Üdv! tudnátok tanácsot adni az indikátor órás előtöltés beállításhoz? Az indikátor óra a helyén van, azt tudjuk, hogy az óramutató járásával ellentétesen egy negyedet kell tekerni a motoron, ott kell az órát 0-ra állítani, majd ezt követően holt pontra állítani a motort. De az így kapott értéket hogyan kell értelmezni?
Első hallásra üzemanyag gond. Próbálj meg egy kanna gázolajba lógatott csövet tenni az adagolóra, és úgy mit csinál. Az étolaj el tudja dugítani a a tankttól kezdve az áteresz szemekig minden részét...
Akkor jól gondoltam régebben itt tevékenykedett a faluban jó múltkorában volt futóművön meg dumáltam vele akkor még tervben volt neki hogy hozzá íratja a szoftot de látom elmaradt neki :)
Valaki tudna ajánlani valami csodaszert a gázolajba, a ráolvasást már megpróbáltam de nem segített a trakesznak Mitshubisi MT18, az új porlasztók rendben vannak, de még is egy henger sumákol úgy érzem, sajna az adagolót nem lehet lepadozni, mert ezek a csíkszeműek egybeöntötték a blokkal, megpróbálnék valami löttyöt hátha segítene valamit.
Rákerült a nagy turbó. És még a régi gt20-hoz volt írva a nyomása. Úgy volt vele hogy majd viszi a programot hozzáíratni. Aztán amikor rákerült annyira tetszett neki,hogy végül úgy hagyta ahogy van.
Ha 3.0 literen 1,4 a töltőnyomása 2260-nal akkor 4000-es fordulaton 240 lóerőt ad le 22-es légviszonnyal.
1.9-en 2,8 bar kell a 240 lóerőhöz ugyanazzal a légviszonnyal ideális esetben 4000-nél. De ugye nem ideális a 2260-nak a 2,8-bár ezért mégnagyobb nyomás kellene vagy magasabb fordulat vagy 17-os AFR 2 bárral amikor már erősen füstöl.
A löktérfogattal arányos de a 2260-as turbó az 1.9-en már nem unyanabban a hatásfokszigetben dolgozik ezért nem lesz egyenesen arányos, ezért arányaiban nagyobb nyomással kell üzemeltetni a turbót .
A képlet nem csak egy egyszerű egyenesarány.
Minden mindennel összefügg.
Én ezzel a naggyából képlettel számolok ami a garrett oldalán van:
Minél kisebb a löktérfogat és a szelepek száma, mérete, egyéb paraméterei annál kisebb lessz a légnyelése a motornak adott fordulatszámon.
Ebből következik, hogy ugyanaz a teljesítmény nagyobb turbó nyomással érhető el a kisebb ürtartalmú motoron, ráadásul a 2260 magasabb fordulatszámon rosszabb hatásfokkal dolgozik mintha egy 3.0-ás motoron 1,5 bárral töltene ami még rontja a helyzetet.
Sziasztok: két kérdésem lenne az első, hogy az adagolóban ( BOSCH VE) a képen látható részt valóban megszabad olajozni, zsírozni és ha igen akkor mivel érdemes? ebben a cikkben http://w3.externet.hu/~nbarna/repair/elveszett-loerok/300tdi-elveszett-loerok.htm olvastam, hogy a membrán tengelye képes megszorulni, mert az adagoló ezen részén nincs belső kenés. A másik kérdésem az, hogy a turbónyomáshoz szükséges többlet üzemanyag igényt az adagolón ha lehet, akkor hol lehet állítani? ( nem a füstcsavarra gondolok) A totalcar fórumon olvastam szerkesztői válaszok között egy olyant hogy: "az adagoló által a turbó töltésével szinkronban és megfelelő időpontban biztosított többlet üzemanyag is fontos, mely mennyisége szintén állítható, és a motor állapotától függően igényli is az állítást komolyabb javítások után"
Ha gond van a légtömegmérőddel akkor gyűjts össze egy szoftverre és irasd ki a fenébe. Többet nem kell venni.
Szoftverral meg lehet segíteni azon ha azt akarod, hogy hamarabb induljon meg a kocsi de a gyáritól lejjebb nem igen kéne menni. Nem az a jó ha 1400tól már húz. VAgyis érzetre persze jó de az alkatrészek nem örülnek neki. Mondjuk 90-120lóerőnél nincs gond de mondjuk 150lóerőnél már nem csipázza majd a kuplung vagy a turbó.
Az ilyen dolgok, hogy eltekergetni a geometriát, meg powerboxot bele meg másik légtömegmérőt belerakni sosem rendes megoldás.
1x be kell állítani a kocsit a gyári vagy kicsit jobb értékekre aztán lehet arra építkezni az elvárásoknak megfelelően.
pl. kuplung, turbó, cooler, kipuff, porlasztócsúcs, mapszenzor, szívórendszer, üzemanyag rendszer, adagoló, szoftver. +A futómű és a fékek ugye.
És nyomásban is ugyanannyi kell egy adott turbóval két különböző méretű motoron?
Pl ugyanaz a turbó felkerül ugyanazzal a nyomással egy 3.0 tdi-ről egy 1.9-re akkor elvileg ugynaz a lóerő lesz feltéve hogy a befecskendezett üzemanyagmennyiség marad azonos?
Egy dizelmotor átlagosan 200-240g/Kwh tüzelőanyagot fogyaszt, egységnyi üzemanyag elégetéséhez füsthatáron nagyjából azonos légviszony kell, tehát egy turbó méretezésénél alapvetően a teljesitmény a meghatározó.
(üzemanyagmennyiség*légviszony meghatározza a szállitott levegőmennyiséget, és a kipugáz mennyiséget is)
Ha rásanditasz a Garrett honlapjára, akkor ott is ezt láthatod: motor teljesitmény alapján sorolják be a turbókat.
Én meg azt hallottam,hogyha egy ronggyal betömjük a légszűrőházat,akkor hipertérugrást hajtunk végre az első gázfröccsnél,és egy pillanatra elérhetjük a fénysebességet. :)))
Jaja. Mostvan a street 400 ide berakják az Mz simson meg az ilyen szarokat 125ös motorokat 600as 1hengereseket. Máskor volt szoci kategória.Most egybe megy minden.PEdig szoci is volt mindig 3-4 db.Most 400as kat is üres mer a 2 osztrák kiöregedett. Ugyan ez van robogóknál is. Olyan épített drag szarokkal mennek 40kg egész motor, összerakják egy sima motorral. Persze a verseny leirásba benne van h. mi felel meg. Kb a 10 motorból 7et ki kéne zárni. Még a nevébe is benne van h. street. Nem verseny motor.Akinek van pénze az megnyeri. Ennyi
Írtam mailt, hogy inkább a bontott gyárit vagy új eredetit.
Ne foglalkozz az utángyártottal mert idővel deformálódik valamelyik meg itt-ott nem passzol meg iylenek. Picit koccansz rögtön roppan törik-ugyan ez a helyzet az alsó motortakarókkal. Gyári még sokszor egy sziklát is kibír csak karcolódik míg egy utángyáértott 100fele szétszakad.
Ahol stabilan vannak 6-7en azt miért kell megszüntetni?
Ilyen erővel az autósoknál az a7et is meg lehetne ahol néha csak 1 ember van az is valami amerikai szekér.
Szerintem itt az volna az igazi verseny ha valhogy figyelembe vennék a súlyt és motort is.
Így nem lehetne 1 kategóriába pl. a G1 1,9tdi pl. velem(octávia 1,9pd). Csinálhatok akár mit akkor sem tudnék szerintem 13,5alá lemenni. MAx ha karbonra cserélném a sárvédőket meg az ajtókat-de egy G1 ami hasonló teljesítményű motorral rendelkezik azonnal tud 12es időket autózni.
Valahogy nincsenek rendben ezek a kategóriák. A Dragracingon legalább az meg van hogy Stree és a profi.
De ott is pl. tavaly a szlovákiaringen a dízel és a benzin Profi 1 kategória volt ami megint csak elég nem kóser szerintem.
Német Ádám a G1el és a 12,7es idejével lett a 3.
Ezért is unnak bele sokan és csak döcög ez a sportág. :-(
Üdv mindenkinek.Grande puntom 1.9 multijet,tegnap ota 1600-1700 ford.nál rövid ideig tarto fémes visitás .Ha csak üresben nyomom a gázt akkor 3000 körül csinálja.A turbot ma kicseréltem egy másikra amiben kb 10000 van azzal is ugyanazt csinálja.A kipufogo rendben .Valakinek van valami ötlete hogy mi lehet?
hat egy huszast kernek erte mert ez egy olcsobb box es meg alakit valami kicsit rajta meg beallitja.... hat majd kesobb mikor pezileg ugy allok minden fele keppen chip irasa lesz... mert havernak azzal a chippel meg az 502es csucsokkal.szamomra teljesen eleg lenne ha ugyan.azt tudja nyujtani... a boxot meg remelhetoleg eltudom adni mikor attere chip irasra.. ezert gondolkozok a boxon... ha van ertelme valamilyen szinten..
???
A Garrett T15 ill ez a croma turbo keresztmetszeteit nézve (talán kétszer akkora) gondoltam több levegő,kissebb emap majd visz el a füstből,+ sztem a T15 ha igy kapja előbb utóbb lehullik. A másik szempont meg,mert ingyééé van,és felrakni nem egy nagy ügy,viszont azt sem akarom hogy használhatatlan legyen. Ha már ilyen lenne mint most ezzel a gyárival,akkor elégedett lennék.
Melyik fórumon tudnám megérdeklődeni, hogy kasztni elmekbe az utángyártott új műanyagelmeket érdemes-e megvenni vagy inkább a használt mert az biztos illeszkedik?
Van valakinek valami tapasztalata az utángyártott műanyag elemekről (esetleg egy Audi a4-nél elejénél)
halli ..
a powerbox menyire kamu dolog.. ? vagy menyire nem jo a motorbak mert ugye ha joltudom akkor max kajat ad neki meg turbonyomas emelkedik meg elotoltest kell meg.alitani meg gazreakcio idot lehet meg talan beallitani de trnylegesen meg nem vesz alapul semmit hogy milyen.cuccok vannak a kocsiba igy laikuskent... a vegeredmeny egy nem a motorra hangolt valami ami annyi hogy tobb akajt ad es kesz...
