Keresés

Részletes keresés

Félvezető Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15960
Méterenként egy akvárium szellőztető, és nem fagy be. A tavamban is ez van, és a 20- 25 cm-es jégen a kb 1/2 m-es lyuk nem fagy be.  A levőbuborék mint a MAMMUT-szivattyúnál felhozza a +4°C-os vizet.
Előzmény: doktor4 (15945)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15959
Miért, kis hazánkban hol van (kishajósok számára elérhető) vízi benzinkút? Van egyáltalán valahol?
Ilyet eddig csak a Duna-Deltában sikerült látnom.
Előzmény: izgaga (15893)
ifx414 Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15958

Meglepődnél mennyi minden megoldható 12 v-ról, a többihez meg ott az inverter. Amúgy 10 éves távlatban gondolkodva ez az ágazat - mármint az alternatív energia, passzívház témaköre - még rengeteget fog fejlődni.

 

Akár vizen, akár szárazon én le akarok válni a "szolgáltatókról". Folyóvízen az áramtermelés a könnyebb dolog, szárazföldön a víz-szennyvíz kérdése. Viszont egy telek drágább mint egy úszótest és még utazni sem lehet vele :)

Előzmény: Marci38 (15955)
ifx414 Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15957

Nem is éreztem úgy, csak ugye arra gondoltam, ha valamit felhozok lentről, és kiengedem, az egyből tovább illan, így lehet, hogy folyóknál ez nem válik be.

 

Viszont a probléma nem is ott van igazán ahol most keresem, mert az is lehet, hogy folyón nem hagyhatom a zajlás miatt, akkor meg már működhet a keringetős módszer.

 

Állóvíznél viszont gondoskodnom kell az áramtermelésről.

Előzmény: doktor4 (15951)
carlos z. Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15956

GPS

 

"Miért? Ez a moci-fajta nem a szupertakarékosságáról híres? :-))))"

 

Deee, a 2 ütemű 25-ös sokkal takarékosabb, mint a Yamaha egyes 4 ütemű modelljei. Gondolok itt pl. a 350 lovasra..)) 

 

Nagyjából egálban van a 4 ütemű 115-össel... cz.

Előzmény: GPS (15910)
Marci38 Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15955
- Te ifx414 ! ... Asszony elvtárst kérdezted, ... tudja mi vár rá idős korára? Nem tom,hogy van e 12 voltos mosógép...?
Üdv! Marci
Előzmény: ifx414 (15950)
doktor4 Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15954
Rosszul tettem fel a kérdést az alapanyag kilónkénti árára vagyok kiváncsi . üdv doktor4
Előzmény: Törölt nick (15953)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15953

Mit nevezel félkésznek?  Igy nagyon nehéz rá válaszolni. Még én sem tudom mikor lesz félkész.

És ez még sok mindentől függ.  Szeretném tartani egy jobb minőségű evezős csónak árát. Amik ebben a méretben kb 450-550 eFt körül mozognak. Bruttyóban.

 

 

Előzmény: doktor4 (15952)
doktor4 Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15952
Mennyire jön ki félkész hajotest kilója ,mármint mibe kerül ??? üdv doktor4
Előzmény: Törölt nick (15949)
doktor4 Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15951
Nos én nem akartam rád erőltetni a megoldást ,de nekem rémlik hogy a folyók mintha később fagynának be ?! Talán a viz áramlása végett vagy .....? Hát nem tudom . Másik megoldás ezt a Hárosi öbölben láttam , a, a tulaj idönként billegtette a hajót és az kitörte magát a jég fogságábol . Viszont én a helyedbe utánna járnék a balatoni kikötők melyike alkalmazza a vizforgatós megoldást és kikérdezném öket a tapasztalatrol . üdv doktor4
Előzmény: ifx414 (15948)
ifx414 Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15950
Az is öröm amikor én eszem, de arra nem gondoltam, hogy a Te ebédszöneted is tud nekem örömet okozni :)) Már első olvasatra is az tűnik ki belőle, hogy van remény. Ehetnél sűrűbben is :))
Előzmény: Törölt nick (15949)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15949

Hirtelen:

hossz 15.3 m, deck szélessége 3.9 m, merülés 0,45 m, vízkiszorítás 6038 kg, számított testsebesség 21km/h 17 LE-vel. Két télen felemelhető (télen csak annyira kellene felhuzni, hogy a jégen támaszkodjon) oldaluszóval  kétszintesre lehet építeni, alul fürdő, konyha, nappali, felül hálók, pilotállás. Az oldaluszok leengedett helyzetben való rögzítésével még kaphatsz két db 15 m2 teraszt.

