A művész neve Martin Schwarz. Magyarországon mint M.S. mesterként ismert. Mintegy 8 táblaképe maradt fenn..
Amit tudhatunk róla, stilusjegyek alapján Nürnbergben tanult Albrecht Dürernél. Neve fennmaradt a Krakkoi Mária templom mesterei között, a krakkói Mária templom remekmivű oltárának mestere Weit Stoss mellett alkotott. Itt ismerkedhetett meg a Krakkóban gyakran jaró és ottan kiterjedt kapcsolatokkal rendelkező Thurzó Jánossal (Árva várának urával), akinek meghivására készitette le a Selmeczbányán a Mária templom táblaképeit.
foto saját (anno a Nemzeti Galériából). Mária és Erzsébet találkozása, részlet.
Esetleg még annyit tudok hozzátenni, hogy szemben hátul a jobboldali angyalka mellett az Leopold Wilhelm (Lipot Vilmos?) főherceg a nagy műgyűjtő. Ő nem maradhatott le.
Bocsássatok meg, nagyképű voltam és eljátszottam, hogy tudom.
Holott ha csöpp eszem lett volna, a Habsburg teremből kifényképezem azt a tacepaot is ahol az egyes alakok konturja mellé oda van irva, hogy ki kicsoda.
De azért néhány kiegészitést.
Vörösvári amit irt korrekt, de csak annyit tudnák hozzá tenni, hogy:
Maximilian császár mellett állo hosszu haju ifju az Albrecht Dürer.
V. Károly császár mellett Tizián áll.
Tizián mellett sárga ruhában pedig Cellini ül, megismerni a kezében látható sótartóról.
A fresko a Kunshistorisches Museum Habsburg termében látható.
Az alkotoja Julius Berger, aki olyasmi volt mint Lotz Károly a magyar festészetben.
A kép cime a Habsburgok mint a művészetek pártoloi. Megismerve a Kunsthistorisches Mueum gyűjteményét, ez szo nélkül elfogadhato.
Ez elég nehéz, az utolsó képen Miksa császár lehet a trónon. Az utolsó előtti talán III.Károly császár, piros ruhában és parókában. A negyedik képen feketében V.Károly császár lehet.
"Hegel a szegényeket „osztálynak” (Klasse), nem pedig „rendnek” (Stand) nevezi.
A rendek különbségei a társadalmi funkciók „konkrét eltérésein” alapulnak, az osztály-különbség alapja viszont „egyenlőtlenség a vagyon, neveltetés, műveltség terén), ami miatt egyesek az állam számára hasznosabb tevékenységet végezhetnek, mint mások”
A szegényeket az különbözteti meg a többi polgártól, hogy a szegények által elvégezhető munkák marginális jelentőségűek a társadalom számára. Ez az állapot pedig a szegényeket „többé-kevésbé megfosztja a társadalom minden előnyétől”.
A betanított munkások annyit keresnek, hogy az éhhaláltól pont megmeneküljenek, de nem tartozhatnak testületekhez, és mivel vásárlóerejük elenyésző, nem tehetik magukévá az egyre újabb és újabb vágyakat és szükségleteket sem, melyeket a polgári társadalom folyamatosan kitermel, és amik az emberi természet kiművelésének és a szubjektivitás felszabadításának alapvető eszközei.
Képzetlenségük miatt nem részesülnek a polgári társadalom kifinomultabb kulturális javaiból sem, mint pl. a jogszolgáltatás, orvos-lás, művészet, tudomány és vallás"
Amit irtam volt, az első pontban, nekem teccik és igen jelentős eredménynek tartom az ellentétes érdekű társadalmi csoportok "osztályok" erőforrásokért való versengésének (osztályharc) leirásának, mint a történelmi fejlődés hajtóerejének definicióját. Ebből a szempontból nézve a mai politikai események is jobban értelmezhetőek. Sajnos ezt a Marxizmushoz csatolják, és igen, valóban ez az alapja, csakhogy Hegel irta le először a jelenséget.
Szerintem a sarkalatos probléma ott volt: hogy ezt a hajtóerőt a jövőre nézve nem ismerte el.
Evbvből indult ki aztán a Marxizmus ideológiájának a veresége a gyakorlatban.
Ezt a xx. század végi események nagyon szépen igazolták.
Kikapcsolták a versenyt (küzdelmet) a gazdaságból és a gazdaság le is maradt azokhoz képest ahol a kapitalista verseny ezt pörgette.
Ennek eredményeként a szegénységbe roskadt társadalmi felépitések és vele együtt a szocializmus mint világrendszer vagy elbukott (SZU és Kelet.Európa) vagy megindult (jobb eset!) a lassu és főleg TERVEZETT és IRÁNYITOTTkapitalizálódás utján (Kina).
Holott ez a korban már ismert volt, mert a kortárs Darwin felismerte, hogy a verseny maga a fejlődés alapja.
Lehet hogy nem írta le, nem olvastam a műveit, de nagy példaképei a francia forradalmárok voltak, akik hatalmas mészárlást végeztek az ellenségeik közt és Marx proletárforradalmat akart a tőkések ellen.
Azért valahol csak abszurd és képmutató, hogy ő tartotta el Marxot és támogatta a marxizmust, aki egy marxista forradalom esetén, mint gyártulajdonos a likvidálandó ellenségek közé tartozott.
Ez igy van és köztudott, igaz a cikk hangvétele gunyos és a dok nem volt kokler.
Nézzük mit ir:
"Becslések szerint a páciensei egyharmadánál volt csak sikeres a beavatkozás, ami nem is csoda, hiszen akkoriban a baktériumok létezéséről például egyáltalán nem tudtak, és ismeretlen volt az érzéstelenítés is."
