Szerintem erre a motorra ne alapoz kirándulást ! Ez a motor ott van jó helyen ahol van ( az álványon ) . komolyra forditva az arányait tekintve ez szerintem hosszú tribes ,motor gucsóra nem való . Üzembiztonságát tekintve nem tudom ,de lehet kikopna a gucsó a talpad alatt annyit kéne rángatnod hogy beinduljon . Szóval ne !!! :-)) üdv doktor4
Fütésre sok megoldás van.Jancsikályha (hangulatos ,a fa ingyé van ) benzinkályha ( Zaorozsec,Barkas ,Sirocco Webasto,Eberspacher) és gázolajos.Szigoruan láncon a viz fölé kilógatva ,hogy csak a meleg levegő jöjjön be.Vannak gázos siesta lakokocsi kályhák ,de ezek elveszik az oxigént ,én nem tartom jóknak.
Nem én vagyok itt a legtapasztaltabb, de azért leírom amit gondolok Nyáron voltam az Adrián 380-as csónakkal ami 8Le-vel volt megtámogatva. Egész héten nem sikerült sima vizet kifogni. A szigorúan part melletti csónakázás ellen szól ilyen esetben, hogy a sziklás partot meg lehet szívni egy pillanat alatt. Véleményem szerint ez a motor nem lesz arra képes, ha egy hullámzás elkezd a part felé sodorni, akkor elkerüld a tragédiát. Amennyiben mégsem a part mellett akarnál hajózni, úgy az áramlatok esetleges legyőzésére is kicsinek tartom. Vannak kint rendes csónakok kivénhedt 5-ös motorokkal, amik szépen boldogulnak, de egy gumicsónaknak sokkal nagyobb az ellenállása mint azoknak a ladikoknak. Én nem kockáztatnék.
Hali ! Hát ebből még MO-n nem láttam egyet se. A kora kb 50 év. ha jó akkor hidegen ,melegen ,jól induljon,és ne csörögjön. Alkatrész nincs.Hogy mennyire használható tengeren egy 3,5 lóerős motor a gumicsónakos topicon megmondják neked.Mindenesetre csak annyira menj el ahonnan evezővel is vissza tudsz jönni.
Az áram nem probléma. csak egy két nagyobb fogyasztó van (mosógép, boyler) Ott a hajón a motor, a tengely egyik végén a csiga, a másikon egy generátor. csak kuplung kell. Amig mosol, addig megy a generátor, a felesleges áram meg tölti az aksikat, és még elő is állítja a melegvízet, esetleg fút is valamennyit. A téli fűtésre legjobb lehet egy kis pellett kályha. Egy felhordó csigával jól automatízálható. A pellet könnyen, bármilyen formátunú lukban tárolható, tiszta és könnyű is. A fűtőrendszer csak is légfűtés, nincsenek nehéz fütőtestek, nem kellenek csővek, illetve csak könnyű légtechnikai csőből kell pár méter. Az én házam egy szezonban 1200 kg pelletet fogyaszt, pedig kicsit nagyobb mint egy hajó. Télen nem kell hütő, ott a 6-7 fokos víz, csak egy kis keringető szivattyú kell. A hajó aljában kialakított hütőszekrénnyel még az se. (Hát a mélyhütő?) Nyáron meg 5 db napelemmel elmegy. Egy hajón meg tanul az ember az energiával takarékoskodni. A hőszigetelés a lényeg, minden válaszfalat habból kell csínálni. fűtésre átmeneti időszakban a sörkollektor is megteszi.
Víz: ivóviz az nehéz ügy, hacsak nem ásványvízről beszélünk. A többi víz meg könnyen előallítható egy olcsó (40 eFt) szürő rendszerrel. csak Pest felett telelj.
Világítás: főleg helyi vílágítás ledekkel, max fénycső
Főzés, sűtés: indukciós lap, vagy gáz, komoly védelemmel
Vashajót nem vennék, a szigetelés, és az állandó karbantartási igények miatt. Lakóhajóként komolyabban kell számolni a páralecspódással, az pedig folyamatos rozsdaveszély.
Most jut eszembe, jégveszély esetén irány Paks, a hütővíz csatorna kifolyólya biztos nem fagy be
Szóval megoldható, akár ma is, csak kicsit gondolkodni kell, no meg kb 10-12 milla
Üdv mindenkinek! Mivel ezen a téren hiányosak az ismereteim, tisztelettel megkérdezném az itt jelenlevő hozzáértőket:
- a belinkelt fotón látható csónakmotor modell mikori gyártású lehet? - lehet-e hozzá valahol alkatrészeket beszerezni? - a koruk mennyiben befolyásolja ezeknek a motoroknak a működését? - Lát-e valaki valamilyen konkrét hibát, hiányosságot a képen ami miatt nem ajánlaná használatra? - tengeren, kicsi (3,5 m) gumicsónakra, szigorúan part menti csatangoláshoz megfelelő lehet-e ez? - Ezen kívül is szívesen fogadok bármilyen építő jellegű hozzászólást...
