Keresés

Részletes keresés

Vgyuri Creative Commons License 2008.01.22 0 0 1407

Azt szerettem volna érzékeltetni, hogy a 200 ezres utasszámhoz .... valamilyen (elő)szerződések/szándéknyilatkozatok alapján kalkulálták ki.

 

Ebben nem lennék biztos.

 

Előzmény: Harry Spotter 2. (1406)
Harry Spotter 2. Creative Commons License 2008.01.22 0 0 1406

Gyuri !

 

Azt hiszem félreértettél. A döntési kompetenciákat szándékosan kerülni szeretném, mert régről ismert - általad is sokszor jól körülírt-, hogy hogyan mennek az "üzleti döntések" egy-egy járatnyitással kapcsolatban.

Azt szerettem volna érzékeltetni, hogy a 200 ezres utasszámhoz (amit az ügyvezető úr tervként osztott meg velünk) milyen járat növekedésnek kellene párosulnia.  Hiszen a terveket valamilyen (elő)szerződések/szándéknyilatkozatok alapján kalkulálták ki. Tehát a valamilyen döntések megszülettek. Azt, hogy ki és milyen módon döntött azt hagyjuk.

Bár hallottam, - igaz nem hazai réptérről -, amelynél a regionális támogatások összegét minden évben a terv után kapták meg (dinamikusan növekedett évről-évre), amelyet kommunikáltak össze-vissza, mindenféle orgánumban. Csak három esztendő múltán kapott észbe a tartományi tanács, amikor a tényleges utasszám a 70%-a volt az első évinek.

Előzmény: Vgyuri (1405)
Vgyuri Creative Commons License 2008.01.22 0 0 1405

szóval valami nagyon ütőset kell tartogatnia a reptérvezetésnek!

 

Gondolom a reptérvezetést átvitten érted, nekik ugyanis minimális befolyásuk van a nagygépes forgalomra. Ezen járatok jórésze nem tuti önfinanszírozó, a társaságok nem vállalják fel a teljes kockázatot, ahhoz az önkormányzati vagy állami turisztikai alapoknak is hozzá kell járulni. Ílymódon annyi járat lesz, amennyinek a kompenzációját a másodlagos haszon reményében elő tudják teremteni.

 

A reptérvezetésnek akkor van játéktere, ha ennek a marketing bonyolítását rábízzák, mint pl. Debrecenben. Akkor ők piackutatnak és közvetítenek.

Előzmény: Harry Spotter 2. (1404)
Harry Spotter 2. Creative Commons License 2008.01.22 0 0 1404

Próbáljuk továbbfűzni a gondolatodat........

Január közepei infók:

 

1. Az idei évtől (nyári szezon) kiesik a Helvetic, amely még tavaly egy járattal jelen volt (Zurich).

2.  Csökken a Germanwings járatok száma (tavaly július-augusztus hónapban 4 - az idén június hóban 1, majd július-augusztus hóban heti 2 járat), csak Berlinnel lesz direkt kapcsolat. Köln már nincs.

3. Kiesik a Malév is, amely tavaly még heti 1 ( 2 éve még heti 3 járatot - Berlin, Koppenhága, Stuttgart) járata.

4. Marad a Lufthansa szombati 3 járata - aprilis 12 és október 10 között (Düsszeldorf, Hamburg és a charter Frankfurt), de crj-k és jumbolinok helyett Contanct Air ATR-42-vel. Talán ha a FRA marad a LH Regionallal.

5. Marad STN heti 3.

6. Indul (Marad) FRA Hahn, csak nyáron heti 3.

7. Lesz májustól - októberig 10 járat a HHI-tól (Drezda, Lipcse)

8. Június - augusztus között kb. 10 járat Burgaszba (Bulgarian Holiday)

 

Tavaly kiszolgált a repülőtér kb. 140 e utast. Az idei terv ~200 e.