???
amugy g3 tdi be lenne ha van neki ertelme... ? de tan a tobb kaja adas egy ellenalassal is atverheto a kompjutere.. bar nem tudom ez menyire igaz vagy hogy is van.ez.. ???
elore is koszi a valaszokat
Én pár évvel ezelőtt motorral megnyertem az összes versenyt a kategóriában. Év végén mondták majd lesz díjátadó. Aztán szép lassan eljött a következő év persze díjátadó nélkül.Mmindenki készült,volt olyan aki 300at belerakot a motorjába és megszüntették még a kategóriánkat is.Voltunk 6-7en mindig legalább. következőben meg csak 2 osztrák motoros. Tippeljetek melyik maradt meg?
Milyen sokáig kinevették az embert ha ment egy 15alja időt vagy egy 14 akármennyit.
Ma már kezdik elismerni talán hogy egy G4 vagy egy A6 vagy 1 passzat ha 15alja vagy 14es időket megy az nem is olyan szar idő.
G1be miket mehetnének azok? Én marha kíváncsi volnék az én mocimra, hogy ha így beledobnánk egy G1be mit menne. Persze nem a 13as kerekekkel-legalább 15ös kellene. :-)
Arról nem is beszélve hogy a padok szorozgatják a saccolásukat különböző környezeti tényezőkkel.
Enyni lóerő a kocsi,de ennyi lenne ha ennyi lenne a légnyomás és ennyi lenen ha ennyi lenne a hőmérséklet...... Most igaz hogy csak ennyi,de szorozzuk megy egy faktorral mert az úgy jobban hangzik...stb.
Ha a kereked a padon kicsit puha, a mérés jelentősen torzul.
Olyan hajtáslánci veszteségeket hoznak ki hogy az ember haja az égnek áll...stb
Rohadt sok széria autót és tuningolt autót mértem már gyorsulásmérővel. Az nem labor,ott valós környezeti tényezők vannak,ott nem egyhelyben áll a kocsi, hanem mozog. Ott valós szél és hűtés van. Ott azon a hőmérsékleten és légnyomáson látom hogy mit tud a kocsi amin mérem. Nem szorozgatom balra-jobbra...
ami sokkal jobban hangzik,mint a kevesebb keréken mért lóerő."
A pad tud KALKULÁLNI (sacolni,tippelni) főtengelyre is.
Na ha már egy széria autónak sem akar kijönni a gyári megadott lóereje,akkor mit várunk egy friss levegőre kiéhezett ,reszelt turbóstól egy nyomorult szélgéppel szemben?
Hali. Bele lett rakva egy 12 es elem,és nem akar menni a kocsi..alig forog és mikor betöltene a turbo akkor nem történik semmi kb..kb 300 ezret foroghat..mi lett rosszul beállitva?
Mikor még G4 adagolós moci volt a vasamban,kipróbáltam egy PD G1-et,és érzésre 2x úgy ment,mint az enyém.Mikor meg gyorsultunk párat egymás ellen,mindig lemaradt. :))
Üdv urak! Croma 2.5 TD Turboját, (sajnos nemtudom pontosabban a tipust,a K24-től valamivel kissebb,westgates turbo) lehetne használni villany tdi-n? Valaki tett már fel ilyet? Nem fizikailag gondolom,hanem kb honnét indulhat el? Gondolom ez szoft kérdése,de mégis. Az autó nem gyári,füst van doszt.
Sikerult megcsinálni..12 es adagolot ráraktam és nagynehezen beröffent..kiderült hogy az izzitorelé szarakodik. Mikor megnéztem akkor épp müködött..de mikor inditani akartam késöbb akkor már nem..szal most már pöcc röff :)
Igen.Mindenképpen 2 mérés kellene. 1 a gyári konfig és 1 a soha véget nem érő reszelés vége felé mikor az ember megunja a reszelést és azt mondja, hogy kb ez ilyen marad de egész addig nem tudja, hogy mennyi az annyi mert mindig valami van alakítva.
Én ezért is vettem, G-techet.
Nem sokszor használom de legalább látom ha valami változik 0-200ra vagy G erőben vagy időkben. Mindig ugyanazon a szakaszon próbálom az autót bár még ekkor is ott van a hőmérsékleti tényező ami elég fontos.
Most az új mániám, hogy 4500ra rakom a ford tiltást utcára és kész. Így nem forog tovább és csak most látom igazán, hogy jujj de hamar dadog. Előtte ezek szerint sokat jártam 5000felett ha csak 1 pillanatra is ami azért nem tett jót a mocinak biztos. :-(
Innentől viszont az van, hogy csakis változást tudsz velük hitelesen mérni, nem a (legyünk jóindulatúak) néhány %-on belüli gyári adathoz viszonyítasz, TEHÁT mindenképp kell +1 mérés a gyári autóról vagy kiindulási állapotról (0. mérés).
Tudom, hogy ezt ezerszer megmondtuk már, és nem találtam fel a spanyol viaszt, de engem továbbra is zavar. :) Ezt én így akkor se szeretem, ha amúgy el vagyok eresztve, és nem számít +15 rugó vagy mennyi egy mérés.
Viszonyítási mérésekhez meg jó volt a régi kis G-erőn alapul MRDyno is. Nem mellesleg ahhoz időpontot se kell egyeztetni meg elautózni az akárhová is (vidékiek nagy hátrányban), hanem kimegyek este egy egyenes útszakaszra.
De kit érdek kinek melyik hely a szimpatikus. Úgy sem hiszik el az emberek ha olyat látnak ami kicsit is jobb az addigi elképzeléstől mert rögtön gyanús a dolog meg elakadnak mindenben--ilyenek az emberek sajnos.
Magadnak méreted az autót úgy is. Léneg, hogy Te tudd, hogy nem volt sumákolás és azt mért amit mért.
A dynós autókat is ha leméretnéd PL. Mahán megint más pacik jönnének ki. Akkor melyik a jobb????
Mindkettő nagy nevű pad és mindkettőnek komoly referenciái vannal világszerte.
Elég 10%eltértés pad és pad között. 200lónál már 20lóerő. Azért az nem mindegy.
Így szerintem mindenki vigye oda ahová jónak látja. Esetleg ami mellett szólhat 1 pad az az, hogy legyen összehasonlítási alap mert sokan oda vitték és akkor ha Te is ott méreted akkor lehet hasonlítgatni.
Ha máshová viszed az már nem is jó ,mert jönnek a spekulációk :-)
Tisztelt? Nem vagyok én annyira öreg vagy bölcs :-))))
Nem tudom. Még nem kellett eddig.
Ha máshogy nem megy a gyárit kéne megnézni, hogyan volt-van beállítva.
Ha még nem tekergettétek el akkor kideríthető.
Persze a nagy könyv szerint úgy kéne kiszedni, hogy kitekeri az ember, de nem mindig tekrik ki az emberek-így még akkor kidríthető.
Estére megkérdezem havertól. Va rá valami leírása biztos. Sőt talán nekem is van de nem tudom melyik gépen és hol keressem de adott egy egész adatbázist javításokról :-)
Golf TDI 1Z turbónyomás 1bar (nem piszkáltam). Füst nuku max padlógázon egy pici,2000 felett nem igazán gyorsul csak halad katalizátort kiszedtem belőle már.Ez ilyen gyárilag vagy valami el van állítva?(adagoló vagy fedél)
1-2 TDI után mentem már ott terhelésen volt pamacs de az enyémnél nem észlelni max sötétbe a mögöttem jövő lápájának fényénél egy picit.
Valaki tudja hol tudnék venni edc 15ös ecu-hoz csatlakozót ami rámegy az ecura, meg OBD csati is kellene, de bontó fele nem járok, meg ahol van a bontóban ott kifizettetnék az egész köteget a két csati miatt. Ötletek
Hali. Szerintetek mi lehet a baj? Elmentem haverhoz kocsival és mikor hazaakartam menni nem indult..ugy volt hazahuznak erre beindult..leállitottam majd megint indult..elmentem boltba és nem indult megint..haza huztak és másnap beindult..mentem vele egy kort és leállitottam..beindult megint,de ha egyre többet vártam akkor egyre nehezebben indult.másnap már bese indult. Gondoltam adagolo szarakodik..uj elem lett betéve meg át lett nézve minden benne. Rárakom és ugyan ufy semmi. Porlaszto csocsnál nyomja a gázolajat ha lelazitom..szerintetek? 1.8 td
sorry rosszul fogalmaztam.. 1 baros turbónyomással menjen (állításk be vagy max 1,2 barra...szerintem a gyári adagoló elem és hulám bőven elég amire akarja használni ,, legfelejebb az előtötlés szabályzást minimálisan változtatni...
Sziasztok. 2.1 td 12 v motorra vettem egy 12 es elemet..milyen hullámtárcsával érdemes összerakni? T3 lessz rajta. Ami benne volt hullámtárcsa az nem megy rá az elemre
Most van benne 1 rugó-így a geódat egészen addig szűkben tartja míg a nyomásod azt a rugó erőt le nem győzi és elkezdi kinyomni a labda szárát.
Ha azt akarod, hogy hamarabb kinyomja(fél gázon ne legyen 1,5bárod) de megmaradjon a nyomásod(teli gázon 1,5bár) akkor a jelenlegi rugót rövidebbre cseréled de épp ilyen erősre és teszel be mellé egy nagyobbat de gyengébbet.
Így mikor épül a T nyomás legyőzi előbb a nagyobb de gyengébb rugót és ki tudja nyomni a labda szárát addig míg ez erősebb rugót el nem éri. Ott akkor megáll és növekszik tovább a nyomásod míg azt is le nem tudja győzni és akkor nyomja tovább a labda szárát.
Szóval elég nehéz összejátszani a rugókat, hogy mennyit nyisson be a geó a gyengébbik rugóval és honnantól kezdődjön a kisebbik de erősebbik rugó feladata.
A leg egyszerűbb talán ha egy gyári labdából a nagy rugót berakod és mellé egy kisebbet de reősebbet pl. szelep rugót.
Hasonlóan vagy ugyan úgy mint pl. a régebbi Krézi labdáknál is volt.
