Keresés

Részletes keresés

Ízirájder Creative Commons License 2008.01.10 0 0 1377
tri-tonus Creative Commons License 2008.01.09 0 0 1376

Ez nem egy friss hír, de eddig nem nagyon olvastam róla.

 

December 7-én Czéh Istvánt nevezték ki az Airport Debrecen Kft. élére. A szakember korábban a Ferihegyi repülőtér biztonságát és Hajdú–Bihar megye katasztrófavédelmi feladatait felügyelte. Megbízása 2008. április 30-ig szól. Az új vezető a decemberben jogerősen is elmarasztalt Virág Lászlót váltja az igazgatói székben.

Vgyuri Creative Commons License 2008.01.06 0 0 1375

hogy a legideálisabb egy pénzes szakmai befektető lenne, aki saját koncepcióján túl nyitott minden olyan használható javaslatra

 

Olyan szakmai befektető, aki előbb megveszi a repteret, azután várja az ötleteinket, a világon sincs. Vagy van olyan, akinek van benne valami rentábilis saját üzlete, vagy fújhatjuk.

 

Én már régóta szugerálom Abramovicsnak távhipnózissal, hogy csináljon tankoló-dobbantó repteret Debrecenből, ahol olcsóbban méri a kiszolgálást, mint Ferihegy, a füle botját sem mozgatja. :-)

 

Pedig csak az kellene, hogy valamilyen rekompenzációs üzlet fejében (néhány baskír olajkútért :-) megkapja a MOL-tól az engedélyt, hogy beállítson egy tartálykocsisort a reptéri iparvágányra olcsó ukrán kerozinnal és az üzemanyagos kocsik egyenesen a vagonból vehetnék fel a kerót.

 

 

Előzmény: gorzset (1373)
Vgyuri Creative Commons License 2008.01.06 0 0 1374

Debrecennek nincs igazi tömegforgalmat gerjesztő idegenforgalma, de pl. Hajdúszoboszlónak van. Mégsem repülővel jön oda az az állandó 10-20 ezer vendég. Legújabban azt hallottam, hogy az autóbuszos maffia elintézi, hogy a gyógyfürdőre vágy sántát-bénát inkább berakják tolókocsistól a buszba, rázatják 24-36 órát, ahelyett hogy 2 óra alatt idereptetnék, utána félórára alatt busszal kivinnék Debrecenből Szoboszlóra. Az egyetlen cég, ami repülővel hozott utast, a WIR Reisen is csődbement.

 

Előzmény: africano (1371)
gorzset Creative Commons License 2008.01.06 0 0 1373
Mind ezektől függetlenül a Vgyurival értek egyet, ami a szolgáltatás centrikus üzemeltetésnek egyik legfontosabb része kellene, hogy legyen. Ha volna olyan fórum, ahol ezeket a javaslatokat valaki arra illetékes(ek) meghallgatnák és azok szerint próbálnák a kormány kereket forgatni még az is lehet,hogy csak szemlélet váltásra és nem eladásra lenne szükség a mélypontról való kilábalásra.
Léteznek olyan marketing és pr megoldások melyek nem kerülnének sokba, talán semmiben sem az egyre szűkebb anyagiakkal rendelkező repülőtér tulajdonos számára. Persze ezek részletes kifjetésére nem ez az alkalmas hely, ezért itt talán nem is érdemes nagyon belemélyedni, mert csak az illetékesek hátamögötti parttalan beszlgetéssé válna bármilyen jó ötlet felvázolása.
Azonban az is igaz, hogy a legideálisabb egy pénzes szakmai befektető lenne, aki saját koncepcióján túl nyitott minden olyan használható javaslatra, amelyben mielőbbi forgalom növekedést lát saját és mindenki más érdekében egyaránt.
Vgyuri Creative Commons License 2008.01.06 0 0 1372

Ott sincs. De abban igazad van, hogy Kassa és a reptere is akkor vált érdekessé, amikpr az US Bádog megvette vasgyárat. Ma két Falconjuk áll állandóan startra készen.