 

A viszonyítás kedvéért a tavalyi évben 12 hónapon át volt heti 3 járat STN, és 10 hónapon keresztül Hahn. Ez kb 90 e utast jelentett. Viszont az idén Hahn csak 6,5 hónapig fog működni.

szóval valami nagyon ütőset kell tartogatnia a reptérvezetésnek!

 

 

Előzmény: gabe80 (1403)
gabe80 Creative Commons License 2008.01.21 0 0 1403

Igen, úgy látszik kezdenek beérni a fejlesztések eredményei.

 

Az elhangzottakkal kapcsolatban és némi utánajárrassal bennem felvetődött egy-két kérdés:

 

1. Milyen cégek látják el az IL-76-ost áruval kétnaponta? Mint hallhattuk, azért ezek nem kis gépek.

 

2. Valaki el tudja magyarázni röviden, hogy egy Sármellék - Arad DHL desztináció milyen megfontolások mellett rentábilis? Gondolom úgy, hogy Sármellék kvázi regionális DHL HUB-ként működik, ahova befut az aradi járat és annak szállítmányait küldik tovább Bergamoba és Lipcsébe.

 

3. Germnawings: a cég honlapján (ahol jelenleg csak a berlini járatra lehet jegyet foglalni) egészen sok célállomás jelenik meg Sármelléki indulással (Berlin, Köln/Bonn, Stuttgart, München, Zweibrücken). Gondolom nem mindegyik lesz közvetlen járat, sőt valami azt súgja, hogy a tavalyi kettőhöz képest a közvetlen járatok számát nem fogják növelni, csak jó átszállási lehetőséget teremtenek a többi célállomásra. Vélemény? Egyébként úgy látom, hogy a Germanwings térképén sikerült földrajzilag felcserélni Budapestet Sármellékkel :)

 

4. A Germenwings aknamunkája lehet, hogy a Malév stuttgarti járata már a FlyBalaton menetrendjéből is kikerült? (a Malév honlapján nem lehet rá helyet jegyet foglalni és már az útvonalhálózat-térképről is lekerült :(.

 

5. Vajon mikor derül ki, hogy a Ryanair hova viszi a 3. járatát? (Ugye beszélhetünk 3. járatról és nem valamelyik másik rovására fogják az új desztinációt beindítani)?

 

 

6. Debrecen - Balaton? Úgy látszik, hogy minden évben felröppen a téma. Én valami körjáratot tudnék elképzelni, ami egy külső célállomásról előbb Debrecenbe repül, aztán onnét át a Balatonra és vissza a célállomásra. Két éve a Kurreisen gondolkodott valami hasonlóba (többek közöt Pécset is felfűzve egy ilyen hurokra), de abból nem lett semmi. De ki tudja, talán a magyarok is kezdik megszeretni a repülést és lesz egy-két vállalkozó szellem, aki a debreceni reptérről nem Korfura vagy Sármelsejkr-re szeretne repülni, hanem a Balcsira.

 

Ha valaki úgy érezné, hogy ironikus hangvételű a levelem, azt megnyugtatom, hogy én szurkolok a meglévő és új járatkonak Sármelléken :)

 

U.i.: ha mindenki Sármellékre jön, ki használja majd Szentkirályszabadját?

 

Ja és egy video a YouTube-ról:

 

http://www.youtube.com/watch?v=sYr9WIwal-k

Előzmény: philozófika (1402)
philozófika Creative Commons License 2008.01.20 0 0 1402
egy kicsit szaggatottan... erről a cégről lehet szó:
http://www.easternairways.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Eastern_Airways
Előzmény: philozófika (1401)
philozófika Creative Commons License 2008.01.20 0 0 1401
ja és:
* heti 2 moszkva (lcc-vel)
* mégtöbb germanwings

