Keresés

Részletes keresés

ifx414 Creative Commons License 2009.12.21 0 0 15651

Próbáltam számolgatni az általatok belinkelt oldalon. Amire nem gondoltam, hogy a vízvonal hosszának növekedésével csak mérsékelten növekszik a testsebesség (persze logikus hisz gyök alatt van), viszont egy 18 méteres hajónál 5000 kg-nál a 10 csomóhoz elvileg elég 20 Le Ha ez igaz, akkor az nem vészes. Igaz hogy innentől minden apró növekedés brutál lóerőbe kerül, de gondolom pont erről szól a testsebesség fogalma, ugye ameddig gazdaságosan növelhető a sebesség.

 

A másik dolog a tömeg pontos, vagy akár közelítő meghatározása egy olyan lakóhajónál ami már inkább úszóház. Amiben tényleg lakik az ember.

Előzmény: Törölt nick (15649)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.21 0 0 15650

Szia Beerci!

Eddig is értettük miról írsz, és Te is, hogy mi miről beszélünk. Nem helyes az elnevezés, de legalább rövid. Egyébként az angol is használja a semi-planing (félgyalulás) elnevezést is. Találjatok ki egy megfelelő elnevezést erre a testformára és OK. Csak ne olyan legyen mint a "nyaktekerészeti mellfekvenc" (ha még jól emlékszem)

Előzmény: Beer-ci (15647)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.21 0 0 15649

Az első.

 

De ezekhez a szorzókhoz is hiányzik egy paraméter. Mégpedig hogy mennyivel nagyobb motorteljesítmény kell a túllépéshez, Hogy nagyobb kell, az biztos. Pontos meghatározásról nem tudok. Visszaemlékezve az első hajóm tisztán uszóhajó volt, 6m alatti hosszal. Ment az 17 km/h-val is még hegymenetben is, de 60 LE volt a seggén, és ilyenkor kilométerenként több mint 1L zabált. Szóval senki se számítson pontos eredményre.

 

 

Előzmény: ifx414 (15642)
ifx414 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 15648
Már értem. Találtam egy jobb leírást mint a kérdés feltétele előtt. Mondjuk többtestű ügyben semmit nem találtam.
Előzmény: ifx414 (15642)
Beer-ci Creative Commons License 2009.12.20 0 0 15647
Aha!
Azt hiszem kapisgálod hogy miről írtam edig ezzel kapcsolatban...
Előzmény: Marci38 (15639)
ifx414 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 15646
Azért jó hír hogy nem csak űrhajókat fejlesztenek :)
Előzmény: Törölt nick (15644)
szőrmók Creative Commons License 2009.12.20 0 0 15645
Valószinü nagy ,de az orrára szerelt kamerának semmi.
Előzmény: Törölt nick (15644)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.20 0 0 15644

Nem szeretnék vele közelebbi ismeretséget kötni :(

Vajjon mekkora holttere van a kormányállásnak?

 

Előzmény: ifx414 (15643)
ifx414 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 15643
ifx414 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 15642
Akkor jól értem így? Vízvonal hosszának négyzetgyöke szorozva 4,5 szorozva (1,3-tól 3)= kilométer per óra, Vagy az általad írt szorzó a 4,5 helyett értendő? (remélem az első:))
Előzmény: Törölt nick (15638)
ifx414 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 15641

A kérdésedre lentebb hasonló választ adtam :)

 

Ha az segít, én a kényelmet - amennyiben ebből a végén túrahajó lesz - nem cserélném el semmire. Olyan csónak ami kicsi ahhoz, hogy ketten elmenjünk túrázni ehet felőlem keveset, lehet rajta kicsi és olcsó motor, nem hozna tűzbe.

 

Szerintem.

 

Max egy kezdő fogja megvenni, mert első lépcsőnek jó lehet, de ahogy írod, majd alig várja hogy lecserélje egy nagyobbra :)

 

Ha ösze tudnád hozni a nagyobb méretet a kis merüléssel, talán a megnövekedett fogyasztást hamarabb lenyelné a nép.

Előzmény: Törölt nick (15636)
doktor4 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 15640
Hello ! Csörögj már rám ! üdv doktor4
Előzmény: szőrmók (15634)
Marci38 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 15639
- Próbáltam utánanézni a -displacement, -semi displacement- értelemzésének . .
Angolban lehet olvasni ezt-azt de a gugil fordításban eléggé zavarosan jön le
Végül is odáig jutottam : kiszorít, kiszorítás - displace, displacement . Semi displacement - félkiszorítás Tehát kiszorításos, félig kiszorításos -félig úszó.
Mivel gyakorlatban két végletet, az úszó és síkló szavakat használjuk ezért a köztes kifelyezés lehet féligúszó vagy féligsíkló. De mivel a félúszó nem egyértelmü így a fésíkló a helyesebb. Szerintem.