És ez befolyásolhatja a teljesiményt és a turbó élet tartamát?:D Tehát a nagyobb méretű rugó egy kicsit gyengébb és a kisebbik méretű pedig erösebb???:D És felüll legyen a anygobbik?:D Ne haragudj de nem igazán értek hozzá! Előre is köszi...! :D
Úgy kéne berugózni, hogy 2 rugó legyen a labdában és az első nagyobb rugó gyengébb legyen-így kicsit elnyitja a geót és fél gázon nem lenne 1,5bár noymásod.
Nem sok az az 1 baros emelés? 1,8-al hamar kuka lesz a turbó is,meg a hengerfej is... Arról nem is beszélve, hogy a mini turbó hiába forogja magát halálra, akkor sem fog sokkal jobban menni, mint 1,3-1,4bar-on. Gyári kamrákkal gyári elemmel biztos nem emelnék sokat rajta...
Lenne egy szakmai kérdésem! :D 1749VA, mecha. labdával van és 1,5 a nyomás! Viszont nagyon gyorsan feláll 1,5-re ! Negyed gáz és már ott is van és ott tartja magát! Ez kárositja a turbó élettartalmát??? Előre is köszi!
Az az igazság hogy még nem vettem meg az autót, de egy 1.9Td-vel szemezek csak kíváncsi vagyok hogy lehet-e valamit kezdeni vele, de ezek szerint igen :)
Akkor vagy a hallásoddal van baj, vagy hülyeségeket beszéltek..... :)
Szinte ingyen megoldható 5-8 ló. Ki köszörülöd az LDA "programját" , a turbón emelsz 2-3 tized bar-t. Ha olcsón találsz TDI golf-vento coolert csövezésel, az sem árt...
Haver G1ben 160nál halál félelmem volt pedig csak 1,6td volt kicsit reszelve de nagyon jól ment vagy még megy is nem tudom már régen láttam azt az 1est.
Én annyi szemét alkatrésszel talákoztam már és a haverk panaszkodnak, hogy itt meg ott vették mert nem halgattak rám és belemntek a hülyeségbe és majdnem ind meg is bánta. Nagyon sok a szemét minőségű alkatrész ahogy a turbók terén is.
Van olyan, hogy kiderthetetlen okból lepotyognak a turbók. Emap nem nagy, inap sem. Épített csiga, pl. legutóbb a haver BV50je. acél csapágy elszíneződve, és a támcsapágy 1 oldalra megkopva. Melett cuccok vannak benne elvileg.
2 bárnál nagyobb nyomaáson sosem net. Fél évet sem bírt ki sajnos 10 és később 11x3.1es adagolóval. Szűkben sem volt 2300nál volt 1 bárja.
Szóval érthetetlen. Vagy az alkatrész volt kacat vagy beízonosítatatlan okból terhelést kapott az egyik oldal.
PD szívó nagy szívócső nagy kipuff cső mind megvolt a szellőzéshez vagyis a szíváshoz és a kipufogáshoz.
Na ezért nem rakatok én össze senkinek sem turbót max ha kéri akkor elküldöm egy turbóshoz és intézze Ő ne rajtam verjék el a port fél év múlva ha valami nem jó.
De remélem a tiéd beválik és sok évig menni fog hibátlanul. Legyen így és akkor boldog mindenki.
A 80 rongy olcsó?
A csigaház felújított, a közepe új. A geo is.
Nem tudom, azt állította az ipse, hogy egyedilg tesztelt a közepe, és gyári mérési jegyzőkönyvel adta át.
Mikor rákérdeztem hogy melett -e nézett rám mint egy birka, mert nem tudta hogy utánnanéztem, és tudok kérdezni.
Erre mondta hogy a melett egyik beszállítója akitől ők veszik.
ÁÁ beszarnék egy g1ben 200felett szerintem-így aztán nem is ülök ilyen autókba-elhiszem, hogy mennek mivel kevés a súly de nam vagyok rá kíváncsi inkább addig míg azt nem látom, hogy tényleg azért van merevítés meg fék is amivel meg lehet állni időben ha gond akadna.
Arra azért kíváncsi volnék, hogy a geóra ráégett beton kemény maradékot hogyan szedi le mikor még a drótkefe sem viszi le csak a kés meg egyéb kapargatós szerszámok.
Talán egy erős sav lemarná. Ha jót akarsz akkor le kell venni és ki kell pucolni valamint meg kell tudni a lekormolódás okát, hogy ne kelljen még 1x levenni.
Sziasztok.hallotam rola,hogy geometriát lehet tuzhelytisztitoval,mrmuscellal tisztitani.leszerelés nelkül.
csinalt már valaki ilyet?ha igen leirna a menetet?
Ez konkrétan egy angol cég, de lehet hogy tartanak a sufniba 20 kínait, akik pecsételnek..
A Wizardos gyerek szerint Melett beszállítótol van ez a tengely+középrész duo.
Most magamat próbálom nyugtatani, de valamire csak adtak km megkötés nélküli fél év garit..
Ha meg csak 1-2 évet meg el, megin okosabb lettem.
Azért én reménykedem.
Addigmeg építtetek valami normálisat, ha ez megin ledöglik, legyen mit felcsavarni.
Az én G1-em 228-at tudott GPS-el mérve,pedig az 245 lovas volt,igaz a G1 légellenállása is olyan,mint egy kétajtós ruhásszekrényé,kinyitott ajtókkal. :)))
Bízol egy lepecsételt aláírt papírban? Lehet van 20kínai akik az irodában csak pecsételnek és aláírnak.
Sok turbóstól hallottam, hogy van mit centírzni még sajnos ezeken a kínai turbókon. Ne legyen igazam és menjen el sokáig de a garanciát elraknám a biztonság kedvéért hátha hamarabb adja meg magát.
én csináltattam 2260 at. azóta kb.: 20ezer van benne, hibátlan, mióta feltettük, csak olajcserénél néztem rá hogy minden ok e. jóval rövidebbre meg lehet csinálni, mint a talpas módszerrel...nekem bejött. mondjuk az ára nem annyira...
Octi vnt15el még a kezdetekben cca 100lóval ment óra szerint 200--205öt ami nagyjából 180-185km/ó lehet. Óra az mutogat mindenféle baromságot az egyes modelleknél de vannak modellek amelyeknél egész pontosan mérnek a vekkerek.
...el vannak tájolva itt a népek a LE/kmh viszonyról:-DDD, 90 lovas átlag légellenállású/homlokfelületű autó az életbe nem fog menni valós 180-nál többet sík úton, szélcsendben...érdi lejtőn a 2,3 szívó sor5 133ló benzin audi100 C4 is megfutja az óra szerinti 240-et:-)))))))))))))))
Opel B Omega 2.2 dti-m van,nehezen indul és nem tudom mi lehet a baj.Állítólag levegőt kap valahol. A kiskunmajsai Mohácsi-féle szervíz garantáltan ért hozzá?
Én a castrolban nem nagyon bízok-nem voltak vele jó tapasztalataim.
Igaz én gyúrom a kocsit.
Nincs gond a kínai pl. wizard turbókkal egy darabig.
De ha veszel egy gyári vadi újat és mondjuk nyeggeted és a kínait ugyan így akkor a kínai sokkal hamarabb lepotyog majd mivel elég gyengén vannak kicentírozva--így a kínai turbók élettartamát nagyban növelheti az ember ha még új korában elviszi kicentíroztatni.
Ez az én nézőpontom. Még mielőtt valaki belekötne :-)
Az 1.4D-hez volt szerencsém, felújítottam egyet. Nem megy sokkal rosszabbúl, mint egy 1.6D, viszont 4l/100km fogyasztása van... Az 1.4D fejhűtéses, benne vannak a spricnik. Egy kicsivel nagyobb (nyílású) kamrák a h.fejbe, egy tdi 90lovas turbója, egy LDA-s adagoló a gyári 8-as elem helyett valamivel nagyobbat, és szerintem jól menne....
Én meg lehet elcserélném ha magyar rendszámos volna az enyém vagy szlovák a tiéd :-)))
Hidd el jobb a Te kocsid jóval mint ez az Octi.
Sokkal kultúráltabb az egséz autó, bentről jóval csendesebb, Quatró is, Audi is mi kell még?
Megy az majd ha akar-nincs sok kajád írva ezért sem füstöl úgy mint egy gyárkémény.
Enyém ám most füstöl rendesen.
Ha úgy nyomom akkor 4500után lezárom az utat egy szép füstfelhővel. Azért az ilyen nem való utcára még ha megy is.
Utcán csak 3/4ed gázokon használom mert máskülönben jön a füst és már 3000után elkezd pamacsolni aztán szépen növekszik ahogy növekszik a fordulat. Így van neki írva-de 4500 után minden ott van ami csak jöhet. Látszik is :-(
Majd kicsit finomítok még a programodon vagyis erősítek nem finomítok és addig írom a kaját és amit kell míg azt nem mondod, hogy jobban ne füstöljön-és lesz még ott erő épp elég. De egy emap mérőt jó volna ha bekötnél mert ahogy mondtam sokat kapott már az a csiga és jobb volna látni hogy viselkedik 4000 felett.
Arra lennék kiváncsi,hogy valaki esetleg épitett-e már POLO 86c(coupé) 84"-be valamilyen VAG dizelmotort,a sajátján kivül(1,3D),az nem egy bevált motor.
Egy ilyen"project"-en gondolkodom,1.6D,1,6tD,Csak nem tudom mennyire "kompatibilis",motortartó bakok,féltengelyhossz,stb.
Ilyen Passat: http://www.hasznaltauto.hu/auto/volkswagen/passat_v/volkswagen_passat_v_1.9_pd_tdi_131_le-5689697 Ez melyik? Azért nem is írtam oda mert nem tudtam egyértelműen eldönteni hogy 5.5 vagy 6. Van ahol ezt, van ahoil azt írják. Az E30amnak is úgy van ahogy neked. Torony csapágy van és alul egy lengőkar elől. Asszem gólyalábasnak mondják ezt. A sárga Koni sokat dobott rajta. Mikor megvettem az is lebegett nagyobb sebességnél. Csere után mintha másik autóban ültem volna.
A csúcsban szinte biztos vagyok hogy elég akár 250 lóhoz is.1800-bar a gyári railnyomás ha jól tudom, tehát azt fel lehet rántani simán 1900-ra. Ilyen nyomáson meg már rohadt sok üzemanyagot be lehet tolni.