Előzmény: philozófika (1400)
philozófika Creative Commons License 2008.01.20 0 0 1400
interjú a sármelléki reptér vezetőjével.
http://repulnijo.hu/2008/01/17/sarmelleki-tervek-videointerju/
új infók:
* lesz új ryanair járat (sztem dublin v stockholm)
* lesz egy új saab2000-el repkedő sármelléki bázisú légitársaság
* lesz egy csomo cargo

phf
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.20 0 0 1399
Ott molyen állapotban van a pálya? Tökölön állítólag elég jó.
Előzmény: Vgyuri (1398)
Vgyuri Creative Commons License 2008.01.20 0 0 1398

Hamarabb lesz Kiskunlacházából. Ott állitólag csak környezetvédelmi okok akadályozzák a komolyabb használatot, amúgy most ugyanaz a státusza, mint Tökolé. Ha a környezetvédelmi szempontokat átgondolnák, megfelelő korlátozással ott is lehetne kezdeni valamit. Csak előbb el kell vágni flexxel a magukat a keritéshez kötő méregzöldek vasláncait :-)

Előzmény: Törölt nick (1395)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.20 0 0 1397
Ebben persze igazad van, tényleg kéne egy ilyen reptér, de a kérdés inkább úgy szól, hogy Tököl lehet-e az.
Előzmény: uhb129b (1396)
uhb129b Creative Commons License 2008.01.20 0 0 1396

Én drukkolok, hogy legyen. Különben marad Ferihegyen a csillagászati áru szendvics, meg a 15 méter buszozás a repülőhöz szintű hozzáállás.

 

Az egész magyar légiiparnak nagyon jót tenne, ha valaki adna egy apai pofont Ferihegynek.

Előzmény: Törölt nick (1395)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.20 0 0 1395
Amúgy mit gondoltok, lehet Tökölből 2. (fapados) reptér?
Ízirájder Creative Commons License 2008.01.16 0 0 1394
Ízirájder Creative Commons License 2008.01.14 0 0 1393
panavia Creative Commons License 2008.01.11 0 0 1392

OFF

Én már annak is örülük, hogy a futópályát futópályának írják, bár a burkolatot mint kifejezést már nem sikerült eltalálni, maradt a "felülete fű" :-)

ON
Előzmény: Vgyuri (1391)
Vgyuri Creative Commons License 2008.01.11 0 0 1391

Főleg a mellékelt térkép "frissessége" meglepő. A békéscsabai és szegedi beton még rajta sincs. Igaz kilitit nyilvánosként jelzi, de az lassan még igaz is lesz :-)

 

Előzmény: Marczys (1387)
panavia Creative Commons License 2008.01.11 0 0 1390

És ott már van egy jól kiépített infrastuktúra (melyhez nem átallottak EU forrást is felhasználni), maga a repülőtér is "bejáratott".
Félreértés ne essék, én örülnék a legjobban Mezőkövesd feltámasztásának, de ad.1 kissé előbb kellett volna elkezdeni, ad.2 Nem ártana határon túlra is nézni is egy kicsit ugyanis ilyen kérdéseknél a határokon átívelő régiók nem üres frázis, hanem a mindennapi élet valósága.
Előzmény: Janos32 (1389)
Janos32 Creative Commons License 2008.01.11 0 0 1389
Miskolc-kassa kb 45 perc autóval. Én is leggyakrabban oda érkezem. Mezőkövesd kb ugyanannyi idő.
Előzmény: panavia (1388)
panavia Creative Commons License 2008.01.11 0 0 1388

Egyvalamit azért a 3M mellett számításba kéne venni - főleg ilyen határnyitásos időszakban: Kassát
Előzmény: Marczys (1387)
Marczys Creative Commons License 2008.01.11 0 0 1387
Lesz már Miskolcnak is logisztikai központja! Meg is szavaztatják a népeket.
Vgyuri Creative Commons License 2008.01.11 0 0 1386

Mi van itt Magyarországon ami ezt igényli? Hogyan lettünk hirtelen "Logisztikai Nagyhatalom"?

Nagyjaink nem ismerik a General Aviation kifejezést, vagy túl prosztónak tartják.

