Hi.
Eladó a Cromám:
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/fiat/croma/fiat_croma_2_0_turbo_d-id_super-12713059
Decemberben a 2-es hajtókarcsapágy bemondta az unalmast (mindössze 300 km-re otthontól). Dehát mit nekem egy csapágyas motor - megcsináltam. Amint a linken olvasható, amit lehet kapni újonnan az benne van. Nem spóroltam el semmit. Nem csak a hajtókarcsapágyakat cseréltem ki, hanem a főtengelycsapágyakat is, meg a dugattyúgyűrűket, ez így kb. 45.000 Ft. Erre jött rá a tömítéskészlet alulra-felülre, az új hengerfejtömítés vadonásúj csavarokkal, a fincsi új olaj és fagyálló (50.000 Ft).
Ja, a vezérlést még vásárlás után néhány héttel kicseréltettem, így Magyarország utolsó t.d.i.d. Cromához való vezérlésszettje az én autómban van. Ez egy 70.000 forintos móka volt.
A motorfelújítás 3 hónap volt, mert magam szedtem ki az autóból, szedtem szét, majd raktam össze. Mikor beindult, örültem mint Kiszel Tünde bárminek.
Aztán volt egy kis hűtővíz-szivárgás a vízpumpa felől, így most már abban is újszerű tömítés van.
Miután összeraktam, mentem vele 300 km-t, aztán ismét olajat cseréltem - Selénia Turbo Dieselre.
Mikor már majdnem minden klappolt benne, az akksi csütörtököt mondott - nem is értem, pedig szombat volt.
Szóval kapott egy 72 Ah-s Banner akksit 26.700 Ft-ért. 1 évig garanciális.
Én gépészmérnök vagyok, előttem pedig autószerelő tulajdonosa volt 12 évig, aki 2.000.000 azaz kétmillió jó magyar forintot költött a kocsira.
Elektromos bőrbelseje van, tehát az ülésmozgatás előre-hátra, fel-le, valamint a támladöntés is elektromos. Elvileg fűthető is, viszont az nem működik.
Az elektromos tükörállítás viszont működik.
Minden lámpája ég - persze ha akarod. Előre még novemberben vettem Osram Night Breaker Laser izzókat, asszem 7.000. körül volt. A belső világítás LED-es,illetve a műszerfalvilágítás is.
Rozsda szinte nincs a kocsin, egyedül a bal küszöb első csücskénél van egy kicsi meg a jobb oldali tornyon, de ennyi! A sárvédőívek, az oszlopok, az ajtók, a kocsi egész alja rozsdamentes.
A fék olyat fog mint más kocsiban az öv - viszont magasabb tempóról fékezéskor rázza a kormányt, az első féktárcsák cserések. Amúgy nem vészes, a fékekre számíthatsz.
15"-os Abarth alufelnik vannak a kocsin, nincsenek padkázva, sérülve, hibátlanok. Elöl Dunlop, hátul Bridgestone nyárigumikat hordanak, 195/65R15-ös méretben. Igen jó állapotúak.
Mégis a futóművét szeretem a legjobban, lehetetlenül stabil. És nem húz semerre. Durva úthibákon a jobb oldalról kopogás jön, ami összefüggésben lehet azzal hogy a múltkor egy elérett gumikarikát találtam a rugó közepe táján.
A váltó is kiváló, mindig bevesz mindent. Még a fokozatokat is.
A felújítás óta mentem vele 1300 kilométert.
És most hengerfejes. Van egy másik hengerfejem, amit adok hozzá.
Amúgy továbbra is napi használatban van, ma például 210 km-t mentem vele, és egyszer töltöttem utána. Akkor is csak azért, mert 110 körül hajszoltam. Jelen állapotában ezt nagyon nem szereti. 180 kilométert viszont nyugisan tettem meg vele (90-nel), így nem is kellett utántölteni, és tartotta szépen az üzemi 75-85 fokot.
Nem füstöl fehéren sem.
Már nem is haragszom rá, egyszerűen nem akarok vele többet foglalkozni. Elfogyott a türelmem. Vidd, és légy vele boldog. Nekem nem sikerült.
Ár: 100.000 HUF.