A semi displacement definicióját valahogy így értelemezem: Olyan hajó ,mely a testkialakításból adódóan bizonyos mértékben dinamikus felhajtóerő jön létre de a súly jelentős részét továbra is kiszoritásos(úszó) módban viseli.

Üdv! Marci
Előzmény: Törölt nick (15638)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.20 0 0 15638

A válasz röviden nem!

Az újabb  szakirodalom szerint tisztán uszóhajóknál is el lehet érni plusszban az 1.34 szorzót is. Félsiklóhajóknál ez a szorzó lehet 2 is, de bizonyos testeknél elérhető akár a 3 is. USA topikon a 2.4 emlegetik mint az átlagos felső határt, Atkin terveinél előfordul a 3 is.

 

Eléggé függ a hossz/szélesség aránytól is.

 

katamaránokról nem tudom. Egy biztos, két egy méter széles, 6 méter hosszú test gyorsbb mint egy 2m széles 6 méter hosszú

Előzmény: ifx414 (15635)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.20 0 0 15637

És ha fejtetőre állítom, akkor is vitorlás?

 

kicsit szar a kép, de a far vizalatti része azért valamennyire kivehető.

 

 

Előzmény: szőrmók (15634)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.20 0 0 15636

Bizonytalan vagyok!

A RM előnye a nagyobb méret, a kisebb merülés, és a fedett alvókabin lehetőség, ami a cuccok cipelésénél is jól jőn. Hátránya kb 20% plussz Ft új áron számolva, és ez főleg a nagyobb motor miatt van. Ha vevői fejjel gondolkozom, akkor azt mondanám, ezt kérem, emelhető felépítménnyel, motor nélkül de váltóval és kihajtással. A motor meg lehetne egy használt gki. diesel, vagy egy olcsó külmotor, a Balcsira meg egy elektromos gép. Kezdő túrás hajónak még éppen elfogadható

A HC előnye a nagyobb sebesség, kisebb motorral, de az eddigi hajós tapasztalataim alapján nagyon kicsi, egy napos csónakocska. Ha valaki turázni is szeretne, ezt két év után árulná, főleg ha már nem tini. Meg ha belegondolok abba, hogy bizony szél is fúj, stb, akkor az 5LE bizony kevés lehet egy ladiknál magasabb hajónál

 

Technikailag Az RM az érdekesebb, de ez a vevőt nem érdekli, Ha bérbeadásba giondolkozom akkor viszont  a HC a jobb. Mindegy, majd meglátom, ha megjöttek a rajzok akkor majd megpróbálok az RM, ből egy kissé nagyobb merülésűt rajzolni, megtartva a HC vonalait, az RM méreteivel. Szóval nem tudom.

 

Az azért érdekes, hogy a nagyobb motor és a kisebb sebesség ellenére többen válsztották eddig az RM-t. Lehet hogy a sebesség kevésbé fontos? Vagy ha fontos az már egy másik kategória?

 

Más:

Kiváncsiságból kiszámoltam mit jelent ha a propeller tengelye eltér a vízszintestől.

 6 fokos szögnél a teljesítmény 9.5% veszik el, 12 fokosnál pedig már a teljesítmény 17.5% megy kárba! Vagyis a jó súlypont fontosabb mint gondoltam volna, a trimmelés csak javít a helyzeten, de ha azt kell használni folyamatosan, az eltér az ideálistól.

Előzmény: GPS (15632)
ifx414 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 15635

Kérdezném tanult (még nem) kollégáimat, hogy ez a képlet él-e minden körülmények között: vízvonal hosszának négyzetgyöke szorozva 4,5 = kilométer per óra, vagy a 4,5 változhat? És többtestű hajónál az összes vízvonalhosszt össze kell adni? Meg a vízvonalhoszba beletartozik a szélesség is (mármint hátul)?

