Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ujtulaj Creative Commons License 2000.12.15 0 0 780
Granturismo!

Huh, te aztán nem bízod a véletlenre ;)
Úgy látom, hogy a megoldások embere vagy.
Én is azon töröm a fejem, hogy mi lenne az a kompromisszum, amit még lenyelek, ha ellopják a utóstul esetleg, és mi az, amit már nem vennék ilyen megfontolásból.
Ez 89e Ft még határeset, de persze ehhez kellenek jó hangszórók is, mert gondolom a gyári Bravo hangszórók nem a legjobbak.
Sajnos van egy kitélel a leírásodban, ami nagyon kényelmetlenné teszi ennek a Grundig rádiónak a használatát Bravo-ban: Nincs órája. Hát, a Bravo-nak sincs, csak a rádióban. Én ráadásul nem hordok órát, mivel a mobil telefonokon van. A mobilt elvből kikapcsolva tartom bármilyen utazás sorás, ráadásul azt az apró órán nézegetni vezetés közben megint nem lenne maga a kényelem.
Ilyen műszerfalra ragaszthatós földgömbös barométeres gyönyörűséges óráktól meg kiráz hideg :)
Van valami ehhez hasonló típus órásban? (én sem vagyok oda a muzsik-center szerű csillivilli berendezésekért)

Előzmény: granturismo (779)
granturismo Creative Commons License 2000.12.15 0 0 779
Egyébként gondolkodom a gyári rádíó lecserélésén. Nem egy egyszerű ügy. Kell az a bizonyos adapter ami a gyári rádió kivétele után maradó üres helyet átalakítja olyanná, hogy egy szabványos rádiót be lehessen építeni. Már megnéztem ezt a valamit, sőt beépítve is láttam. Hát mit mondjak eléggé megbontja a műszerfal harmóniáját, mivel a rádió felső része még majdnem a műszerfal síkjában, alsó része viszont már attól jóval beljebb helyezkedik el. Az adapterhez jár egy fedél amelyen a gyári rádió előlapjának imitációja van kiképezve. Ha elhagyjuk a kocsit ezt be lehet pattintani a másik rádió elé. Ez az imitáció azonban SZVSZ elég gyengén sikerült. Nem kell alapos szemlélődés, hogy észrevedd ez csak "kamu". Namármost egy rádiótolvaj fejével gondolkozva (sajnos erre is szükség van) ha ezt a panelt feltéve látnám biztos feltörném a kocsit mert alatta ott a "szajré". Szóval az "álelőlap" nekem nem kell. Másfelől ha éppen nincs rá szükség elhelyezni is problémás; zörög, csúszkál. Szerencsére a Török Audió-nál lehet kapni külön csak a belső adapter részt is ráadásul ezen nincsenek rajta a kamu-előlap rögzítésére szolgáló bemarások, így még valamivel esztétikusabb is.

Milyen rádiót?
A CD tárat én kizárom, igazán nem tudom elhelyezni megfelelően. A csomagtartó nem túl nagy, oda semmiképp, a kesztűtartót sem akarom elveszíteni. Az utastérben látható helyre semmiképp (megint a tolvajok) esteleg a vezetőülés alá? Ha mögém ülnek mindig figyelnem kéne, hogy szét ne rúgják. Na jó hanyagoljuk.
A másik megoldás a front CD. Akkor ugye nincs kazetta de végülis nem is kell. OK.

Melyik front CD?
Ha már igy megsebzem a műszerfalat akkor legalább a rádió maga illeszkedjen anyagban, színben, formában az autóhoz. Anyaga, színe legyen ugyanaz a sötétszürke műanyag mint a műszerfal, kijelzője legyen zöld. Kevés és nagy gombjai legyenek, mert így illeszkedik a környezetéhez. Hát igen, ez rögtön nagy "gyomlálást" jelent, mert egyből kiesnek a manapság divatos, sok apró nyomógombos, zsúfolt, sokszínü-színjátszó csodakészülékek. Nem is gyárt már senki ilyen készülékt a Grundigot kivéve. Végignéztem a Grundig CD rádóit. Persze a legnagyobbal indítottam, az Advence CD jelű készülékkel. Lássuk mit tud: RDS,EON,PTY, 4x50W, 5db 2,5 V-os RCA (Első, hátsó, plusz állítható szubbasszus kimenet), ASP 4 tárolható beállítással, magas, mély hangszín (külön az első és a hátsó csatornákra), sebességfüggő hangerőszabályozás,telefon-némító, telefonkihangosítás. Ezen kívűl, bár ez jelenleg nem érdekes, de vezérel CD tárat, közlekedési informácíókat is közvetít és tárol(!) is, valamint képes DAB vevő vezérlésére. Két apró ellenvetésem van: nincs távirányítója és nincs beépített órája. Mindezek után az ára 86 990 Ft, én többre számítottam.
Utána néztem a tesztjének is. Az autóHIFi újság tesztelte nemrégiben. Eléggé furcsa mezőnyben szerepelt, miután jóval drágább készülékekkel vetették össze. A többi készülék ára 109, 129, 215 és 250 eFT volt. A CD hangja az újság szerint a tesztben átlagos. Szerintem ez dícséret az árakat nézve. A rádíórész pedig egyértelműen a teszt győztese volt. Ezek után az újság mindenképpen megvásárlásra ajánlja a készüléket.