 

A másik lehetőség, ami nálunk még nem áll fenn: Pozsony tartalékai kimerültek, aki oda nem fér be, most Jassára megy. AMIKOR ott voltunk, röhögve meséltek, a pozsoniy reptér vagy irányítás, képtelen egy radartechnikust találni, nekik igérnek fút-fút, de a mémettel nem tudnak versenyezni fizuban.

 

Előzmény: africano (1371)
africano Creative Commons License 2008.01.06 0 0 1371

Debrecennek nincs vásárli erő potenciálja... meg egy kis kipingált mezőváros. minek menne oda túrista??? se tenger, se valamire használható elegáns fürdőkomplexum.... azt a pár gyerekmedencés 3csillagosnak éppen elmenő fürdőt hagyjuk ki a számításból, mert röhejesek... szerbeknek, bulgároknak eladható. de svájcinak, németnek már kevésbé...

logisztikailag sincs túl jó helyen, mert kelet Mo-n ugye nincs szinte semmi nagy gyár vagy raktárbázis... akinek van eszek az Clujra vagy Aradra repül

Előzmény: Vgyuri (1370)
Vgyuri Creative Commons License 2008.01.06 0 0 1370

Nem azért mintha az ottaniak nem tudnák a megoldást a forgalom és a bevételek növelésére, de senki sem lehet próféta saját hazájában elmélet szerint az ő véleményüket még senki sem kérdezte ki,

 

Legalább nekünk áruld már el a leglényegesebb titkot: mit, kit kellene Debrecenben szállítani, ami érdekes? Minden ilyen prezstizs repülőtér és logisztikai beruházásnál ugyanis ez a gond.

 

Persze miután már a befektetések megtörténtek, minden jó lenne, amivel a a deficitet csökkenteni. Pl. valahogy vissazédesgetni a genral aviationt empatikusabb kiszolgálással. Valamivel rávenni a chatrer utasokat, hogy legalább 1 éjszakát töltsenek Debrecenben. (Már régen mondtam, hogy ha a leszállási illeték feléért szállásbónt kapnának, az itt tartaná azt, aki most hajnali 2-kor indul el Vásárosnaményból)

 

Előzmény: gorzset (1369)
gorzset Creative Commons License 2008.01.06 0 0 1369
A debreceni repülőtérről az a hír, hogy nincs hír. Téli álmát alussza.
Közben az ottani állomány várja a messiás eljövetelét, hogy végre szakmai irányítás alá kerüljön a repülőtér és ne a "Pelikán elvtársi" szindróma játszon szerepet
a "Kelet kapujának" vezetésében. Nem azért mintha az ottaniak nem tudnák a megoldást a forgalom és a bevételek növelésére, de senki sem lehet próféta saját hazájában elmélet szerint az ő véleményüket még senki sem kérdezte ki, vagy ha igen nem vették komolyan. Ezért aztán a város vezetői csak a saját embereikben bízva sikeresen leamortizálták szakamai és morális vonatkozásba ezt a jelenlegi állapotoknál többre érdemes repülőteret, oly annyira, hogy az már a tavalyi forgalmi statisztikában is tetemes vissazlépést jelentett. /Hiába lett telepítve ILS, vagy egy viszonylag használható, de elhelyezésében, esztétikailag és funkcionálisan nem éppen megfelelő utasterminál, hatalmas parkolóval és bevezető úttal./
Ha nem lenne az utazási irodák jóvoltából az a 4 charterezős hónap az a kissé kozmetikázott 42 ezer körüli utasszám sem lenne elmondható.
Így hát nincs más mint várni a február 29-ig újra kiírt pályázat sikerében, amelyből persze ha lesz is valami,"Isten malmai" akkor is elég lassan fognak őrölni ahhoz, hogy átütő változásra ebben az évben már nem lehet reménykedni.
Közben pedig szépen elhúznak mellettünk azok a közeli regionális repülőterek, amelyeken talán nem a politika, hanem a szakemberek véleménye a döntő...


Törölt nick Creative Commons License 2008.01.06 0 0 1368
Kösz. (Börgönd sztem parasztvakítás. Ellenben Pécs lehet, hogy bejön?)
Előzmény: gabe80 (1366)
VAG Creative Commons License 2008.01.06 0 0 1367

"az elmúlt közel 2 évben pedig a debreceni reptér tanácsadójaként szerzett érdemeket."

