Keresés

Részletes keresés

kiggyo Creative Commons License 2019.02.25 0 0 9545

Gyárilag ilyen kialakítás, on/off gép. Van benne egy rozsdamentes tartály, abban van egy lemezes hőcserélő. Furcsa megoldás (mert csőkígyósat szoktak az ilyenekbe tenni), de jópofa.

Előzmény: Öregépítész (9542)
kiggyo Creative Commons License 2019.02.25 0 0 9544

3 fázisú, és (murphy) pont az a fázis ment el amin a vezérlés van, azaz nem működött a vészkeringető üzemmód sem...

 

Annyira nem aggódtam mert mint írtam a felépítéséből adódóan nehezen fagy el, csak azon gondolkodtam el hogy mennyire lehetnek életképesek a szünetmentes megoldások ilyen esetre. 

Bár ritka a hosszú áramszünet, azért csak-csak előfordulnkak, és mikor máskor ha nem nagy hidegben...

Előzmény: mzsombi (9543)
mzsombi Creative Commons License 2019.02.25 0 0 9543

Lehet, hogy másik fázison volt a hőszivattyú. ;)

Előzmény: sylvanus67 (9539)
Öregépítész Creative Commons License 2019.02.25 0 0 9542

Hogy működik a 40 literes puffer ęs milyen hőcserélő van benne?

 

Előzmény: kiggyo (9540)
sylvanus67 Creative Commons License 2019.02.25 0 0 9541

Szerencsére nagy hideg sem volt.

 

 

hát azért a -7 az sem semmi, legalább is ilyen hosszú ideig.

Előzmény: kiggyo (9540)
kiggyo Creative Commons License 2019.02.25 0 0 9540
Az enyémben van egy 40literes belső puffer, abban van a hőcserélő. Így relatív sok víztömegnek kell lehűlnie mielőtt megfagy. A legtöbb gépben azonban egy egyszerű lemezes hőcserélő van, az könnyebben elfagy. Szerencsére nagy hideg sem volt.

Majd ma megnézem a loggert hány fokról indult a víz amikor visszajött az áram.
Előzmény: sylvanus67 (9539)
sylvanus67 Creative Commons License 2019.02.25 0 0 9539

értem a problémát, de:

 

nem fagyott szét semmi??? mért?

Előzmény: kiggyo (9538)
kiggyo Creative Commons License 2019.02.24 0 1 9538

Szokott téma lenni itt az áramszünet és a monoblokk hőszivattyú esete, csak mint érdekesség írom le mi történt a hétvégén.

Nálam még víz van benne, de tervezem majd fagyállózni ha véglegesedik minden a fűtésrendszerben.

Nem is szokott hosszú áramszünet lenni errefelé, azonban most a kövektező történt:

 

Szél volt (villám, egyebek nem, csak erős szél) és péntek este 8-tól szombat délután 1 óráig hiányzott egy fázis az egész környéken, azaz 17 órán keresztül! Közben -7 fok volt este.

Ekkora intervallumot nem valószínű hogy bármilyen szünetmentes megoldást átvészelt volna, és lehetett volna hidegebb is. Szóval van létjogosultsága a fagyállónak vagy a leeresztő szerelvénynek azt hiszem...

gabo011 Creative Commons License 2019.02.22 0 0 9537

Értem! Akkor hasonló cipőben járunk mert mi is nyeles telket vettünk amin most kezdünk építkezni! Szerintem egyébként nem az az 50-60m gázos KPE cső a költség hanem a tervezés + a kémény+ a készülék. 

Nálunk is hőszivattyú lesz de mennyezet hűtéssel és padlófűtéssel. 

Egyébként már kész van a ház? Csak azért kérdem mert a 180 nm2-re nekem soknak tűnik a 12kW-os hőigény. Nem lehet valahogy növelni a szigetelésen? Szerintem jó szigeteléssel valahol 7-8kW körül kellene lennie egy ekkora ház maximális hőigényének -15C-ban! 

Előzmény: davidal (9536)
davidal Creative Commons License 2019.02.22 0 0 9536

A kérdés jogos.
És a válasz meg is található benne. Nincs a telken.
Pontosabban van, de csak a legelején. És egy nagyon hosszú nyélről kellene a magunk költségén kiépíteni a gázvezetéket, meg mindezt lepapírozni. És ahogy hallottam, nem annyira megy ez egyszerűen. Egyszóval nincs gáz, és nem is akarunk. Hűtésben pedig azért gondolkozom.
De fan coil-ban. (Mert sajnos a plafonhűtéscsöveket nem tekertük le.)

Előzmény: gabo011 (9534)
kokler? Creative Commons License 2019.02.21 0 0 9535

Ha jól értem zónaszelepes lesz a padlófútésed, már ha az lesz, mert az nem derül ki, sok minden attól függ milyenek a höleadók.  A Panasonicnak van 12kW T-CAP-je is. A14 kW Daikin teljesítménye durván esik 0 fok alatt , az biztos nem optimális megoldás. Kérj árat attól aki a kollégáét csinálta, hátha jó lesz a második rendszer is:)

Előzmény: davidal (9532)
gabo011 Creative Commons License 2019.02.21 0 0 9534

Ha hűteni nem akarsz vele akkor miért nem gázcirkó? Nincs gáz a telken? :-)

Előzmény: davidal (9532)
sylvanus67 Creative Commons License 2019.02.21 0 0 9533

Azt nem szokták szigetelni:(

Előzmény: peterch (9528)
davidal Creative Commons License 2019.02.21 0 0 9532

Kedves fórumos közösség!

