Keresés

Részletes keresés

farkaséhes oroszlán Creative Commons License 2022.06.10 -2 0 423976

Ez jó hír.

Nekem anno volt egy kispolskim.

Abban volt egy zuhanyzó, napokig abban fürödtem.

Előzmény: Future185 (423960)
farkaséhes oroszlán Creative Commons License 2022.06.10 -2 2 423975

A Gelgő (drót)szamáron jár-kel.

Élő szövet a fémvázon.

 

Előzmény: lunarossa (423974)
Future185 Creative Commons License 2022.06.10 0 0 423973

Ha Orbán időben születik, járhatnánk még most is lóval, mert betiltotta volna az autókat.

Előzmény: Future185 (423972)
Future185 Creative Commons License 2022.06.10 0 0 423972

Persze csak ha Orbán be nem tiltja őket, mert sérti a taxisok érdekeit.

Előzmény: Future185 (423971)
Future185 Creative Commons License 2022.06.10 -1 0 423971

Majd az önvezető taxik megoldják a problémádat.

Előzmény: Capibara (423969)
Capibara Creative Commons License 2022.06.10 0 0 423970

Ford gyártott ilyeneket, Ilonáról nem tudok...

Előzmény: farkaséhes oroszlán (423968)
Capibara Creative Commons License 2022.06.10 0 0 423969

Használt lóra sem telt mindenkinek. A EV-kről még nem derült ki, hogy mennyire használhatóak, mivel még alig van használt. Megéri-e az aksi csere?

Előzmény: Future185 (423967)
farkaséhes oroszlán Creative Commons License 2022.06.10 -2 3 423968

Az a megoldás,hogy egyből használt autókat kell gyártani, akkor majd telik rá mindenkinek.

Előzmény: Future185 (423967)
Future185 Creative Commons License 2022.06.10 0 0 423967

Marhaság, lesz használt EV is, ami olcsóbb, új autóra ma sem telik az emberek nagy részének.

Előzmény: Capibara (423965)
Capibara Creative Commons License 2022.06.10 0 0 423966

Isaac de Rivaz 1804-ben készített járművével kb. egy métert haladt előre, ezzel egy új technikai korszakot nyitott meg.

A magyar királyi ipari és kereskedelmi miniszter 1876-os szabadalmi okirata szerint Wessely György "kocsit talált fel Colonet néven, amely lovak segélye nélkül hajtható".

 

 

Capibara Creative Commons License 2022.06.10 0 0 423965

EV-vel visszajutunk a lovakhoz. Akinek telik rá, annak lesz Teslája, a többi majd biciklizik és visz magával hálózsákot.

Előzmény: Future185 (423960)
Future185 Creative Commons License 2022.06.10 0 0 423964

Csak a fosszilis energia az, ami elfogy, a többi anyag megmarad, újra fel lehet használni, ezért a fosszilis energiáról kell leválni.

Előzmény: Capibara (423963)
Capibara Creative Commons License 2022.06.10 0 0 423963

A szélerőmű a fosszilis energia szobra. A szennyezés már ott van a légkörben, és a lapát még meg sem mozdult.

 

amit 2050-ig meg akarnak csinálni, valóban megvalósítjuk az elképzeléseket, beleértve az elektromos autót, meg a „megújuló” energiatermelést, akkor az ehhez szükséges kritikus elemek ismert készleteit gyakorlatilag már az évszázad közepére kimerítjük.

 

 

Nem lehet itt már megállítani semmit. Ez egy hatalmas komplex rendszer, tele nagyléptékű öngerjesztő folyamatokkal, mint az említett példák, ezekkel már nincs mit tenni. 

 

már a középkorban kivágtuk az erdők jó részét Európában, őserdők jószerével azóta sincsenek, ezzel máris megváltoztattuk a felszín sugárzás-visszaverő képességét.

 

 

Előzmény: Tzp (423961)
Future185 Creative Commons License 2022.06.10 0 0 423962

Minden megoldható, a kérdés, hogy lesz-e rá elég idő, meg felismerik-e ,mi a probléma.

Előzmény: Tzp (423961)
Tzp Creative Commons License 2022.06.10 0 0 423961

Jó kis armageddonos cikk :)

 

" „Már nem tudjuk visszafordítani ezeket a folyamatokat, a civilizációnk néhány évtizeden belül összeomlik” "

 

https://24.hu/belfold/2022/06/10/nyersanyagok-globalis-krizis-klimavaltozas-gelencser-andras-interju/

Future185 Creative Commons License 2022.06.10 0 0 423960

Teslában van kemping mód, napokig lakhatsz az autóban, a norvég télben, kellemes 20 fokban, annyit bír a hőszivattyús fűtése, egy pár órás útnál, elhanyagolható energia megy a fűtésre.