A hengerfejet nem tudom a cr-en. A pdtdi-ken valóban szar a 16szelepes hengerfej. Apámnak 3-szor volt hengerfejes a 140 lovas alteája. :-(
Alul lengőkar felül csapágy. Nem vagyok képben a futóművekkel mert sosem szerelgettem csak a sajátomat vagy 5 évvel ezelőtt azóta másra bízom.-nem nyúlok hozzá ha nem kell-van aki megcsinálja én meg mást segtek vissza.
Csak feltűnt, hogy nagyon jól kormányozhatóak a passzatok de van benne valami amit Xtremetuning ír, hogy a súlypont miatt mert az nagyon sokat számít egy mozgó járműnél az biztos.
Érdekes dolog a passat futómű, mondok pár példát: az enyém gyári tökéletes gátlókkal olyan kiszámíthatatlan volt, ahogy a kolléga írta mintha kötélen rángatva irányítottam volna, egy takony ahogy viselkedett, de hozzáteszem 99es és gyáriak a lengőkarok elől, beraktam az advantage gátlókat amitől kicserélték az autót, a kanyarban durván jó lett de nem az igazi.
Másik példa egyik haveromé az B5.5 kb 3hónapja cseréltem neki szettben az első lengőkarokat valami nóném angolra, neki már műszakin alig ment át a gátlója, de az új lengőkarszettel szarabb gátlókkal jobbnak érződik mint az enyém.
Idáig azt gondoltam hogy egy f.o.s. a passát futómű, de már tudom hogy kell bele egy picit feszesebb gátló mint a gyári, meg új lengőkarszett mert hiába nem szakadtak még, ha már ki vannak lágyulva a szilentek és így lehet belőle faszát csinálni, meg kb ilyen lehetett új korában is, vagy az ültető szett.
Lehet én nem tudom de hogy jobb mint az Octáviáé az biztos.
Passzatokkal úgy lehet nyesni a kanyart gyors sebességnél is hogy csak na. Octi meg vagy elpattog vagy csavarodik a merevített kaszni is. Máshogyan viselkedik a passzat tejesen. Lehet a súlyából adódoan meg a méreteiből is de jobb. Gyors utazónál is jóval jobb. pl. 180-200nál vígan megy vele az ember. Az octi kormányát ilyenkor már erősen kell szorítani :-)
Akkor lehet, hogy a B5.5 vagy b6nak si nevezettnek van fasza futóműve? A PD passzatoknak asszem-azokkal mikor mentem nagyon úton voltak-sokkal jobban mint az octi.
Octi öreg M3 BMW futóművel nagyon jó.
Haver a régi 1,6benzines octáviája alá rakott vlamilyen öreg BMW M3 futóművét-hallod azzal amilyen manővert megcsinált 140nél én szerintem 80nál feltekeredtem volna a fára baszki. Nagyon komoly volt. Szaros 1,6os benzin és rommá vert a faluk között nagyon sok autót csak azért mert kanyarban nem volt párja. Komoly volt na.
b5nek független a hátsó felüggesztése? Nem feküdtem alá de érzésre nekem nem jön be túlzottan a futóműve.
Lebegős, olyan érzés vezetni mintha kötelekkel irányítanám felülről. Viszont vezettem olyan b5-öst amiben a gátlók keményítve voltak, az klasszisokkal jobb volt.
A kormánya meg olyan mitha túl sokat kellene tekerni rajta hogy egységnyit forduljon(minta Apám Toyota Hiacea) :) Keresztapámnak olyan Octaviája van mint neked csak az alapabb és sima 90 lovas tdi. Vezettem régebben olyan 500km-ert, ami elsőre feltűnt a japán autók után hogy a féke és az ABS rendszere klasszisokkal jobb. Nem veszem észre hogy a Passat jobb lenne. Mondjuk lehet kukák a gátlók ebbe a 220e futottba, de el lehet vele lebegni még azért :) Octavia G4 padlólemez nem? 90 lovassal mentem 205 óra szerint fullra tetőig rakva 4 személlyel. 80-as,90es kocka bódéba mint lépne egy ilyen húzott pd motor jajj Istenem :))
Én amúgy szeretm az Octit. Nagyon jó pakolni-marha nagy a csomagtere és elég időtálló a kocsi is.
A műszerfala és a belvilága eléggé el van találva-nem hat öreg kacatnak még ha az is.
Szerinetm az egyik legjobb belsője van ebben a kategóriában.
Felszereltsége se rossz.
Pl. a 130as PD octáviákban benn van minden ami kell.
ABS, ESP,4légzsák,ülés fűtés,tükör fűtés, ablakmosó fúvóka fűtés,Xenon, climatronik,130as PD moci, Maxidot kijelző, Navi ha azzal vette az ember, ezt már csak RS octi ülésekkel és kárpittal lehet még fokozni.
Nagyon bevált autó. Még ha raktak volna alá egy rendes futóművet mint a b5passzatnak és kormányművet is akkor nekem a legbeváltabb autó kategóriába tartozna.
G4et ha hasonlítsuk hozzá nekem a csomagtere nem jön be. Sportosabb de sok embernek kell a csomagtér is. Az meg az octiban van elég.
4db 17es nyári kerékgumikkal elfér benne szépen :-)))
alany ARL motorkódú PDTDI 150 lovas. jelenleg írva van rá valami chip,(de semmit sem tudunk így lett véve) aztán került fel egy 2260 vadi újan. gyári vákuumos vezérléssel.
namost. szeretnék egy gyárinál komolyabb vezérműtengelyt, és nagyobb porlasztókat.és azt megírni durvára.
a tulajnak most van pénze, ezért árajánlatokat kérek e-mail címemre, hogy ki mennyiért tudná beépíteni, és megírni.
Múltkor volt a fókuszban, hogy már van is. 30óra tanulással elsajátítható a repülő autó vezetése. :-)
Nem is annyira halott ötlelt csak lassan nem lesz mit tankolni.
Én villany autóban gondolkoznék meg a napenergia minél jobb hasznosításában-abban van még fantázia szerintem közúton is.
Állandó nyomatékkal lehetne gyorsítani--áá de fasza lehetne. Igaz a motor hangot hangszóróval kéne generálni hogy valami élvezet is legyen még a gyorsulás mellett. :-)
Mondjuk 1 stabil 500-600nm-rel gyorsító kocsi mekkorát léphet ha le tudja adni az aszfaltra.
USA-ban nagyon mennek már ezek a villany dragszterek nem rossz időkkel.
Sziasztok!Nekem egy 1.9 TD Fiat Tipom van.Szeretnék rá valami kipufogót.Tudnátok nekem ajánlani valami jó dobot ami elég hangos, de az ára is elfogadható?előre is köszönöm a segítségeteket.
sziasztok tudna e valaki tanácsot adni ??????? opel vectra 1.7 döbenet egésztélen egy pöcre indult kicsit kormolt de ment, monták okosok tegyek bele porlasztó tisztito adalékot aztán nem fog füstölni tettem bele csak kb 200 km után elkezte hogy reggelre lelevegösödik tettem a szívó csöbe vissza csapó szelepet semmi változás valakinek valami ötlet????????.................. azon kivül hogy vigyem el a vasba, meg rakjam ki lomtalanitáskor :) köszönöm
megadom a receptet oszt tegyél picit faterod mtz alázójába :)
majd kiderül biri vagy nem biri.
Sógorom apja talált két kannát, sárga-sárga összeöntötte, 500métert még elment a gép, de ott megállt, kipucoltuk beindítottuk úgy nézett ki kidolgozta, beállt stabilan bár nekem füstölősnek tünt, aztán terhelésen nem ment, meg ingadozik az alapjárat is, az elegy egyébként ami lett a tápoldatból meg a dízelből, az egy elég kocsonyás ragacsos trutyi lett. A porlasztókat lepróbáltuk 200baron nyit mind a 3 szépen de szar a szórása, de lett hálistennek nagykerben 8700/db, holnapra kész, és kiderül az adagoló kapott e. Egy soros 3hengeres adagolója van csak bízni tudok, mert ötletem sincs merre induljak vele ha beszart.
Kész lett a boxer csipszelés, először egy durvábbat próbáltunk, elég komolyat lépett leesett az állam, de lámpát gyujtott (még nem olvastam ki miért) és visszább vettük a szoftot is meg a turbónyomást is lentebb tekertem kb. 1,2-re, így is lép, de nyugodtabb vagyok ez csak teherautó.
Csináltam pár rugalmassági tesztet.
előtte 2000-3000ford 4.ben 9másodperc
utána 5másodperc
előtte 2000-3000ford 5.ben 30másodperc
utána 19másodperc
Kíváncsi leszek a fogyira, bár még egy darabig nem megyek a banira, csak helybetopi lesz vele.
Nézem épp az ESPNHD American az ottani dragot, mennek ezek e dögök ilyen 6.5-öt 402n 320km körüli célvonalikkal pff. Látványos ahogy 4 autó megy egymás mellett.
Utcára már nem igazán érdemes autót faragni, amikor megtudtam hogy lassan mehet a blokkolól a kukába az ideg majdnem kinyírt :( Megkérdek majd egy ügyvédet hogy mi van ha zsebre rakom a köszpontiját és úgy kobozzák el az autót, hogy ha nem bizonyítható az üzemképessége akkor is bűntethető e. Abba voltam eddig hogy a kormány váltásig nem foglalkoznak már ezzel.