 

Csak miután sok ilyen dologról olvasok itt, gondoltam nem baj ha értem is amiről írtok :)

szőrmók Creative Commons License 2009.12.20 0 0 15634
Ez a kép a kabin elején egy árbóccal megfelel bármelyik mai vitorlásnak is. ! És azok is félsikló és sikló közöttiek .
Előzmény: Törölt nick (15630)
aamen Creative Commons License 2009.12.20 0 0 15633
"A hajód Best Fishing, vagy Géczy Harcsa 620?"

egy ilyen
Előzmény: carlos z. (15626)
GPS Creative Commons License 2009.12.20 0 0 15632

Miután jól megszavaztattad itt a társaságot, most már áruld el, hogy neked mi a privát véleményed Rescue Minor ügyben?

Hogy az elején nem fedted fel - az rendben van, mert nem akartad befolyásolni a szavazókat - nade most már nyugodtan elmondhatod :-))))
.
Előzmény: Törölt nick (15630)
kutya56 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 15631
Szia Zoli !

Ok !
Várom a folytatást, és a nyarat.
Üdv: a hosszúnevű
Előzmény: Törölt nick (15630)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.20 0 0 15630

Szia Kutya!

Álló kabinos hajó lesz a drága, de először találnom kell egy megfelelő testet. Az emlitett kettő jónak látszik, a motor le lehet rakni teljesen a hajó aljába, jó lesz a súlypont, mehet rá akár magasabb felépítmény is, és majdnem vízszintes a kihajtás.  Akár egy flybridge is összejöhet. (nem cél)  Nagyon jól védett a csiga, jól trélerezhető a test. Ahogy a prg-ba modelleztem, méretarányos nőveléssel nem veszit a jó tulajdonságaiból, legalábis vízkiszorításra levetítve. (azért van buktató is benne)Persze nagyobb motor kell bele, ugyanahhoz a sebességhez, de nem hiszem hogy meghaladja a 30-40 LE igényt 1300 kg vízkiszorításnál. 900-1000 kg-ból megállhat a hajótest súlya felszereléssel,  üzemanyaggal, a többi meg a szállítható személyek száma.

21-22 lábba be lehet suszterolni mindent amit én, egy hosszabb turához elengedhetetlennek tartok.

Amit Marci választott, az nagyjából ekkora, csak kevésbé védett a csiga, tengerre tervezték, ezért ez nem is volt cél. Én inkább kisérletezem, hogy a hazai vízekre kicsit jobban megfeleljen, de állja meg a helyét az Adrián is.

Egyébként a Rescue Minor valahogy így nézne ki egy kis fekvő kabinnal, (modernebb kivitelben, mint az eredeti.) Egy-két éjszakás kalandra éppen jó lenne, ha emelhető a kabintető. Az pedig nem olyan nagy gond.

Előzmény: kutya56 (15597)
GPS Creative Commons License 2009.12.20 0 0 15629

Átfagy mint állat. Megáll benne-rajta a víz - és jégpálya lesz. Láttam-tapasztaltam.
.
Előzmény: jafijani (15628)
jafijani Creative Commons License 2009.12.20 0 0 15628
Kültéri műfű padlószőnyeg?
Előzmény: aamen (15604)
GPS Creative Commons License 2009.12.20 0 0 15627

Pont most árulnak a Lidl-ben csúszásgátló fóliát....amit tálcákra, asztallapra ilyesmikre szánnak - valami gumis, jóltapadó anyag lehet.

Tekercsben van - és egy ezres körül van az ára egy tekercsnek.
.
Előzmény: aamen (15624)
carlos z. Creative Commons License 2009.12.20 0 0 15626

aamen

 

A hajód Best Fishing, vagy Géczy Harcsa 620?? (cz<

 

 

Biri01 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 15625
Jujjjj ez így hideg :)
Előzmény: aamen (15604)
aamen Creative Commons License 2009.12.19 0 0 15624
"ha bemész szerintem mindegy,hogy melyik ilyen építők áruházba,és csúszásgátlót kérsz lépcsőre,rögtön megmutatják neked"

kosz, megprobalom.
Előzmény: Törölt nick (15619)
ifx414 Creative Commons License 2009.12.19 0 0 15623
Köszi. Megkérdezem őket is. Januárban kereslek :)
Előzmény: jafijani (15606)
ifx414 Creative Commons License 2009.12.19 0 0 15622
A biztonságommal miért játszanék? Azért kérdeztem rá a rövidítésre, mert úgy kevesebb helyet foglalna, illetve precízebb lenne, talán szebb is. Nem másfél méterrel hosszabb a bowden, hogy csigába kelljen tekerni :))
Előzmény: süger (15603)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!