Középmotor: A felfogás és a merülés miatt kb 200 mm-rel lenne alacsonyabb a motor súlypontja, ha középre teszem. Viszont nem tudnám megoldani a kiskabint. Igy a motor súlypontja nagyjából 250mm-re lesz a vizvonal felett. És ez a motor "csak" 57 kg. A váltó, az aksi, a tengely illetve ezek súlypontja kb 130 mm-rel lesz a vizvonal alatt. Ez is lesz vagy 50 kg. Plussz az üzemanyagtartály is a vízvonal alá rakható.
Meg, ha hihatek a programnak, ez a hajó 600kg összsúlynál, rosszabbul fog viselkedni mint 700 kg-nál. Mindez az Atkin féle farkiképzésnek köszönhető.
Na és most nálam is kitört a hétvége, megyek egy kád forró vízbe. Ott fogok habozni. Hmm, egy lakóhajón ez nagyon hiányozna!
Csak az a baj, tiborpapa, hogy itt mifelénk (és ezalatt az égész Kárpát-medencét is bátran beszámíthatom) egy lakóhajó gondolatára való reagálásra minimum 10 ezres hölgy-népességből kéne statisztikát készíteni.
Ugyanis az első ezres csoportból kicsi a valószínűsége, hogy akár egyetlen asszonypajtárs is végighallgatná - akár csak a kérdést is.
Ráadásul nagyon nagyszámú kérdezőbiztosra is szükség lenne, mert a fele állandóan lábadozóban feküdne - a nyújtófák és egyéb konyhai eszközöktől elszenvedett sérülések miatt :-))))
Konkrétan az én párom kijár velem a vízre - néha még neccesebb időjárásban is.
Nade annak még a gondolatát is mereven elutasítja, hogy akár egyetlen éjszakát is a vízen töltsünk (akár még a holdfényes, tükőrsima vizen is) - pedig ezt nem egy nagyhajós-haver hajóján megtehetnénk.
Képzeld el, miket szólna egy lakóhajó gondolatára? .
Köszönöm mindenkinek. A parttól max. 50-150 m-re távolodnék, és a dél-Adrián még vannak "szabad vizek" :). Persze amit a hullámzásról írtatok, azzal teljes mértékben egyetértek, nekem ez csak annyira kell, hogy a lakatlanabb partokra eljussak a szigonnyal. :) (mielőtt bárki megszólna, rendesen, engedéllyel vadászom...) Ami a motort illeti, ebben az állapotban került hozzám. Kicsit aggódom, de azért megpróbálom rendberakni, tavaly egy elektromos moci volt a csónakon, ez annál biztosan gyorsabb és a böhöm nagy akksit sem kell cipelni... :)
-Szia! -... Ebben az esetben gondolnod kell arra,hogy "megfordítod a motor forgásirányát" Vagy is a váltó hátrameneti fokozata tolja eelőre a hajót,az előre fokozat meg hátra. Nem tom mindegy e ez a váltónak. ( ..tévedhetek is) -Üdv! Marci
Jónak jó ,csak magasitja a rendszersulypontot. A középmotor mért nemjó ? esetleg ugy kell a kabint tervezni,hogy a motor egy asztal alatt legyen.Egyébbként 20 lovat egy Mz motorlánc is átvisz. Talán olcsóbb mint a bordásszijj.
Amennyiben jól tudom, a horvát Adrián a parttól 300 méterig a vízfelület a fürdőzőké, búvárkodóké. A parttal párhuzamosan csak ezen a 300 méteres védősávon kívül szabad motorozni. Ezzel a motorkával csak akkor merészkednék ki a tengerre, 300 méterre a parttól, ha lenne még a csónakon - egy legalább ötös - yamaha.
Ahogy lököd drága tecvérem :) Van rá 10 évem hogy kitaláljam, ha egyáltalán az asszony bírja a hullámzó ház gondolatát. Ha nem akkor le kell mondanom róla. (mármint az asszonyról)
Amúgy szóljatok rám ha valakit zavar a téma, mert ez nem vág teljesen a topik témakörébe.
Gyakorlatilag olyan hajót kell csinálni amit ki lehet csörlőzni a partra .Mért van a görög kicsi halászcsónakonak 3 gerince ? ezért. Pár darab 20cm átmérőjü gőrgőn ki lehet huzni a partra.
Vannak ma már elég kultúrált "kályhák" melyek már majdnem kandalló szépségüek, igen jó a hatásfokuk. Mivel én egy passzívház szerű dolgot akarok építeni, így a szellőztető rendszer hőcserélője adja majd a fűtés egy részét, a másik felét pedig a háztartásban üzemelő egyéb fogyasztók, és lakók. A lehetőségét meg fogom teremteni egy kiegészítő fűtésnek, de csak akkor szerelem be, ha az derül ki az első télen, hogy szükséges.
Ha ilyenbe vágnék, én biztos hogy legalább 100 hozzáértő emberrel konzultálnék az ügyben. Olyanokkal is, akik nem szorosan a hajózáshoz "hozzáértők", hanem egyéb területeken jeleskednek.
Néha van, hogy egy-egy laikus is felvet olyan képtelen problémát vagy élethelyzetet....amin bizony érdemes elgondolkodni.
Az biztos, hogy rendkívül komplex az a terv, amin agyalsz - hisz még felsorolni is nehéz, hogy hány szakma összesített tudása van benne. .
Bár sajnos több nagyfogyasztó van egy háztartásban, de én is úgy gondolom, hogy megoldás lenne többféle is. Annak érdekében, hogy a kényelemről ne kelljen lemondani, érdemes mindent jól átgondolni. Engem még mindig ez qrva jég nem hagy nyugodni. Azért a Paksi hűtővízben nem biztos hogy szeretnék éldegélni :) Tényleg idén volt jég a Dunán?
Ebben az egészben az a legnagyobb gáz, hogy ha mindened eladod hogy megcsinálj egy ilyet, aztán az derül ki, hogy nem úgy működik ahogy kellene, vagy elviszi a jég, akkor azért az nem öröm. Szóval belekezdeni csak akkor szabad, ha minden kétséged eloszlott. Addig marad egy kiskabinos túrahajó :)
Akik a Siesta rendszerű, beltérben használatos, szabadégésű gázkályhákat kitalálták és akik aztán engedélyezték a forgalmazásukat is - azoknak minimum Nürnbergben tartanám a tárgyalásukat...az eredeti dízletek között.
Mert az nem elég, hogy a légtér oxigénjét felzabálja ...de helyette ugyanoda nyomja be az égésterméket is.
Eszem megáll, hogy egy olyan világban, ahol már nem lehet sima gáztüzhelyes konyhát se tervezni CO-riasztó és külön, speciális szellőző-mű nélkül - az ilyet még vidáman lehet gyártani - és főleg árusitani. .
Durván számolva: 18 m2 a felület, a megfelelő vastagsághoz kb 7000 Ft/m2 anyag kell polieszter gyantából, ha nem habmaggal csinálod, Az drágább kb 10 000 Ft/m2 Plussz építóbordák, plussz segédanyagok (ami elég sok is lehet) Rétegelt lemezből olcsóbb, nagyjából 5000 Ft/m2, víz és főzésálló nyírből kb 3000 Ft/m2
Apropó: két héten belül kiszedjük az építő bordákat. Ha valakit esetleg érdekel akkor eladó 32 000 Ft-ért. (16 borda)A forma alkalmas rétegelt lemezes építésre is a kötözz és ragassz technológiával. Szép fahajót lehetne vele építeni.