Beszerelő műhely. Küldök mail-ben egy telefonszámot, o.k.? Profi a gyerek, több Bravo-t is alakított már át.
Nézegettem a 3-utas hangszórókat. Sokat meg is hallgattam, de nehéz a döntés... A Sony xplód nekem nem nagyon jött be... Az Alpine cuccai szimpatikusak, de nem olcsók. A Pioneer tűnik most számomra jó kompromisszumnak. Ki mit tud a Magnat-ról? Viszonylag jól szóltak (az üzletben...), az áruk is korrekt.
Minden tervedre és tapasztalatodra kíváncsi vagyok ezzel kapcsolatban!
Hol rakatod bele és mennyiért?
A Bravo beépítő keretet is ott adják, vagy azt előtte megveszed valahol? (hol, mennyiért?)
Engem is nagyon érdekel, hogy milyen hangszórókat vegyek.
Mondjátok meg léCCi, hogy:
- hány hangszóró kell? (2 ablak alá, 2 ajtóba, 2 hátra?)
- melyik mekkora legyen? Ha hátul vagdalni kell, akkor gondolom az nem olyan lényeges, de elöl és az ajtóban gondolom van egy max. méret. Mekkora ez?
Arra tudsz megoldást, hogy valami műhelyben megoldanák nekem a kalaptartóba való hangszóró beépítést?
Én semmi szín alatt nem tudok/akarok belebarkácsolni...
ujtulaj
Gyárilag be van kábelezve hátra is. Ha benyúlsz az oldalsó kárpit mögé, megtalálod. Lehet rendelni hozzá csatit is kb. 600+áfa/db (gyári). A madzagot tekintve arra elég, hogy low és a high magnó megszólaljon. Szerintem a 40-50 (?)Wattnak és ha jó füled van + igazi HIFI-t akarsz akkor vékony. Cserélni szinte lehetetlen, be lehet húzni 4 szálat mellé.
Kalaptartó: 1.) Érdekesen lehet bele hangszórót ültetni az íves szintkülömbség miatt. Egy jó, méretes hangszóróhoz meg kellen erösíteni. Én speciel két hét alatt, esténként faragtam egyet. 2.) Lehet venni jót, minöségit, drágát, használni, majd ha el akarod adni a kocsit, be lehet "foltozni" egy pár ezer forintos taiwan alsói recsegövel.
Akkor láttam!
A genyák a Media Marktban kiszedték szinte mindennek az open gobját, és nem nyílnak le a rejtett CD-s cuccok.
Mekkora baromság, így nem kap kedvet az ember az adott eszközhöz. Pont a legjobb részét dugják el..
Kinéztem most egy nagyon brutált.. CDX-M700R... Uhhh...
Lenyílt állapotban brutális eleganciát és erőt sugároz a készülék!
Remélem, hogy valahol meg tudom szerezni olcsóbban, mert a boltban 130e :(
Szerintem egyről beszélünk, én írtam rosszul a típust:o))) A Media Marktban 55e volt (69 helyett). Egész sokat tud. 4x50W, RDS, CD-text, millió szolgáltatás...
Ha veszek HIFI-t, akkor hol szereltessem be? (én nem akarom)
Milyen kritériumok vannak azzal kapcs., hogy ha veszek egy autó rádiót, milyen hangszórókat vegyek pontosan? És hányat?
Továbbá: A Bravo-ban elég jók a hangszóró vezetékek, vagy azt is cseréltetni kell?
Hátra megy vezeték, vagy ott eleve nincs is? Low rádió!
..és ha kivágják a kalaptartót, akkor hogy adom el az autót, ha eljön az ideje? (a HIFI-t nem adom hozzá, az tuti)
Megvan a cucc:o)))) CDX5000R. Kellemes darabnak tünik. Viszont kellene egy 3-utas hangszóró a kalaptartóba. Tudom, hogy ki kell vágni szegényt, de mégis... Szóval van ajánlatotok? Én nézegettem már, egyenlőre még nem döntöttem.
A chip SZVSZ végülis egy sima eprommmal azonos szintű alkatrész amely egy adathalmazt tartalmaz. Aki egy részhez hozzáfér nyilván ugyanúgy hozzáfér a többihez is.
granturismo
Eredetileg arról volt szó, kihajintjuk a csapágyat. Ha még egyszer meg kellene bontani valószinüleg már rákészülnék. A fölsö kupak nem vészes... a homloklemez felöli lemezhez egy vékony, megfelelöen szabott habositott gumi lapot tudnék elképzelni. Az alsó lemezhez igen csak el kell gondolkodni és nem esküszöm meg, hogy jót tenne ha ezt a "szellözést" lezárnánk! Egyszerübbnek tünik keresni valami elemet amivel az egész motorteret alulról le lehetne zárni. Egyébbként is furcsálom a motortérben a homlokfalra rakott, "szabadon" lévö, nedvességet szivesen magában tartó hangszigetelöt.