Lehet parttalan vitát indítok, de több hónapja olvasom a fórumot, és nem tudok egy megoldást találni, amiben hihetnék.

Új építésű házunkba keresek hőszivattyú megoldást padlófűtésre+HMV előállításra.
Nagyon nem passzív, de azért jó szigeteléssel készül.
Bruttó 198m2, de tetőtérbeépítéses. Szóval nettó 180m2-t fűteni/temperálni(35m2 garázs) fogok vele.
+HMV!
9 Termosztát lesz elhelyezve a házban, a jobb szabályozhatóság reményében.
A max. hőigény a gépész tervező számításai alapján ~12kW.
Ez alapján ő a 14kW-os Daikin Althermát ajánlotta nekünk ki.

Egészen konkrétan ezt a típust: ERLQ014CW1 + EHVX16S26CB9W

Panasonictól ezt kaptam: Aquarea T-CAP WH-UX16HE8/WH-SXC16H9E8

Mitsubishi Zubadan-ra is ígértek típust és árat, ezt a mai napig még nem kaptam meg. (4. hete várom, de semmi)
(Már csak ezért is félek a Mitsubishit választani. Ha szervízelni kell, is ennyire gyors lesz a reagálás?)

De a gépész tervezőnk a NIBE márkát is ajánlotta még, de ennek még ennyire részletesen utána sem jártam, a három előzővel is bajban vagyok.

Szóval itt vagyok én, fél-laikusként, mindent, és mindennek az ellenkezőjét is megtaláltam már a neten.
És fogalmam sincs melyiket válasszam. A T-CAP nekem kiajánlott 16kw-osát meg kifejezetten sokallom is.

Nagybátyámnál Mitsubishi van, de 9kW-os, kollegáméknál T-CAP, de szintén 9kW. Mind a ketten nagyon elégedettek, bár még csak 4,illetve 2 év tapasztalattal.

Én csak egy jó, megbízható rendszert akarok, ami fűt, és melegvizet állít elő amikor kell. Ennyi.

Ti melyiket/mit ajánlanátok?

Köszönöm előre is!

Dávid

peterch Creative Commons License 2019.02.21 0 0 9531

Szia !

 

Igen , vannak extrém esetek , az biztos .  Én csak azért ajánlottam a parapetest , mert említette a topiktárs , hogy a fütésre használt klímák jobban teljesítenek padlóközelben .

Előzmény: digium (9530)
digium Creative Commons License 2019.02.21 0 0 9530

Újabban semmit sem számít. Van ismerősöm Bp12, 6 lakásos 2-3 éve épített ház, homlokzaton 12 cm grafitos. Egyik szomszédja lakatlan, másikból a teleket inkább dél-ázsiai szigeteken töltik, persze kikapcsolt fűtéssel és résszellőzőre vagy redőny mögött bukóra hagyott ablakokkal. Szerinted a szomszédoktól elválasztó szigeteletlen fal miatt a rendesen ráhagyással méretezett padlófűtés elég kifűtenie a lakását vagy rá kell segítenie a klímával + elektromos radiátorokkal? A penészesedés még egy extra ajándék a kedves szomszédoktól, de így ők biztosan nem penészesek...

Előzmény: peterch (9528)
digium Creative Commons License 2019.02.21 0 0 9529

Amennyiben ennyire alacsony a hőigényed, akkor ne becsülgess. Töltsd le inkább egy régebbi PHPP demo excelt és vidd be az adataidat.

Szellőzési veszteséggel, illetve vonalmenti hőhidakkal biztosan számoltál? Írd már le pár sorban a házad méreteit és hőtechnikai paramétereit (falak, alapozás, nyílászárók, födém/tető).

 

Szerintem japán közepes klíma + kiegészítő elektromos fűtés lehet a jó megoldás. Nincs olyan oldalfali/parapetes klíma még 2 millióért sem, ami az általad elvárt -20 fokban maximális teljesítményen csendes lenne, bárki bármit mond. Ha van lehetőséged (hely+pénz), akkor egyetlen jobb légcsatornás klímában is elgondolkodnék (azt is kiegészíteném elektromos pótfűtéssel). Így nem lenne ventillátorzaj a szobákban. 

Érdemes szerintem -7 -8 fok körüli bivalens pontra méretezni a klímás fűtést, ennél hidegebb időben pedig elektromosan egyre jobban rásegíteni. Ennél hidegebb kb. 150 óra lehet egy évben. Ez még nappali áramról is csak 10-20%-al magasabb éves fűtésszámlát jelenthet a tisztán klímásnál, miközben komfortban (csend, légmozgás) rengeteget számít.