Lehet kicsit nagyobb az előtöltése, vagy nyúlott a lánc és a vezérlés késik. Ha leveszed a szelepfedelet a vezértengelyen és a bakján van egy kis bevágás illetve egy kis púp. 1-es gyujtáson állitsd pontosan jelre és nézd meg elöl a főtengelyt, hogy mennyivel van felső holtpont után . Ha 6-7 foknál több akkor illendő láncot cserélni.A vákumpumpa felől van 3db 13-as laptávú csavar,az fogja az adagolót és egy hátul. Azokat kicsit fellazitod és az adagoló talpánál van egy 8-as kulcsnyilású kis csavar azzal tudod dönteni az adagolót. Stroboszkóppal alapjáraton 15-17 foknak kell lennie az előtöltésnek. Akkor szokott még kopogni, ha valamelyik előkamrából hiányzik a csap.De olyankor cefetül szürkén is füstöl hidegen. Stroboszkóppal a röpsúlyos előtöltésszabályzót is le tudod ellenőrizni.Merci tuningban a finnek vannak nagyon ott, majd elkérem a blogjaikat. A youtubon is rákereshetsz mercedes diesel tuning, és mercedes drift szavakra akkor találsz videókat amikben megvannak az elérhetőségek.Ha a régi vákumpumpa van rajta (a görgős, akkor érdemes levenni (5 csavar) és megnézni az állapotát. Hamár lent van akkor látod a röpsúlyos előtöltésszabályzóját is meg hogy milyen állapotban van. Az egész autó alig bonyolultabb egy lovaskocsinál, mindene egyszerű mint a faék, és relativ jól szerelhető. Az adagolón van hátul egy lemez dekni amit 6 torx csavar fog (lehet 5-ös fejű imbusz) az alatt az alsó sarokban van a füstcsavar. Már nem tudom merre kell tekerni, meg mennyire érzékeny , a soros nálam fehér folt, de utánakérdezhetek. A finn oldalakon is megtudhatod egyébként, lehet nem is a füstcsavaron kéne adni neki, hanem a turbónyomásfüggő dúsitóján (LDA).Alulról sose fog menni egyébként, ez nem tdi, meg a régi WG-es csigájának és idő kell mig felpörög.Üdv: KZ
Nem pattog a kerék ha erre gondolsz. Nem is mozdul hátrafele.
Koni gátlók vannak bent 60%al keményebb a gyáritól elvileg ha be van keményítve max-ra. De nincs így csak 30%al.
Ültető rugókkal van, tömör szilentek, hátul merevítők torony és kasztni is.
Elölre még készül a toronyra és a lengőkarokra.
Az a baj, hogy a jobb első szarrá kaparja magát.
Persze sperrel vagy torsennal lehetne segíteni a dolgon de 100-150000ft-nak van jobb helye is jelenleg. Annyira nem akarok jó időt futni hogy ennyibe kerüljön egy szám adat :-)
Utcára építem a kocsit aztán eszetlenkedek vele néha gyorsulásin is--kíváncsi az ember, hogy mégis mit megy. :-)
5körül ott vagyunk akkor a cuccokért és viszem szerintem a másikat amit meg kell nézni.
Még előtte hívlak hogy pontosítsam az érkezést és, hogy neked is jó legyen az időpont mert nem tudom ki jön vagy ki se meg mivel megyek vagy megyünk.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy adott egy full felújitott hengerfej, nyomásprobázott. Itthon gondoltam leellenörzöm ugy hogy a szelepekhez öntöttem benzint és az a jelenség van hogy alul szépen lassan szivárog ki körben az égéstér felé. Ez normális vagy nem? nem nagyon vágom, annyi féle dolgott hallotam össze vissza. elöre is köszönöm a segitséget!
audi afn tdi-m 3000 körül letiltott 3 . 4. és 5.-ben.cseréltem légtömegmérőt ez jó adatokat ir a masik 600 körül volt alapjáraton,most 3000 nél megtorrpan pár másodpercre és nem tilt le ujra huzz,de az a torpanás se noormális.n75 szelepet probáltam egrevel cserélni,de ugyanez a hiba,turbo gemetria kar könnyen jár az lenne a kérdesem hogy könnyen jár attol még le lehet ragadva a belseje?csinálhat ilyet?cseréltem szivosor hömérséklet erzekelot is kitisztitottam a szivocső nyomás csövét.adagoló csinálhat ilyet még?
ha hosszabb távon megyek 100 km akkor jo lesz 1-2 napig.
ÁÁÁ annyi nem jön ki a gtb2056on se a gyári porlasztókon.
Anno leszóltak ez miatt a tdi clubon. Szóval maradunk a 230nál-annyit csak tud a többi meg grátis.
Utcán így gyúrom már egy ideje teszt céljból eddig hibátlanul működik minden.
Igaz az utcai szoftban kevesebb a kaja.
Fertőn 1x átírtam a szoftvert mert keveseltem a kaját hát úgy is volt.
4tizedet javult is rögtön. Aztán már nem babráltam a szoftvert. Itthon kicsit még piszkáltam de szerintem már számottevő változást nem tudok belőle kicsikarni.
Már csak egy rendesebb pálya(gumis) vagy 1 slick gumi segítene az idő javulásán.
Célom idén, hogy 170km/ó fölé vigyem az átlépőt de nem akarok költeni gumikra meg ilyen marhaságokra :-) Most más viszi a pénzt nagyon. :-(
Azt szeretném kérdezni, hogy szedett-e szét már valaki vákumpumpát ami a sor 5 2.5 tdi A6/100-on van. Az érdekelne engem, hogy a házat tudom-e cserélni és ha igen akkor mennyire körülményes dolog.
Még nem elég jó sajnos-még van benne tartalék csak elő kell csalogatnom.
Jobb időt is mehettem volna tegnap ha be bírtam volna tapadni. Nyári gumik 2.ban eléggé leforogtak fél gáz adása után-így legalább slick kéne, hogy ne bírjon 2.ban elkaparni.
Döntőben majdnem elvéreztem, de szerencse a szerencsétlenségben, hogy havernak kidobta az 1est a fábiából. Én meg 4x kevertem a 2est mire végül a 3as mellett döntöttem.
Egész nap 1x sem váltottam mellé vagy ilyesmi de a döntőben bezzeg nem találtam a 2est.
De így is a haver nagyon lemaradt és volt időm 3.ból gyorsítani :-)
Pedig ha minden össze jön akkor egy nagyon komolyat döntőztünk volna.
De ez így alakult. Mondtam neki majd Rábán összeszedjük kicsit jobban magunkat és megyünk párat egymás ellen is.
Egyenlőre t4 váltóban gondolkozok, meg a T5 16-os felnijére akarom majd rakni a vito 205/75r16-gumiját, hogy valamit gyorsítsak a szekéren... A 88 lovas váltó és a 102 lovas váltó különböző házban van?
Tegnap olyat csinált a motor h leléptem neki 1-be és olyan 4500 fele elkezdett dadogni,visszaesett a fordulat 900ra,olyan hangja volt mint egy traktornak és nyomta a füstöt mint az állat.Fél perc kellett ahhoz h újra normálisan járt a motor.
Tudnál ebben segíteni h mi lehet a baja?Jah amúgy chippes.
Esetleg ha a vezérlés nics jól belőve az nem okozhat ilyet?
Hello! A 2.5tdi váltót hogyan rakjam össze az 1.9-es motorral? Ha jól tudom, még a belsejét sem tudom átcserélni, mert nem ugyanaz... A harang hegesztést nem eröltetném, ha nem feltétlenül szükséges.... Most van 2db CHP kódú váltóm, de az nem azt jelenti, hogy össze akarom roppantani mindkettőt..... A Sharan vátót nagy kaland beszerelni? Gondolom bowdenes kullissza, belső csukló a féltengelynél? Tartó bakok?
Ez az a tipikus eset amikor egy egyébként sem épp hozzá értő de pénzel rendelkező megcsináltatja az autóját, majd vmi találkozón tesztnaposat játszik. A másik nagyeszű megjegyzi annak a hülyeségnek a felét ami a teszt pilóta mond. Majd ezt egy másik még hozzá nem értőbnek teljesen hülye formában próbálja tovább adni.
Mellesleg ha jól emlékszem Mathyas nak ráncfelvarrot passatja van abba meg már nem volt adagolós motor...
Lehet igazad van. A másik bajom hogy mindenki a Golf3-ast javasolja. Nincs vele semmi bajom sem, de a régi Audik sokkal jobban bejönnek. Ma hívott egy barátom, azt mondta szerinte azokban elég kicsi volt a váltó és problémás beleépíteni az újabbakét. Hány millióban lett végül a 300le?:) Gondlom most ugrik rendesen.
Hónapok óta nem jártam erre, és ilyennel indítok h nincs csapágy a GT17-ben, és ezt még lehet fokozni, hát nehéz továbblépni :)
Juteszembe: Múltkor láttam egy 1.9 TDI motort szétborítva! Hát nagyon vigyázzatok ennek a tuningolásával! Se főtengely, se hajtókar, se támcsapágy nem volt benne...
lehet en vagyok az elso. Par napja irtam masikon ezt le. Gtb2260vk, eleinte 1.0-1.2 barral akarom nyuzni, a vegso celertek 1.6 bar lenne. Ehez szeretnek hosszu loketu labdat ;)
Nem kell itt minden jöttmentet rögtön fényezni!:-))
Mindenfajta vezérléshez , felhasználói igényhez szinte más rugóerő karakterisztrika kellene.
EMAP-oshoz könnyebb rugót találni.
Az Emapos másik előnye, hogy legtöbbször mindenki kisebb turbót használ , mit ami a teljesitményigényéhez illene, akkor se engedi elnyújtózni az emapot. Senki se rak fel GTB 22-est 160 lóhoz 1,4-barra. Pedig ott működne ideálisan... Amikor egy 17-essel valaki 180 lovat (vagy többet) akar megcsinálni mert az a vágya hogy 1400-tól 5200-ig húzzon az autó (nem találja a váltókart, mert telefonál...), akkor praktikus az emapos vezérlés, mert azzal megvalósitható, hogy a fordulat emelkedésével a turbónyomás csökkenjen,és igy könnyebben elforogjon az autó.
Imaposan csak a növekvő turbónyomással (imappal) valósul meg a geometria nagyobb nyitása, de ez(általában a tuning verdáknál) mivel a turbó optimális munkapontján messze túllévő terület hatványozottan növeli az emapot. A növekvő emap, meg fokozott hőterhelést okoz a motornak, turbónak egyaránt. Magas emappal meg nem lehet tartósan (5 percnél tovább) végre utazni, mert pikk-pakk szamovár lesz még egy tdiből is...
