Keresés

Részletes keresés

Marci38 Creative Commons License 2010.01.08 0 0 15906
-Jónak tűnik,nem? Te hogy látod?
Üdv!
Előzmény: Törölt nick (15903)
izgaga Creative Commons License 2010.01.08 0 0 15905
Ja, ja. A zajló jég úgy vágja el a láncot, ahogy kell.
Előzmény: szőrmók (15898)
Takyka! Creative Commons License 2010.01.08 0 0 15904
Ez sablon lessz, vagy prototípus?

T.
Előzmény: Törölt nick (15903)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.08 0 0 15903

A Rav4-sem egy zabagép (10L) Gondolkoztam a gázosításon. A legolcsóbb ajánlat 230eFt volt, de volt 320eFt-os is. 4-5 év alatt térült volna meg, viszont addigra már ép ideje lesz eladni. A szombathelyi szervizek közül egybe állhattam volna be (ha betartják a szabályokat). Szerintem hajónál, a gáz nem a megoldás. Az igazi megoldás: olyan test aminek a hajtásához kevesebb üzemanyag kell. A problémát nem gyógyítgatni kell, hanem megszüntetni. Ez a legolcsóbb.

 

Tegnap elkezdtük a habcsikok befüzését. Délelött szerencsétlenkedtünk egy sort, de délutánra már egész jól haladtunk. (A balfaszoskodás miatt 20 munkaóra)

Az orr rész:

Az első (fogóréteg) laminálása:

 

doktor4 Creative Commons License 2010.01.08 0 0 15902
Azért sok mindenben igaza van "Sügérnek" egy hajó fenékben összegyült gáz heves reakcioja az oxigénnel ( robbanás ) azért k..va látványos lenn ---- a partról :))) ! De csak onnan . Viszont másrészről nézve beépitett motoros hajókon van motortér szellőztető ventilátor. Tehát én ugy gondolom ha profi kivitelezés történik akkor nem veszélyesebb mint a benzin. A PB gáz motor üzemanyagként történő felhasználása eygértelmüen " jövedékiadó" büncselekmény hatálya alá esik .(Most arrol ne beszéljünk hogy a mindenkori kormányok milyen büncselekményeket követnek el a társadalom ellen törvénynek álcázva ) Egyébként a felhasználás területeiről annak modjáról és egyébként ugy általában is szakszerü véleményt az egyik topiktársunk tud adni gondolom én az e-mail cime és a szaktopikban " Autógáz" történő hozzászólásai alapján . üdv doktor4
szőrmók Creative Commons License 2010.01.08 0 0 15901
Ugy szokták ! Öbölbe állnak és törik a jeget .A hajógyári öbölben is igy van.
Előzmény: Marci38 (15899)
krezidiesel Creative Commons License 2010.01.07 0 0 15900
A gázüzem nem jár feltétlen teljesitmény veszteséggel, főleg nem nyomaték veszteséggel, ha ahhoz megcsinálják a mocit.
Előzmény: Beer-ci (15892)
Marci38 Creative Commons License 2010.01.07 0 0 15899
-Talán ki lehet teleltetni ha vmilyen öbölben húzza meg magát , vagy mondjuk, a kisdunán dekkol.... Fagyos időben meg naponta körbevágja a jeget... Nem tudom, csak gondolom... Bár szerintem ha rajta lakik , tud törődni vele ..
Üdv! Marci
Előzmény: szőrmók (15898)
szőrmók Creative Commons License 2010.01.07 0 0 15898
Dehogynem ! Nézd meg a Balcsin ! Hány vitorlást hagynak télen a vizen ? A folyóvizen 10 centis zajló jég mindent elvisz ,hajóstul horgonyostul.1négyzetméter jég 10cm vastagon 100kiló .ha jön egyszerre 10 négyzetméter az egy tonna .Na ezért kell kivenni.
Előzmény: ifx414 (15896)
szőrmók Creative Commons License 2010.01.07 0 0 15897
Nálunk is vannak gázos targoncák de azt kutoszlopról tankolják .De az ülés mögötti palack tényleg ugy néz ki mint a pb palack.De a reptéren más mert az zárt terület.Feltételezem van jogszabályi háttere.
Előzmény: moli1 (15894)
ifx414 Creative Commons License 2010.01.07 0 0 15896
Ne de egy több tonnás lakóhajót, vagy úszóházat nem emelget ki az ember.
Előzmény: szőrmók (15876)
ifx414 Creative Commons License 2010.01.07 0 0 15895
Jól érzem én, hogy ez lesz a legnagyobb szívás :(
Előzmény: Törölt nick (15874)
moli1 Creative Commons License 2010.01.07 0 0 15894
Akkor még eggy észrevételem lenne látom rendesen különböznek a vélemények,, Szóval gondolom mindenki látott már gázos targoncát...... és akkor azt is látta mindenki hogy azon milyen tartály is van.... vagy esetleg az palack?? Igen sima palack. és cserélni szokás..!!!
Előzmény: izgaga (15893)
izgaga Creative Commons License 2010.01.07 0 0 15893
Nahhhh. Nekem _van_ is gázos autóm. Nem rosszabb a motor nyomatéka, sőt..........
A 2taktos motor olajozása is megoldható feladat.
Mivel felénk még vízi benzinkút sincs, nemhogy vízi gázkút, így a korrekt, hangsúlyozom: korrekt! átfejtés az egyik fő kérdés.
Az nem lehet kérdés, hogy szigorúan tilos a PB-palack, és melegen ajánlott az autóknál használatos gáztartály (a fala 4 mm-es acélból préselve) +a gyári biztonsági szelepek.
Szóval összességében nem kis műszaki feladat lenne.
Biztonságilag a műszaki követelmények betartásával nem lehet gond.