Durván 70-75 m2 hasznos területet lehetne kihozni plussz a "teraszok" Én két 30-40  lovas motort raknék bele, könnyen kormányozható lenne a jószág, és szerintem  a forma miatt kb 25-35 km között alakulna a sebessége.

Szóval azt hiszem kivitelezhető a dolog.

9000 kg-nál 52 cm a merülés és 24 LE a testsebességig.

Szendvics szerkezetből kellene építen a hőszigetelés, a súly, és a tél miatt. A jég ha megroppantaná a külsö testet, akkor is csak a habig sérülne, a hajó vízmentes maradna.

 

Kaja szünet vége megyek "habozni"

Előzmény: ifx414 (15942)
ifx414 Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15948
Ez állóvíznél jó lehet, kérdés a Dunán mire elég?
Előzmény: doktor4 (15945)
Takyka! Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15947
OFF.

A sup a superscript rövidítése, ami a felső indexet jelenti.
ezt kell beírni szögletes zárójelek közé a szerkesztő ablakba. az utána következő karakter(ek) felső indexbe kerülnek. Visszatérni normálba a /sup szögletes zárójelbennel lehet.
"fonetikusan": Altgr F sup AltGr G szöveg felső indexben AltGr F /sup AltGr G.

Egyéb formázási kódokat is elfogad az index, ha megnézed a szerkesztő ablak alatti linket.

Remélem segitettem.

T.
Előzmény: süger (15930)
Takyka! Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15946
Oké, oké, tiszta víz. A szétfagyás azért következhet be csak nagyobb mínuszokban, mert ahhoz, hogy a nulla fokos vízből csinálj nulla fokos jeget (ezáltal szétrepeszd a blokkot), annyi hőenergiát kell elvezetned, mintha 80°C-os vizet hűtenél le 0°-ra. Mindez mondjuk -1 fokos, nyugalomban levegő mellett nagyon sokáig tart. A fajsúly-hőmérséklet összefüggést nem én találtam ki, erről itt olvalshatsz:
(angolul)
Rianások tudtommal hideg éjszakákon keletkeznek a Balaton jegén, amikor a zsugorodó (növekvő fajsúlyú) jég elhasad.
Persze tévedhetek is... :-)

T.
Előzmény: GPS (15928)
doktor4 Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15945
A hajó kétoldalán végigfutó dream cső amiben a mederfenékről szivattyuval vagy az áramlás segitségével felhozott 4 celsius fokos viz folyik a hajo melett . No az nem fagy be . üdv doktor4
Előzmény: ifx414 (15941)
nyikszi Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15944
Szőrmók! Írtam emailt Szabadival (Szabados) kapcsolatban, olvastad? Köszi: nyikszi
Előzmény: szőrmók (15914)
ifx414 Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15943
Na ebben reménykedem én is. Valahogy ők is megoldják.
Előzmény: GPS (15933)
ifx414 Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15942

A katamaránra a "korlátlan" szélesség és az elvileg nagyobb testsebeség miatt gondoltam. Tetszeni nekem is jobban tetszene egy igazi hajó forma.

 

Az általad írt partra futás is szempont, mert azért közértbe is kell járni, és pont az általad beszúrt kép adta az ötletet, hogy valami járművet is kellene tartani a hajón,amivel nem árt ha le is tudok menni a partra.

 

A Zoli által készített testnek valóban jó tulajdonságai vannak, kérdés, hogy akkorába meg lehet-e csinálni, hogy elférjen rajta egy 40-50 m2-es kecó. Nem csak terjedelmében, hanem a terhelést is el kell bírnia.

Előzmény: Marci38 (15936)
ifx414 Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15941
Ha tudsz valamit ne tartsd magadban :)
Előzmény: doktor4 (15934)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15940
Vannak telek amikor, és vannak helyek ahol befagy
Előzmény: GPS (15933)
109ha300 Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15939

Sziasztok!