 

Az európai normák szerint ezekre a repterekre mindre szükség lenne a kisgépes forgalom szerény igényeinek kielégítésére, pláne a sok szempontból egyszerűsítő schengeni szabályozás révén. De ennek olyannak kellene lenni, amilyen a Lajtán túl van. A város vagy környék fizet egy repülős múlttal, affinitással rendelkező házaspárt, akik a betontakarítástól az AFIS szolgálatig mindent ellátnak, szolgálati lakásért, a saját gépük tárolásáért, amivel apuci még oktatást is vállal. Na de hol lehet ebből leszakítani valamit nagyjainknak?

 

Előzmény: Miocsó (1381)
BJani Creative Commons License 2008.01.11 0 0 1385

Tényleg, tudja valaki, mennyi lehet a gyakorlati minimum táv, amit el lehet érni egy NG-vel?

 

~500méterre saccolom, ha totál száraz a pálya, és a gép üres.

Szélcsendben.

Előzmény: tri-tonus (1383)
shadowman Creative Commons License 2008.01.10 0 0 1384
Na igen sajnos ez van.
Ezzel tovabb romlott ennek a szereny repternek a hirneve.
Előzmény: tri-tonus (1376)
tri-tonus Creative Commons License 2008.01.10 0 0 1383

A fedélzeten nem volt nagy dolce vita az idő rövidsége miatt, de a helyiek kitettek magukért a VIP sátor elég jól fel volt szerelve. Engem kicsit meglepett, hogy telt házzal a pálya felénél már megálltunk. Azért fejlődik a technika (na jó a pilóták is). A gép csinált üres bemutatót is, nekem úgy tűnt, hogy akkor még 1000 méter se kellett neki. Gyönyörű idő, száraz pálya, de hát akkor is. Tényleg, tudja valaki, mennyi lehet a gyakorlati minimum táv, amit el lehet érni egy NG-vel?

 

Előzmény: Vgyuri (1380)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.10 0 0 1382

"Nemes Ervin, az ország egyik legelismertebb szakembere"

Botrany hogy ilyet irnak errol az emberrol aki hibat halmozott hibara, sikeretelen volt, illetve amikor kiderult hogy milyen aron volt egy kicsi sikerre a KLM-nel, es azt nem is reszletezem hogy miert valt el tole a KLM. A MALEV-nal is sok hibat kovetett el, szoval naja, ilyenkor vilagos hogy miert tart ott az orszag ahol amikor egy ilyen a legelismertebb titulust kapja.................................

Miocsó Creative Commons License 2008.01.10 0 0 1381


Uraim!

Mondja meg nekem valaki milyen kisgépes és sport repülő hagyományok vannak Szentkirályszabadján?
Ha jól tudom kezdetektől katonai reptér volt 2005-ig.

Amikor az a néhány felsorolt pilóta leszállt ott fizetet is vagy nekik fizettek?
Nagyon nem mindegy.

Minden újabb repteret bemutató tevben azt olvasom -" logisztikai bázis lesz"-
( Siófok, Börgönd, Mezőköves, Debrecen, hírtelen ezek jutnak az eszembe.)
Mi van itt Magyarországon ami ezt igényli? Hogyan lettünk hirtelen "Logisztikai Nagyhatalom"?

Nem szeretnék hülyén meghalni.

Üdv
Vgyuri Creative Commons License 2008.01.10 0 0 1380

amikor 150 utassal a fedélzetén egy vadonatúj Boeing 737/700-as gép, a SkyEurope légitársaság Budapest-Veszprém járata landolt a repülőtéren

 

Annyiért, amit ezen a gépen az utasok fizettek, én is elmentem volna :-)

 

Előzmény: tri-tonus (1379)
tri-tonus Creative Commons License 2008.01.10 0 0 1379

Gyanítom, hogy a népszabó cikk miatt adta ki ma a Budawest nagy hirtelen ezt a közleményt. Egy pár perce jutottam hozzá. Tök mindegy minek mi a komolysága, de az biztos, hogy ez a topik nem marad téma nélkül :-)))

 

A Veszprém-szentkirályszabadjai lehet Magyarország másodlagos repülőtere?