Ez tulajdonképpen 520 race méret, 0,26-os csak Feri féle kivitel, amennyire emlékszem az első race Firadokhoz képest ennek másabb a lyuk kialakítása (talán a kilépő él?) és emiatt picit többet szállít szebb a porlasztási képe. Amit tapasztalatként hallottam -és én is így jártam- hogy tartósabb mint a Firad. De a többiek kijavítanak ha tévedtem és hozzáteszik mit tud a Bosio vagy a DTP
Ha jól értem amit mondtál,akkor járó motornál mindenféle képpen 2,8%-nál nagyobb kell legyen a kitöltési tényező,mert különben mindig üti az előtöltés dugattyú a házat. Most órával lett felrakva, 0,75-on van stiften az adagoló,de így is 2,8%.Az előtöltés az kb. 1 fokkal több mint a kért érték.Tehát még mindig vegyek el tőle???
nekem van egy ilyen (nemreg vettem ebay-n 14,89€-ert). Idaig kovetkezo autokbol olvastam ki a hex-t:
- x12xe corsa
- k9k722 ddcr eu3
- w209 1.8kompressor
meg egyikbe se irtam idaig vissza. (Lenyeg hogy mielott megchippelteted, olvasd ki az eredeti tartalmat is, hogy ossze tud utanna hasonlitani es lasd, hogy mi lett megvaltoztatva)
van egy korabbi verziom is, ami picit mas, de sokban hasonlo. Az irja es olvassa is problema nelkul az 1,3 Mjet pandamat
Ilyet használ valaki??? Újabb agymenésem támadt, a héten meg lesz szoftverezve a 2,8HDI boxer, és mivel az olasz nem bonyolítja túl az ECU és szoftver verziókat, így azt találtam ki hogy ha vennék egy ilyen galettot, át tudnám tenni a másik boxerba is a szoftot, abba is vennék egy nyomás szabályzót, és hamar megtérülne üzemanyagon ez a 10ezer ft-os kábel, csak kérdés mennyire biztonságos? Gondolom sokan kezdik ilyennel, csak nem lehet szar.
nekem az ismeretsegi korben csak hatsokerekes T3-mak van, de eddigi tudomasom szerint a syncro valtok sem birnak nagyobb nyomatekot, ha tevednek kerlek javits ki. Többen ürulnek, ha azon többet birnak.
(amennyit a hatsokerekes valto bir, annyit tud a 1Z/AFN)
Szerintem 1.9tdi-nél, és a hozzá rakható hajtásoknál(legalábbis a széria) nem is lehet beszélni tartós 300 lóról... Persze kinek mi a tartós: 4-5 verseny, vagy egy idény, vagy 2-3 év vagy....
Ezért kértem a kiigazitást, majd bóklászok.
De eléglenne elbóklásznom érdre, ott szokott állni Mathyas a 220 lovassal.
Nekem nem célom hogy ilyen erős szekerem legyen, a gyáritól egy lehelettel erősebb tökéletesen megfelel.
Én elvoltam a 110 lovas automata b5 is, míg tavaly egy szutyukis tk-ra nem törte.
Egyébként amit igazán élvezek az 5-10 km/h óra között művelem...
Csak nem vízszintesen megyek.. ;)
hello, sztem mielott ilyen 300 lovakrol beszelsz es almodozol inkabb vezess egy jo darabig vmi 220 lovast, aztan ha az keves lesz akkor lehet tovabbmanni, nekem 4 ev epules utan lesz talan tiszta 300 lovas az autom es minden lepcsot vegig jartam, arrol nem is beszelve,h nincsen olyan,h te megveszel mindent ami a 300 lovashoz kell, osszerakod es 300 lovas lesz. Temerdek ido, szivas, penz munka, verejtek mire vmibol 300 lovas lesz... Foleg tartosan...
a váltó ötleted miatt kérdem: Te tudod mi az a syncro ?
különben meg nem szétütni akarom, csak egy tartós nyomatékos autót, ezért kérdeztem anno, hogy az ABL motor kis turbója sokáig fogja-é bírni a hajszát, vagy szétpörög.
legtöbbször SDI tengely kerül bele, ha jól tudom annak más a nyitási szöge, hogy ne rohadj meg a lámpánál mint egy erőtlen tehén..
(de majd a Szakik kijavítanak ha tévednék..)
a köv. lépés egy nagyobb turbó megépítése, rögtön vele párhuzamosan a nagyobb cooler is be kellene hogy figyeljen.
szerintem nagy pacit csak mecha adagolóval tudsz elérni, itt nemrég írták hogy 200-220 nyihaha még OK de ha felette akarsz akkor egyértelműen mecha és Krézi mester.
persze nagyobb csúcsok is kellenek, erősebb futómű pl. Seat cupra, és baszottnagy beslőhűtésű tárcsák, mert 300 pacinál meg is kell tudni állni...
szerintem.
de keresd nyugodtan Micart, ő elmondja mi mennyi forint.
Nem szeretném átalakíttatni adagolósra. Vidéki vagyok, közel 200km Bp. Igazad van hogy tuningolt autónál jó ha van egy másik tartalék vagy tartalék alkatrész :)
Ezekben a PD-kben tengelyt van mire cserélni, gyártanak bele tuning cégek?
"én t3-ba teszem, de a motortartó baktól, nyulványtól nem fér el akármilyen turbó, ezért lenne ilyen, meg ez van is, nem kell venni..
a kuplungtárcsa meg 228-as, gyári benzinesé"
akkor kezd el surgosen Renault UN1 valto utan nezni, mert a T3 összes gyari valtoja 200Nm korul elhalalozik. Ha belelrakod a delafrikai eros motorok olajterelo lemezet a diffbe, akkor talan 220Nm-t kibir.
arrol nem is beszelve, hogy a leghosszabb T3 valtoval 140-nel porog 4000-t.
szerintem ha nem akarsz renault valtokkal szarakodni, akkor a T3-ba 1,8 20VT kell rakni...
Sajnos a turbód ennyit tud.
Ha csak kicsit van megírva, kimegy vele a világból, de ha 200 paci felett szeretnél, az már erősen zsebbe nyúlós történet.
A passatklub.hu ról keresd először Mathyast, ő ott a goré, és kérd meg hogy vigyen a passatjával, asszem most 220 nyihaha van neki épp.
Nemsok minden gyári alkatrész van benn, kivéve a motor. (ill. Azse, ugye csúcsok, nay cooler, nagy csiga, sdi tengely, mecha adagoló, stb.) ha miután mentél vele, és elmeséli ez mi file forint, és még mindig akarod, akkor irány Mica a 22. kerben, aztán gyí.
ÉniS filózok egy másik csiga épittetésén a Micaval, nem tudom a msotani mennyire "tartós"
Nem akarok mégy egyszer így itt állni napokig várva a csodát, kell egy tarcsi, ami ha behány, csak felcsavar az új, (nagyobb) aztàn páá..
Ez nem az a szitu. Egy gyárban aminek a nevét nem írom ide, meg mérte nekem a furatot az egyik ismerősöm mert anno hallottam ezt valahol és kíváncsi voltam rá, hogy mi az igaz ebből.
Semmi egyebet nem csinált csak mikroszkóp alat lett megmérte valahogy. Én nem voltam ott mert nem mehettem be a gyárba. Vagyis a többi dolgot amit leírtál nem tudja vizsgálni egyáltlán.
Szállított mennyiséget anno padon mecha adagolóval volt méregetve és a DTP egész jó értétkek produkált. A Firad kevesebbet szállított-igaz nem sokkal de több volt a részvesztesége pedig a DTP többet futott--Lehet ebből is adódott hogy többet szállított mivel lehet bővöltek a furatok??? Ezekehz már elég labor körülményekre volna szükség, hogy ezeket vizsgállni tudja valaki pontosan sajnos.
Tekintve hogy 50e a csiga ha próbás és 60 ha új akkor még kell egy lerobbant 2260VK-ról az ötvény ház és akkor már csak az olajzás ami más meg kicsit nehezebb. Geó kart épp úgy alakítnai kell.
NA most 2260öntvény van 1db vadi új polcon és havernál kallódik valahol 1 db használt.
Így ez megoldható. Olajzásra nem tudom mibe kerül a gyári cucc-de ha nagyon drága akkor sík lemez fog kelleni és ment furkálások meg ragasztások szerintem és megoldható az olajzás is.
Az a baj, hogy egyre ritkább a 2260VK és egyre drágább is-így jönne képbe a VZK.
Az a baj, hogy én a szettet vettem így és csak a cikkszámokat olvasgattam le róla. Nálam 1000x többet látott kuplungosnál vettem így a szettet.
Martin autó vagy Martin kuplungnak is hívják.
Én ezen csak így agyaltam, hogy valószínűsíthetően ezért ráz be apróra-de amúgy meg teszi a dolgát vagyis nem csúszik és elég közvetlen is.
Mindegy ki van próbálva ez is-majd ha ez elkopik akkor lesz másik kuplung oszt kész. Bíztam benne, hogy jó kuplung lesz-ettől az apró rázástól azon a fordulaton eltekintve egész jól viselkedik.
Viszont gondolkoztam ezen a rázás dolgon és lehet hogy csak annyi a baja ennek a kuplungnak hogy nem dízelre van tervezve.
Martin autó féle lendkerék+Audi S2 tárcsa+kinyomószerkezet kevlárral felütve.
Bazze, az 5hengeres az 144 főteng.fokonként robban 1 benzines munkaütemet*, a dízel meg 180 fokonként 1 gázolajost...komolyan azt hitted, hogy az úgy jó lesz...
*alapjáraton(se) a szelepdeknire tett vizespohárban meg se rezdül a folyadék járó motornál, az baj-e...szerinted azon mit kell csillapítani:-)
az enyémben a leghosszabb gyári van, de syncro, nem a végsebesség a lényeg, nem nagyon járok 4000 felett és 215/75 r 15-ös kerekkel ami 130-140 között van
Azt mindenképp kevlároztatnám, mert a dízel el fogja csúsztatni. A kis turbó hamar éled, csak fordulaton elfogy... T3-ba emlékeim szerint hosszú váltó nem létezik gyáriban.... Igaz kinek mi a hosszú....
Basszus most álltam ma neki én is egy ugyanilyen pojectnek... Amit én szereztem tegnap komplett motort(mert nekem jelenleg az iszonyatos 2.4D van, és kellettek a sallangok a gyári 1.9-ről) azon T2 garret van. Ha csak összedobott adagolód van, szerintem jó az a kis csutfasz turbó, mert akkor azt úgy sem fogod tudni forgatni... Nekem KZ11x3,2 megy fel 502 saybor csúccsal, sdi tengely, meg talán 140lovas 2.5tdi k14-je. Gondolkoztam geometriáson, de a t4 váltója nem egy erős darab, csak nehéz.... Coolert raksz bele? Olajnívó csövét átfúrod hátra a blokkba? Nekem 215-ös kuplungom van, az kap 80%-os kevlárt... (Még nem tudom hogy elég lesz-e, de kétlem, hogy nem a váltó adná meg magát előbbb)
Egy darabig megy a 17 csiga ennyi nyomással.