Bioetanol: kérdés, hogy van a legközelebbi kút???? Nálad van???

üdv. izgaga

Utóir: reagálok majd a túratervre hétvégén.
Előzmény: Beer-ci (15892)
Beer-ci Creative Commons License 2010.01.07 0 0 15892
Hogy ki merre húz gázügyben az a saját dolga.
Viszont:
Amit nem tilt szabály vagy törvény, azt lehet.

Az más kérdés hogy normális ember rendes gáztartályban, visszacsapó és biztonsági szeleppel üzemelteti.

Véleményem szerint egyébként nem érdemes, mert:

Akinek volt gázos autója az tudja hogy nagy a nyomaték veszteség a benyához képest. Nem szólva hogy 2 ütemű motor esetén még ott az olajozás megoldásának kérdése.

Akkor már egyszerűbbnek tűnik a bioethanol-benzin 50:50 keverése. Jelenleg 260 ft/l körüli áron.
Napok óta használom az Escortban, gond és többlet fogyasztás nélkül.
Doktorral ma telón megbeszéltük hogy idén a hajóinkba is ez kerül.

Mellesleg jegyzem meg hogy a szakszerűen beépített gázüzem, biztonságosabb mint a benzines. Nem én találtam ki.....
szervezkedő Creative Commons License 2010.01.07 0 0 15891

Nekem volt gázos autóm!

Amíg nem volt ,olyan idegenen érztem a technológia irányába, mint ahogyan a német autókhoz szokott emberek, a francia roncsokhoz.

A gázos autó szerintem egy szenzációs találmány!!!!

Csak egy normális szerelő kell hozzá és nem kell elhanyagolni, de ez mindenre igaz!

 

Mennyivel biztonságosabb egy piros yamaha vagy bármi más feliratú műanyag kannába kilötykölni egy hajóhoz a benyát, majd vígan csónakázni a 40fokos tűző napon???

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2010.01.07 0 0 15890

"Nem is a gáz tartálynál, "raktárnál",hanem a motortéri esetleges szivárgás volna a bibi.Mint írtam,köztudott az autó motortere szellős,a hajóé nem,sőt a legaprólékosan le is szigetelik."

