Hehe a 885 már későn jött. Mindegy a Brava is ugyanez csak kevesebb a csavar! Alul asszem csak 3 és a könyöklőnél is csak 1.
Ha mások is olvassák akkor még néhány kiegészítés. Ha valakinek kézi állítású visszapillantói vannak akkor annyival egészül ki, hogy az állítókarról lepattintod a gumiharmónikát alatta a koronásanya egyik rovátkájába beteszel egy sima csavarhúzót és addig ütögeted finoman még meg nem indul. Utána kézzel letekered és onnan ugyanaz.
A kézi ablakemelős változatnál a tekerőkart kell még levenni. Az alátéttárcsa (ami felfekszik a kárpitra) és a kar közé egy sima csavarhúzót kell dugni. Van ott egy fémkepocs amit le kell nyomni. Ezután a kart simán le lehet húzni a tengelyről. Ők viszont megmenekülnek a csatlakozóhúzogatástól.
Akkor:
1. Engedd le teljesen az ablakot.
2. Pattintsd le az ablak sarkában a fekete háromszöget. Felső részénél feszítsd ha lepattant alsó részt emeld ki.
3. Megfelelő imbuszkulccsal az ajtó belső kilicsét tartó csavarokat csavard ki (alulró)
4. A kilincs alatt van egy gumidugó vedd ki, az alatta lévő csavart csavard ki.
5. A könyöklőt alulról 2 db keresztfejű csavar fogja, ide hosszabb csavarhúzó kell
6. Ugyanígy az ajtópolc 1 db csavarjához is.
7. Az ajtóborítás zsanér menti oeremét 3 db csavar fogja ezekhez keresztfejű "marokcsavarhúzó kell.
8. A borítás alsó peremét 4 csavar fogja ezek sima keresztfejűek.
9. Ezután jön a zárszerkezet felőli perem amit három patent tart. A borítás húzásával ezek kipattannak. Ehhez kell a min 20 fok de én még hajszárítóval is finoman megmelegítettem őket.
10. Ezután az ajtókárpit alját kissé a kasztni felé kell húzni és a felső részét kiemelni az ablakperemből miközben a zárgombból is ki kell emelni.
11. ekkor már lenn van a borítás de az ablakemelők vezetékei még fogják. A csatlakozókat bal ajtó 2 jobb 1 a kis pöcök feszítése után szépen ki lehet mozgatni de SZVSZ ez a legnehezebb rész pláne a bal ajtónál a belső csati. A gyári utasítás amúgy azt mondja hogy a komplett ablakemelő egységet ki kell pattintani az ajtóból mindjárt az elején (4. és 5. között) rongyba burkolt csavarhúzóval, de én úgy még sosem próbáltam.
No ha a csatik lenn vannak akkor az ajtóborítás már félretehető. Alatta egy a teljes ajtót beborító habszivacs lap van beragasztva. Ezt óvatosan centiről centire le lehet húzni úgy hogy nem szakad el és a ragasztó rajta marad utána ugyanilyen óvatosan és pontosan visszaragasztható.
Hát ennyi.
Garázs? Kinek van olyan? :(
Nekem kint áll az utcán és reggelente csupa fehér jég az egész.
Abban bíztam, hogy bekapcsolom a klímát, beállítom, hogy 30C, és azonnal fújja a 30C-os levegőt.
Hát, sajnos köze nincs hozzá..
Megpróbálom az AUTO fokozatot is, hátha az csodákra képes, de nem nagyon bízom már benne..
Maximálisan egyetértek ha5nx-el.
Talán még annyit, hogy pld. a Ecoterm márkájú állóhelyzeti főtőberendezés egy speciális lialakítású dobban eltárolja a hűtővíz által leadott meleget majd reggel az itt tárolt hőt a ventillátor visszafújja az utastérbe. ezért nem kell hozzá extra akku
A reggeli hideg ellen a legjobb megoldás a Calix fűtés. Ez egy kis 220-as fűtőegység amelyet a hűtőrendszer alsó csővébe kell iktatni. Kell még hozzá egy kapcsoló óra. Csak be kell állítani hogy reggel indulás előtt Kb 10-15 perccel bekapcsoljon. Aztán garázsban a konnektorba bedugod és reggel 80 fok a hűtővíz. Nincs hidegindítás, didergés, kisebb a fogyasztás, a motorkopás, a károsanyag kibocsátás és a katalizátort is kíméli.
Egyébként szerintem a légkondi valóban nem tud fűteni. A légkondi egy hűtô, ami lehűti a levegôt. Manuális klíma esetén manuálisan, az automata klímánál pedig egy automatika állítja be a klímából jövô hideg és a motortérbôl jövô meleg levegô arányát, kikeverve a megfelelô hôfokú levegôt.
A klíma alapjáraton elég jelentôs terhelést jelent a motor számára, ezért az gyorsabban melegszik és elôbb elkezd meleg levegôt fújni.