Aztán lehet hogy úgy jársz mint én. Csiga off.
De ne legyen igazam.
Sokat beszélgettem a Micar-al, a 17 csiga max. 1.5 bárra jó.
Az én csigám sajnos abba halt el, hogy a melótársamnak alapról kellett a nyomaték, a programmal ami rajtavolt iszonyatosat gyorsult a gép alapról, de ennek az volt az ára, hogy meghalt a csigám..
Egyébként télleg beszélj vele, meg tudja csinázni neked erősre..
Vag comban egyszerűen le lehet tesztelni a geometria mozgatását. 11-es mérőblokk és ott a Basic settings-re kattintva nyitja és zárja a geometriát a két véghelyzet között. Ilyenkor kell megnézni mettől meddig mozog.
a másikkal is elszalad, de 2 tizeddel alá az enyémnek. és ott már teljesen ki van nyitva szoftveresen a geo, előtte teljesen kinyitva 1.4 et tölött max. Lehet hogy plussz üzemanyag ment be a tankpucolás után?
Ez a baj, hogy az szerelő azt mondja, hogy jó volt most meg szar lett nem az a baj, és ért is hozzá... Szabolcs, viszont nyittatna a geo, mert szerinte az. Ezzel nem is lenne gond, de erre itt az n75 partizán csere és két különböző érték.
Kocka 80-asba vagy 90-esbe szeretném átrakni. Több fórumon kínzom már vele az emberek, de senki nem vesz komolyan. A TDI klubon egy jóindulatú fórumtárs megkérdezte hogy 17 vagyok e.
Jó lenne ha valaki leríná hogy mi mennyi és miért. Lehet nem lesz belőle semmi mert beálátom hogy gazdaságtalan, de ha elkezdem akkor 2260-al és csúcs cserével akarom minimum. Nem, nem elég a 200le. Ha elég lenne akkor elég az ahogy most megy a 17-es csigával 1.7-en. akkor inkább nem költök rá egy vasat sem.
Wizard volt.
Megkérdeztem mire vonatkozik a gari, fél év.
80 forintért adtak egy teljesen felújított darabot a polcról.
Km megkötés nélkül.
Ha behány egy fél éven belül, visszaviszem, oszt kulcs a kezetekbe pajtás, és oldjátok meg.
Kaptam hozzá centirozási jegyzőkönyvet (angliába csinálta egy ottani ezeket gyártó cég) meg egy garipapírt.
Kíváncsi leszek hogy mit bír.
Ha teljes tartományban tud mozogni a geókar kézzel is akkor gond nem lehet vele. Asszem kb 10-12mm amit mozognia kell a full nyitottól az ütköző csavarig.
Úgy kell beállítani hogy a geókar vákum nélkül pont teljesen nyitott helyzetig kinyomja a geókart.
Egy kis segítség kellene, mert tökön szúrom magam.
Felkerült egy gtb1756 a gyári turbo helyére (AHF 110le, 11adagoló, sdi, 502, üres kipuff), a régi chippel 1.6 boost, 1.4 stabilan tart.
Szabolcs megírta nekem a progit, 1.8 max-ra de folyamatosan épülő nyomással. sietősbe voltam, 1.9 körül lett 5000rpm-nél, mondta jön úgyis felénk majd még igazítunk. Közben üzemanyagrendszer takarítás volt, tele volt kosszal az előszűrőm, kitakarítva. A nyomás egyre feljebb ballagott, Szabolcs jött írt, arra jutottunk, hogy a szerelő állítson a geokaron, mert nem szabályoz már magas fordulaton a geometria, kb 2.3 ig felmegy a nyomás.
Kaptam most egy másik n75-ös szelepet, ezzel csak 2.1 -ig megy, de közepes fordulaton meg csak 1.4-1.5 a nyomás és füstöl is rendesen.
Visszatettem a gyárit ugyanúgy magas a nyomás. de nincs füst, csak 1600rpm-ig...
Ez a szelep is szabályoz, de mintha nem úgy mint a kapott.
Lehet ez? Ha véletlenek egybeesése, akkor lehet hogy pont a chippelés után adta meg magát...
Annyit még hozzátennék, hogy néztünk alsóhatárt a geonak, amikor így volt írva max1.4et töltött bárhol.
Nekem olyan 160 környéke lehet ( de talán még annyi se) és tök jól el vagyok ezzel is. Talán egy kicsit lehetne agreszívabb a gázvétele ( hiába azért nem bovden). A jelenlegi bírság árak melett hova 300lovas autó? főleg, hogy az AWX az hossz motor ha jól rémlik, egy passatba vagy A6 ba minek olyan teljesítmény, akkor is dög nehéz lesz.
Ha turbót szeretnék vásárolni hogyan tudok meggyőződni róla hogy vatta új és nem kínai e? Rendkívül kedvező áron találni turbókat, de valahogy az az érzésem hogy valami nem stimmel. Vagy csak "tudományosan" beszerzettek? :)
AWX-re szeretnék valamit. Talán csúsokat is akranék cserélni. Olyan 260-300le körüli teljesítmény lenne a cél ha úgy döntök hogy belekezdek. Szívó csövet is célszerű cserélni? Ahogy nézegettem a gyári nem túl vastag. Kipufogót alap hogy kell. Ez az első ördög üzemanyagával hajtott autóm. Lebontottam a szelepfedelet és szép fémes színű odabennt minden 220e km-nél. Arra számítottam hogy fekete lesz. Volt öröm. Kompresszió mérést kéne megejtenem.
Nincs valakinek rendes ETKA-ja ami nem 30napos, meg kellene keresnem hol van a G81 egy 115lovas PD passatban, de ez meg nem megy letelt a 30napom hogy r_hadna meg.
Transporterbe szerelek be egy 1Z-s motort, mechanikus adagolóval (3.1X10), 502-es csúcsokkal és az ABL motor gyári, jó állapotú turbójával(Garret TB 0254), a turbó ki tudja majd szolgálni a motort ? nem gyorsulgatni akarok, csak egy nyomatékos, tartós konstrukciót.
A középrészt teljesen kicseréli egy vadiújra. (már letettem a bontóban turkálásról, de sajnos most nincs 150E egy gyári garretre, tudom nem ennyibe kerül, nekem ez a legjobb ár amit eddig mondtak rá)
Ha jól értettem.
Az elöző felújítás nem szakműhelyben történt, hanem amúgy jó magyarosan, sufni tuningba.
Annyi eszem nekem is van, hogy most mikor széjjel van borítva, kipucoltatom a cooler csöveket, átnézetek mindent.
Ha a wizzard turbóról van szó akkor Melettet ne keress náluk. Legfőképp Sucan, Djong Xiang és némi Jrone Turbo alkatrészek és hasonló "nyalánkságok" vannak náluk.
Hiába kínáltam nekik tengely és középrész centrírozót, még nem éltek a lehetőséggel. Egyébként ők is tudják, hogy az általuk forgalmazott középrészeket még jócskán lehet korigálni.
Hülyét kapok a marhaságoktól... mi az hogy beszerelési garancia????
Felrakjátok és ha pörög akkor tolhatod, mert f*szán működik? - ez a beszerelési garancia?
Vajon kicseréli a tömítéseket, felrakja próbapadra megnézni a szivárgást, mér a tengelyen ferdülést, mér külön kompressor/turbina majd a kettőt együtti kiegyensúlyozatlanságot?
Ha nem akkor vajon fizeti a kárt, ha netán a csiga felrobbanásával eltömítő a coolered tisztítását/cseréjét, a hazavágott mapszenzort és közben még ne adj Isten olajjal megtömi a hengereket - akkor a komplett motorfelújítást?
Alig pár bontót tudok, aki hajlandó bevizsgáltatni az egységeket, többek között a turbót is, de tudják nagyon jól, hogy arra garantálhatnak 6 hónap alkatrész garanciát, de a beszerlésit biztosan nem. Ha már egyszer ledobta a turbót, akkor előtte érdemes megvizsgálni, hogy miért is történt.
Picit gondolkodjunk mielőtt olcsón akarunk valamit, mert a végén sokkal drágább lesz a mutatvány.
Neo
Mikroszkóp alatt mértétek ki a furatokat vagy a szállított 1 perc mennyiségből számítottad ki, hogy a 0,21 az inkább 0,22? Megnéztétek a furatok szűkűlő szögét is és a tű kopottságával is számoltatok? Nem kötekedem, csak a "haver mért egyszer, aki már találkozott már olyannal, akinek ismerőse látott már.." dumáktól herótom van.
Tündér vagy hogy így a nagy éteren keresztül lehülyézel, de kérlek ne tedd.
én sem mondtam véleményt sem rólad, sem egyéb szellemi képességeidről, csupán szerettem volna tisztán látni.
sajnos a saját bőrömön tapasztalok meg dolgokat, ezért próbálok minnél több infóhoz jutni, mert nem akarom széttuningolni, sem pirostól pirosig gyorsulni.
célom hogy egy a gyárinál lehelettel erősebb, jól használható mindennapi autót faragjak belőle.
sajnos a programot nem én rakattam rá, én már így vettem a taligát.
majd viszeg palackban szaritott levegot... Persze hogy atbaszas.
2260vzk? Ugy is olcsobb, hogy faragni kell? V alaku csonk, es egy talpon van az olaj be ki. Haver felrakta egy 2500ccm toyota D4D-re, neki megy lassan egy eve kb.250 loval.
Ez oké-de nehogy már ha van 1 év gari akkor párás levegő miatt elmegy 1 csapágy.
Ilyen baromságot azért ne akarjanak megetetni az emberrel.
Igen megérteném ha fel tudna kapni vizet a szűrő de csak a szűrőház van a motortérben kicsit bővített nyílással az aksi mögött ugye-ott meg nincs víz max ha búvárkodni járna a kocsiva esetleg akkor-de ez nem egy Nautilus :-)
bv50 szeria auton is 100.000-re van tervezve. Konnyitett tengely, keskeny siklocsapagy, buzi nagy es nehez lapat... De mar a garett is sporol, gtb22 kozepresz egyben van a hideg oldallal, masik meg a meleg oldallal, alu hozzacsavarozva az ontottvashoz...