Most tegyél fel egy másik szemüveget: a Te hajód "motortere" hogyan van leszigetelve (de az enyémet is kérdezhettem volna)???

 

Úgy gondolom, a csónak-külmotorok gázzal való üzemeltetése (megfelelő tartály és biztonságos kapcsolat a tartály és a motor között körülmények esetén) semmivel nem veszélyesebb, mint a gépjárművek gázüzeme.

Előzmény: süger (15886)
mervipapa Creative Commons License 2010.01.07 0 0 15889
Helló Mindenki !!!
Kitzolihoz: a diesselhez egy megbizható ford. szám mérőt is kellene a gyártótól be szerezni ,vagy hogy milyen márkát ajánl hozzá . Honnan jön le a jel. Netán a generátorról vagy lendkerékről. Nem baj ha mobil.
Mervi
süger Creative Commons License 2010.01.07 0 0 15888
Mert az egy bomba. Nemszeretnék élve elégni,egy esetleges találkozásnál,tehát másnak sem kívánom. Nem a gázra hargszok,hanem a nem odavaló,ott használt palack használójára. Önkéntes tűzoltó voltam a vasgyárba 18 éven keresztül.
Sok elméleti oktatás,sok videóval,azonkívül láttam élőben mit művel robbanásnál.
Ha a folyadékszint alatt sérül,szinte biztos a robbanás,mert nagy tömegű gáz szabadul fel 80-90C fokos motorra.
Előzmény: GPS (15887)
GPS Creative Commons License 2010.01.07 0 0 15887

Miért haragszol ennyire a PB-palackosokra?
.
Előzmény: süger (15886)
süger Creative Commons License 2010.01.07 0 0 15886
A mai autogázos kocsik biztonsági,különleges ötvözetű acéltartájosak,biztonsági töltőszeleppel.Még a karambolos baleseteket is kibírják.Nem kemények,hanem alakváltoztatóak.Volt a Discovery-n is. Nem is a gáz tartálynál, "raktárnál",hanem a motortéri esetleges szivárgás volna a bibi.Mint írtam,köztudott az autó motortere szellős,a hajóé nem,sőt a legaprólékosan le is szigetelik.Az esetleges szivárgás az adagolónál,és a porlassztónál,mivel ezek a mocik turbofeltöltéses szívómotorok, nem befecskendezősek,robbanást idézhetnek elő.
Számos engedéllyel rendelkező autószerelő műhely van mán az országban,ami foglalkozik a gázosítással. Elég borsos áron,és az üzemeltetése sem biztos, hogy megtérül a leamortizálódásig. Azonkívül a biztosítás is beljebb megy. Az egyik volt munkatársamnak van,őtőle tudok pár dolgot. És volt,hogy ollyan szar minőségi gázt kapott a kúton,hogy alig vánszorgott,ette a kefét,mert nem húzott,nem ment el annyit,mintha benyával ment vón. A vadi új autónál esetleg lehet megtakarítás. A környezetkímélés miatt nyomják nagyon.
Azonkívül,akit megfognak normál PB palackal a csomagtartóban,vagy az ülés alatt,Ha rajtam múlana,az élete hátralévő részét rács mögött töltené kényszerzubbonyban.
Előzmény: GPS (15885)
GPS Creative Commons License 2010.01.07 0 0 15885

Hááát, egy jól záródó csomagtartó sem a nagy szellőzéséről híres...pedig a gáz vastagja többnyire ott lakik.

A szomszédos és baráti országban rengeteg autó jár gázzal - arányaiban sokkal több, mint itt - a taxik szinte kivétel nélkül gázosak.

Ennek dacára egyetlen egy olyan balesetről se írtak - amit konkrétan és kifejezetten a gázüzem okozott volna.
Balestek voltak, persze - szivárgás is lett belőle...nade robbanás vagy ilyesmi - az egy szál se.

Csak halkan jegyzem meg - mert valamennyire idevág - hogy M.o.-n (évekre visszamenőleg) az összes közúti balesetek mindössze 0,18%-át okozták bizonyítottan és kifejezetten a járművek műszaki hibái.

