Keresés

Részletes keresés

balazs2008 Creative Commons License 2009.11.12 0 0 703
Valószínűleg minden jobban menne, ha a Linear üzemeltetné a buszos berendezéseket is.
Amúgy személy szerint a másik topicban én a villamosmegállókban NEM működő tájékoztatókra gondoltam. Mert azok sohasem működtek normálisan, és a közeljövőben szerintem nem is fognak. Amikor kiderült, hogy az az ITK nyerte (a DKV-val karöltve) a busztendert, amelyik a villamosmegállókban "üzemelteti" a tájékoztató táblákat, akkor gondolom nem én voltam egyedül, aki úgy gondolta, hogy akkor a buszok utastájékoztató rendszere sem fog normálisan működni. De mindennek meg van a maga oka, annak is, hogy az ITK (a DKV-val) miért nyerhette meg a busztendert, amikor az előbb leírtak mindenki számára ismertek voltak...

Egyébként úgy tudom, hogy nemsokára a trolikon is az ITK fogja üzemeltetni az utastájékoztató rendszereket, és ugyanolyan kijelzők lesznek a trolikban is, mint a buszokban. A villamosokról nem tudok ilyet, de gondolom előbb-utóbb ott is! :(
Előzmény: A.R.C (701)
ltnine2 Creative Commons License 2009.11.12 0 0 702
Az ITK is a HC Lineartól vette az eszközöket, és az ITK üzemelteti...
(Buszok esetében biztosan, de szerintem a többi járművön is)

Megkerestem a HC Lineart, azt mondták, hogy nem tudtak megegyezni az ITK-val az üzemeltetésről, így az ITK saját maga működteti a rendszert. A HC Linear csak az eszközökkel kapcsolatos garanciális gondokkal foglalkozik, javítással, illetve cserével, ha szükséges.
Előzmény: A.R.C (701)
A.R.C Creative Commons License 2009.11.12 0 0 701
A nagytopickból idézek:


"# Cégörténet: 2005. október 19-én a DKV Debreceni Közlekedési Zrt. közösségi nyílt közbeszerzési eljárási felhívást írt ki �Műholdas helyzet-meghatározásra épülő irányítási és utastájékoztató rendszer megvalósítása a DKV Rt. villamos-, valamint trolibusz viszonylatán� címmel.

Az INTER TAN-KER Zrt. megnyerte a pályázatot, 2006-ban átadta a rendszer felügyeletét, üzemeltetését pedig azóta is végzi."


Álljunk meg egy percre. A villamosokban, és a trolikban (kivétel MAZ trolibusz) a Linear készülékei vannak beépítve. A villamosmegállókban pedig ITK készülékei működ(né)nek. A kettő között nagy különbség van. Az ITK GPS másabb, mint a Linear.
Az ITK-nak rendezetlen a menüje, a Linear-nak rendezettebb. A Linear-tól vette a GPS a Hajdú Volán is innen látszik a különbség.
mikipapa72 Creative Commons License 2009.11.11 0 0 700

Én már sokat láttam.:) Pl. van az a kapaszkodó ami fentről jön le és az ülésen lévő fogóhoz van rögzítve. Van nem egy busz amin ezt bilincset tartó csavart az utasok kicsavarták vagy magától a rázkódástól kilazult. Ezt úgy javították a szerelők, hogy a bilincs másik felét nem rakták vissza. Helyette gyorskötözővel rögzítették a kapaszkodót az üléshez. 

Előzmény: ltnine2 (699)
ltnine2 Creative Commons License 2009.11.11 0 0 699
Gyorskötözőket még nem láttam... De hol van rá lehetőség, hogy gyorskötözőt hasznájunk egy korlát és egy ülés között?
Előzmény: mikipapa72 (698)
mikipapa72 Creative Commons License 2009.11.11 0 0 698
Az utóbbi időben már csavar sincs, sok helyen gyorskötözővel rögzítik a kapaszkodókat az üléshez. Na meg a szervezettséggel is vannak bajok, nem egy eset van, hogy a vonalszerelő kimegy a buszhoz majd visszamegy a telepre imbuszkulcskészletért. Volán időkben irónikusan szólva egy komplett motor is volt a vonalszerelőnél.
Előzmény: ltnine2 (697)
ltnine2 Creative Commons License 2009.11.11 0 0 697
Nekem a szervízzel a következő a bajom:
Nincs egy szabvány elképzelés, hogy hol milyen eszközt használnak... Jó példa erre a kapaszkodók rögzítése, amit annyi féle csavarral rögzítenek...
Pedig jó a rögzítés, szükség is van rá, jó helyen is teszik (prezentáltam már egyszer mit hogyan kellene csinálni, azóta egyre több buszon látom), csak nem egységesen...

