Tény, hogy a kikötődíj, stb általában 6 méteres határnál változik. De van egy nagyon fontos előírás. A 6 m alatti hajóknál kötelező a megfelelő méretű légszekrény beépítése, ami azt jelenti, hogy ha léket is kapsz akkor is úszóképesnek kell maradni a hajónak méghozzá a teljes létszámmal. Ez pedig még kishajóknál is simán üti a fél köbmétert. Az pedig baromi sok hely. egyébként a hosszba nem számolják be a leszerelhető dolgokat. Pl orrkilépő, fürdőlétra. stb
1) vízi sporteszköz: széllovas, kajak, kenu, 10 négyzetmétert nem haladja meg a vitorla felülete.
2) Motorcsónak: nem éri el a 4 KW motor teljesítményt.
3) Csónak: a test hossza 6,2 métert, vitorla felülete 10 négyzetmétert nem éri el.
4) Vitorlás kishajó: a test hossza 20 métert, szállítható személyek száma 12 fõt nem haladja meg. Szélerõvel, halad és vitorla felülete több, mint 0 négyzetméter.
5) Kisgéphajó: a test hossza 20 métert, szállítható személyek száma 12 fõt nem haladja meg. Géperõvel halad.
6) Nagyhajó: a test hossza a 20 métert, szállítható személyek száma 12 fõt meghaladja
-Szia! Valahogy így adja meg az értékeket..... A karikázott rész számitott érték.(nekem kell összeadnom a bázis-WL WL-Deck ebből kivonni a Bázis-fenék értéket és megkapod a borda teljes magasságát) Nem is értem miért bonyolitja.. Ugyanígy a Bázis keel értékből kivonni a bázis -fenék értéket és megkapod a borda fenékszögét. Remélem jól csináltam.... Üdv!
Az üzemanyag az én véleményem szerint is sarkalatos kérdés lesz.
Azt vettem észre, hogy egyelőre még igen "romantikusan" kezelik a gazdaságosság kérdését - illetve meg szokták említeni azt is...de csak úgy a 3.-ik, 4.-ik helyen.
A fajlagos fogyasztás előtt még egyébb prioritások vannak - egyelőre. Majd meglátjuk...de szerintem ez igen hamar változni fog. .
Nekem is elkészült az évadnyitóra talán elkészülő teszt hajó terve. Készen vannak a bordarajzok, a számítások. A mostani üzemanyag áremelés is csak megerősít abban, hogy ez lesz a járható út, ha sokat akarok hajózni. Kis belmotor, (15-25 LE, gázolaj) nagyobbacska hajó, (ez 6,15 m hosszú 1,8 m széles, 600-900 kg vízkiszorítás, 700 kg-ra van optimalizálva) 20-25 km/h holtvízi sebesség. Eredetileg rövidebbet akartam csinálni, de minden azt mutatja hogy kishajót 6 m alatt nem érdemes, és 6.2m felett nem szabad csinálni.
Ne izgulj, nem vészes. Kezd a bordák felrajzolásával, mire azzal végzel, érteni fogod az egészet
Kaptál egy táblázatot, annak balszélső oszlopában lévő szöveget ird ide be légyszi, felülről lefelé. Az a kulcsa az egésznek. Az egyik méret sor, a hajó hosszanti tengelyéhez képest adja meg a bordák pontjainak távolságát. A másik pedig vagy a vizvonalhoz, vagy a gerinchez, vagy egy bázisvonalhoz képest a pontok magasságát adja meg. Esetleg kombinálva. Valahogy így:
Ha van egyáltalán bázis vonal, akkor azt valószinüleg az oldalnézeti rajzon találod meg, és ott van megadva a vízvonaltól való távolság is, de az is lehet hogy csak a vízvonal van megadva.
A legfelső sor pedig azt adja meg melyik bordáról van szó.
Ha felrajzoltad az egy bordához tartozó pontokat, akkor már csak össze kell kötni a pontokat, majd tükrözni a tengelyre és kész egy borda rajz
Szia Kitzoli! Ma kaptam meg a tervet, köszönöm! A hajóépítést azt hiszem új megvilágításba helyezi ez az irodalom.. Egyelőre csak bámulom, mint borjú az új kaput (szó szerint) és próbálom értelmezni a látottakat :o) Odáig jutottam,hogy nagy valószinüséggel ez egy hajóterv ,miszerint több mint bizonyos meg is építhető a hajó .. Na de..!! A későbbiekben ha felfogtam vmit hivlak! :o) Üdv! Marci
hát nem a komfort miatt, az biztos :-) horgászcsónak is egyben, és kuttyogatni sokkal jobb laposaljúból, sztem. komoly dilemma volt a tervezés elején, de nyert a lapos fenék + nagy szerelmem a papucs forma, ami gyönyörű.
Szerintem hiába mennénk tüntetni ellene,szétverni Budapest-et,nem használna,akor is bevezetik.A BKV-nak is kiutalják a több milliárdot,holott köztudott hogy a lóvét külömböző kiskapukkal a vezetők elsíbakolták. Nem azoktól veszik vissza,hanem a költségvetésből. Holott én és hasonló autótulajdonos vidéki honfitársaim nem is használjuk a tömegközlekedést. Mert a fővárosba utazni 2 fővel,ott a megfelelő helyszínre jutni,a mai menetjegy árakkal szemben még mindig olcsóbb az autó,a parkoló jegyekkel együtt. Ha családostól mégy,az meg mán katasztrófa lenne.
Úgyhogy marad az amennyit tudok,most veszek olcsóbban,annyival is több marad majd a kölcségvetésemben címszó alatt.
-Köszi az infót! .... Bár jobb lett volna ha kiváncsibb vagyok a nyár elején ,miért lapos és nem V a csónakod alja.....? Lehet, beljebb lennék egy pár kilóval.
-Biri! ....Miért is..? Te akkor nagyon gazdag lehetsz ha olyan sokat dolgozl.! :o) Van egy arany mondás: Arra van idő amire szánunk! Üdv! Marci
Szia Szőrmók! Képzeld beinditottam a motort és megjavult a hajtómű! Nem tudom mi volt beregadva benne de most hibátlan! Kimostam kapott friss olajat és még a zörejek is megszűntek! Ha minden jól megy még lehet hogy próba is lesz a héten! Az emberünket még nem hívtam de holnap felhívom milyen alkatrészei vannak esetleg!!