Tehát abszolut "korrekt és indokolt" volt a műszaki vizsga-procedúra drákói megszigorítása - pláne, hogy minden egyéb társadalmi kérdés már sikeresen megoldódott...és ez maradt a végére az egyetlen olyan probléma - amit még sürgősen rendbe kellett tegyen a kormány.
.
Előzmény: süger (15884)
süger Creative Commons License 2010.01.07 0 0 15884
Ja! Csak az lenne a baj,hogy 6 bár alatt cseppfolyósból légneműbe megy át,és távozik a vödörön kívülre. Az tény és való,hogy a hőmérséklet befolyásolja a reakció intenzitását.A disznópörkölésnél azért teszik melegvízbe télen,mert nagy a gázmennyiség kivét. De a gáztüzhely -20 C fokban is üzemel.
Az autó motortere szellőzik,a hajóé egy zárt tér.Tehát robbanásveszélyes.
Dehát a kísérletezők viszik előre a tudományt,néha az életük árán is.
Az engedélyező szervnek meg az a dolga,hogy alaposan megrágja,és ha talál rést,visszadobja a feladónak.
Egyébként mostanában vettél étolajat?Az étolaj manapság többe kerül mint a gázolaj.
Előzmény: GPS (15883)
GPS Creative Commons License 2010.01.07 0 0 15883

A kúti-gázban van jövedéki adó - a háztartási, főző-gázban, abban nincs.

A jövedéki adót a "motorcélú tüzelőanyag" kategóriára vetik ki - a "házi PB" viszont nem az.

Ugyanez a gond ha valaki étolajat használ motorba - az is jövedéki csalást követ el. Pedig rendesen kifizette az árát, az övé, az ő tulajdona - elvben azt csinál vele, amit akar.

Kivéve, ha motor-célra használja. Mert akkor azért már bünti jár.

Egyébként, a háztartási PB télen nem használható, mert az propán-bután keverék, ami hidegben nem párolog, -5...-8 fok alatt akár egy nyitott vederben is szállítható, mint a gázolaj.

A kúti gáz az tiszta propán...azzal ilyen gondok nincsenek.
.
Előzmény: moli1 (15882)
moli1 Creative Commons License 2010.01.06 0 0 15882
A jövedéki adóval szerintem tévedtek a kúton tankolt gázzal benne van az adó vagy tévedek?
A palackban árusított az meg jóval drágább mint a kutas gáz..
Előzmény: szőrmók (15844)
Biri01 Creative Commons License 2010.01.06 0 0 15881
Elég drágák és hát volt mit javítanom utánuk.

Előzmény: Törölt nick (15864)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.06 0 0 15880
Üdv Mindenkinek! Csak érdekesség képpen ragadtam ki ezt a kis videót,érdemes végig nézni!egy kis hydrodinamika
matchbox Creative Commons License 2010.01.06 0 0 15878
nem publikus a mail-ed.
Előzmény: Törölt nick (15872)
Marci38 Creative Commons License 2010.01.06 0 0 15877
Szia! Ilyen "méretezős" proginak megfelel a google sketchup? layerez ,mér , 3 D-s
-Az elképzelhető,hogy nem tud metrikusúl? ( nem találok lehetőséget átváltásra)
Üdv! Marci
Előzmény: GPS (15861)
szőrmók Creative Commons License 2010.01.06 0 0 15876
Én csak a környéken azt látom ,hogy a vashajókat is kiszedik télire vagy leviszik a Kvassay mögé ahol nem fagy be a viz. Vagy ha öbölbe teszik törik körülötte a jeget. ( gyerekként aHajógyári öbölben voltam horgászegyesületi tag ,és éveket dolgoztam és versenyeztem a Népszigeten) Télen ne legyen vizen hajó csak ha nagyon vastag az alja vagy olyan mint a Fram  hogy ha aláfagy a  viz a testet emelje )
Előzmény: Törölt nick (15874)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!