Milyen típusú érdemeket? Sajnos nem lökdösik le egymást a betonról Debrecenben a járatok...

Előzmény: gabe80 (1364)
gabe80 Creative Commons License 2008.01.06 0 0 1366

Kesse!

 

A www.budawestairport.hu oldal egyrészt tartalmazza az általam bemásolt cikket, továbbá képeket is találsz a reptérről, főleg a tavaszi repnapról (SkyEurope géppel).

 

Debrecenről nincs info-m.

 

BÖRGÖND

 

Tud valaki valamit az építkezés ütemezéséről? Egyáltalán megvalósítják Bigdzsordzsék a projektet, figyelembe véve, hogy nemrég olvashattuk, hogy Pér esetében is a reptér hasznosításáról és fapadosok odacsábításáról írt a sajtó.

 

Laikusként továbbra is úgy gondolom, hogy a Pér-Szentkirály-Börgönd három repülőteret nem képes eltartani (mindhárom Bp. helyettesítésére és a fapadosokra hajaz úgy, hogy most éppen Ferihegy is elkezdett akciózni, amit lehet hogy tovább folytat, ha látja, hogy piaci monpóliumát reális alternatívák veszélyeztetik. Na jó, ez valszeg. legkorábban csak egy pár év múlva lehet releváns probléma).

 

Gonodolom e repülőtéri aktivitásnak a Fly Balatonnál sem örülnek annyira, mert hát mind Veszprém, mind Fehérvár azért elég közel van a Balcsihoz, Siófokhoz.

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (1365)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.04 0 0 1365
Na végre valami hír Szkszabadjáról is! Linked nincs -- cikk, képek, ilyesmi? Meg arról is szivesen olvasnék vmit, hogy végülis mi történt Debrecenben.
gabe80 Creative Commons License 2008.01.03 0 0 1364

Fejlesztési vezető a repülőtéren

 

Januártól Nemes Ervin személyében fejlesztési vezetővel bővül a Budawest Airport csapata. Az ország egyik legelismertebb szakembere koordinálja majd a repülőtér tervezési munkálatait, valamint felméri a légitársaságok műszaki igényeit és megkezdi velük a tárgyalásokat.

 

Nemes Ervin 5 évig a KLM Holland Királyi Légitársaság magyarországi értékesítési igazgatója volt, majd egy évig vezette a MALÉV magyarországi értékesítését. Ezt követően másfél évig a MALÉV kereskedelmi vezérigazgató-helyetteseként dolgozott, az elmúlt közel 2 évben pedig a debreceni reptér tanácsadójaként szerzett érdemeket.

A szakember elsősorban a low cost, azaz fapados légitársaságokban lát lehetőséget a Veszprém-szentkirályszabadjai repülőtér fejlesztése kapcsán. Úgy véli: a reptér valós alternatíva Ferihegy I-gyel szemben, emellett komolyan számol a cargo-logisztikai fejlesztésekkel is.

"A Veszprém-szentkirályszabadjai repülőtér hasznosítása olyan fázishoz ért, amikor egy profi légiipari szakember bevonásával a fejlesztés egy újabb szakaszba léphet" - mondta Kárpáti Zoltán, a Budawest Airport Holding Zrt . igazgatósági tagja.

 

Forrás: veszprem.index.hu

Vgyuri Creative Commons License 2007.12.29 0 0 1363

Debrecenben  minden valószínűség szerint új pályázatot írnak ki az üzemeltetési jog eladására február közepén, mert a beérkezett két pályázat egyike sem tetszett igazán a tulajdonosi bizottságnak.

Ízirájder Creative Commons License 2007.12.29 0 0 1362
gabe80 Creative Commons License 2007.12.19 0 0 1361

Magyarország újra nagy lett! Legalábbis a Ryanair szerint.