Bár mintha az utóbbi időben(szervíz elkészülte után) talán egységesebb lenne a dolog.
Előzmény: mikipapa72 (696)
mikipapa72 Creative Commons License 2009.11.11 0 0 696
Ami amúgy már jó ideje üzemel, műhellyel és mosóval. Együtt csak gondolom holnap lesz a csinnadratta. Sajnos a műhely és a szerelők hozzáállása kezd hasonlítani a Volán stílusra. Hibák felírva, ebből nem sok megjavítva, ami igen az meg elég sokszor barkács, kendács munka. Ja amúgy holnaptól osztják a téli formaruhát is.
Előzmény: Törölt nick (695)
M44 409 Creative Commons License 2009.11.11 0 0 694
Vagy a féksúly miatt kellett. De miután fotóztam, a tartalék kitolta a személykocsi tárolóba az egészet, szóval nem biztos, hogy a Bhv is ment S.újhelyig.
Előzmény: HáBé (692)
balazs2008 Creative Commons License 2009.11.11 0 0 693
Akkor most lesz idő megjavítani a 005-ben az utastájékoztató rendszert. Úgyis ő volt a múlt hét "legsötétebb busza"! :)
Előzmény: mikipapa72 (691)
HáBé Creative Commons License 2009.11.11 0 0 692
Pl. közvetítőkocsi?
Előzmény: vrobee (688)
mikipapa72 Creative Commons License 2009.11.11 0 0 691
A 013-as ma rátolatott a Vincelléren a 005-re. A 005-ön a szélvédő is betört, egy pár napig nem látni majd őket.
mikipapa72 Creative Commons License 2009.11.11 0 0 690
Szerintem csak a sofőrök, de csak akkor ha valamelyik utas rákérdezett...
Előzmény: unikumi (686)
mikipapa72 Creative Commons License 2009.11.11 0 0 689
Pontosan nem tudom mikortól van ez. Furcsa volt mindig 41-est látni Y indulási időkben, aztán rákérdeztem.
Előzmény: ltnine2 (685)
vrobee Creative Commons License 2009.11.11 0 0 688
inkább az érdekelne, hogy mit keres a sor végén a postabéhávé?
Előzmény: Törölt nick (687)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.11 0 0 687
Előzmény: Chapadj (667)
unikumi Creative Commons License 2009.11.10 0 0 686
És erről ki, hol, hogyan tájékoztatta az utasokat?
Előzmény: mikipapa72 (684)
ltnine2 Creative Commons License 2009.11.10 0 0 685
És ez szeptemberben, és októberben is így volt? Mert sajnos nem újkeletű a '085-ös probléma.
Előzmény: mikipapa72 (684)
mikipapa72 Creative Commons License 2009.11.10 0 0 684
Annak aki nem tudná, a 41Y ha úgy vesszük megszünt létezni, mert most ezek is a Kinizsi Nyomdáig közlekednek. Ugyanis a régi gázcseretelepes forduló is alkalmatlan a buszközlekedésre. Ezért van az, hogy 41Y indulási időben is sima 41-es buszok közlekednek.
ZotyaJ Creative Commons License 2009.11.10 0 0 683

"Olvastam a zárt topikban, valamint tegnap este hallottam azt, hogy a sofőrök kérték az elsőajtózást. "

 

Ez én sem hiszem el!

Előzmény: mikipapa72 (680)
ZotyaJ Creative Commons License 2009.11.10 0 0 682

"Az elnézéstől még nem javulnak meg az alapvető hiányosságok."

 

Az elnézésen és a javaslatokon kívül sokkal többet nem tudok tenni, ha érted mire gondolok...

Előzmény: Törölt nick (679)
balazs2008 Creative Commons License 2009.11.10 0 0 681
Olvastam a zárt topikban, valamint tegnap este hallottam azt, hogy a sofőrök kérték az elsőajtózást. Ez tudomásom szerint egyáltalán nem igaz. Fogalmazhatok úgy is, hogy a gépkocsivezetők a hátuk közepére se kívánták az elsőajtózást és nem örülnek neki.

Nagyon korrekt a hozzáállásod a dolgokhoz, teljesen szimpatikus.

