Méterenként egy akvárium szellőztető, és nem fagy be. A tavamban is ez van, és a 20- 25 cm-es jégen a kb 1/2 m-es lyuk nem fagy be. A levőbuborék mint a MAMMUT-szivattyúnál felhozza a +4°C-os vizet.
Meglepődnél mennyi minden megoldható 12 v-ról, a többihez meg ott az inverter. Amúgy 10 éves távlatban gondolkodva ez az ágazat - mármint az alternatív energia, passzívház témaköre - még rengeteget fog fejlődni.
Akár vizen, akár szárazon én le akarok válni a "szolgáltatókról". Folyóvízen az áramtermelés a könnyebb dolog, szárazföldön a víz-szennyvíz kérdése. Viszont egy telek drágább mint egy úszótest és még utazni sem lehet vele :)
Nem is éreztem úgy, csak ugye arra gondoltam, ha valamit felhozok lentről, és kiengedem, az egyből tovább illan, így lehet, hogy folyóknál ez nem válik be.
Viszont a probléma nem is ott van igazán ahol most keresem, mert az is lehet, hogy folyón nem hagyhatom a zajlás miatt, akkor meg már működhet a keringetős módszer.
Állóvíznél viszont gondoskodnom kell az áramtermelésről.
Nos én nem akartam rád erőltetni a megoldást ,de nekem rémlik hogy a folyók mintha később fagynának be ?! Talán a viz áramlása végett vagy .....? Hát nem tudom . Másik megoldás ezt a Hárosi öbölben láttam , a, a tulaj idönként billegtette a hajót és az kitörte magát a jég fogságábol . Viszont én a helyedbe utánna járnék a balatoni kikötők melyike alkalmazza a vizforgatós megoldást és kikérdezném öket a tapasztalatrol . üdv doktor4
Az is öröm amikor én eszem, de arra nem gondoltam, hogy a Te ebédszöneted is tud nekem örömet okozni :)) Már első olvasatra is az tűnik ki belőle, hogy van remény. Ehetnél sűrűbben is :))
hossz 15.3 m, deck szélessége 3.9 m, merülés 0,45 m, vízkiszorítás 6038 kg, számított testsebesség 21km/h 17 LE-vel. Két télen felemelhető (télen csak annyira kellene felhuzni, hogy a jégen támaszkodjon) oldaluszóval kétszintesre lehet építeni, alul fürdő, konyha, nappali, felül hálók, pilotállás. Az oldaluszok leengedett helyzetben való rögzítésével még kaphatsz két db 15 m2 teraszt.
Durván 70-75 m2 hasznos területet lehetne kihozni plussz a "teraszok" Én két 30-40 lovas motort raknék bele, könnyen kormányozható lenne a jószág, és szerintem a forma miatt kb 25-35 km között alakulna a sebessége.
Szóval azt hiszem kivitelezhető a dolog.
9000 kg-nál 52 cm a merülés és 24 LE a testsebességig.
Szendvics szerkezetből kellene építen a hőszigetelés, a súly, és a tél miatt. A jég ha megroppantaná a külsö testet, akkor is csak a habig sérülne, a hajó vízmentes maradna.
A sup a superscript rövidítése, ami a felső indexet jelenti. ezt kell beírni szögletes zárójelek közé a szerkesztő ablakba. az utána következő karakter(ek) felső indexbe kerülnek. Visszatérni normálba a /sup szögletes zárójelbennel lehet. "fonetikusan": Altgr F sup AltGr G szöveg felső indexben AltGr F /sup AltGr G.
Egyéb formázási kódokat is elfogad az index, ha megnézed a szerkesztő ablak alatti linket.
Oké, oké, tiszta víz. A szétfagyás azért következhet be csak nagyobb mínuszokban, mert ahhoz, hogy a nulla fokos vízből csinálj nulla fokos jeget (ezáltal szétrepeszd a blokkot), annyi hőenergiát kell elvezetned, mintha 80°C-os vizet hűtenél le 0°-ra. Mindez mondjuk -1 fokos, nyugalomban levegő mellett nagyon sokáig tart. A fajsúly-hőmérséklet összefüggést nem én találtam ki, erről itt olvalshatsz: (angolul) Rianások tudtommal hideg éjszakákon keletkeznek a Balaton jegén, amikor a zsugorodó (növekvő fajsúlyú) jég elhasad. Persze tévedhetek is... :-)
A hajó kétoldalán végigfutó dream cső amiben a mederfenékről szivattyuval vagy az áramlás segitségével felhozott 4 celsius fokos viz folyik a hajo melett . No az nem fagy be . üdv doktor4
A katamaránra a "korlátlan" szélesség és az elvileg nagyobb testsebeség miatt gondoltam. Tetszeni nekem is jobban tetszene egy igazi hajó forma.
