Keresés

Részletes keresés

moli1 Creative Commons License 2010.01.04 0 0 15842
Sziasztok új vagyok a topikban , van valakinek tapasztalata motorcsónak belmotor gázosra történő alakításához?
GPS Creative Commons License 2010.01.04 0 0 15841

Jaaa, most olvasom figyelmesebben: te az ottani, török hajós-kuncsaftokra gondoltál.

Hááát, az biztos, hogy ha ott a tengeren vergődik a török halász, mert beszart a váltója...és mégis túlélte - hát akkor az a kereskedő nagyon hamar megtudja, hogy milyen az az "iszlám-humor".

De Ro-ban is agyalták meg őket, nem is egyszer - és nem is annyira a vevők, mint inkább a viszonteladók és főleg a szerelő-műhelyesek keresték fel őket ...nehéz vas-tárgyakkal a kezükben.

Ugyanis azok nagyon beszopták az ótvar, török alkatrészekkel - vagy azért mert sokat rendeltek és a nyakukon maradt - vagy mert garanciában ingyért kellett rendbehozni az érintett autókat.

Jó, persze, ez a '90-es évek elején volt - azóta, ezeket kiüzték onnan.
.
Előzmény: Törölt nick (15838)
süger Creative Commons License 2010.01.04 0 0 15840

Ne barkácsoltassad az irányváltót,és az áttételt,mert ha beválik a hajód "nagyobb tételben"fogod gyártani ,és ha csődöt mond a mechanika beszállítója,az neked gáz lessz. Inkább a helyedben szétnéznék a piacon.:))) Teljesen mindegyy,hogy millyyen nemzetiségű,csak olcsó,megbízható,jótállással,és tömegcikk legyen,mert ha elromlik,javítható legyen.

Előzmény: Törölt nick (15838)
GPS Creative Commons License 2010.01.04 0 0 15839

Ha már adtak itt el és még életben is van a kereskedő - akkor az mindenképp jó jel :-)))
.
Előzmény: Törölt nick (15838)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.04 0 0 15838

Elkezdődött az építés.

 

Az első kivágott (9 számú) építőborda, 16 van belőle

 

 

GPS-nek:

 

Soha nem fogom megtudni, hogy milyenek, ha nem veszek egyet. Tudom hogy lutri, de azért csak jobban hajósnép mint a magyar, és a belfőldi kuncsaftok már elküldték volna neki a selyemzsinort, ha olyan nagyon szar lenne. Sőt, egy vérmesebb halász már a nyakára is kötötte volna, ha egy viharba beszart a váltó, de megúszta.

GPS Creative Commons License 2010.01.04 0 0 15837

Azért óvatosnak kell lenni a török gépészeti holmikkal, mert rendkívül gátlástalanok tudnak lenni.

Nekem volt szerencsém a termékeikhez még a szomszédos és baráti országban - oda jobban beférkőztek a cuccaikkal anno - amig ki nem űzték őket a botrányos minőségükért.

A bili főleg az autóalkatrészeknél borult ki - mert képesek voltak még futómű-alkatrészeket is edzetlen anyagból gyártani...óriási cirkusz lett belőle.

Képzelj el egy kormányösszekötőt vagy egy talpas-csapszeget - puhavasból.

De volt olyan gömbcsuklójuk is - amelyikbe a bádog-fedél tartotta szorosan a golyós-részt...mert egyszerüen nem volt benne a műanyag.

De szállítottak olyan komplet motor-szetteket is, amelyekbe 1-2 ezer km után keresztbe állt a dugattyú, úgy elkopott...ha nem tört pozdorjává addig.