Előzmény: sr1 (423951)
,m,1710 Creative Commons License 2022.06.10 0 0 423959

Röviden:

Hidegbe egy Tesla kb 10% akukapacir;s csökenés- egyszerü

 átlag Ev a 200-250 km km köenyezetéb mozog  vagy kevesseb

,m,1710 Creative Commons License 2022.06.10 0 0 423958

Jo info volt ez.

 

"juol felkell fujni a abroncot"

"télen jol felöltözn nyáron levetközni"meg a párás abla

de a legjobb eglátás az ez volt:

 

"Ettől kezdve tényleg a fűtés-hűtés sokat számít, mert az min. 8kW, hiszen a jármű szarul van hőszigetelve és folyamatosan cserélődik a levegő körülötte,  100km/h-ás szélbe halad és nem marad meg az a felmelegedett- lehűtött levegőréteg, ami pl. egy szigetelt lakóháznál szélcsendben,  a negyedére csökkenti a fűtési-hűtési igényt. "

Előzmény: sr1 (423951)
Auralianus Creative Commons License 2022.06.10 -1 0 423957

Jogos... fel kell nőni a klmavédelemhez :) Amíg az ember 13 éves, 15 éves, 17 éves nem nagyon hiszi el, hogy
lesz valaha 40 is...

 

...aztán 40 évesen rájön, hogy mi mindent csinált szarul 13, 15 és 17 évesen... meg arra is, hogy az amit akkor

elrontott, az már nem, vagy csak sokszoros áron korrigálható :)

Előzmény: mica-r (423956)
mica-r Creative Commons License 2022.06.10 0 1 423956

Értékeljük együtt az elmúlt évtizedekben elhatározott klímamegmentő határozatokat :-)

Utána majd megjósolhatjuk ennek az ev szabálynak az "erősségét" 

Előzmény: Auralianus (423950)
Tomsz85 Creative Commons License 2022.06.10 0 0 423955

Akkor úgy mondom hogy az emberben lévő "szoftver" is természetes, vele született dolog. Természetesen ha az ember nem tanul, nem szocializálódik, akkor nem tanul meg beszélni, stb.

Minden mást meg az ember tervezte, programozta gyártotta. 

Amit te csinálsz az a te önkényeskedesed. Van egy szakmai, szakirodalmi felosztás, pont a leírtak alapján, és te ezt akarod felülírni. Ha a szakmában a 60 fokos profilszogu élesmenetet metrikusnak nevezik, és M a jele, akkor az az és kész,nem nevezheted másnak. 

Előzmény: zkmchy (423943)
Auralianus Creative Commons License 2022.06.10 0 0 423954

Egy normális ember nem csak ezt bírja ki simán, hanem a COVID-ot, karanént, spórolást is...

...a síkideg akarnokoknak meg édesmindegy éppen mikor min akadnak ki, ők ki lesznek akadva és verik a seggüket

földhöz valamin... ha máson nem, akkor azon, hogy mennyire hangosan csukja be az ajtót a szomszéd, vagy hülye-e

a rendőr, mennyi értelme van az 50-es táblának stb.

Előzmény: sr1 (423953)
sr1 Creative Commons License 2022.06.10 0 1 423953

Arra használja hidegben az akkuba levő energiát, hogy felfűtse a motor hűtővizét, adott esetbe 300fokra is és melegen tartsa az akkut. 

Műszaki szempontból meg van oldva, hogy hidegben is lehessen járni vele.

Csak rettentően oda kell figyelni, hogy hova mész el vele és pontosan meg kell tervezni, hogy hol töltsd , mert a meleg akkut feltölti bármilyen hidegbe.

 

 

Így rabja vagy a technikának, egy normális ember ezt nem bírja agyilag, elég gondja van enélkül is, nem életszerű, hogy egy utazás logisztikájával foglalkozzon folyamatosan. 

 

Ha kizárólag egyedül jár a kocsival, akkor lehet, hogy úgy tudja szervezni a napját, hogy belefér a tervezettbe. De ha családdal, ekkor ezt el lehet felejteni. 

  

 

 

 

 

 

Előzmény: Auralianus (423952)
Auralianus Creative Commons License 2022.06.10 0 0 423952

az egyenletes tempóban vezetésről írottak egyértelműek, sokat lehet spórolni, ha nem "kövérgáz" üzemmódban
vezetsz, de...

 

második generációs EV-ben már nem kell spórolni... folyamatosan járatott klímával, ventillátorral, világítással, még
autópályás üzemmódban (100-as tempó, előzéseknél akár 130-ra is gyorsítva néha) is 16 kW-t eszik a Nissan...