 

GPS voltam Párizsban pár éve.. ott bizony bazisokan laknak átalakított önjáró uszályokon. Konkrétan tele a part, szinte mindenhol velük.. és gyönyörűen meg vannak csinálva. Volt ahol a parton fix, betonozott "kapuja" volt a hajónak, kaputelefonnal, ahová a hajóról, távvezérléssel engeték le a hidat, ha látogató érkezett. Nagyon praktikus megoldás. :)

Szerintem csak azokon a szakaszokon nincsenek lakóhajók a part meleltt, ahol gondolom a városkép, miegymás miatt nincsen engedélyezve.

Előzmény: GPS (15933)
Marci38 Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15938
Az alábbi hajó fenékkiképzése..
Előzmény: Marci38 (15936)
GPS Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15937

Ne "habozz" - inkább vágj bele bátran a hajóépítésbe :-))))
.
Előzmény: Törölt nick (15935)
Marci38 Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15936
-Nem rossz! o) A katamaránról ebben az esetben azt gondolom nem a legjobb mególdás. Először is egy ilyen méretü hajónál "csak" testsebességről lehet szó, hacsak nem UHT (vagy mi..) hajót építesz .De ekkor nagy a merülése, nem lehet parthoz kikötni . Innét kezdeve csak hátrányokról beszélhetünk.- Rossz: helykihasználás, magas, szállithatóság, kivitelezés...., motor(ok) elhelyezése... Most hírtelen nem jut egyéb eszembe.:o)
-De ami a legfőbb érv, mivel télen is vizen van ,gondot okozhat a testek közé fagyott jég.
-Természetesen ízlések és pofonok......
-Én egy lapos,széles hajót építenék beépített kis dízellel ( :o) ) felhúzott farral, ahol a csiga egy "alagútban" van ( Atkin ... most építi Kitzoli) . Ezzel akár a partra is kiszaladhatsz... Felépitményt meg ízlés szerint..
Üdv! Marci

Előzmény: ifx414 (15931)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15935

Prototipus, sok feladattal. Ha beválik akkor pedig ősminta is.

 

Marcinak:

Egyenkőre nem okozott csakódást, de már van amit másképp csinálnák.

 

Na megyek "habozni".

Előzmény: Takyka! (15904)
doktor4 Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15934
A lányok tényleg jobbak ! De könnyebben megvalósitható mint gondolod . üdv doktor4
Előzmény: ifx414 (15932)
GPS Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15933

Nem tudjátok, a Szajna nem fagy be télen?

Láttam egy dok. filmet egy híres, párizsi építész-fickórol.....aki már közel 30 éve a Szajnán lakik, egy lakó-hajón.
Ott van a tervező-irodája, oda járnak be a munkatársai...és értelemszerüen ő is azon lakik. Nincs is stabil, ingatlan-jellegű lakása.

Jaaa - és a hajóval mindig oda úszik és ott köt ki huzamosabb időre - ahol a legközelebb van a pont aktuális munkájához.

A hajó egyébként valódi-hajó (tehát nem valami úszó ház, vagy ilyesmi) - és a pali, szabadidejében rendszeresen hajózik is vele fel-alá, a hajózható Szajnán.

Jó, mi?
.
Előzmény: ifx414 (15932)
ifx414 Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15932

Attól tartok, hogy a Dunán ezt nem lenne egyszerű, főleg egy hajó körül megcsinálni.

 

Közben eszembe jutott, hogy fiatal vizibalettozó lányok esetleg úszkálhatnának a hajó körül, hátha a testük melege is elég lenne a fagymentesítésre :)

 

 

Előzmény: doktor4 (15929)
ifx414 Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15931

Nagyon bírom ezeket a régi formákat. Bár az enyémen nem lenne kémény, így elvesztené a jellegét :)

 

 

A lapátkerég bennem is felötlött, hiszen 2 legyet ütnék 1 csapásra. Milyen szép lenne már egy hasonló hajó?




A felső ívvel szépen harmonizálna alul egy lapátkerék :)

 

Sok formát végignézve, meg figyelembevéve hogy járni is szeretnék vele, a katamarán testre gondoltam, mert ott ugye a sebesség, az építnány szélessége könnyebben hozható mint az egytestűnél. Viszont egy jó egytestű lehet hogy túlélne egy jeges időszakot, de szerintem egy katamaránt széttépne az úszótestek között megfagyó és táguló jég.

 

Mindegy, van még 10 évem a tervezgetésre, és aztán még 5 az építésre. Csak lesz addigra valami megoldás :)

Előzmény: Marci38 (15921)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!