Ész megáll, mi? Tehát, csak óvatosan az "igazhitüekkel" :-)))
.
Előzmény: Törölt nick (15836)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.04 0 0 15836
Igen.
Előzmény: GPS (15835)
GPS Creative Commons License 2010.01.04 0 0 15835

Ez a török-holmi?
Előzmény: Törölt nick (15833)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.04 0 0 15834

A kép lemaradt:

 

Előzmény: Törölt nick (15833)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.04 0 0 15833

Ez lenne az a bizonyos váltó:

Gearbox

 

(Ratio 2,50 / 1 ) (without flange)

(Ratio 2,00 / 1 )

(Ratio 1,80 / 1 )

Max. Input Power Limit

Pleasure duty -
25 Hp (18 kW)

Max. Engine Speed Limit


4000 rpm

Reduction Ratio

Standard, ahead 2:1, reverse 1,90:1, Optional: ahead 1,80:1 - 2,5:1

Oil Type

ATF 220 - ATF Shell Donax Tx

Oil Capacity

0,6 lt.

Net Weight

12 kg.

Standard Rotation

In gear lever position (A), engine shaft and propeller rotate in opposite directions, in position (B) in the same direction.

Előzmény: szőrmók (15831)
ifx414 Creative Commons License 2010.01.03 0 0 15832
Na ez már szép :) Ilyeneket küldhetsz nekem mailben ha találsz. Ha lesz rá időm csinálok belőle egy oldalt.
Előzmény: Törölt nick (15826)
szőrmók Creative Commons License 2010.01.03 0 0 15831
BUÉK Zoli !Bár nem én leszek az aki ezt neked megcsinálja de egykét ötlet a tervezéshez.
'1: aVihr motor irányváltója mechanikailag elég erős a tervezett motorhoz.
2: beszerezni egyre nehezebb ,Wilisits -ur ezt a tejfölt alaposan lefölözte.
3: kiindulási alap az ,hogy a csiga átmérője nem növelhető ,ha a gyári csigát akarod használni az egy adott valami. Nincs több méret,estleg a versenycsigák ( ez van több féle )( nekem van 3féle nyers öntvényben)
4:A tönkcsöves kihajtásra átmérőben és emelkedésben olyan csigát raksz amilyet akarsz.
5:a Vihr redukáló áttele a kétütemű benzinmotor 4-5000 f/p közötti legnagyobb nyomatékhoz van tevezve.Feltételezem a török váltó egy kisteljesitményü dizelhez 2-3000 f/p hez tehát a tengelyvégre tehetsz nagy átmérőjü kis fordulaton is jó hatásfoku csigát.( amit saccolásom szerint 50 ropi alatt nem kapsz gyáriban ( ebben is tudok segiteni)
Konklúzio : a rendszer sarkalatos pontja a csiga lesz ! A Becske könyvből számolj valamit visszafele.A Vihr csiga átmérőjét és áttételét meg tudom adni ,az emelkedést csak saccolva.
( erről a török váltóról adjál valami infot.)
Előzmény: Törölt nick (15830)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.03 0 0 15830

Tanácsot és segítséget szeretnék kérni tapasztalt hajós-gépésztársaimtól.

 

A tervezett teszthajóhoz kellene megrendelnem a motort. Amit kinéztem kb 20 lovas kéthengeres léghűtéses diesel. Váltó, az a bizonyos török váltó, ami kapható 100 eFt alatt. Mint azt vártam  a részletes rajzról kiderült, hogy a motor a pilotülés mellé-mögé kerülne, ami kezelhető, de nem a legjobb. Nem rég vettem észre hogy ennek a motornok van egy vertikális tengelyű változata is, viszont nincs hozzá váltómű.

A két különböző tengelyű motorral valahogy így nézne ki az elvi elrendezés:

 

 

A kérdés a következő: egy ilyen motorhoz hozzá lehet-e szerkeszteni egy (Vihar ?)csizmából készített váltóművet, ha lehet, lenne -e kedve valakinek ezt megcsinálni?

(természetesen pénzért)

 

Nagyon jó lenne, mert ebben az esetben megoldodna a belmotor elhelyezési gond, és ha a hajótest is hozza az elvárásokat, akkor egész olcsó, gazdaságos müködtetésű, félsíkló (akár kiskabinos) hajót lehetne gyártani. (A súlypont változás az üzemanyagtartály, az aksi stb. előrehelyezésével kompenzálható), A zaj jelentősen csökknthető, a léghűtés is könnyebben kezelhető gond.