(folyamatos 130-as tempónál viszont 18-19 kW, meg határ a csillagos ég, eléggé gyorsan növekedik a fogyasztás)


"országúti" üzemmódban, ahol játszik a visszatöltés is 15 kW alatt, elővárosi üzemmódban 14-14,5 kW között

 

...5 fok alatt mindenre is számolj 2 kW-t, 0 fok alatt 4-et (temperálni kell az akkupakkot)

 

az asszony kis Skoda krüttyőgője szinte kizárólag elővárosi forgalomban, nyáron 10 kW körül fogyaszt, télen viszont
14-15 kw-ra ugrik az átlagfogyasztása

 

az EV-nek a hideg a legnagyobb ellensége

Előzmény: sr1 (423951)
sr1 Creative Commons License 2022.06.10 0 0 423951

Számok.

A gördülési ellenállás:

Fr= c mg- :mg: a jármű súlya, a :c: a gördülési ellenállási együttható- aminek nincs dimenziója

Egy kerékre mérve: Fr= c mg/r, :r: a kerék átmérője mm-ben és akkor a :c: is mm van számolva. 

 

A gördülési ellenállási együttható:

c= 0.005+ (1/p) (0.01 + 0.0095 (v/100)2)

 

:p:  az abroncs nyomása bárba mérve.

:v: a jármű sebessége km/h mérve.  

A nyomás növelése ténylég csökkenti a gördülési ellenállást, de nagyon nagy sebességnél kezd növekedni arányosan a légellenállással. 

Számszerüleg, egy kb. 1.5 tonnás járműnél 1 bár nyomással ez 444N, ami kb. 110N per kerék, 100 km/h-nál, 4 bár nyomáson a negyede.

 

Ehhez képest: egy 100km/h-val haladó, 2nm frontális felületű 1.5 tonnás autónál, a légellenállási erő értéke, kb. 440N. 

Tehát az biztos, hogy jól fel kell fújni az abroncsokat. 

 

Nade 100km

Nade 100km/h- nál, 600-900N  út ellenállási  erő teljesítménye csak max. 10KW- jelent. 

 

Szóval nem ettől fogyaszt sokat vagy keveset egy jármű, hanem a gyorsulási fázisoktól, ahol a redukált tömeg tehetetlenségét kell legyőzni. 

A EV-nél a redukált tömeg kisebb  mind a ICE-nél, mert kevesebb a forgó alkatrész a hajtásláncba.

 

Az EV visszatáplálása szerintem nem nagy, hacsak nem rettentő agresszív a motorfék üzemmód- ami kibaszott kellemetlen. 

Nekem egy 2.1 tonnás dízel SUV-om van, amivel ha tudom tartani a 110-et, 6 alatt fogyaszt, ha elkezdek előzeni, úgy hogy az átlagsebességem sokkal kisebb lesz ugyanazon a 300km- útvonalon, akkor 8-at. 

 

Összegezve: ha nem haladunk 200-al és nem gyorsítunk és lassítunk folyamatosan, akkor minden jármű, teljesen mindegy, hogy mi hajtja, fajlagosan keveset fogyaszt. 

 

Ettől kezdve tényleg a fűtés-hűtés sokat számít, mert az min. 8kW, hiszen a jármű szarul van hőszigetelve és folyamatosan cserélődik a levegő körülötte,  100km/h-ás szélbe halad és nem marad meg az a felmelegedett- lehűtött levegőréteg, ami pl. egy szigetelt lakóháznál szélcsendben,  a negyedére csökkenti a fűtési-hűtési igényt.   

 

Nekem volt olyan 2 literes dízelem, aminek úgy ki volt dekkelve a termikus hatékonysága, hogy nagyon hidegbe, egy keskenyebb kanyargós úton haladva- 60-70km/h-val  alatt, 50km alatt se melegedett fel motor és párásodtak az ablakok.

EV-be spórolni kell,  fel kell öltözni télen és le kell vetkőzni nyáron, ezzel nincs semmi probléma, csak ne párásodjanak az ablakok.

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Future185 (423928)
Auralianus Creative Commons License 2022.06.10 -1 0 423950

Úgy érted a józan ész már győzött, a nagyérdemű pedig reménykedik benne, hogy közkívánatra visszatáncol?

Előzmény: kobab (423949)
kobab Creative Commons License 2022.06.10 0 1 423949

Győzni fog a józan ész, ez a határidő meg lesz módosítva.

Előzmény: Auralianus (423948)
Auralianus Creative Commons License 2022.06.10 0 0 423948

Indulhat a vekergés, 2035-től nem lehet belsőégésű motorral szerelt személyautót és kishaszongépjárművet eladni :)

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2022.06.10 0 0 423947

Tehát 3x tömeget nehezebb tolni az embernek, és a Bmw energiaigényesebb a Teslánál. Talán van "okosság" a motorban, karosszéria légterelésében. Ahogy a természetben is a gyors és energiahatékonyabb egyedek sikeresebbek.

Előzmény: Future185 (423938)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2022.06.10 0 0 423946

Működik a gyakorlatban? A cella doboz, elektrolit, anód, katód tömegét nem szàmolod bele, de az ólom és oxidja akkor is nehéz.

(Az alumínium kevésbé.)

Előzmény: zkmchy (423940)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!