Jaaa, most olvasom figyelmesebben: te az ottani, török hajós-kuncsaftokra gondoltál.
Hááát, az biztos, hogy ha ott a tengeren vergődik a török halász, mert beszart a váltója...és mégis túlélte - hát akkor az a kereskedő nagyon hamar megtudja, hogy milyen az az "iszlám-humor".
De Ro-ban is agyalták meg őket, nem is egyszer - és nem is annyira a vevők, mint inkább a viszonteladók és főleg a szerelő-műhelyesek keresték fel őket ...nehéz vas-tárgyakkal a kezükben.
Ugyanis azok nagyon beszopták az ótvar, török alkatrészekkel - vagy azért mert sokat rendeltek és a nyakukon maradt - vagy mert garanciában ingyért kellett rendbehozni az érintett autókat.
Jó, persze, ez a '90-es évek elején volt - azóta, ezeket kiüzték onnan. .
Ne barkácsoltassad az irányváltót,és az áttételt,mert ha beválik a hajód "nagyobb tételben"fogod gyártani ,és ha csődöt mond a mechanika beszállítója,az neked gáz lessz. Inkább a helyedben szétnéznék a piacon.:))) Teljesen mindegyy,hogy millyyen nemzetiségű,csak olcsó,megbízható,jótállással,és tömegcikk legyen,mert ha elromlik,javítható legyen.
Az első kivágott (9 számú) építőborda, 16 van belőle
GPS-nek:
Soha nem fogom megtudni, hogy milyenek, ha nem veszek egyet. Tudom hogy lutri, de azért csak jobban hajósnép mint a magyar, és a belfőldi kuncsaftok már elküldték volna neki a selyemzsinort, ha olyan nagyon szar lenne. Sőt, egy vérmesebb halász már a nyakára is kötötte volna, ha egy viharba beszart a váltó, de megúszta.
Azért óvatosnak kell lenni a török gépészeti holmikkal, mert rendkívül gátlástalanok tudnak lenni.
Nekem volt szerencsém a termékeikhez még a szomszédos és baráti országban - oda jobban beférkőztek a cuccaikkal anno - amig ki nem űzték őket a botrányos minőségükért.
A bili főleg az autóalkatrészeknél borult ki - mert képesek voltak még futómű-alkatrészeket is edzetlen anyagból gyártani...óriási cirkusz lett belőle.
Képzelj el egy kormányösszekötőt vagy egy talpas-csapszeget - puhavasból.
De volt olyan gömbcsuklójuk is - amelyikbe a bádog-fedél tartotta szorosan a golyós-részt...mert egyszerüen nem volt benne a műanyag.
De szállítottak olyan komplet motor-szetteket is, amelyekbe 1-2 ezer km után keresztbe állt a dugattyú, úgy elkopott...ha nem tört pozdorjává addig.
Ész megáll, mi? Tehát, csak óvatosan az "igazhitüekkel" :-))) .
BUÉK Zoli !Bár nem én leszek az aki ezt neked megcsinálja de egykét ötlet a tervezéshez. '1: aVihr motor irányváltója mechanikailag elég erős a tervezett motorhoz. 2: beszerezni egyre nehezebb ,Wilisits -ur ezt a tejfölt alaposan lefölözte. 3: kiindulási alap az ,hogy a csiga átmérője nem növelhető ,ha a gyári csigát akarod használni az egy adott valami. Nincs több méret,estleg a versenycsigák ( ez van több féle )( nekem van 3féle nyers öntvényben) 4:A tönkcsöves kihajtásra átmérőben és emelkedésben olyan csigát raksz amilyet akarsz. 5:a Vihr redukáló áttele a kétütemű benzinmotor 4-5000 f/p közötti legnagyobb nyomatékhoz van tevezve.Feltételezem a török váltó egy kisteljesitményü dizelhez 2-3000 f/p hez tehát a tengelyvégre tehetsz nagy átmérőjü kis fordulaton is jó hatásfoku csigát.( amit saccolásom szerint 50 ropi alatt nem kapsz gyáriban ( ebben is tudok segiteni) Konklúzio : a rendszer sarkalatos pontja a csiga lesz ! A Becske könyvből számolj valamit visszafele.A Vihr csiga átmérőjét és áttételét meg tudom adni ,az emelkedést csak saccolva. ( erről a török váltóról adjál valami infot.)
Tanácsot és segítséget szeretnék kérni tapasztalt hajós-gépésztársaimtól.
A tervezett teszthajóhoz kellene megrendelnem a motort. Amit kinéztem kb 20 lovas kéthengeres léghűtéses diesel. Váltó, az a bizonyos török váltó, ami kapható 100 eFt alatt. Mint azt vártam a részletes rajzról kiderült, hogy a motor a pilotülés mellé-mögé kerülne, ami kezelhető, de nem a legjobb. Nem rég vettem észre hogy ennek a motornok van egy vertikális tengelyű változata is, viszont nincs hozzá váltómű.
A két különböző tengelyű motorral valahogy így nézne ki az elvi elrendezés:
A kérdés a következő: egy ilyen motorhoz hozzá lehet-e szerkeszteni egy (Vihar ?)csizmából készített váltóművet, ha lehet, lenne -e kedve valakinek ezt megcsinálni?
(természetesen pénzért)
Nagyon jó lenne, mert ebben az esetben megoldodna a belmotor elhelyezési gond, és ha a hajótest is hozza az elvárásokat, akkor egész olcsó, gazdaságos müködtetésű, félsíkló (akár kiskabinos) hajót lehetne gyártani. (A súlypont változás az üzemanyagtartály, az aksi stb. előrehelyezésével kompenzálható), A zaj jelentősen csökknthető, a léghűtés is könnyebben kezelhető gond.
A jövő héten elkezdjük kivágni az új teszthajó építőbordáit, majd az építését. Talán 12.-ére eljutunk a laminálásig, ahhoz én már nem kellek. Vagyis a várható időpont 12-15 között. De az is lehet, hogy oldalanként kell laminálni, akkor viszont bármi lehet. Inkább kezd el csinálni a futót, has kész vagy szóljál, én meg megyek amikor tudok.
Feltétlen szólj előtte 2-3 nappal ha aktuális Bp. Mert csinálnom kell alá egy futót. Kajütöt kellene rá aplikálni, meg a padlózatot újra. Rajzom már van, majd kinyomtatom.