Törölt nick Creative Commons License 2010.01.03 0 0 15829
A jövő héten elkezdjük kivágni az új teszthajó építőbordáit, majd az építését. Talán 12.-ére eljutunk a laminálásig, ahhoz én már nem kellek. Vagyis a várható időpont 12-15 között. De az is lehet, hogy oldalanként kell laminálni, akkor viszont bármi lehet. Inkább kezd el csinálni a futót, has kész vagy szóljál, én meg megyek amikor tudok.
Előzmény: Beer-ci (15828)
Beer-ci Creative Commons License 2010.01.02 0 0 15828
Feltétlen szólj előtte 2-3 nappal ha aktuális Bp. Mert csinálnom kell alá egy futót.
Kajütöt kellene rá aplikálni, meg a padlózatot újra. Rajzom már van, majd kinyomtatom.
Előzmény: Törölt nick (15827)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.02 0 0 15827

Megcsináljuk, de jó lenne tudni mi az ami kell. JavíTás? Kajut? Arról kellene egy rajz, méretekkel.

Nem tudom mikor megyek, két héten belül biztosan. A részleteket telefonon egyeztetjük.

Előzmény: Beer-ci (15821)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.02 0 0 15826

No, akkor itt van - csak Neked - egy kis izgalom :)

 

Előzmény: ifx414 (15824)
Biri01 Creative Commons License 2010.01.02 0 0 15825
Jáj de ciip
Előzmény: Beer-ci (15814)
ifx414 Creative Commons License 2010.01.01 0 0 15824
Na ezek kevésbé hoztak lázba :)
Előzmény: Törölt nick (15823)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.01 0 0 15823

Sajnos, még azt sem tudom, honnan mentettem :(

Van néhány tavalyi, félretett képem, köztük egy "igazi fahajó":

 

 

 

 

Előzmény: ifx414 (15822)
ifx414 Creative Commons License 2010.01.01 0 0 15822
Ez nagyon szép. Nincs erről még képed?
Előzmény: Törölt nick (15808)
Beer-ci Creative Commons License 2010.01.01 0 0 15821
:D
Nem tudom a jövő héten mész e Pestre.
Ha igen felhúznám neked mint gyakorlott építőnek a kajüt nélkülit egy kis laminálásra....

Április első hétvégéjére kellene hogy kész legyen, mert akkor kezdünk Pilismaróton Nálad!
Erről még nem tudsz, de szokd a gondolatot...:))))))))
Előzmény: Törölt nick (15816)
szőrmók Creative Commons License 2010.01.01 0 0 15820
Mercuryt is vettem már ,meg Johnsont.meg két Budait, egy Sirályt ,2Moszkvát ,egy Vetyerokot, és egy Evinrudot. Igaz ezt 20 év alatt.
Előzmény: GPS (15819)
GPS Creative Commons License 2010.01.01 0 0 15819

"Azért ilyen jó hajót még nem láttam aMÉH telepen."

És még egy hozzávaló Mercury motort se láttál azon a telepen? Nahááát :-))))
.
Előzmény: szőrmók (15818)
szőrmók Creative Commons License 2010.01.01 0 0 15818
Azért ilyen jó hajót még nem láttam aMÉH telepen. Csak egy szétvágottat.( valószinű lopott volt)
Előzmény: izgaga (15812)
Pzsolt64 Creative Commons License 2010.01.01 0 0 15817

 

 

 

       Boldog Uj Evet minden hajostarsamnak!

Törölt nick Creative Commons License 2010.01.01 0 0 15816

Velem is így kezdődött. Először csak egy kész testet alakítottam át.

 

 

 

                                  B.U.É.K. mindenkinek!!

Előzmény: Beer-ci (15814)
GPS Creative Commons License 2010.01.01 0 0 15815

Csere vagy építés? Milyen volt a régi?
.
Előzmény: Beer-ci (15814)
Beer-ci Creative Commons License 2010.01.01 0 0 15814
A kedvtelési hajóépítők mellett vannak a kényszer hajóépítők.
Na ez vagyok én is. Elkezdődött a kajütcsere-projekt.
akvariumarus Creative Commons License 2010.01.01 0 0 15813
Boldog új évet és sok benyát kívánok mindenkinek...!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!