Ne csügedj-nem csak neked hullik le a turbód. Ha ez megvigasztal havernak a nagy turbónk számító BV50 most hullott le fél év után.
Életében nem ment 2bár fölött. Emap sem volt 2,2felett.-Autó cak pakk volt 200ló.
Van a turbón cca 10 000km és megkotlott a támcsapágy állítólag.(összerakott turbóról beszélünk)
Turbós első állítása, hogy vizet kapott a szűrő
2. állítása már párás levegőt szívott.
Az egész azért érdekes mert G4ről van szó és még a gyári cső sem volt kivezetve a hűtőmaszkba ahonnét a gyári kapja szemből a levegőt.
így csak simán a motortérből szívta a levegőt-de biztos búvárkodni volt az autóval és ekkor kapott fel annyi vizet hogy az megfolytotta a turbóját ilyen rövid idő alatt.
Másik szempont hogy a GT17ek, vagy még kisebb turbók is elmennek éveket gyári konfiggal 1,4-1,6báron is , hogy szemből kapják a levegőt esetleg párás levegőt esőben és nincs gond-de a nagy BV50nek úgy tűnik, hogy biztosítani kell a páramentes levegőt hogy dolgozni tudjon rendesen.
Szóval jobb lesz ha az utastérből szívja lassan a levegőt egy turbó. Eszem megáll.
1év gari volt adva a turbóra és 2,3báron mehetett volna a turbós szerint és most ezen megy a telefonálgatás, hogy mi lesz vele és kinek a hibája az egész.
Még szívó csonk is direkt PD lett felrakva "vastag"(70es) szívócsővel.
Lapátok, tengely, az egész bele makulátlan csak 1 ez a támcsapágy pusztult meg benne érdekes módon.
Tegyem hozzá hogy eredetiek az alkatrészek-vagyis az lett mondva, hogy az van benne.
Azt tudod, hogy mekkora nyomáson dolgozott a turbód valójában? ( azaz pontos nyomásmérő órával mért nyomás) Csak azért, mert ha 1.8 bar van írva, akkor rakhatsz rá bármekkora gt1749-et, hullani fognak... Az a turbó 1.5bar-t bír, felette rohamosan csökken az élete, mindamellett egy jó turbó... Egy gtb2056-ot vadásznék a helyedben...
Jólvanmár, na!
Mindenki szegény turbókárosulton köszörüli a nyelvét, csak azért kérdezek ennyit, mert nem akarok még egyszer pofára esni.
Este még visszaírt egy bontó, hogy van nekik egy angolból bontott 88e mhp futott passatból ilyen gt1749va 78 e magyar dorintért, beszerelési garival..
Az korrektnek tűnik így első hallásra...
Még várok egy másik bontót is, hátha lesz jobb áron is.
Van nekem is emberem aki háznál angol passatokat bont, de mikr kimondtam a telefonban hogy turbo, felröhögött, hogy nem tud annyit elbontani, mint amennyit elvinnének...
Pedig ő 40 ért adja, úgyanúgy beszerelési garival...
Szerintem Emapos vezérlésnél hamarabb benyitja a geót és ezért nem rúg akkorát.
HA kicsit még játszol a rugó erejével akkor emapos is lehet olyan mint az imap.
Nekem anno az Imap nagyon nem jött be. Mindent csinált csak azt nem amit kellett volna.
Leállításkor ha huttyogó hangot hallasz akkor lehet kicsit szűkben van a geó. Mérjél Emapot és meglátod, hogy milyen az emap-imap viszony.
Törekedj a lehető leg egyformább arányra. Vagyis 1,8bár Imap=1,8bár emap. Ez volna az ideális eset-de ilyen ritkán van. Van hogy sikerül összehozni de nem minden ford ttományban általában.
Simán elmehet az emap 2,4ig is vagy tovább.
GTB2056nál pl. 2,3imapnál (1,9TDI-nél) volt 2,4emap. De volt már 3 báros emap is-nagyon nem venni észre különbséget de a turbó tengelye biztos jobba viseli ha egyforma a ráéső terhelés.
- Felraktam egy GTB2056VL-t gyári helyére nagy cooler,stb...a légszűrő és a háza gyári..
Megy a paripa, 1,8-al tölt stabilan, de nagyobb gázadásokra és leállitásnál is olyan hangot hallok mintha lefujószelep lenne a kocsiban.....Létezhet az hogy a gyári szűrő kevés és nem tud eleget szivni és folytás van?
- Másik ami érdekelne hogy kajak rááltam EMAP vezérlésre, csináltam labdát,stb...belőttem jól megy a vas, próbaképp átraktam IMAP-ra és sokkal dinamikusabb,sokkal jobban megy a kocsi....van ilyen vagy valamit sz@rul csinálhattam EMAP-nál?
0,1bar EMAP alapjáraton és 1,6bar max, ugyanez IMAP-on 1,8-2bar max...De EMAP-al olyan mintha nem tudna kibontakozni IMAP-hoz képest....ötlet?
Szerintem szar tárcsára lett felütve a kevlár vagy szarul lett szögecselve.Nekem ugyanabban az autóban ugyanolyan méretű kevlár lett felütve az első ugyanazt a kapkova indulást okozta mint a tiéd, odaadtam ajándékba a kettőstömegű lenkerekemhez.Csináltattam egy másikat Szamival és ez még egytömegű lendkerékkel sem kapkod se hidegen se melegen tökéletes ütöm -vágom semmi konfortvesztés!!!
Értem én, hogy gőzmozdony, de mivel megy???? vagy :
Renden, hogy non-stop, de mikor van nyitva?????
Kapaszkodj meg, de még a billegős mérleg forgáspontját is csapágynak hívják, pedig az csak egy ék.... Jó kis siklócsapágy van abban, amit az olaj "hézagol ki" üzem közben. Volt ott egy támcsapágy is a kezedben, ami az axiális erő miatt van... Ha azt hiszed, hogy veszel egy golyós csapágyas turbót, és megszűnnek a turbó gondjait örökre, akkor sajnos megint csalódás fog érni.... Szamitól kérdezd majd meg milyen fasza, mert neki volt egy (ha jól emlékszem gt2859R)
Ha 5mm-t mozog, akkor tuti, hogy nem élte túl a kompresszor kerék, mert az beleért a házba... Megoldás lehet neked az is, ha egybecsonkosat veszel, és átpakolod a te házadba...
Nem akarlak megbántani, de a turbó nem 40 ezret forog, hanem extrém helyzetben akár 200 at is.
Nem vagyok teljesen hülye hozzá, igaz villanyász vagyok, de sajnos kiműveltem magam turbó téren, a muszály nagy úr.
Egyébként nem én találtam ki hogy nincs benne golyóscsapágy, fogtam a kezeben.
Ennyi.
Ti most vagy a labirintgyűrűről beszéltek, vagy annak a bronperselynek látszó tárgyról amiben a tengely forog?
Ha így nézzük akkor fogjuk rá csapágy, de nem a klasszikus értelemben vett golyóscsapágy.
Ugye?
No tegnap tálán megoldódott,a nagy előtöltéses rejtély,íme a nem túl életszerű történet.
Adagolós ismerősnél adagoló nagy körültekintéssel szétszed.Előtöltés állító dugattyú blokk felőli széléből hiányzik egy hangyányi darab.Ez a darab egy kicsit meglapítva(talán a dugattyú alaphelyzetbe való visszaálláskor adot neki egyet-egyet) odakerült ahhoz a furatnak a nyílásához,amelyiken keresztül töltődik és ürül a dugattyú elötti tér.Igazából visszacsapószelepként működött,a töltődés mindig meg történt,de visszafele már nem tudott menni a gázolaj.Egyébb kivetnivalót nemtalálltunk.Teljes takarítás,töm klt....
Azóta jó az autó.Mégegyszer kösz a segítő hozzáállást.
szerintem egy használt turbóra simán vállalnak 100e km vagy 1 év garanciát...
ne sértődj meg, de ha szerinted egy turbóban ami cirka 40.000-t forog nincs csapágy akkor csukd le a motorháztetőt és vidd el szerelőhöz, majd így csukva hozd is el.
Hát nincs szerencsém masem, az átépítős embert nem tudtam utolérni, lent a csiga, a közepe egy fél centit kottyan.
Lapátok, tengely szemre megúszta.
Kérdés hogy gányoljak-e, vagy vegyek vidékről egy jó állapotú bontottat?
Melett márkájut tudnak nekem hozni dobozban papírral 150 ért, de az most nekem ki@szott sok lenne..
Esetleg valakinek nincs egy ilyen elfekvőben?
GT1749VA különcsönkos, bajonettzáras.
Ár illetve állapotmegjelelőléssel izgatna ill. hogy kapugaris, avagy sem?
köszi
Kevlárra 240esre amúgy lehet saccolni valamit mennyivel bír el több lovat, mert egy új kuplung szett 65ezer ft, a kevlár meg max 15ha esztergélni kell, és ha el elcsúszik a gyári tárcsával mert gyenge a szerkezet alapból, szerintem a kevlárnak bírni kellene talán még egy gyenge szoftot is.
Nekem kettőstömegő 240-es van kevlárral, és sztem jól használható, néha (nem jöttem rá mitől függ) berángat, de jól csúsztatható. Amikor kap a pofájára egy eröltetett emelkedőn tolatásnál, akkor talán egy ideig jobban,hirtelenebb fog.
Milyenek a tapasztalatok a kevlár mennyire befolyásolja a 240es kettőstömegű lendkerék élettartamát ???
Ez nem VAG sachs lendkerék lenne, hanem PSA valeo, ami egy szemét a sachshoz, de már azért jobb mint a 228asa, nagyon fontos lenne tudni mert szégyen de a 60ezer km.es 136lovas HDI nek csúszik a kuplungja, és nem is egynek, és szerintem érdemesebb lenne megkevlározni mint új tárcsát szerkezetet venni bele. Én az egytömegűn úgy érzem nem olyan fasza csúsztatni a kevlárt, de nemtudom egy nyírná e a kettőstömegűt, meg még kevláros kettőstömegűssel nem találkoztam hogy azzal milyen az elindulás pl.