Gyárilag ilyen kialakítás, on/off gép. Van benne egy rozsdamentes tartály, abban van egy lemezes hőcserélő. Furcsa megoldás (mert csőkígyósat szoktak az ilyenekbe tenni), de jópofa.
3 fázisú, és (murphy) pont az a fázis ment el amin a vezérlés van, azaz nem működött a vészkeringető üzemmód sem...
Annyira nem aggódtam mert mint írtam a felépítéséből adódóan nehezen fagy el, csak azon gondolkodtam el hogy mennyire lehetnek életképesek a szünetmentes megoldások ilyen esetre.
Bár ritka a hosszú áramszünet, azért csak-csak előfordulnkak, és mikor máskor ha nem nagy hidegben...
Az enyémben van egy 40literes belső puffer, abban van a hőcserélő. Így relatív sok víztömegnek kell lehűlnie mielőtt megfagy. A legtöbb gépben azonban egy egyszerű lemezes hőcserélő van, az könnyebben elfagy. Szerencsére nagy hideg sem volt.
Majd ma megnézem a loggert hány fokról indult a víz amikor visszajött az áram.
Szokott téma lenni itt az áramszünet és a monoblokk hőszivattyú esete, csak mint érdekesség írom le mi történt a hétvégén.
Nálam még víz van benne, de tervezem majd fagyállózni ha véglegesedik minden a fűtésrendszerben.
Nem is szokott hosszú áramszünet lenni errefelé, azonban most a kövektező történt:
Szél volt (villám, egyebek nem, csak erős szél) és péntek este 8-tól szombat délután 1 óráig hiányzott egy fázis az egész környéken, azaz 17 órán keresztül! Közben -7 fok volt este.
Ekkora intervallumot nem valószínű hogy bármilyen szünetmentes megoldást átvészelt volna, és lehetett volna hidegebb is. Szóval van létjogosultsága a fagyállónak vagy a leeresztő szerelvénynek azt hiszem...
Értem! Akkor hasonló cipőben járunk mert mi is nyeles telket vettünk amin most kezdünk építkezni! Szerintem egyébként nem az az 50-60m gázos KPE cső a költség hanem a tervezés + a kémény+ a készülék.
Nálunk is hőszivattyú lesz de mennyezet hűtéssel és padlófűtéssel.
Egyébként már kész van a ház? Csak azért kérdem mert a 180 nm2-re nekem soknak tűnik a 12kW-os hőigény. Nem lehet valahogy növelni a szigetelésen? Szerintem jó szigeteléssel valahol 7-8kW körül kellene lennie egy ekkora ház maximális hőigényének -15C-ban!
A kérdés jogos. És a válasz meg is található benne. Nincs a telken. Pontosabban van, de csak a legelején. És egy nagyon hosszú nyélről kellene a magunk költségén kiépíteni a gázvezetéket, meg mindezt lepapírozni. És ahogy hallottam, nem annyira megy ez egyszerűen. Egyszóval nincs gáz, és nem is akarunk. Hűtésben pedig azért gondolkozom. De fan coil-ban. (Mert sajnos a plafonhűtéscsöveket nem tekertük le.)
Ha jól értem zónaszelepes lesz a padlófútésed, már ha az lesz, mert az nem derül ki, sok minden attól függ milyenek a höleadók. A Panasonicnak van 12kW T-CAP-je is. A14 kW Daikin teljesítménye durván esik 0 fok alatt , az biztos nem optimális megoldás. Kérj árat attól aki a kollégáét csinálta, hátha jó lesz a második rendszer is:)
Lehet parttalan vitát indítok, de több hónapja olvasom a fórumot, és nem tudok egy megoldást találni, amiben hihetnék.
Új építésű házunkba keresek hőszivattyú megoldást padlófűtésre+HMV előállításra. Nagyon nem passzív, de azért jó szigeteléssel készül. Bruttó 198m2, de tetőtérbeépítéses. Szóval nettó 180m2-t fűteni/temperálni(35m2 garázs) fogok vele. +HMV! 9 Termosztát lesz elhelyezve a házban, a jobb szabályozhatóság reményében. A max. hőigény a gépész tervező számításai alapján ~12kW. Ez alapján ő a 14kW-os Daikin Althermát ajánlotta nekünk ki.
Egészen konkrétan ezt a típust: ERLQ014CW1 + EHVX16S26CB9W
Panasonictól ezt kaptam: Aquarea T-CAP WH-UX16HE8/WH-SXC16H9E8
Mitsubishi Zubadan-ra is ígértek típust és árat, ezt a mai napig még nem kaptam meg. (4. hete várom, de semmi) (Már csak ezért is félek a Mitsubishit választani. Ha szervízelni kell, is ennyire gyors lesz a reagálás?)
