Üdv mindenkinek! Mivel ezen a téren hiányosak az ismereteim, tisztelettel megkérdezném az itt jelenlevő hozzáértőket:
- a belinkelt fotón látható csónakmotor modell mikori gyártású lehet? - lehet-e hozzá valahol alkatrészeket beszerezni? - a koruk mennyiben befolyásolja ezeknek a motoroknak a működését? - Lát-e valaki valamilyen konkrét hibát, hiányosságot a képen ami miatt nem ajánlaná használatra? - tengeren, kicsi (3,5 m) gumicsónakra, szigorúan part menti csatangoláshoz megfelelő lehet-e ez? - Ezen kívül is szívesen fogadok bármilyen építő jellegű hozzászólást...
Hááát, nem is azt mondtam, hogy ez az elsőszámú probléma....de hogy probléma, azt fenntartom.
Egyébként a melegviz-ellátást is én a fűtés problémakörbe sorolom - merthát az is egy nagy energiazabáló ám...és többnyire közös tőből is fakadnak.
Az áramfogyasztás viszont jelentősen csökkent azért az utóbbi időben. Gondoljunk csak a mA-eket fogyasztó LED-es világításra, a kisfogyasztású műszerparkra, a relémentes vezérlésre és automatikára, stb.
Még mindig a főzés és a hűtés a legnagyobb "életviteli" energiazabálók - a fűtés és melegvíz melett, persze. .
Szigetelés, szigetelés, szigetelés. Passzív ház. Ha másként nem megy kandalló. A fűtés a legkönnyebb. A víz, szennyvíz, melegvíz, áram, partraszállás, jég. Ezek a nagyobb gondok.
Jól hangzik! Meg tudod velük beszélni, hogy tartsák nekem úgy 10-15 évet :)) Bármennyire is szeretném, most még nem tudok elvonulni, kilépni a "civilizációból" Meg azért még kell idő a feneségem megyőzésére is, de azt már elkezdtem :)
Üdv Mindenkinek! Nos a kérdésedre a válasz:A tiszatavon 2008 junius-tól Poroszló
Fűzfa kikötő, és az ára sem volt veszélyes, mert a 95-ös annyiba került mint a benzinkútnál. És amiről még én tudok, az szintén a Tiszán, csak már a folyami szakasz Tiszafüred (Tiszaörvény) Szabics féle kikötő. Hát az ára ? az már egy kicsit húzósabb, ezért nem is tankoltam nála.
Ha megszervezitek, és az anyagi fedezetet is biztosítjátok rá, ja, és meg is hívtok, örömmel megjelenek. Egyébként én semmit nem tervezek, max. egy Tisza-tavi megmozdulás, ami nálam saját erőből belefér a költségvetésbe.
Hmm.... Nekem a 4 méter szélesség soknak tűnik. 20 méter felettinek kellene minimum lennie a hosszúságnak, vagy katamaránra épített , de nem a vízben lévő ferlépítmény. De ha ekkora hajóra vágysz, tudok egyet olcsón.32 személyes, két szintes, vasból, dízel, saját kikötővel, öreg, de felújítható.
Nem kicsi :) Amúgy én is úgy gondolom, hogy a világ sok részén megoldják a jég problémát, tehát megoldás van, csak kompromisszumot kell kötni. Szerintem brutál fagyig bárhol lehetek, amikor meg bekeményít az időjárás be kell állni egy olyan kikötőbe (amiből éveken belül lesz egy csomó) ahol van partkapcsolat, áramellátással.
Jó Lenne. Így erről a topikról is többen velünk tarthatnátok. A közeli időpontokban együtt lehetne a csapapt velünk, a Baja-Apatin, vagy a Mosoni-duna túrán.
Olvasom újra meg újra a deck szélességnél lehet szélesebb a felépítmény? Mert nekem a 4m kb. belméretnek kellene, és így nem kéne 2 szint, ami azért fontos, mert mindent egyszerűbben meg tudnék oldani. A sebességnél nekem még a 21 is jó lenne. Viszont nem tudom milyen nehéz lenne a felépítmény, de ezt annyira nem tudom, hogy meg se tudom saccolni. A ház gépészet, (rengeteg aksi) bútorok, egy élet kacatjai, szóval mérhetetlen.
Tudok egy jó megoldást a jégre: ha jön Te menj délebre, aztán tavasszal majd vissza jössz. Addig is egy kis olvasnivaló:élet a vizen hátha írnak valami hasznosat.
Régóta szerettem volna kérdezni tőled, hogy a topik nyitásának 10 éves évfordulójára (június 6.) tervezel-e vmi közös megmozdulást?? Gondolok itt egy ruszki jégtörő/Déli shark túrára, vagy a válságra való tekintettel egy egyszerű karibi hajókázásra...)) cz.
Mekkora hajó lenne ? Gondolom a daruzás sem olcsó . De ! Ha folyó meg ugye sodrás akkor elég az orr két oldalára nyomatni és a sodrás elvégzi a dolgát . Ellenben a jégzajlás az más arra nincs tippem ( Talán az Antillák :-)) ) az okból viszont védett öböl kellene akkor meg álloviz ott meg müködik . Ergo ?! A gond megoldva :-)))) üdv doktor4
Aha. A Deltában romániai utcai árakon adták a naftát. Mondjuk, ott más nincs is, csak hajó. Ott az az alapvető közlekedési eszköz. Pesten viszont egyértelműen a luxushajó-tulajdonosokat szolgálják ki.
A Dunán a pestit (Árpád-híd) és a bajait ismerem. Az előbbinél a nyáron 339Ft/literért sikerült tankolnom a 95-ösből, az utóbbinál 2 éve normál utcai áron, igaz, hogy ez csak szezonálisan, májustól működött akkor. Ha a visegrádi MOL kút húzna egy 10m-es csövet a vízig, szép forgalmat csinálhatna... cz.
Méterenként egy akvárium szellőztető, és nem fagy be. A tavamban is ez van, és a 20- 25 cm-es jégen a kb 1/2 m-es lyuk nem fagy be. A levőbuborék mint a MAMMUT-szivattyúnál felhozza a +4°C-os vizet.
Meglepődnél mennyi minden megoldható 12 v-ról, a többihez meg ott az inverter. Amúgy 10 éves távlatban gondolkodva ez az ágazat - mármint az alternatív energia, passzívház témaköre - még rengeteget fog fejlődni.
Akár vizen, akár szárazon én le akarok válni a "szolgáltatókról". Folyóvízen az áramtermelés a könnyebb dolog, szárazföldön a víz-szennyvíz kérdése. Viszont egy telek drágább mint egy úszótest és még utazni sem lehet vele :)
Nem is éreztem úgy, csak ugye arra gondoltam, ha valamit felhozok lentről, és kiengedem, az egyből tovább illan, így lehet, hogy folyóknál ez nem válik be.
Viszont a probléma nem is ott van igazán ahol most keresem, mert az is lehet, hogy folyón nem hagyhatom a zajlás miatt, akkor meg már működhet a keringetős módszer.
Állóvíznél viszont gondoskodnom kell az áramtermelésről.