Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Olvastam a zárt topikban, valamint tegnap este hallottam azt, hogy a sofőrök kérték az elsőajtózást. Ez tudomásom szerint egyáltalán nem igaz. Fogalmazhatok úgy is, hogy a gépkocsivezetők a hátuk közepére se kívánták az elsőajtózást és nem örülnek neki.
Nagyon korrekt a hozzáállásod a dolgokhoz, teljesen szimpatikus.
Mindezeket olvasván azonban felmerült bennem a kérdés. Tudom, hogy nem Neked kellene erre választ adnod, és nem is várom, hogy megválaszold, de azért leírom: a DKV szolgáltatási igazgatója miért állítja azt, hogy az elsőajtózást részben a sofőrök kérték??? Aki egyébként végignézte a DTV Esti Közelkép c. műsor tegnapi adását, az szerintem még találkozhatott 1-2 valótlansággal a beszélgetés alatt.
Aki nem látta, annak pedig itt a link, ahol meg lehet tekinteni (15. perctől kell nézni):
Ha nagyon kötekedni akarnék, akkor azt kérném, hogy definiáljuk a sok utas fogalmát. Ez elég szubjektív.
Ezzel a sofőrök is így vannak, hiszen a sok az relatív. Van olyan gépkocsivezető aki a 31, 32 vonalakon dolgozik és azt mondta neki a 30-40 utas se sok. Ezért pár buszvezető ha kell, ha nem, elsőajtózik félve a pénzmegvonástól.
Nagyon örülök hogy ismerteted, de sajnos ezt nem itt, és Neked kellett volna, hanem a szolgáltatónak, az utasok felé.
Egyetértek, igaz amit írsz. Azzal, hogy az utasok nem tudnak a kivételekről arra következtethetnek, hogy van olyan sofőr aki betartja és van olyan aki *zarik az elsőajtózásra.
Engem kifejezetten zavar ez a népmesés hozzáállás, hogy tájékoztatnak is meg nem is, van is elsőajtózás meg nincs is...
Nem csak téged zavar. De sajna ez van, így csinálták meg, a gépkocsivezetők meg kapnak hideget-meleget.
Olvastam a zárt topikban, valamint tegnap este hallottam azt, hogy a sofőrök kérték az elsőajtózást. Ez tudomásom szerint egyáltalán nem igaz. Fogalmazhatok úgy is, hogy a gépkocsivezetők a hátuk közepére se kívánták az elsőajtózást és nem örülnek neki.
Értem az iróniát de ezt ne nekem mond. Egyébként meg nem azért írtam, hogy a tv-ből mindenki tájékozódhat. Hiszen nem mindenkinek van, de azért ma már elég ősembernek kell lennie valakinek, hogy ne legyen tv a lakásában.
Aki még tájékozódni szeretne arról mi miért van, az figyelje a városi televízió ma esti riportműsorát. Nincs tévém... minden reggel a buszon látok először képernyőt, de azon ilyesmikről nincs szó...
- ha a megállóban sok utas várakozik Ha nagyon kötekedni akarnék, akkor azt kérném, hogy definiáljuk a sok utas fogalmát. Ez elég szubjektív.
Megelőzvén, hogy egyesek infarktust kapjanak a zárt topikban ismertetném a mától életbe lépett elsőajtózás szabályait: Nagyon örülök hogy ismerteted, de sajnos ezt nem itt, és Neked kellett volna, hanem a szolgáltatónak, az utasok felé.
Azért mert ti átlag utasok nem kaptatok tájékoztatást a részletes szabályzatból, még nem kell egyből a járművezetőkre támadni. Erről csak az jut eszembe, hogy a disznókkal se közlik, hogy mi lesz a vágóhídon...
Engem kifejezetten zavar ez a népmesés hozzáállás, hogy tájékoztatnak is meg nem is, van is elsőajtózás meg nincs is...
Sziasztok! Megelőzvén, hogy egyesek infarktust kapjanak a zárt topikban ismertetném a mától életbe lépett elsőajtózás szabályait:
A sofőr beáll a megállóba, első ajtót nyit, majd miután mindenki felszállt késleltetve nyitja a hátsó ajtókat a leszállók részére.
Elsőajtózástól el lehet tekintenie a gépkocsivezetőnek:
- ha a megállóban sok utas várakozik
- ha eső, hó esik
- ha babakocsis vagy rokkantkocsis utas akar felszállni
- valamint ha gyerekcsoport akar felszállni
- ja és természetesen reggel 7 és 8 valamint délután 15:30 és 16:30 közt
Akik panaszkodtak arra, hogy a sofőrök ma nem mindenhol elsőajtóztak azoknak mondanám, hogy azok a vezetők a fentiek miatt tették. Ezért ha kérhetném ezek figyelembe vételével tegyetek megjegyzéseket a gépkocsivezetőkre. Azért mert ti átlag utasok nem kaptatok tájékoztatást a részletes szabályzatból, még nem kell egyből a járművezetőkre támadni. A gépkocsivezetők részére kiadtak egy szép hosszú utasítást mit és hogyan kell csinálni az elsőajtózáskor, ők ezek szerint járnak el.
Ha már a Debrecen tömegközlekedése topickba nem írhatok akkor írok ide:
Ha a tévedéseknél tartunk, nekem is több esetem volt már:
pl.: A Nagyállomásnál 10 járatba indult a sofőr az IPJ-473-mal. Az ajtót megpróbálta bezárni a sofőr, de nem sikerült. Odamentem és megkérdeztem: Miért nem indulunk?? Azt mondta hogy próbálja bezárni az ajtót de nem sikerült. Megnyomtam az 1. ajtó csengőjét és a 2. 3. ajtó csengőjét majd bezártam az ajtót, és indulhatunk.(a sofőr nem ült még azon a buszon). A Doberdó utcánál meg a légkondi nem akart működni, elmentem vele a végállomásra, kicsit beültem a vezetőfülkébe és beindítottam neki.