 

Ha valaki Magyarországot választja ki a honlapon, akkor a magyarországi repterek mellett megtalálhatja Arad és Constanta új járatait is. Ismét tenger mossa határainkat :)

 

http://www.ryanair.com/site/EN/?culture=HU

 

 

 

 

gabe80 Creative Commons License 2007.12.14 0 0 1360

A Világgazdaság cikke:

 

Érdeklődés van, a pénz kevés - Német, skandináv, orosz, olasz, svájci térségek az új légijáratoknál a célkeresztben

Nagy érdeklődés, ám eddig mérsékelt anyagi hozzájárulás jellemzi az új légijáratok indítására létrejött három légimarketing-alapot, igaz, a kasszák még mindenütt nyitva állnak. A három magyarországi nemzetközi repülőtér forgalmának növelésében érintettek - szálláshelyek, éttermek, autókölcsönzők, reptér-üzemeltetők, illetve egyéb turisztikai vállalkozások, önkormányzatok - részvételével elindított akciókban Sármelléken 20, Debrecenben 27 millió forint jött eddig össze. Ferihegyen még nem számszerűsítették a felajánlásokat. A szervező Magyar Turizmus (MT) Zrt. mindegyik alaphoz annyival járul hozzá, amennyit a piaci szereplők összeraknak, így Budapest nélkül összesen mintegy 100 millió forint áll rendelkezésre.

A feltételek alapján azoknak a menetrend szerint közlekedő járatoknak az értékesítése támogatható az alapokból, amelyek olyan térségből hoznak vendégeket, ahonnan eddig nem volt közvetlen összeköttetés Magyarországgal - közölte a Világgazdaság érdeklődésére Róna Iván, a MT Zrt. vezérigazgatója. A légitársaságnak emellett vállalnia kell, hogy legalább három évig közlekedteti a járatot. A megjelenésre egy-egy új térségben évente legalább 100 ezer eurót (25 millió forintot) kell költeni, a bevezetés a teljes időszakot tekintve tehát (útiránytól és légitársaságtól függően) 50-100 millió forintra tehető. Egy-egy járat viszont mértéktartó számítások mellett is éves szinten 15-17 ezer utast és 50-60 ezer vendégéjszakát hozhat. (Tavaly a kereskedelmi szálláshelyeken 9,8 millió vendégéjszakát töltöttek el külföldiek.) Látni kell, hogy megváltoztak az utazási trendek, s ehhez szükséges igazítani a marketinget - hangsúlyozta a vezérigazgató. Ma már az utazók többsége többször és kényelmesen, vagyis elsősorban repülővel utazik. Felismerték ezt a versenytársaink is: valamilyen formában mindenütt támogatják az új légijáratok indítását - mondta Róna. Prágában például a város kifizeti a leszállási költségeket. A konkrétumokat illetően Debrecenben egy moszkvai és egy németországi járat indításában állapodtak meg. Jelenleg azon utazási irodák szervezése folyik, amelyek az adott helyszíneken az utakat értékesítenék. E térségben sokat jelentett, hogy Debrecen 10 millió forinttal állt a kezdeményezés mellé. A város épp most értékesíti légikikötőjét. Sármelléken - ahonnan a kezdeményezés indult - az év végi utolsó találkozóra a héten 70-en látogattak el. Ehhez képest a 20 millió forint igen csekély, ám még korántsem zárult le a történet - fogalmazták meg többen is. Mint Palkó Lajos, az üzemeltető FlyBalaton Airport értékesítési és marketingigazgatója a Világgazdaságnak elmondta: a jelenlegi éves szinten 100 ezer fős utaslétszám kevés az eredményes működéshez. A szolgáltatóknak öszsze kell fogni. Itt orosz (moszkvai), skandináv (Stockholm, Malmö), olasz (Milánó), svájci (Zürich) légitársaság, illetve német járat indítása került szóba. Budapesten eddig egyetlen konkrét lépés történt. A Budapest Airport januártól új díjrendszert vezet be. Mint Szollár Domonkos szóvivő lapunknak elmondta: a Ferihegyi repteret üzemeltető a kedvezményekkel, a rugalmas díjakkal járul hozzá a forgalom bővítéséhez. Itt a vízválasztó vélhetőleg az lesz, ha a Fővárosi Közgyűlés dönt arról, mekkora öszszeggel áll a kampány mellé. Ismert: a Ryanair október végén indított hét járatának marketingjéhez is hozzájárulnak majd. A főváros vezetése támogat minden olyan kezdeményezést, amely megfelelő feltételek mellett hozzájárulhat a vendégforgalom növekedéséhez - mondta a Világgazdaság megkeresésére Ikvai-Szabó Imre. Budapest főpolgármester-helyettese a városvezetés kritériumai közül kiemelte: a megoldás ne ütközzön uniós előírásokba, minél szélesebb szereplői kört érintsen és jól kidolgozott, kipróbált rendszer álljon rendelkezésre, amelyben mindenki a hozzájárulása mértékében szólhat bele a források felhasználásába. A légimarketing-alap megfelel e kritériumoknak - tette hozzá. Így Budapest önkormányzata is részt vesz a kezdeményezésben. Arról, hogy menynyit ad a főváros e célra, egyelőre csak annyit mondott: a turisztikai bevételek függvényében a közgyűlés dönt, de több tízmilliós nagyságrendben gondolkodnak.