Tisztelt tasztaltársak!
Szeretném ha hozzászólnátok ehhez a témához, pláne akinek tapasztalatai is vannak.
ÜDV GT

granturismo Creative Commons License 2000.12.14 0 0 778
Szia Ujtulaj!

A low rádíónak kisszintű hangfrekis bemenete nincsen csak kimenete (végfok meghajtására) abból viszont két pár is úgyhogy akár külön erősítheted az első és a hátsó rendszert. Rákötni viszont nem tudsz cd-t hacsak nem használsz magnókazetta formájú cd-adaptert. Ez viszont a cd minőségét lerontja. Én nem is próbálkozom már ezzel. A gyári rádió belső kialakítása megegyezik a Grundig 3000 sorozatéval. A bolti 3000-ek használatijában benne van, hogy ezeket a magnókat gyárilag chrom és metal szalagok használatához állítják be. A magnó ilyen szalagokkal meglepően jó hangminőségget szolgátat. Persze ehhez jó minőségben kell tudni cd-t átvenni. Próbáld ki ezt!

Előzmény: ujtulaj (776)
SpeedKing Creative Commons License 2000.12.14 0 0 777
Hello Ujtulaj

Ja, csak a gyári a immo. van benne, egyébként ez egy suzuki 1.3 goldfish 2.5éves. De már többször gondolkodtam rajt, hogy az ablakemelő lock gombját átalakítom úgy, hogy ez a gomb közvetlenül a motorelektronikát bénítsa meg, ne a benzinpumpát, vagy gyújtást. Csak hát ugye az idő. :)) Legalább egy nap kéne rá(ha nem kettő), hogy mindezt megcsináljam, csak sajna nincs ennyi időm se ebben a rohanó világban. :)

Előzmény: ujtulaj (775)
ujtulaj Creative Commons License 2000.12.14 0 0 776
Egy Low rádiós kérdés:

Rá lehet valahogy juttatni külső jelet?
A discman-emet szeretném jack dugóval rádugni néha.
Lehetőleg olyan megoldás kellene, amit szervízben meg tudnak csinálni nekem, mert én nem tudok/akarok bele barkácsolni a Bravo-ba..

Ötlet?

ujtulaj Creative Commons License 2000.12.14 0 0 775
SpeedKing!

Akkor a gyári indításgátló van a gépedben és kész?
Én nagyon hang mániás vagyok, de nem hiszem, hogy veszek a Bravo-ba komoly cuccot.
Ha megfújja valaki az autót, akkor a HIFI-t nem fizeti ki nekem a CASCO.
Persze azt is biztosíthatnám, de már így is horribilis a havi 17e Ft a CASCO-ra, nemhogy még úgy.

Tudja valaki, hogy a Nyugati pályaudvar parkolója ingyenes-e vagy sem?
Nekem arra van a munkahelyem, de minden fizetős arra. Havi 20e Ft-ot meg baromira sokkalanék autómatába dobálni, ráadásul két óránként lerohangálni hozzá...

Előzmény: SpeedKing (774)
SpeedKing Creative Commons License 2000.12.14 0 0 774
Hi Ujtulaj!

Nekem nincs riasztó a kocsiban, mert nem vettem meg azt a magnót ami miatt kellett volna belerakni. De ha sikerül vennem bele akkor biztos, hogy ilyen AMAx-ot veszek bele. Abból is a 2340-est néztem ki magamnak, bruttó 26600-ot szerintem megér, elég sokat tud. Persze ettől még simán kiszedik belőle a magnót ha akrják, de legalább a központit nem kell majd nyitogatni. :)

Előzmény: ujtulaj (773)
ujtulaj Creative Commons License 2000.12.14 0 0 773
SpeedKing!

