Lehet, hogy nem hangzik szépen, de a BKK feladata a szolgáltatás megszervezése, nem pedig az egyik operátor karbantartói állásainak megvédése. Utóbbi a munkáltató és a szakszervezet dolga.
Nálunk a délpesti garázsban pénteken volt egy rendkívüli gyűlés, csak a műszaknak.
Dióhéjban ezt közölték velünk:
1. Január 1-ig 100 dolgozót bocsájtanak el a teljes buszágazat műszakoktól.
2. Önkénteseket keresnek 75 db PKD csuklós busz összeszereléshez, amiről csak annyit lehet tudni, hogy DAF motoros és ZF váltós lesz. Heti 2db-ot kell összeszerelni, de csak eleinte, mert később heti 4-et. Külön juttatás nem lesz. Feszített munkatempó viszont igen. De büszkék lehetünk.
Ha nem lesz elég önkéntes, akkor majd másképpen állnak hozzá.
Az ok a 155 db-os akkori Volábusz tender King Long mutatványa volt.
Hiába nyertük meg a tendert minden szinten, háát biztosan volt annyi pénze-érdeke-hatalma valakiknek, hogy az utolsó órában az akkori lehető legmagasabb szintről visszavonják...
A minőség meg hát a legyártott darabok számával nőtt, de hát ez így van mindenhol...
Én drukkolok a MABI-nak, úgy a fém, mint az elektromos buszok gyártásával kapcsolatban!
Nem is akarja senki! Csak azt mondták odafenn okos emberek, hogy ha új buszt akarsz venni, akkor ott az IKOP és vegyél elektromost. Nagyon szívja a fogát mindenki, de elfogadják, hogy ez van.
Amúgy már öt hazai város is bejelentkezett a műanyag talicskára.
Arról nem beszélve, hogy nemcsak tesztelve nem volt, hanem hát tele van koncepcionális kérdőjelekkel az egész konstrukció. Egy józan volán ilyet nem vesz nagyobb tételben, ha a maga ura.
Közlekedés nélküli ország, sínylő test, melly méhében hordja a nyavalyák minden nemét. (Gróf Széchenyi István, 1848)
Az ember – mióta él a Földön – mindig is közlekedett. Kezdetben rövidebb utakat tett meg, majd állati és technikai segédletekkel egyre távolabbra[...] Bővebben!Tovább »