Mindezeket olvasván azonban felmerült bennem a kérdés. Tudom, hogy nem Neked kellene erre választ adnod, és nem is várom, hogy megválaszold, de azért leírom: a DKV szolgáltatási igazgatója miért állítja azt, hogy az elsőajtózást részben a sofőrök kérték??? Aki egyébként végignézte a DTV Esti Közelkép c. műsor tegnapi adását, az szerintem még találkozhatott 1-2 valótlansággal a beszélgetés alatt.

Aki nem látta, annak pedig itt a link, ahol meg lehet tekinteni (15. perctől kell nézni):

Esti Közelkép (DTV)
Előzmény: mikipapa72 (680)
mikipapa72 Creative Commons License 2009.11.10 0 0 680

Ha nagyon kötekedni akarnék, akkor azt kérném, hogy definiáljuk a sok utas fogalmát. Ez elég szubjektív.

Ezzel a sofőrök is így vannak, hiszen a sok az relatív. Van olyan gépkocsivezető aki a 31, 32 vonalakon dolgozik és azt mondta neki a 30-40 utas se sok. Ezért pár buszvezető ha kell, ha nem, elsőajtózik félve a pénzmegvonástól.

 

Nagyon örülök hogy ismerteted, de sajnos ezt nem itt, és Neked kellett volna, hanem a szolgáltatónak, az utasok felé.

Egyetértek, igaz amit írsz. Azzal, hogy az utasok nem tudnak a kivételekről arra következtethetnek, hogy van olyan sofőr aki betartja és van olyan aki *zarik az elsőajtózásra.

 

Engem kifejezetten zavar ez a népmesés hozzáállás, hogy tájékoztatnak is meg nem is, van is elsőajtózás meg nincs is...

Nem csak téged zavar. De sajna ez van, így csinálták meg, a gépkocsivezetők meg kapnak hideget-meleget.

 

Olvastam a zárt topikban, valamint tegnap este hallottam azt, hogy a sofőrök kérték az elsőajtózást. Ez tudomásom szerint egyáltalán nem igaz. Fogalmazhatok úgy is, hogy a gépkocsivezetők a hátuk közepére se kívánták az elsőajtózást és nem örülnek neki.

Előzmény: ZotyaJ (675)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.10 0 0 679
Az elnézéstől még nem javulnak meg az alapvető hiányosságok.
Előzmény: ZotyaJ (677)
mikipapa72 Creative Commons License 2009.11.10 0 0 678
Értem az iróniát de ezt ne nekem mond. Egyébként meg nem azért írtam, hogy  a tv-ből mindenki tájékozódhat. Hiszen nem mindenkinek van, de azért ma már elég ősembernek kell lennie valakinek, hogy ne legyen tv a lakásában.
Előzmény: ZotyaJ (676)
ZotyaJ Creative Commons License 2009.11.10 0 0 677
Én kérek elnézést....
Előzmény: Törölt nick (668)
ZotyaJ Creative Commons License 2009.11.10 0 0 676
Aki még tájékozódni szeretne arról mi miért van, az figyelje a városi televízió ma esti riportműsorát.
Nincs tévém... minden reggel a buszon látok először képernyőt, de azon ilyesmikről nincs szó...
Előzmény: mikipapa72 (674)
ZotyaJ Creative Commons License 2009.11.10 0 0 675
- ha a megállóban sok utas várakozik
Ha nagyon kötekedni akarnék, akkor azt kérném, hogy definiáljuk a sok utas fogalmát. Ez elég szubjektív.

Megelőzvén, hogy egyesek infarktust kapjanak a zárt topikban ismertetném a mától életbe lépett elsőajtózás szabályait:
Nagyon örülök hogy ismerteted, de sajnos ezt nem itt, és Neked kellett volna, hanem a szolgáltatónak, az utasok felé.

Azért mert ti átlag utasok nem kaptatok tájékoztatást a részletes szabályzatból, még nem kell egyből a járművezetőkre támadni.
Erről csak az jut eszembe, hogy a disznókkal se közlik, hogy mi lesz a vágóhídon...

Engem kifejezetten zavar ez a népmesés hozzáállás, hogy tájékoztatnak is meg nem is, van is elsőajtózás meg nincs is...
Előzmény: mikipapa72 (671)
mikipapa72 Creative Commons License 2009.11.09 0 0 674
Nincs mit. Aki még tájékozódni szeretne arról mi miért van, az figyelje a városi televízió ma esti riportműsorát.
Előzmény: ltnine2 (672)
balazs2008 Creative Commons License 2009.11.09 0 0 673
Ezek a kivételek így teljesen korrektek! Remélem be is lesznek tartva mindenki által. :)
Előzmény: mikipapa72 (671)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!