Az általad írt partra futás is szempont, mert azért közértbe is kell járni, és pont az általad beszúrt kép adta az ötletet, hogy valami járművet is kellene tartani a hajón,amivel nem árt ha le is tudok menni a partra.
A Zoli által készített testnek valóban jó tulajdonságai vannak, kérdés, hogy akkorába meg lehet-e csinálni, hogy elférjen rajta egy 40-50 m2-es kecó. Nem csak terjedelmében, hanem a terhelést is el kell bírnia.
GPS voltam Párizsban pár éve.. ott bizony bazisokan laknak átalakított önjáró uszályokon. Konkrétan tele a part, szinte mindenhol velük.. és gyönyörűen meg vannak csinálva. Volt ahol a parton fix, betonozott "kapuja" volt a hajónak, kaputelefonnal, ahová a hajóról, távvezérléssel engeték le a hidat, ha látogató érkezett. Nagyon praktikus megoldás. :)
Szerintem csak azokon a szakaszokon nincsenek lakóhajók a part meleltt, ahol gondolom a városkép, miegymás miatt nincsen engedélyezve.
-Nem rossz! o) A katamaránról ebben az esetben azt gondolom nem a legjobb mególdás. Először is egy ilyen méretü hajónál "csak" testsebességről lehet szó, hacsak nem UHT (vagy mi..) hajót építesz .De ekkor nagy a merülése, nem lehet parthoz kikötni . Innét kezdeve csak hátrányokról beszélhetünk.- Rossz: helykihasználás, magas, szállithatóság, kivitelezés...., motor(ok) elhelyezése... Most hírtelen nem jut egyéb eszembe.:o) -De ami a legfőbb érv, mivel télen is vizen van ,gondot okozhat a testek közé fagyott jég. -Természetesen ízlések és pofonok...... -Én egy lapos,széles hajót építenék beépített kis dízellel ( :o) ) felhúzott farral, ahol a csiga egy "alagútban" van ( Atkin ... most építi Kitzoli) . Ezzel akár a partra is kiszaladhatsz... Felépitményt meg ízlés szerint.. Üdv! Marci
Láttam egy dok. filmet egy híres, párizsi építész-fickórol.....aki már közel 30 éve a Szajnán lakik, egy lakó-hajón. Ott van a tervező-irodája, oda járnak be a munkatársai...és értelemszerüen ő is azon lakik. Nincs is stabil, ingatlan-jellegű lakása.
Jaaa - és a hajóval mindig oda úszik és ott köt ki huzamosabb időre - ahol a legközelebb van a pont aktuális munkájához.
A hajó egyébként valódi-hajó (tehát nem valami úszó ház, vagy ilyesmi) - és a pali, szabadidejében rendszeresen hajózik is vele fel-alá, a hajózható Szajnán.
Nagyon bírom ezeket a régi formákat. Bár az enyémen nem lenne kémény, így elvesztené a jellegét :)
A lapátkerég bennem is felötlött, hiszen 2 legyet ütnék 1 csapásra. Milyen szép lenne már egy hasonló hajó?
A felső ívvel szépen harmonizálna alul egy lapátkerék :)
Sok formát végignézve, meg figyelembevéve hogy járni is szeretnék vele, a katamarán testre gondoltam, mert ott ugye a sebesség, az építnány szélessége könnyebben hozható mint az egytestűnél. Viszont egy jó egytestű lehet hogy túlélne egy jeges időszakot, de szerintem egy katamaránt széttépne az úszótestek között megfagyó és táguló jég.
Mindegy, van még 10 évem a tervezgetésre, és aztán még 5 az építésre. Csak lesz addigra valami megoldás :)