 

Magyarországi nemzetközi légikikötők forgalma

 

Ferihegyen jelenleg 42 légitársaság 450 járata száll le. Ebből 11 a fapados cég, ezek adják a forgalom 27 százalékát. A forgalom éves szinten tavaly 8,3, az idén a várakozások szerint 8,6 millió fő. Az utasok kétharmada külföldi. Sármellékre 2006-ban még 65-70 ezer utas érkezett, az idén várhatóan 110 ezer jön. A reptér-üzemeltető FlyBalaton Airport a jövő évi forgalmat 200 ezer fő körül várja, de a teljes kapacitás 300-350 ezer fő.

Debrecenbe az idén még csak charterjáratok közlekedtek, az éves utasforgalom 45 ezer fő körül alakul majd a tavalyi 40 ezer után. A légikikötő kapacitása éves szinten 300 ezer utas. A reptér értékesítésére a tulajdonos helyi önkormányzat pályázatot írt ki: kilenc vásárló vette meg a csomagot, és két ajánlat érkezett. Ezt a közgyűlés december 20-án tárgyalja, eredmény március végére várható.

 

Vgyuri Creative Commons License 2007.12.13 0 0 1359

valami okos ember ugyan regéljen már kicsit arról, hogy mi újság a debreceni repülőtérrel!

 

Folyamatban van a tender az üzemltetési jogért, mert a helyi okosok azt hiszik, ez olyan mint Ferihegy. Ennek ellenére tudtommal 4 cég megvette a pályázati kiirást, nyilván valamit adnak a jogért. De hogy a város által vefektetett 5,5 milliárd visszajön-e...

 

Másik hír, hogy lemondott a repülőtérfenntartó kft. köztörvényesen immár jogerősen elitélt igazgatója. Helyére a repülőtér biztonsági vezetőjét nevezték ki ideiglenesen (gondolom az új tulajdonos megjelenéséig). Miután a reptéren az utóbbi évben is nem a repülés, hanem a biztonsági szolgálat dominált, nemigen lesz nagy változás.

 

Előzmény: KKese (1358)
KKese Creative Commons License 2007.12.13 0 0 1358
Ezt én is szeretném tudni. És ha már itt tartunk: valami okos ember ugyan regéljen már kicsit arról, hogy mi újság a debreceni repülőtérrel!
gabe80 Creative Commons License 2007.12.12 0 0 1357

Már foglalhatóak jegyek a Germanwings Berlin-Balaton járataira.

 

A foglalási rendszerből úgy tűnik, hogy alapvetően marad a heti két járat (péntek, vasárnap), és az augusztus végi szezonzárás, azonban júliusban heti három járat lesz (kedden is repülnek). Július előtt viszont heti egy járat foglalható (kedden).

 

Van valakinek info-ja arról, hogy milyen új járatokkal szeretné a FlyBalaton elérni a 200ezres forgalmat? Egy heti rendszerességá burgaszi charterről már írtak az újságok.

tomxxtom Creative Commons License 2007.12.08 0 0 1356

 

www.attalasarkany.atw.hu

 

Ez egy új lap az attalai sárkányrepülők oldala.

