt sem jelzett be. Ha nem felejtem el, legközelebb ha előveszem a kompresszort pumpálni, hagyom járva a motort és elkezdem leengedni, vajon milyen értéknél jelez be?
Ami az árakat illeti: csodálkozva olvasom, hogy milyen összegekről beszéltek téli szettel kapcsolatban. Nekem 700€-t számoltak fel a szettért. Ez testvérek között is úgy 225.000 Ft. De a szett tartalmazza a 4 téli kivitelű 16"-os Brock alufelnit a hozzá való csavarokkal, a gyári nyomásszenzorokat, a négy közepes minőségű 205/55 R16-os téligumit. Az összeszerelést, centírozást, felrakást, plusz a kapott adapteres teleszkópos kerékkulcsot tekintsük be az autóház ajándékának amiért náluk vettem a kocsit.
Ennyiből otthon is ki kell, hogy jöjjön egy szett és ennyit szerintem megér, hogy nem kell le-fel szerelgetni évente kétszer a felniről.
"Állítólag igen, nem megy át, ha hibát jelez valami."
Akkor az Olasz, meg a Francia autók, vagy PL. a taxik hogy mennek át karácsonyfát imitáló műszerfallal.
Mind1 legrosszabb esetben felteszem az acél kerekeket, téligumival a műszaki vizsgára, azután vissza. Először 4 évesen megy majd, majd utánna 2 évente. 2 év alatt belefér egy kerékcsere, arról nem is beszélve, hogy pár év után lemerül az elem a modulban és akkor mindenképpen fizetni kell. (Gumi le, stb.)
Már csak elvből sem teszek bele/ költök rá, mert nem értek egyet a törvényhozókkal, akik kitalálják az ilyen majomságokat. Kötelezően kifizettetnek velünk az új autóban egy olyan extrát, ami ki sincs forrva, csak mert egy pár magas helyen ülő úriember a haverokat jó pénzhez akarja juttatni. És akkor megy a duma, hogy sokan járnak lapos kerekkekel. Hagyjuk már. Az mitől jobb, hogy télen 2,6-ra kell fújnom a kerekeket, hogy elduguljon a rendszer? Ugyanis 2,5 alatt jelez!
És most nem is arról beszélek, hogy emiatt a gumi középen fog kopni, és lehet hogy 20-30 000Km múlva emiatt kellesz kukázni, hanem arról, hogy télen nem is biztonságos túlfújt kerekekkel járni. Mert ha lehetne tanítani gombbal a rendszert (Set), akkor azt mondom, hogy flfújtam 2,3-ra azt betanítom, és akkor pofázzon, ha 2 alá esett. Autóiparban dolgozok 14 éve. Régebben elektronika (Francia beszállító), jelenleg, pedig légzsákgyártás, úgyhogy szerintem van rálátásom, hogy hogyan működnek a dolgok, és kijelenthetem, hogy a 2000-es évektől kezdődően, szerintem rossz irányba haladnak az európai autógyártók is , és a törvényhozók is. Beszélhetünk, akár a környezetvédelmi normákról, akár a gyártói visszahívásokról. Ezért vettem KIA-t! Bár az európai törvényekkel ők sem tudnak mit kezdeni, mert az adott: Amennyiben itt akarnak értékesíteni, meg kell felelniük a tövényeknek.
A 16-os kerék, meg nem nagyzolás szerintem, az nem itt kezdődik, hanem 17-18-as méretnél. A 15-ös könnyűfémből nem minden típus megy fel, mert az első féknyeregnek útban lehet, ezért veszek 16-ost, az tuti felmegy, meg abból van is választék.
Állítólag igen, nem megy át, ha hibát jelez valami. Én is körbejártam ezt az alufelni kérdést és arra jutottam, hogy minden szempontból optimálisabb a 15" normál gumikkal. Nálam az lesz és nem is 200e...Lehet annyira nem vagány, de biztonságosabb. Nekem meg az az első, nem hobbi autó, nem "villantós".
Azért megbuktatnak, mert hibát jelez a keréknyomásellenőrző rendszer?
Kötve hiszem, főleg úgy, hogy a legtöbb állomáson a leszakadt, szétrohadt gépeket is átengedik.
Nekem, most az acélfelniben van a szenzor, téliszetthez. Egyébként átrakható ugyanez a szenzor az alufelnibe?
Tervezem, hogy a nyáron veszek 4 felnit+még nyárigumit hozzá. Nézegettem 16-os mérteben szenzor nélkül is 200-250 körül áll meg a történet, ha normális felnit+gumit akarok venni, és még erre jönne rá az 55000-es szenzorszett. Vicces. Nem a Magyar fizetésekhez van ez kitalálva.