Köszi a riasztó tippet, pont erre van szükségem!
Ráadásul éppen központi zár vezérlőset szeretnék :)
Neked milyen van pontosan, mit tud, mennyibe kerül beszereléssel együtt és hol szereltetted be, mennyi idő alatt, stb, stb...

?

Előzmény: SpeedKing (772)
SpeedKing Creative Commons License 2000.12.13 0 0 772
Ujtulaj!

Nekem az a véleményem, hogy igen! De azért egy riasztót rakjál bele a biztósító miatt is, meg legalább sipákol amikor a rádiót "kicsavarják" belőlle. :) Egyébként a kényelem szempontjából még hasznos lehet a risztó a központizár vezérlés, meg az ablakfelhúzás miatt. Sok riasztót nézegettem amikor én is venni akartam, azt tapasztaltam, hogy: a jó nevű risztók kb. 2-3szor annyiba kerülnik mint ugyanolyan, vagy még jobb tudású társaik. Persze azért gagyit ne vegyél, de én a kompromiszumot az AMAX riasztóban találtam meg. Az ára kb. arányban van a tudásával.
A www.secalarm.hu lapon meg is nézheted mit tudnak. Csak olyat vegyél melynek a központi egysége és szirénája külön van.

ui.: ja és ez nem reklám, nem vagyok a cég embere!
a cascohoz is elfogadják

Előzmény: ujtulaj (771)
ujtulaj Creative Commons License 2000.12.13 0 0 771
SpeedKing!

Pár hónapos Bravo 1.6SX-ről van szó (3MFt).
Szóval bízzam a CASCO-ra az egészet?

Előzmény: SpeedKing (770)
SpeedKing Creative Commons License 2000.12.13 0 0 770
Tisztelt Ujtulaj!

Én ezek közül egyik védelmi rendszert sem ajánlanám. De igazából attól függ, hogy milyen autóba szeretnéd rakni. Nagyértékű esetén semmiképpen nem jó, kisértékű esetén meg a CASCO a jobb választás, bár ott is lehúz a biztoító ahogy csak tud.

Előzmény: ujtulaj (765)
ujtulaj Creative Commons License 2000.12.13 0 0 769
Megszereztem ma a jogsit autóra is!
Végre kimehetek a kertből a Bravo-val :)))
yOLORO Creative Commons License 2000.12.13 0 0 768
HALI

HC
Ugylátszik hasonló igényt elégítettek ki azok akik lelpoták a dísztárcsáimat:)))

Előzmény: Hackbard Celine (767)
Hackbard Celine Creative Commons License 2000.12.11 0 0 767
Sziasztok,

Nem tudja valaki, hol lehet reális áron hozzájutni gyári műanyag dísztárcsához? Kicsit sokallom érte a márkaszervízben mondott 8e körüli összeget. Ja, 100 SX-hez, 14"-es és fekete a közepe.

Hackbard

ujtulaj Creative Commons License 2000.12.10 0 0 766
Srácok, eszembe jutott, hogy ez nem is Bravo téma.
Kirakom új topicnak, oda írjatok inkább válaszokat erre!
Köszi!
Előzmény: ujtulaj (765)
ujtulaj Creative Commons License 2000.12.10 0 0 765
Mi a véleményetek a műholdas ill. saját kiépített hálózatos autókövető rendszerekről?
Ki milyet ajánl, és miért? (és mennyiért?)
...vagy mindent bízzunk a méregdrága CASCO-ra?

Egy példa, ahol mind a két fajta rendszerből egy-egy típus leírása megtalálható: http://www.alsys.hu/

Kíváncsian várom a hozzászólásokat.

ujtulaj Creative Commons License 2000.12.09 0 0 764
Heh.. Majd próbálok figyelni, hátha látok egy parkoló Mareát valahol :)
Előzmény: granturismo (763)
granturismo Creative Commons License 2000.12.08 0 0 763
Nagyon egyszerű, nézz bele egy Marea-ba. Ugyanolyan.
Előzmény: ujtulaj (762)
ujtulaj Creative Commons License 2000.12.08 0 0 762
Granturismo!

Tudnál esetleg az autód belsejéről képet küldeni, hogy menézzem, hogy hogy néz ki ezzel a középkonzollal?

Előzmény: granturismo (761)
granturismo Creative Commons License 2000.12.08 0 0 761
Szia Cspetike.

