Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Olyan siló, amire gondolsz, az meglehetősen drága huncutság. Annyira drága, hogy a volt nagy testvér is csak igen szűken engedhette meg magának. Nem is telepített ilyent a határain kívülre, oda is csak elég keveset. Van egy képekkel teli weboldal, valami englishrussia vagy mi a fene a neve. Na ott találsz képeket elhagyott silókról.
Egyébként meg igaza van az előttem hozzászólónak, Magyarországon siló csak a TSZ udvarban van.
Volt Tüzér olvtársat idézve : "Magyarországon siló csak a Tsz-ben van" Soha nem voltak Mo.-n olyan silók, amire gondolsz. Legközelebb Ukrajnában van ICBM siló. Nyírtelek-rakéta kapcsolat van, de ma is aktív, működő, ne feszegesd.
100 ÉVES A MAGYAR MOTOROSREPÜLÉS
2010. szeptember 5.(vasárnap)
Az Albatrosz Repülő Egyesület 2010 szeptember 5.-én a újra Börgöndön várja, a számos újdonságot bemutató Repülőnapra a székesfehérvári és környékbeli érdeklődőket.
Kapunyitás 9:00Felnőttjegy 2000-Ft.Gyerekjegy (6-18) 1000-Ft.Tombolajegy 500-Ft.A tombolajegyekkel sétarepülések nyerhetők, amelyek bevételét az árvíz károsultak javára fordítjuk.
A rendezvényen részt vesznek a Magyar Hadsereg alakulatai, lesz statikus kiállítás, repülő szimulátor, amit mindenki kipróbálhat. A levegőben láthatunk Európa bajnok műrepülőt és a sportrepülés egyéb képviselőit, láthatunk ejtőernyős és harci bemutatókat, színpadi műsorokat. Az Albatrosz Repülő Egyesület minden szakosztálya kiállítja az általa használt repülőket, sporteszközöket.
ALBATROSZ REPÜLŐNAP PROGRAMJA
Egész nap sétarepülés! (helikopteres sétarepülés esetén üdülési csekket elfogadunk)
Statikus kiállítások
Légvédelmi üteg tábor (hagyományőrzők)
A második világháború amerikai katonáinak jármű és tábor kiállítása
Toborzó sátor
Ejtőernyős, siklóernyő, sárkányrepülő, vitorlázó repülők kiállítása
Vitorlázó repülőgép szimulátor
A Varsói Szerződés Hadserege (hagyományőrzők)
MH. 93. Petőfi Sándor vegyvédelmi Zászlóalj technikai eszközei.
A második világháború magyar légvédelemi egységégének az eszközei
Veterán autók és motorok
Vidámpark gyerekeknek
Repülő Múzeum
Modellező kiállítás
Lövegtorony
Makett kiállítás
Katasztrófavédelmi kiállítás
Tűzoltók kiállítása
http://www.albatroszre.hu/
Mindenesetre egy hiba van benn: A tornyok nem voltak forgathatóak,
A cikk végleges szerkesztését természetesen az újságíró készítette,és magam sem értem,hogy ezt miért így írta...Amikor ez a rész került szóba,elmondtam,hogy a gyűrűs kialakítás azért volt a torony tetején,hogy a kétszintes platót,amelyen az antennák voltak,tetszés szerinti irányba rá lehessen emelni.Miután ez megtörtént,az egész szerkezetet hegesztéssel rögzítették.Tehát tényleg fixen álltak.Ha ezek után még szükség volt némi korrekcióra az irányszög és a magasság miatt,azt már magukon az antennákon végezték,hiszen bizonyos fokú állításra azokon is volt lehetőség. Szerintem az újságíró csak egyszerűen félreértette a dolgot,és azért írta le úgy - valóban helytelenül
Útálom ezeket a hirdetéseket,mindenre ráírják hogy M-zárolt,pedig ez és társai aktív szolgálati idővel rendelkeztek valamelyik RT-századnál,csak egy helyben álltak hónapokig és nyomták a szolgálatot .
Ez a volt egerági RT század műszerkertje! Volt szerencsém eltölteni jó pár szolgálatot! Az egyik képen jó látszik a kicsit messzebb fekvő századépület. Megváltozott, mit mondjak... :(
Melyik tárolókra gondolsz? ÉNY-on a 36-os ép. , ÉK-en az 5-ös ép. és a két "sáncos" jöhetne szóba...
(ha már szóba került a felűlről álcázás: a terület NY-i, ÉNY-i részén lévő épületeket nem álcázták felülről. Legalábbis erre utaló nyomokat nem találtam/ találtunk.)