(Vannak persze olyan hűtô/fűtô rendszerek, ahol a levegôt melegíteni is tudja a klíma, de ott az elektromosan történik - esetleg benzinkályhával :))) - ami elég kemény akkumulátorokat igényel.)
A legkondi nagyon jó párátlanító. Ugyanis mivel lehűti a rajta áthaladó levegôt, ott kicsapódik a pára. Ezért kapcsolódik be max defrost állásban. De ha gyorsan kikapcsolod, vagy belsô keringetésen van a levô kikapcsolás után, az ablakok baromi gyorsan visszapárásodnak. (A klímánál lecsapódott pára nem jut ki a szabadba, hanem onnan elpárolog és visszamegy a hideg üvegekre.)
Már régóta olvasgatom a topicot, de most már írok is.
ujtulaj légkondis felvetésével kapcsolatban SZVSZ segít a fűtésben a légkondi és nem csak azzal, hogy terheli a motort. Ezt leginkább nem a MAX DEF állásban lehet érezni, hanem ha csak simán bekapcsolom a kondit. Ilyenkor a fűtő ventillátor sokkal hamarabb kapcsol magasabb fokozatra (auto állásban), mintha kondi nélkül mennék. Ilyenkor a hűtővíz hőmérő még meg se moccan, de már jön a meleg levegő.
Az autóm egy 1,6SX klíma, ABS 2000. 01. havi. Holnap jár le a garancia :-(( Ezt megelőzően egy 97. júliusi szintén 1,6SX-em volt, de az klíma nélkül. Egyébként az új autó sokkal hamarabb fűt klíma nélkül is, mint a régi.
Bocs, ha ez így elsőre kicsit hosszú volt!
Légkondis kérdésem/észrevételem lenne..
Tud-e a légkondi fűteni? (pl. 30C állásban)
Mostanában igen hideg és jeges az autó reggelente.
Ilyenkor az ember mindent elkövet, hogy meleget csináljon. Hát, én kevés sikerrel járok..
A légkondi tök hideg levegőt fúj egy jó darabig, míg aztán elkezd melegedni. (Ez nagyon rosszul esik nekem)
Azt tapasztaltam, hogy amikor elkezd a légkondi meleget fújni, akár ki is kapcsolhatom, mert a motor addigra szintén tud ugyan olyan meleg levegőt fújni.
Persze lehetne mondani, hogy pont addigra éri el a kellő hőfokot a légkondi, amikorra a motor eléri az üzemi hőmérsékletet, de ez enyhén szólva nyakatekert gondolat...
Ezek szerint a légkondi nem tud meleg levegőt gyártani, csak átengedi a motor hőmérsékletű levegőt magán.
Igenám, de akkor mi a fenének kapcsolja be a légkondit a Max. Defrost fokozat? Semmi értelme, hiszen nem is tud fűteni, vagy csak akkor kezd fűteni, amikor a motor is...
Érdekes módon a légkondi mégis segít a meleg hamarabb történő kinyerésében egy fagyos reggelen,
bár ő maga nem tud meleget fújni.
..méghozzá úgy, hogy egyszerűen beterhel egy baromi nagyon az alapjáraton pöfögő motornak, így az addig-addig birkózik a légkondi generátorával, hogy hamarabb eléri az üzemi hőmérsékletet.
Kinek mi a tapasztalata? Én nem vagyok megelégedve ezzel a dologgal...
Sziasztok!
UE!
És ha áll a kocsi, de a motor jár akkor hallod?
Gozo_d
Ha barkácsoló kedvű vagy állj neki magad, ahogy már írtam. Én is így tettem és semmi gondom nincs.
Újtulaj
Mennyiért sikerült végül megvenned az M700-t?
Köszi az érdeklődést.
Az M700R-t még nem hozta a szállító, szóval azóta is nyugtalan vagyok, hogy befér-e.
Egy srác a fiatbravo.net fórumán azt mondta, hogy ő az M500R-t beszerelte és éppen hogy, de befért.
Remélem nem csak befért, de ki is tud nyílni :)
Ja, egy kérdés. A következőt vettem észre: gázadásra az autó jobb eleje felől egy érdekes, halk nesz hallatszik, kb. olyan, mintha egy papírdarab érne egy lassan forgó ventillátor lapátjaihoz; olyan gyors kelepelés. Igencsak fülelni kell rá, mert halkan csinálja, de kiszúrtam, és azóta mindig hallom, ha nem megy a hifi. Ha elveszem a gázt, a zaj megszűnik, függetlenül a fordulatszámtól. Amíg adom a gázt, addig viszont folyamatosan, egyenletes "kelepelésszámmal" hallható a kelepelés, akár gyorsítok, akár csak gurulok.
Mi lehet ez?
Megvan a riasztóm. Asszem vmi Sinus Line. Külön aksi a szirénának, felhúzza a nyitva felejtett ablakokat (ablak modul), stb. (55e + Áfa ...)
Jöhet a HIFI :)