De a gépész tervezőnk a NIBE márkát is ajánlotta még, de ennek még ennyire részletesen utána sem jártam, a három előzővel is bajban vagyok.
Szóval itt vagyok én, fél-laikusként, mindent, és mindennek az ellenkezőjét is megtaláltam már a neten. És fogalmam sincs melyiket válasszam. A T-CAP nekem kiajánlott 16kw-osát meg kifejezetten sokallom is.
Nagybátyámnál Mitsubishi van, de 9kW-os, kollegáméknál T-CAP, de szintén 9kW. Mind a ketten nagyon elégedettek, bár még csak 4,illetve 2 év tapasztalattal.
Én csak egy jó, megbízható rendszert akarok, ami fűt, és melegvizet állít elő amikor kell. Ennyi.
Igen , vannak extrém esetek , az biztos . Én csak azért ajánlottam a parapetest , mert említette a topiktárs , hogy a fütésre használt klímák jobban teljesítenek padlóközelben .
Újabban semmit sem számít. Van ismerősöm Bp12, 6 lakásos 2-3 éve épített ház, homlokzaton 12 cm grafitos. Egyik szomszédja lakatlan, másikból a teleket inkább dél-ázsiai szigeteken töltik, persze kikapcsolt fűtéssel és résszellőzőre vagy redőny mögött bukóra hagyott ablakokkal. Szerinted a szomszédoktól elválasztó szigeteletlen fal miatt a rendesen ráhagyással méretezett padlófűtés elég kifűtenie a lakását vagy rá kell segítenie a klímával + elektromos radiátorokkal? A penészesedés még egy extra ajándék a kedves szomszédoktól, de így ők biztosan nem penészesek...
Amennyiben ennyire alacsony a hőigényed, akkor ne becsülgess. Töltsd le inkább egy régebbi PHPP demo excelt és vidd be az adataidat.
Szellőzési veszteséggel, illetve vonalmenti hőhidakkal biztosan számoltál? Írd már le pár sorban a házad méreteit és hőtechnikai paramétereit (falak, alapozás, nyílászárók, födém/tető).
Szerintem japán közepes klíma + kiegészítő elektromos fűtés lehet a jó megoldás. Nincs olyan oldalfali/parapetes klíma még 2 millióért sem, ami az általad elvárt -20 fokban maximális teljesítményen csendes lenne, bárki bármit mond. Ha van lehetőséged (hely+pénz), akkor egyetlen jobb légcsatornás klímában is elgondolkodnék (azt is kiegészíteném elektromos pótfűtéssel). Így nem lenne ventillátorzaj a szobákban.
Érdemes szerintem -7 -8 fok körüli bivalens pontra méretezni a klímás fűtést, ennél hidegebb időben pedig elektromosan egyre jobban rásegíteni. Ennél hidegebb kb. 150 óra lehet egy évben. Ez még nappali áramról is csak 10-20%-al magasabb éves fűtésszámlát jelenthet a tisztán klímásnál, miközben komfortban (csend, légmozgás) rengeteget számít.
Azért én lehet kiszámoltatnám egy hozzáértővel, hogy nem általad becsülve mennyi is az a hőveszteség. Vagy inkább a -15 fokos külső hőmérséklethez tartozó hőigényt.
Ez egy passzívház vagy nagyon kis alapterületű jól szigetelt ház?
Ja, vagy padló alá "fűtőfilm" kizárólag a járós részekre, mert ha mindenhová teszel akkor durván túlfűt és ne fogod élvezni a finom 28-30fokos padlót, mert folyton 24-en kell járatnod.
Mivel hűtést nememlítesz erre a legoptimálisabb 2-3-4db 5-10ezer Ft-os bármilyen hősugárzó ami megtetszik a nejednek. Lehet 60ezres csicsalap is a falra, mind ugyanazt a 100%-ot tudja.
Ha hűteni is akarsz akkor okosan elhelyezve egy 2,5-es klíma és kiegészítve a fent említett bármivel.
Sziasztok! Klimás fűtésről ,hőszivattyús radiátoros rendszerre váltanék. Tavaly még vegyessel fűtöttünk.Van egy automata szenes kazánom aminek az előremenő hőmérséklete a külső hőmérséklet alapján változik. 0C kinti hőmérsékletnél 40C-os előremenő hőmérsékletű vizzel fűtjük a radiátorokat. A Mitsubishi Zubadan hőszivattyúhoz ajánlják a hőcserélős megoldást vagy a puffertartályosat. A puffertartályt kivitelezők ajánlották 200-500 litereset,enélkül nem ajánlják a beszerelést.Melyik lenne a jobb megoldás? Valakinek van itt tapasztalata evvel kapcsolatban? https://www.ecodanshop.hu/mitsubishi-electric-hoszivattyuk/puhz-shw112vaa-naked-zubadan-hoszivattyu-szett