"pici amplitront" Most, hogy elolvastam a hozzászólásodat, megint olvasgatok erről és hasonló alkatrészekről. Félelmetes, hogy miket ki nem találtak/találnak kutatók. :)
"Császáron tavaly mi is mértünk a Granitokban" Ott elvileg nem voltak nukleáris töltetek. Máshol is mértetek? A gránitoktól ÉNY-ra és ÉK-re lévő (régebben felülről is álcázott) tárolók érdekesek, de elvileg ezekben sem lehet semmi extra.
Nem sokat kellett volna ott dolgozni, hiszen a hajdani körletek tökéletesen megfeleltek volna tanteremnek a manapság szokásos hatalmas osztálylétszámokhoz. Tanműhelyeknek be lehetett volna rendezni a hajdani gépjármű telephelyet és elhelyezési épületet (ott eleve voltak különböző műhelyek). Komplett konyha és étkezde volt az objektumban, komplett sportkomplexum, már ami az efféle "objektumokban" szokásos. Legfeljebb az akadálypályát kellett volna átalakítani, mert például az alakulótér külnféle iskolai rendezvényekre alkalmas lett volna, legfeljebb nem vernek vigyázzmenetet. Sokat mondok, ha az iskolára fordított összeg 5 százalékából ki lehetett volna alakítani abból az objektumból egy minden igényt kielégítő oktatási intézményt. Esetleg a lőszerraktárt nem használták volna.
Abból a néhány milliárdból azonban nagy valószínűséggel néhány millió... de nem is folytatom. A laktanya átalakításával meg DOLGOZNI kellett volna egy kicsit.
Nemrég volt a múzeumban egy vendégem Németországból A faszi tősgyökeres "vellanymérnök" volt, akit a teremtő ráadásul a régi dolgok iránti érdeklődéssel áldott/vert meg. A felesége volt, aki beszélt magyarul, és bár a faszival semmiféle közös nyelvet nem beszéltünk, nagyszerűen megértettük egymást. Érdekes volt látni, ahogy a mérnök szeme felcsillan, amikor amint a szakmája korai korszakának rekvizitumait látja, és mindent megtapogathat, komoly alkatrészeket kiszedek és megmutatok neki (majd kiesett a gatyájából, amikor adtam neki ajándékba egy pici amplitront). Közben beszélgettem, akivel tudtam, történetesen a feleséggel. Na ő mondta, hogy Németországban sem fenékig tejfel ezeknek a múzeumoknak a helyzete, amit nem valami fantáziadús üzletember kezel, az ugyanúgy pusztul, mint nálunk. Ezt azután mesélte el, miután panaszkodtam a fenntartási költségek teljes hiányára.
Ém is mesélek egy objektumról. Mikor kiürítette a hadsereg, akkor megkapta az önkormányzat, de semmit nem kezdett vele, bár éppen akkor építettek egy új szakképző iskolát a (akkor még) faluban. Az objektum romlott, de a felhasználásra nem volt ötlet, csak a lakópark dolog, ami meg ugyebár faluhelyen marhaság. Az önkormányzet már régen szerette volna lebontani, de államkincstár bácsi nem hagyta.
Egyszer csak arra lettünk figyelmesek, hogy az objektumban nagy a nyüzsgés, különféle gépek jelentek meg és különféle gödrök támadtak hirtelen. Az objektumban minden olyan el kezdett eltűnni, ami akármilyen fémből volt. A föld alatti üzemanyag tartályok. A föld alatti kábelek, víz és egyéb vezetékek. Az épületeknek a fémből lévő ajtókeretei. A drótkerítés ugyan még nem (bár az is átlátszó fém) de ami késik, nem múlik. A hajdani vaskapu is eltűnt, amit mostanság néhány teherautóra való föld helyettesít. Persze hamarosan elkezdett terjedni, hogy erre a tevékenységre az illetékes "fémgyűjtő szakembernek" a "kitermelési" engedélyt VALAKI az önkormányzattól mintegy 600 000 Forintért adta el amit az illetékes természetesen el is végzett. Mi az eredmény? az objektum természetesen mostanra életveszélyes állapotba került, amit hamarosan követ a természetesen jogszerű bontás, és egyesek eredeti elképzelése szerinti hasznosítás.
Jó sokat nézegettem a folyamatot felülről, és mindahányszor az jutott eszembe, hogy amikor az iskolát építette az önkormányzat, néhány milliárd Forintja megmaradt volna, ha az iskolának egyébként alkalmas objektumot alkalmas módon hasznosította volna.