 

Üdv:  Tamás

 

Ízirájder Creative Commons License 2007.12.05 0 0 1355
arpm Creative Commons License 2007.12.04 0 0 1354

Ne gondoljátok, hogy, ez valamiféle kockázattal járó akció, vagy bevállalós vagányság volt. Nagyon alaposan elő volt készítve minden. A pilóták dekára kiszámolták, hogy mikor milyen tömegkorlátozással tudnak az 1450 m-es pályáról üzemelni. A mi tervetzőink megcsinálták a mozgásgeometriát, átszámolták a PCN értékeket. Az adatok alapján mindkét oldalról 0 kockázatúnak itéltük az operációt.

 

Egyébként a pilóták ismerik a repülőteret, Falcon 900 asokkal és 2000-esekkel évek óta járnak Pérre. Ezeknek a pályaigénye MTOW-n majdnem akkora mint az Airbus-é. Ők nem vagányok csak profik, akik ismerik a szakmájukat, tudják mit lehet és mit nem, soha egy szemernyi kockázatot nem vállalnak.

Bennünk mgbíznak, még akkor is ha nincs 3 millió Ft-os villogó-zenélő fallow me táblánk, mert évek óta idejárnak.

 

Ez a gép egyébként legfelleb 34 utast szállít, de azokat hatalmas bőrfotelekben. Persze ettől nem lesz kisebb, az MTOW (75T)

Pécsen is, meg Péren is, "lefér" az Airbus, csak gazdaságilag nehezen értelmezhető a dolog. A rövid pályák miatt tőmegkorlátozásra van szükség, ami egy   darabig      a hatótáv rovására megy, majd egyre többet vesz el a kereskedelmi terhelésből. Tehát a dilemma az, hogy vagy üzemanyagot nem viszünk, vagy utast. Akkor meg minek?

VAG Creative Commons License 2007.12.04 0 0 1353
Jó az az IAE hajtómű. (Amíg mind a kettő megy...)
Előzmény: pilbi (1352)
pilbi Creative Commons License 2007.12.04 0 0 1352

Üdv Kaktusz08!

 

A buszsofőrök természetesen tudtak az elsőségükről, komoly egyeztetőmunka folyt az érkezésük előtt! Ki lettek dolgozva pályán/előtéren a fordulókörök, a repteret tervező mérnök tanácsolta a gép parkolóhelyét a súly miatt, a pilóták voltak itt más géppel "auditálni" a repteret,...

Tényleg minden elismerés a pilótáké, mert nagyon profik voltak!

Amúgy nem kellett vagányság, a gyakorlat szerint kevesebb mint 1km pályát használtak csak a le és felszállásra!!!

Tisztelettel:

 

Pilbi

Előzmény: Kaktusz08 (1350)
pilbi Creative Commons License 2007.12.04 0 0 1351

Üdv centralboy!

 

 

Az A3 most tényleg csak ideiglenesen volt, amúgy egy A6-ot használunk... :)

A Follow Me tábla pedig nem taxis, hanem pizzás volt előző életében!

Tisztelettel:

 

Pilbi

Előzmény: centralboy (1348)
Kaktusz08 Creative Commons License 2007.12.04 0 0 1350

Úgy gondolom, hogy a 319-es pilótái előtt le a kalappal!

 

Vajon tudtak róla, hogy Ők az első "fecskék"?

Ismerve a péri reptér, és az Airbus 319 adatait nem kis vagányságra vall ez a manőver!Egy ún. "nagy légitársaság" személyzete is megcsinálta volna ezt az akciót? 

Tudomásom szerint a reptér hivatalosan az ATR-72 típusra van maximálva.Akkor ez hogy valósulhatott meg?

Előzmény: arpm (1346)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.04 0 0 1349
Pécsett nem is,Péren is csak a "kis"légibusz,az is necces..
Előzmény: centralboy (1348)
centralboy Creative Commons License 2007.12.04 0 0 1348
feltételezem az A3-as felvezető autó csak most, mint kivételes vendég került oda.
a Follow Me sign is egy Taxis táblából farigcsált valami...

nem arról harsogott midnenki hogy 737es meg Airbus méretü gépek nem tudnak se Pécsen se Péren leszállni?
Előzmény: VAG (1347)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!