Eredetileg egy h...e ötlet miatt ragadtam klaviatúrót: A fórum már találni alkatrészkereskedöt, még autószerelöt is. Be kellene cserkészni vmi benfentes egy szakszerviböl, hogy mit lehetne lépni azokra az apróbb hibákra amik 1-2-3 év múlva jönnek elö, de visszavezethetö a gyárra, tervezésre. (Pl. nekem a "dadogás" miatt azt ajánlották, hogy ki kell cserélni a computer-t /kb. 300eHUF/. Van ahol chiptunig cimszó alatt olyasmit megcsinálnak amire egy szakszerviz képes lehetne. A szakszervi viszont könyebben hozzáférhet egy újabb verziójú, javitott programhoz. Nem tudom, hogy a tunigolók bele tudnak-e nyúlni a program azon részébe /adataiba, kód soraiba/ amik ezt okozzák....) ?-|
pere
Küdtem emilt, remélem ki jut a mail serverünkböl.
Sziasztok
HEC
Köszi a leírást. Nem gondoltatok valami utólagos tömítésre. Akkor nyugodtan lehetne vizisízni. :-)
Ujtulaj
Ezek szerint a Westendben sincs Advence CD. Köszi, megspóroltál nekem egy utat.
Pere
Sajnos az azbesztmentes lamellák-fékbetétek velejárója a ragadós fekete por. A motor hideg állapotát egy hűtőfolyadék hőmérsékletérzékelő jelzi. Először azt kéne ellenőrizni.
Csak ismételni tudlak. A fekete por nálam már olyan sok volt, hogy az önindítóm is megszorult a lerakódásoktól.
Apropó! Nem ismeri valaki Közületek a Cinquecento
injektorát? A feleségemnek az van és ahogy bejött a hideg,indítás után rögtön felpörög vagy 3000-re .Jó 10 másodpercig ott is tartja a fordulatot(szinte még olajnyomás sincs!) Ha melegebb van rendesen működik.A hibatároló szerint minden ok.
Kérlek segítsetek!
Ugy másfél hónapja, egy erösen esös szombaton cirka 6km-nyi utat tettem meg, amiböl több mint 3km-en állt a viz. Nyomtam neki, élveztem a két oldalamon "álló" vizfüggönyt. Másnap kezdett hangja lenni.
Nekem az 1.6-os van. Ha körbevizslatnánk a blokkot, a váltó és motor illesztésénél böven van "lyuk".
Az egyik a kuplungház tetjén egy gumi kupakkal lezárva. A gumi még be is pattan, helyén is marad, de lyukszelvény és a ház alakja miatt nem igazán tömít. A másik az utastér homloklemeze felöli felsö szélén van. Ezt a függöleges lemezt az összecsavarozott váltó és motor tartja. Takarni éppen takar, de tömítettség igen távol áll töle.
A harmadik - ahonnan valószinüleg és kaptam a fröccsöt - az olajteknö mellett van. Ez lemezke arra alkalmas, hogy az egerek ne másszanak be. :-) OK! Tudom, hogy ez nem terepjáró, nem ilyen "vizterhelésre" tervezték. Én viszont gyakran fordulok meg ilyen helyen, ezért gondoltam a werling-re, de nincs. Mellesleg meglepö volt, hogy kuplungház korom fekete belülröl, pedig a tárcsán nem látszódott számottevö kopás, a szerkezeten és a lendkereken még látszódott a gyári esztergályozás nyoma.
Az összeszerelésnél amit lehetett bekentünk egy trutyival ami a LUK-nak egy kimondottan kuplung környékére készített zsírszerü kenöanyaga. Most még összekopási fázisban van az új tárcsa a régi szerkezettel, de mint a vaj...
Amúgy melyik Media Markt-ban voltál a Kispestiben. Mert akkor a WKC 5300 típusjelű gépet láthattad. Az Advence annál sokkal szebb a kétszínű előlapjával. Egyébként a gombok elrendezése ugyanolyan.
De bejön ám! Nagyon jól néz ki szerintem.
Voltam ma a Media Markt-ban, szétnéztem rádió ügyileg.
Fujj, televan csillivilli mjúzikcenter kinézetű helikopter műszerfalakkal...