Előzmény: Aijabrte2 (9520)
peterch Creative Commons License 2019.02.21 0 0 9528

Szia !

 

Mi van , ha lakótömb középsö lakás ? :)

Előzmény: sylvanus67 (9526)
peterch Creative Commons License 2019.02.21 0 0 9527
Előzmény: Aijabrte2 (9520)
sylvanus67 Creative Commons License 2019.02.21 0 0 9526

Bocs még egy: vagy egy 25m2-es ház, szellőztetés nélkül?

Előzmény: sylvanus67 (9525)
sylvanus67 Creative Commons License 2019.02.21 0 1 9525

Passzívházad van?

 

Ha nem, akkor nagyon elszámoltál valamit.

Előzmény: Aijabrte2 (9520)
gabo011 Creative Commons License 2019.02.21 0 0 9524

Azért én lehet kiszámoltatnám egy hozzáértővel, hogy nem általad becsülve mennyi is az a hőveszteség. Vagy inkább a -15 fokos külső hőmérséklethez tartozó hőigényt.

Ez egy passzívház vagy nagyon kis alapterületű jól szigetelt ház?

Előzmény: Aijabrte2 (9520)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.21 0 0 9523

Ja, H tarifát felejtsd el. Ükunokádnál fog megtérülni ha H tarifa kompatibilis rendszert építesz be.

Előzmény: Aijabrte2 (9520)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.21 0 0 9522

Ja, vagy padló alá "fűtőfilm" kizárólag a járós részekre, mert ha mindenhová teszel akkor durván túlfűt és ne fogod élvezni a finom 28-30fokos padlót, mert folyton 24-en kell járatnod.

Előzmény: Törölt nick (9521)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.21 0 0 9521

Mivel hűtést nememlítesz erre a legoptimálisabb 2-3-4db 5-10ezer Ft-os bármilyen hősugárzó ami megtetszik a nejednek. Lehet 60ezres csicsalap is a falra, mind ugyanazt a 100%-ot tudja.

Ha hűteni is akarsz akkor okosan elhelyezve egy 2,5-es klíma és kiegészítve a fent említett bármivel.

Minden más pénzkidobás.

Előzmény: Aijabrte2 (9520)
Aijabrte2 Creative Commons License 2019.02.21 0 0 9520

Házam hőveszteségét a szigetelés utánra 1060 Wattra becsülöm.

Mivel fűtsek?

Hogy az áramtarifa is lehetőleg kedvezményes ("H" ?) lehessen.

És -20 fokot is bírja, és még ilyenkor is fűtsön, mondjuk 1200 Wattot.

 

Ha választani kell egy 480 eFt-s (belül) zajtalan és egy 200 eFt-s zajos (ventilátoros) között, inkább a zajtalant preferálnám.

A beltéri egység ideális helye - föltételezem - a padló közelében van. Hiszen fűtésre használnánk (elsősorban). (Ezt hívják "fan-coil"-nak?..)

Ha a kültérihez 2 beltéri egység is köthető: megfontolom két helyiség fűtését. (Remélem, lehetnek különböző hőmérsékletűek.)

Ha párátlanítani is tud, az nagyon jó, nem kell külön páramentesítőt venni.

 

kokler? Creative Commons License 2019.02.17 0 0 9519

Nem, ez osztott gép ,  de a beltéri darabokból van összerakva.

Ez a gyári kiszerelés https://www.ecodanshop.hu/mitsubishi-electric-hoszivattyuk/puhz-shw112vaa-ehsc-vm6ec-zubadan-hoszivattyu-szett,

szerintem ennél kevesebbért kapsz Panasonicot.

Előzmény: robika1 (9518)
robika1 Creative Commons License 2019.02.17 0 0 9518

Ez nem komplett egység? Azt hittem ebben benne van a kültériben a beltéri ,kompaktabb?!

Előzmény: kokler? (9517)
kokler? Creative Commons License 2019.02.16 0 0 9517

Szia z a csak kültéri egység, a beltéri "zacskós" ott kell összeleózni Nálad a falon. Miért nm inkább komplett gépet veszel?

Előzmény: robika1 (9516)
robika1 Creative Commons License 2019.02.16 0 0 9516

Sziasztok!
Klimás fűtésről ,hőszivattyús radiátoros rendszerre váltanék.  Tavaly még vegyessel fűtöttünk.Van egy automata szenes kazánom aminek az előremenő hőmérséklete a külső hőmérséklet alapján változik. 0C kinti hőmérsékletnél 40C-os előremenő hőmérsékletű vizzel  fűtjük a radiátorokat. A Mitsubishi Zubadan hőszivattyúhoz ajánlják a hőcserélős megoldást vagy a puffertartályosat.  A puffertartályt  kivitelezők ajánlották 200-500 litereset,enélkül nem ajánlják a beszerelést.Melyik lenne a jobb megoldás? Valakinek van itt tapasztalata evvel kapcsolatban?
https://www.ecodanshop.hu/mitsubishi-electric-hoszivattyuk/puhz-shw112vaa-naked-zubadan-hoszivattyu-szett

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!