A folyamatban lévő fenntartható technológiaváltás valójában nem fenntartható, mert nincs meg a nyersanyag-fedezete. Így ahelyett, hogy segítene, gyorsítja a rendszer összeomlását. Az elektromos autó, a nap- és szélerőmű zsákutca, akár a bioetanol. Ráadásul végképp kifogynak az élelmiszerkészleteink, miközben a klímaváltozás már nem megállítható. Gelencsér András vegyész-légkörkutató, a Pannon Egyetem rektora szerint még mindig mítoszokkal és politikai lózungokkal áltatjuk magunkat, miközben a valóság az, hogy elkéstünk: a civilizációnk a túlfogyasztás miatt elkerülhetetlenül összeomlik néhány évtizeden belül.
Isaac de Rivaz 1804-ben készített járművével kb. egy métert haladt előre, ezzel egy új technikai korszakot nyitott meg.
A magyar királyi ipari és kereskedelmi miniszter 1876-os szabadalmi okirata szerint Wessely György "kocsit talált fel Colonet néven, amely lovak segélye nélkül hajtható".
A szélerőmű a fosszilis energia szobra. A szennyezés már ott van a légkörben, és a lapát még meg sem mozdult.
amit 2050-ig meg akarnak csinálni, valóban megvalósítjuk az elképzeléseket, beleértve az elektromos autót, meg a „megújuló” energiatermelést, akkor az ehhez szükséges kritikus elemek ismert készleteit gyakorlatilag már az évszázad közepére kimerítjük.
Nem lehet itt már megállítani semmit. Ez egy hatalmas komplex rendszer, tele nagyléptékű öngerjesztő folyamatokkal, mint az említett példák, ezekkel már nincs mit tenni.
már a középkorban kivágtuk az erdők jó részét Európában, őserdők jószerével azóta sincsenek, ezzel máris megváltoztattuk a felszín sugárzás-visszaverő képességét.
Teslában van kemping mód, napokig lakhatsz az autóban, a norvég télben, kellemes 20 fokban, annyit bír a hőszivattyús fűtése, egy pár órás útnál, elhanyagolható energia megy a fűtésre.
"télen jol felöltözn nyáron levetközni"meg a párás abla
de a legjobb eglátás az ez volt:
"Ettől kezdve tényleg a fűtés-hűtés sokat számít, mert az min. 8kW, hiszen a jármű szarul van hőszigetelve és folyamatosan cserélődik a levegő körülötte, 100km/h-ás szélbe halad és nem marad meg az a felmelegedett- lehűtött levegőréteg, ami pl. egy szigetelt lakóháznál szélcsendben, a negyedére csökkenti a fűtési-hűtési igényt. "
Akkor úgy mondom hogy az emberben lévő "szoftver" is természetes, vele született dolog. Természetesen ha az ember nem tanul, nem szocializálódik, akkor nem tanul meg beszélni, stb.
Minden mást meg az ember tervezte, programozta gyártotta.
Amit te csinálsz az a te önkényeskedesed. Van egy szakmai, szakirodalmi felosztás, pont a leírtak alapján, és te ezt akarod felülírni. Ha a szakmában a 60 fokos profilszogu élesmenetet metrikusnak nevezik, és M a jele, akkor az az és kész,nem nevezheted másnak.
Arra használja hidegben az akkuba levő energiát, hogy felfűtse a motor hűtővizét, adott esetbe 300fokra is és melegen tartsa az akkut.
Műszaki szempontból meg van oldva, hogy hidegben is lehessen járni vele.
Csak rettentően oda kell figyelni, hogy hova mész el vele és pontosan meg kell tervezni, hogy hol töltsd , mert a meleg akkut feltölti bármilyen hidegbe.
Így rabja vagy a technikának, egy normális ember ezt nem bírja agyilag, elég gondja van enélkül is, nem életszerű, hogy egy utazás logisztikájával foglalkozzon folyamatosan.
Ha kizárólag egyedül jár a kocsival, akkor lehet, hogy úgy tudja szervezni a napját, hogy belefér a tervezettbe. De ha családdal, ekkor ezt el lehet felejteni.