Grundigot csak kazettásban láttam sajna.
..nekem pedig egy sima 1 CD-s elöl töltős kell.
alexandrosz
Az Xplod szerintem is csak a külalakjában különbözik. Meg aztán a piros Xplod abszolut nem illik a Bravo-ba
Gábor
Egy egyszerű csillagcsavarhúzóval tudod levenni azt a burkolatot. Amúgy a kezelésiben is le van rajzolva. Ha lenn van egyből látnod kell a pollenszűrőt. A ventillátorhoz belülről tudsz hozzáférni az anyósülés előtt a lábtérben van egy kerek dob. Ennek az alját kell leszerelni, szintén csillagcsavarok tartják. Én "marokcsavarhúzót" használtam azzal a legkönnyebb hozzáférni. Ha kicsavarod akkor lejön a ventillátor és ki tudod tisztítani. Ha ki is akarod emelni akkor még a motor csatlakozóját is ki lehet húzni. Az egész munka nagyon egyszerű semmi rizikó bátran fogj hozzá.
granturismo
"egy teljesen zárt térbe..." ezen lehetnek vitatkozni. SZVSZ az IP22-t sem éri el. Amikor a kinyomócsapágyat cseréltük egyértelmüen látszott, hogy vizet kapott. Ráadásul annyit, hogy a ferodol porból jutott a gyapágyba is. Belemosta.
Amikor a féltengelyeket kivettük a szerelö srác mindjárt megjegyezte, hogy nem érti miért nem tudják bekenni egy kis zsirral a kerékagyba csatlakozó bordás részt. 2-3 év és összegyógyul a rozsdától. 14 hónapos verdámon már rozsdásodott.
Következő a probléma: Néhány napja csikorog a verda (2000, 1.6SX + klima)levegőfújó ventillátora. A kesztyűtartó felőli magas hangú idegesitő nyikorgó hang, ha kikapcsolom a ventillátort lelassul, majd megszűnik. Korábban olvastam, hogy Neked is volt hasonló problémád, amelyet a ventillátorba beakadt szemét okozott. Amennyire tudom a klimás SX-hez eleve jár a pollenszűrő, amely megléte a ventillátor koszolódását eleve kizárja. Igy vagy nem kosz, vagy kilopták a szervizben a pollenszűrőt. A verda még garanciás, azonban ha elviszem a márkaszervizbe biztos, hogy nem derül ki mi a baj, különösen a szűrő hiánya.
Kénytelen leszek magam szétszedni. Amennyire korábbiakból le tudtam venni a p.szűrő egy hosszúkás műanyagfedél alatt van, melyet két csavar tart, az utasoldali ablaktörlő alatt, közvetlenül a motorházfedél eresze alatt. Ez az? Namost, ha ezt leszedem akkor kell találjak alatta egy pollenszűrőt? A ventillátort látni fogom, esetleg meg is tudom pucolni, vagy kell még valami szerszám, speciális fogás is? Ha nincs pollenszűrő elveszitem a garanciát, ha egy utángyártottat teszek be sk?
(a méreg megesz!)
Az xplód-os (XR) kb. 57e, a sima 5000R(?) talán 55e. Ez a kettő akciós az MM-ben. Van belőlük egy halommal... Asszem a héten én is megveszem. Az olcsóbbik megfelel, az xplód nem szól jobban, szerintem.
Sziasztok
Barramas
És elől kicserélted a hangszórókat vagy maradt az eredeti?
Pere
A végállásos szuszogás nem veszélyes csak zavaró. Ha hiba van akkor nemcsak a végállásokban hanem közben is szuszog sőt súlyos esetben a legkisebb kormánymozdulatra is "szól".
Az én gépem 1997-es, 1.6os, 61000Km van benne.
Interferencia alatt azt értem, hogy hézagolási problémák vannak a difiben. 70 alatt semmi, 80 felett semmi, a kettő között meg jajjaj! A szervóm pedig csak végállásban szuszog amit ezidáig a megkerülőszelep hangjának tulajdonítottam.
Más.
Olvastam a Cikkes krízist. Annyi hozzászólásom van a dologhoz, hogy:
- nekem is volt 500-om,(1994-ben, imádtam, megsirattam)
- majdnem 100-nál leszakadt a kipuszeleptányér és
nem sok maradt a motorból.
Vicces az egybeesés nem?
Hozzáteszem, ha nem járok hónapokig 0 szelephézaggal (később beállítottam...) nem tolom a kocsit este, lemerült aksival 4km-t.