Honnan tudom hogy cserélni kellene a lendkereket az 1.6 HDI-ben? Tudom-tudom figyeljem a hangját, de mivel eddig benzines szekereket használtam, itt nekem minden hang új. Ráadásul ezek az 1.6 HDI-k nem a legcsendesebb dízelek. Ha van valakinek valami tippje hogy a szűz dízel fülemmel mit figyeljek azt megköszönném :)
Az itt jelenlévő hozzáértők tanácsára lenne szükségem. Van egy Peugeot 407 SW-m. 2005-ös évjárat 266.000 km-el. 230-al vettem tavaly,"behozott autóként", a vásárlás után rögtön szervízbe vittem(ajánlották a "mestert"), átnézettem, és kértem, hogy mindent tegyen rendbe rajta, tekintettel arra, hogy munkámhoz kell az autó. Már megvásárláskor feltűnt, hogy mind a turbóház, mind az egész motorháztető belülről rettenetesen kormos. Az átnézés után a "mester" jelezte hogy a turbó azért kormos mert halott, cserélni kell. Innen röviden: turbó cserélve, EGR nyomásátalakító cserélve, üzemanyag nyomásérzékelő cserélve. Autó visszaad, én jelzem hogy nagyon gyenge a autó füstöl nem húz, esetleg nem EGR szelep gond-e. Válasz: nem az jó nem tudja mi a gond. (a füstölés szerinte kezdődő befecskendező szelep hiba). Megunva a történetet, másik mester(jó ismerős, de nem francia autóban utazik, más márkára specializálódott). Megnézi majd közli, hogy az autó rettentően gyenge, a műszer szerint a DPF 80-%-ban eltömődött, azt javasolta heréljük ki, ők ezt szokták. Megtörtént. Az autó továbbra is gyenge, illetve nincs turbónyomás. Ekkor EGR szelep csere, valamint vákuumcső csere történt ami után úgy tűnt, mintha javult volna. Bár a füstölés továbbra is (bár szerintem szakaszosan), de fennmaradt. Ez kb. 3 hónap sztorija. Ja és közben az utastérben iszonyatosan büdös kipufogógáz szag van, ha álltában járatom az autót, valamint a turbó természetesen most is kormos, meg az egész motortér. Egyébként ezt leszámítva az autó 5,8 körüli átlagfogyasztással megy de tény hogy pályán 140-150 körül elfogy. Kb. 3 hete bedobja a P 0299 hibát állandó hibának hozva.Időközben beszereztem a Diagboxot, és ma ránéztem a légbeszívó kör információkra. E szerint a mellékelt képeken látható adatokat mutatja az egyiket alapjáraton, a másikat 3200-as fordulaton. Eszerint a turbónyomás nagyon eltér a referencia értéktől (ha jól értelmezem) Esetleg ha érdekes még, hogy a DPF kiherélése után a szaki azt mondta, hogy a regenerálást kiütötték belőle, e Diagbox szerint regenerál az autó, legutóbb 800 km-el ezelőtt ( a kiherélés óta kb 6000-et mentem vele), illetve hibakódként dobja a DPF hiányát, valamint állandó hibakén dobja a P1403-P1404 hibákat.
Hálás lennék, ha lenne tippetek, hogy mi lehet a hiba, esetleg ha valaki vállalja, hogy személyesen megfejti a rejtélyt, külön örülnék neki. Bár Debreceni vagyok, a jövő héten kellene egy napra Budapestre mennem, ha az itteni guruk közül valamelyikőtök vállalná, hogy átnézi megköszönném.
Bocs ha hosszú voltam, de nagyon szeretem az autót, viszont már a sírba tesz ezzel a csiki-csukival.
Néha, rövid pillanatokra felkeményedik a kormányom. Elvileg az itteniek alapján levegős lehet. Kedden viszem szerelőhöz, mert bár egyáltalán nem vészes, azért abban az 1-2 másodpercben kicsit kapaszkodni kell a kormányba. Mit ajánlotok? Cseréltessek olajat és bilincset is első körben? Kell ezt légteleníteni ütközésig kormányzásokkal? És még valami : az 1cm-rel a max jel fölét töltés valóban ajánlott/kell?
Ki milyen kuplungszettet ajánl 2004es rhr motorhoz? Ami szóba jönne luk, valeo, sachs. Sachsrol nem olvasni semmi konkrétat, ellenben a másik kettőröl, hogy ott azért vannak/voltak bajok. Ezert szimpi az elöbbi. Tudom h illene, de ha nem muszáj a kettöstömegüt nem cserélnénk, és a kérdés ezzel kapcsolatban, h nemtudni márkára milyen kettöstömegü van benne, de bármelyik gyártó kuplungja jó hozzá? Nem lehet gond egy sachs kuplung pl egy valeo kettöstömegüvel - ha mondjuk az van benne - ?
Kedves márkatársak! Egy 407-es jelenleg bosszús tulaja vagyok. Pár napja szívat a szervó. Szép habos a kupakon a cucc, mint egy tüdőlövés, és a balra kormányzás nehezére esik a járműnek, de jobbra is mintha nehézkesebb lenne. Megyek a napomban szerelőhöz, mire számoljak? Köszönöm a válaszokat. Zsolt
Elvileg lehet szenzorhiba, vákuum cső vagy vákuumos mágnesszelep, vagy turbóhiba, vagy csak szétszedni megmozgatni, megpucolni és működik minden. Egy hozzáértőnek kellene megnézni, mert külföldi fórumokon még az egr szelepet is behozták hibalehetőségnek. Az a baj, hogy nagyon összefügg az egész rendszer működése, ha valamilyen érték nem megfelelő, lehet egy teljesen másik alkatrész rossz.
Egy biztos, az elektromos alkatrészeken kívül (érzékelők, mágnesszelepek), a vákuumrendszert is át kell nézni,az egész turbórészt, és a kipufogógáz visszavezető (egr) rendszert is.
Nekem kb. 1 hónapja volt ugyanez a problémám a jobb oldalon. Trapéz gömbfej cserére vittem a kocsit, de ki derült hogy cserélni kellet a csonkállványt+ kerékfordulatszám érzékelőt, és a szerelő elmondása szerint az új csonkállvány kicsit más volt mint a régi ezért kellet még másik kormány összekötő is. Nekem Szegeden csinálták a Kovács Autó-nál. Ott 140.000ft volt a vége, de ebben benne van egy diagnosztika és a bal oldali kerék fordulatszám érzékelő is.