Ez a harmad, a korban valós siker volt. Higiénia hiányában több nem is volt várható. A baktériumokról tudtak, hiszen őket már Leuwenhoek is meglátta és a barok kor végér 1740-es évek, addigra a mikroszkóp már 70 éves és ezzel együtt a mikrobiológia is. Arról nem tudtak, hogy a betegségek és a mikroorganizmusok léte között összefüggés van!
"Bár arról nincs hitelt érdemlő feljegyzés, hogy valaha találkoztak volna,"
Bach nagyon szeretett volna Handel-el találkozni és el is indult gyalog(!) Lipcséből Hannoverbe-be Handelhez. Pechjére, mielőtt megérkezett volna hagyta el Handel Németországot (megszökve!) London kedvéért. (Megj. Handel nem járt tul jól ezzel a meglépéssel, mert munkáltatója, a hannoveri választófejedelem, hamarosan követte hűtlen zeneszerzőjét Londonba, mint II. György angol király. Erre nyilván nem számitott, de az élet tele van meglepetésekkel.)
"ha komponálni utána már nem is tudott, és élete utolsó nyolc évét vakon élte le."
De tudott, és érdekes módon a megvakulás megváltoztatta Handel egész művészetét és soha nem látott magasságokba emelte. Elfordult az operáktol és a szinháztól, ekkor születtek legnagyobb oratoriumai és a Westminsterben egész Anglia csodálta a vak zenei óriás játékát.
Amig Bach a fuga mint műfaj művészetének legnagyobb mestere, érdekes módon ennek a műfajra Handel tette fel a koronát a Messiás "He shall purify" kórusával.
Egyedülálló ebben az alkotásban, hogy itt a fuga nem hangszerre (orgonára) hanem korusra és zenekarra irodott. A fuga egyes szolamai (dux és comesek) nem dallamvonalak, hanem maguk is többszólamu kórusművek. Ilyen módpon az egyes szólamok, maguk is többszólamu homofon (akkordikus) korusok (basszuskorus, tenor korus, szoprán korusra irott szolamok), ráadásul teljes szimfonikus fugaszolamokkal alátámasztva.
Beethoven ezt a bonyolultságot tartotta a zeneművészet csűcspontjának, amihez egywetlen hangjegyez sem hozzátenni sem el venni nem, szabad. Ime: https://www.youtube.com/watch?v=Ac02mnZJmiQ
Ez a kinai kalendáriumban a nyúl éve, és ime, Luther mint nyúl jellemzése:
A Nyúl árnyoldalához tartozik érzékenysége, gyanakvó természete és sértődékenysége. Hangulatember lévén hol vidám, hol levert vagy minden látható ok nélkül. Sajnos a kritikát is nehezen viseled. Büszkeséged a vereséget sem viseli el, ezért inkább, ezt elkerülendő, meghátrálsz a kihívások elől. Biztonságkeresésed miatt pedig hajlamos vagy, elveszítve önállóságodat, túlontúl párodra támaszkodni.
. Küllemében ez gyakran testes, közepes termetet, erős izomzatot jelent. Arca kerek, mosolytalan. Fizikai ellenállóképessége kitűnő, így jó egészségnek örvend.
Látszólag nyugodt, elmélkedő fajta, aki folyton önmagával van elfoglalva, lelkileg mégis ingadozó, viselkedése a környezetétől függ. Önbizalma jó, mégis fél a kudarctól. Optimista, társaságkedvelő, szívélyes ember, aki tevékeny életet él, vállalkozásaiban gyakorléatias és hatékony.
A Nyúl , vagy Macska eleme a Fa. A világegyetemre ható öt fő erő, a születés órájától függően, a kínai zodiákus minden egyes jegyében másként színezi a szülött típusait. A Macskához tartozó Fa elem kiegyensúlyozottságot, gyengédséget, gazdag fantáziát és kreativitást kölcsönöz a szülöttnek.
A Nyúl jegyű szülött élete kínai hagyomány szerinti négy korszaka mindvégig békés lehet. A Macska a kínai zodiákus legszerencsésebb jegye. Gyermekkora épp oly derűs mint idős kora s még ífjúsága vagy felnőtt kora sem hoz gondokat, hacsak nem történik valamiféle természeti katasztrófa körülötte, vagy adódik súlyos konfriktus, hogy megzavarja. A Macska élete a külső körülményektől, azoktól a személyektől függ, akikkel az élet, a véletlen összehozza. Fontos, hogy mindig tudjon dönteni. Esetleges rossz döntés esetén előfordulhat, hogy a Macska vénségére mogorva és barátságtalanná válik, elmagányosodik.
Luther-t az emberi büszkesége vezette a kilépésre.
Addigra már megtörtént a kiközösitése, tehát nem is volt tagja.
Leonak ez volt a legnagyobb baklövése.
Leot szeretjük, mert imádta a művészeteket és az antik művészetek kedvéért még az fölött is szemet hunyt, hogy az egyszerű emberek körében feléledjen az antik istenek tisztelete is Jézus tisztelete mellett és hogy például a tengerészek Neptunnak is áldozzanak és a városok a jo szerencse nevében szobrot emeljenek a római-görög istennek.
Luthernek ez volt leginkább a gondja a katolikus egyházzal: a totális elvilágiasodás. Arrol nem is beszélve hogy mit érzett amikor látta hogy a Capella Sisitina mennyezetén fel volt festve Róma összes hetero és homo prostija.
Életszentsége alátámasztotta volna a kanonizácioját is, kivéve az a nem PC könyve a Zsidókról és hazugságaikról.
Amugy Luther 500 könyvet irt élete során (Paul Johnson: A kereszténység története).