Hááát, nem is azt mondtam, hogy ez az elsőszámú probléma....de hogy probléma, azt fenntartom.
Egyébként a melegviz-ellátást is én a fűtés problémakörbe sorolom - merthát az is egy nagy energiazabáló ám...és többnyire közös tőből is fakadnak.
Az áramfogyasztás viszont jelentősen csökkent azért az utóbbi időben. Gondoljunk csak a mA-eket fogyasztó LED-es világításra, a kisfogyasztású műszerparkra, a relémentes vezérlésre és automatikára, stb.
Még mindig a főzés és a hűtés a legnagyobb "életviteli" energiazabálók - a fűtés és melegvíz melett, persze. .
Szigetelés, szigetelés, szigetelés. Passzív ház. Ha másként nem megy kandalló. A fűtés a legkönnyebb. A víz, szennyvíz, melegvíz, áram, partraszállás, jég. Ezek a nagyobb gondok.
Jól hangzik! Meg tudod velük beszélni, hogy tartsák nekem úgy 10-15 évet :)) Bármennyire is szeretném, most még nem tudok elvonulni, kilépni a "civilizációból" Meg azért még kell idő a feneségem megyőzésére is, de azt már elkezdtem :)
Üdv Mindenkinek! Nos a kérdésedre a válasz:A tiszatavon 2008 junius-tól Poroszló
Fűzfa kikötő, és az ára sem volt veszélyes, mert a 95-ös annyiba került mint a benzinkútnál. És amiről még én tudok, az szintén a Tiszán, csak már a folyami szakasz Tiszafüred (Tiszaörvény) Szabics féle kikötő. Hát az ára ? az már egy kicsit húzósabb, ezért nem is tankoltam nála.
Ha megszervezitek, és az anyagi fedezetet is biztosítjátok rá, ja, és meg is hívtok, örömmel megjelenek. Egyébként én semmit nem tervezek, max. egy Tisza-tavi megmozdulás, ami nálam saját erőből belefér a költségvetésbe.
Hmm.... Nekem a 4 méter szélesség soknak tűnik. 20 méter felettinek kellene minimum lennie a hosszúságnak, vagy katamaránra épített , de nem a vízben lévő ferlépítmény. De ha ekkora hajóra vágysz, tudok egyet olcsón.32 személyes, két szintes, vasból, dízel, saját kikötővel, öreg, de felújítható.
Nem kicsi :) Amúgy én is úgy gondolom, hogy a világ sok részén megoldják a jég problémát, tehát megoldás van, csak kompromisszumot kell kötni. Szerintem brutál fagyig bárhol lehetek, amikor meg bekeményít az időjárás be kell állni egy olyan kikötőbe (amiből éveken belül lesz egy csomó) ahol van partkapcsolat, áramellátással.
Jó Lenne. Így erről a topikról is többen velünk tarthatnátok. A közeli időpontokban együtt lehetne a csapapt velünk, a Baja-Apatin, vagy a Mosoni-duna túrán.
Olvasom újra meg újra a deck szélességnél lehet szélesebb a felépítmény? Mert nekem a 4m kb. belméretnek kellene, és így nem kéne 2 szint, ami azért fontos, mert mindent egyszerűbben meg tudnék oldani. A sebességnél nekem még a 21 is jó lenne. Viszont nem tudom milyen nehéz lenne a felépítmény, de ezt annyira nem tudom, hogy meg se tudom saccolni. A ház gépészet, (rengeteg aksi) bútorok, egy élet kacatjai, szóval mérhetetlen.
Tudok egy jó megoldást a jégre: ha jön Te menj délebre, aztán tavasszal majd vissza jössz. Addig is egy kis olvasnivaló:élet a vizen hátha írnak valami hasznosat.
Régóta szerettem volna kérdezni tőled, hogy a topik nyitásának 10 éves évfordulójára (június 6.) tervezel-e vmi közös megmozdulást?? Gondolok itt egy ruszki jégtörő/Déli shark túrára, vagy a válságra való tekintettel egy egyszerű karibi hajókázásra...)) cz.
Mekkora hajó lenne ? Gondolom a daruzás sem olcsó . De ! Ha folyó meg ugye sodrás akkor elég az orr két oldalára nyomatni és a sodrás elvégzi a dolgát . Ellenben a jégzajlás az más arra nincs tippem ( Talán az Antillák :-)) ) az okból viszont védett öböl kellene akkor meg álloviz ott meg müködik . Ergo ?! A gond megoldva :-)))) üdv doktor4
Aha. A Deltában romániai utcai árakon adták a naftát. Mondjuk, ott más nincs is, csak hajó. Ott az az alapvető közlekedési eszköz. Pesten viszont egyértelműen a luxushajó-tulajdonosokat szolgálják ki.