Az Egyetem sugárútnál történt az eset. 10-es járaton a sofőr nem tudta hogy merre kell menni mert azelőtti napon 14-est csinált, úgyhogy nekem kellet navigálnom (CLY-128)
Hétvégén volt szerencsém Debrecenben járni. Nagyon szép a belváros, nagyon szépek a villamoson a kapaszkodók, nagyon szépek az új buszok.
Mellette nagyon ócskák az új buszok. Az utastájékoztatás semmit sem ér :) Ezektől eltekintve nagyon jól éreztem magamat és ajánlom mindenkinek a várost, ahol a közösségi közlekedést a sznoboknak csinálják és nem az utasoknak.
Az első képen látszik a debreceni varázslatos hangulat. A második képen pedig látszik a közlekedés színvonala(Én 182 centi vagyok, de a tetejét én sem látom).
Egy rövid történet. Elindultam 3:30-kor a belvárosba gyalog. Láttam egy megállót, gondoltam megnézem, hogy mi a neve. Nem találtam, mert sehol sem látszik, még utalás sincsen. Aztán bementem a városba. Az első egy banya volt aki megmutatta nekem, hogy hol vagyok. Ez látszik a második képen. Visszafelé már kikövetkeztettem, hogy a Zsuzsivasút lesz az én megállóm. Na ennyit dióhéjban. Aki azt hinné, hogy első látásra ítéltem, az rosszul gondolkodik. Egyszerűen nincsen időm és energiám kifejteni azt, hogy enyhén szólva gáz a városi közösségi közlekedés. :) Ritkán mondok így ki véleményt, de ezt muszáj. Ez a nagyravágyó nem fenntartható világunkat jelképező közlekedési rendszer, ami szintén nem tartható fenn.
Más. Hiányoltam az éjjeli járatokat. Nem szép dolog a túristát sétáltatni részegen...
Tudom hogy hétvégén első ajtós felszállás lesz, de a dkv közleménye szerint vasárnap délután hátul is fel lehet szállni.
... 2009. november 9-étől, minden nap üzemkezdettől üzemzárásig a DKV Zrt. járműveire a felszállás csak az első ajtón lehetséges. Ez időszak alól kivétel: 7:00 – 8:00 óra közötti valamint 15:30 – 16:30 óra közötti időszak. ...
A városi szükségleteket tudja teljesíteni. Amúgy a Wesselényi út-Petőfi tér megállók között kb 400 m az, ímíg a wesselényitől indulva eléri a homokkerti felüljárót, ezen a szakaszon folyamatosan lehet menni, még lejtő is van. Nos, ezen a távon padlógázzal 40-re sikerült felgyorsítani. Amúgy hozzá kell tenni, hogy első szériás troli volt, az újabbakban nagoybb teljesítményű a rendszer.
Elvileg megoldható, de gyakorlatilag nem. Ugyanis hiába raknád ki az önjáró trolit az "idegen" vonalra pótlásra (még ha turbóra van feltöltve, hogy vissza is érjen Segner térre), a mögötte lévő nem kimaradó busz utoléri. Tehát ugyanott vagyunk, hogy kimarad a menet...
Erre piaci alapon semmi igény sincs (sem lenne), mert sem gyorsabb, sem olcsóbb (nem lenne) a fuvaroztatónak. Ahhoz hogy működjön, (ezt is) támogatni kellene, hogy megérje a fuvaroztatónak ezt választani.
Kérdés hogy ezzel ki nyer és mit a nemzetgadzaságban? Én adófizetőként csak bukok rajta, mert végső soron én fizetem azt a támogatást, úgyhogy leszavaztam ezt az ötletet.
Az elméletet nem tudom, de gyakorlatilag ebben a formában hülyeség. Vedd figyelembe, hogy baleset, stb. miatt nem adható ki mindegyik dieseles troli, valamit azt, hogy a trolik azért nem tudnak száguldani, elég lassan gyorsul még padlógázzal is. Szóval ezt szerintem el lehet felejteni.
Lehet nem volt egyértelmű, de az előző hozzászólásomban azokat a mellékvonalakat ítéltem feleslegesnek, amin nincs számottevő teher- és személyforgalom. A forgalamas vasútvonalakkal semmi bajom sincs.
Az agymosást meg kikérem magamnak. Megnézem én magamnak a menetrendeket, megnézrem a környéken hogy mivel mennyien utaznak, számolgatok, nem ad senki semmit a számba. Úgy ítélem meg, hogy a vidéki kis településekre jobb a busz, - és inkább azt választják az utasok is, ahol lehet a kettő között választani, pl. Hajdúböszörmény, Hajdúsámson - és ez a saját véleményem, nem mástól átvett okosság.
A "volánlobbira" reagálva : ha a busszal jelentősen gyorsabb az eljutási idő a vonatnál, akkor ne szivassuk az utast azzal hogy csak a lassabb vonat van - lásd Salgótarján-Budapest, itt a menetrendeket nézve elég nagy, 44 perces különbségek vannak - hanem a gyorsabb tömegközlekedési módot favorizáljuk azért, hogy felvegye a versenyt az egyénivel szemben. Ha az a vonat, akkor a vonatot (már ha van elég utas) ha az a busz, akkor a buszt. Debrecenbe nem véletlenül nem engedélyezik a buszt Budapestről, lenen arra is kereslet, kapna rajta a volán is meg a narancsbusz is. De rendben van, aránylag kicsi lenne az időnyereség az autópályán, meg itt az aránylag jól karbantartott fővonal, legyen csak vonat.