Én egy igazi megoldást választottam. Beépítettem egy komplett Marea középkonzolt mindenestül. Hátrány, hogy kissé drága, kb 70 e Ft-ból jött ki, de nekem megérte.

Előzmény: cspetike (760)
cspetike Creative Commons License 2000.12.08 0 0 760
SZIASZTOK!
KÖVETKEZŐ A KÉRDÉSEM! TUDJA-E VALAKI HOGY BRAVOBA LEHET-E KAPNI AZ ELSŐ ÜLÉSEK KÖZÉ SZERELHETŐ KÖNYÖKLŐT! HA IGEN AKKOR HOL ÉS PERSZE MENNYIÉRT!!
ELŐRE KÖSZI AZ INFÓT!
yOLORO Creative Commons License 2000.12.06 0 0 759
HEC
Öszintén én sokkal többre számítottam!
Amugy van vkinek elképzelése hányszor lehet utánállitani a kuplungot???
HEC Creative Commons License 2000.12.06 0 0 758
yOLORO

Eredetileg csak a kinyomócsapágy volt porondon. Autórákónál és M0-nál tudtak volna rendelni 15eHUF körül. Utána csak komplett szetröl volt szó 60-70eHUF. A gyári: Valeo gyármány. Ekkor néztem a Lángnál, Unixtrade-nél, Bárdinál mit kínálnak. (SACHS, LUK hasonló beszállítók, nem lehet rossz.) Náluk van külön-külön meg szetben is. Szóval a tárcsa 17-23eHUF között mozog. A múlt héten voltak vmilyen akciók olcsóbban adták.

Előzmény: yOLORO (757)
yOLORO Creative Commons License 2000.12.05 0 0 757
HEC

Menyibe került volna csak külön a kuplungtárcsa???

HEC Creative Commons License 2000.12.04 0 0 756
Boccs fiúk!

Most érdeklödtem, Bravohoz nincs még semmi werling elem. Talán a nyáron.

HEC Creative Commons License 2000.12.04 0 0 755
Üdv mindenkinek!

Csak mint megjegyzés: (735)-ben említettem a kuplungomat. Egy hosszú, vizben álló úton tepertem, valószinüleg bement a viz a kuplungházba és koszt meg a ferodol port belemosta a csapágyba. Azóta megtörtént a mütét s ha már szétszedtük megnéztük a kuplungot is. Sajnos a tárcsában az egyik rugó el volt törve. Protkóval jutottam gyári csapágyhoz és tárcsához. Nem kellett megvennem a komplett szetet. Kiváncsi vagyok meddig birja.
Erösen gondolkodom egy werling fenéklemezen.

Barramas Creative Commons License 2000.12.02 0 0 754
Hali
Na megerkeztek a kuszobok,igen jol neznek ki..:)
Mar csak talanom kell egy szakembert,aki hajlando nekem egy huszperces munkat is elvallani...:(
Ja,amugy tenyleg a minimum,hogy 40-50e forintos atadasi dijbol kiszoritsak azt a kek taskat,nem?
Nekem anno adtak,persze 42e volt az atadas,es ami a legszebb,plusz 312 Ft a matrica a rendszamtablara...:)))
Ciao
B™
ujtulaj Creative Commons License 2000.11.28 0 0 753
Sziasztok!

Igen, vadi nyúvan vettem a Fiat Strauszban Tatabányán.
Már elötte végigolvastam a fórumot (ez augusztusban volt), és megoszlottak a vélemények arról, hogy jár-e vagy nem jár a táska és tartalma.
Hát, nekem nem járt :(

Mostmár csak az a lényeg, hogy mennyibe fog nekem kerülni a táska tartalma?

Előzmény: Az Utolsó Európai (750)
K.Trout Creative Commons License 2000.11.28 0 0 752
Üdv!
Okt. közepe óta vagyunk Bravo tulajok. Jó gép. Mintha rám öntötték volna! 1.6 16V SX.
Metálkék.
SPQR autónál vettük Bp.-en a Dandár utcában. Velünk igen korrektek voltak.
granturismo Creative Commons License 2000.11.28 0 0 751
Újtulaj.
Én a kocsit Nero M5-nél vettem és kis alkudozás után ezeket a dolgokat meg egy szőnyeggarnitúrát is ajándékba kaptam. Sőt a vizsgáért és a rendszámért sem kellett külön fizetni.
Előzmény: ujtulaj (749)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!