-Volt Maléves vezető tárgyal a fapados légitársaságokkal -

A tervek szerint rövidesen Veszprémből is közvetlen repülőjárat indulhat akár Londonba, Párizsba, Frankfurtba, a nyári szezonban pedig például Horvátországba és Görögországba, Bulgáriába. Januártól professzionális fejlesztési vezetővel bővült a Veszprém-szentkirályszabadjai repülőteret irányító Budawest Airport Holding Zrt. csapata.

Nemes Ervin, az ország egyik legelismertebb szakembere 5 évig a KLM holland légitársaság magyarországi értékesítési igazgatójaként dolgozott, majd a MALÉV magyarországi értékesítését vezette és kereskedelmi vezérigazgató-helyettes volt. Az elmúlt közel 2 évben a debreceni reptér tanácsadójaként is érdemeket szerzett. A szakember elsősorban a low cost, azaz fapados légitársaságokban lát lehetőséget a Balatontól pár kilométerre fekvő Veszprém-szentkirályszabadjai repülőtéren. Úgy véli: a reptér valós alternatíva lehet Ferihegy I-gyel szemben, emellett a térség pozitív adottságai révén komolyan számol a cargo-logisztikai fejlesztésekkel.

A korábban katonai kézben lévő légikikötő 450 hektáros területét és a rajta lévő ingatlanokat 2006-ban pályázat útján vásárolta meg az angol, amerikai és magyar befektetők tulajdonában lévő Budawest Airport Holding Zrt.

A fejlesztések első ütemében mintegy hárommilliárd forintból megújul a repülőtér, amely a várakozások szerint tovább lendíti majd a környék idegenforgalmát és gazdaságát. Ezzel párhuzamosan kereskedelmi, ipari, logisztikai, tudományos park kialakítása is szerepel a tervekben.

A repülőtéren több évtizedes hagyománya van a kisgépes, az üzleti, sport- és hobbicélú forgalomnak. Az eddigi leszállók között számos híresség is akad, Besenyei Péter és Veres Zoltán mellett a Párizs-Dakar-rali szervezőbizottsága és az egyik kereskedelmi rádió népszerű műsorvezetője, Bochkor Gábor is többször landolt már az ország egyik legszebb repülőtereként emlegetett bázis 2000 méteres beton kifutópályáján.

A legnagyobb attrakciónak azonban kétségtelenül a tavalyi idegenforgalmi szezont megnyitó, háromnapos repülőnap számított, amikor 150 utassal a fedélzetén egy vadonatúj Boeing 737/700-as gép, a SkyEurope légitársaság Budapest-Veszprém járata landolt a repülőtéren és egy különleges légibemutatót is tartott a több mint 60000 néző előtt.

A repülőtér kedvező adottsága, a Balaton és Budapest közelsége, valamint a 8-as út és a leendő M8-as autópályához való közvetlen csatlakozása miatt reálisan pályázik a másodlagos vagy fapados repülőtér címre Magyarországon. A Veszprém-szentkirályszabadjai repülőtér nemcsak a régió gazdaságának fejlődését gyorsíthatja, de a Balaton számára is ugrásszerű fejlődést hozhat.

 

Előzmény: Vgyuri (1378)
Vgyuri Creative Commons License 2008.01.10 0 0 1378

És akkor még nem beszél a cikk Szentkirályszabadjáról, ami szintén benne van ebben a körzetben, és miután utóljára zárták be, nincs nagyon rossz állapotban. (Bár a múltkor valaki azt írta, hogy a beton állapota nem túl rózsás, a helikoptereknek nem volt rá szüksége.)

 

Előzmény: Ízirájder (1377)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!