Keresés

Részletes keresés

,m,1710 Creative Commons License 2019.07.20 0 0 353283

Ez "történelem" a ötvenesévek autokulturájábol akkor ugy látták a totálisautot

ma meg csodálkoznak, hogy ugy volt, DE megbámulják a érdeklödök

kb igy.

Előzmény: FRANKYE (353282)
FRANKYE Creative Commons License 2019.07.20 0 0 353282

Ezen mit kell nézni? Csak a félkegyelműek csodálkoznak rá erre a képre. 

Előzmény: ,m,1710 (353269)
,m,1710 Creative Commons License 2019.07.20 0 0 353281

huha a forum saját bolygo megmentöje?

 

amugy ez (képen) akori népauto normálissan fogyasztott csak most tünik soknak

Előzmény: zöldkomcsi: (353274)
józsi24 Creative Commons License 2019.07.20 0 0 353280

hujeseget beszelsz...

 

a vevok tobbsege olcso, kisfogyasztasu, olcson szervizelheto kocsit keres...

 

errol te magad is meggyozodhetszt, ha felallsz a komputer mellol es kimesz az utcara...

Előzmény: padisah (353271)
,m,1710 Creative Commons License 2019.07.20 0 0 353279

Ha a német egésznap autot vezet vagyis "utazik" akkor mikor goldozik?

 

ha anyira odavan a klimaér akor néha áljonmeg és töltse fel a akuját egy supercharge kocerájnál és hajton továb mig este lesz

 

és ha csak "bevásásárol vele a aszony" mind a régi Hollywood filmekbe akor minek aku. hehe

Előzmény: mica-r (353277)
orgonatündér Creative Commons License 2019.07.19 0 0 353278

Pedig benzinből ez is 4 és 5 között fogyasztott százon.

 

Gallont. :)

Előzmény: ,m,1710 (353272)
mica-r Creative Commons License 2019.07.19 0 0 353277

Nem tudod elképzelni, hogy németországi használatra nem felel meg (utazásra) a Tesla? 

Előzmény: ,m,1710 (353275)
mica-r Creative Commons License 2019.07.19 0 0 353276

Akkor nem volt olyan mértékű a közlekedés, mint manapság. Nem igazán mérhető össze mai szinttel, hiába volt 100x annyi az emissziója.

Előzmény: ,m,1710 (353272)
,m,1710 Creative Commons License 2019.07.19 0 0 353275

eben igazad van

van "klimamegmentö" aki bazi suv járgéyal közlekeik Nemis egy

 

egy német klimaminiszternek adtak egy Tesla S ami elment 5ookm,

de neki ez nemfelelt meg, mert idöbe került tölteni (Ö egésznap autoba ült?)a klimamester átált egy csilivili bmw suvra.

Előzmény: padisah (353271)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.07.19 0 0 353274

Majd akkor is mond, hogy butaság, ha majd megcsíp egy szúnyog megrokkantál tőle.

Előzmény: ,m,1710 (353272)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.07.19 0 0 353273

De valaki meg is jegyezte, hogy ugyan ez megy a lakásoknál is, egyre nagyobbak, bár energia takarékosabbak, de egyre kevesebben is laknak benne.

Az meg a zöldkomcsi iróniája, hogy míg warburg és 500 as trabant meg egy skoda és volt nagypolszki is az utcában, neki 1200 es zsiga 12 liter fogyasztással, addig mindenki gázzal fűtött, mióta ilyen merci meg olyan turbós opell meg amolyan suzuki stb... azóta meg mind fával, és másik utcában valaki fene tudja mivel mert csúnyán füstöl és kaparja a torkát az embernek. Reméljük elektromos autók már nem lesznek mert akkor bele se merjünk gondolni mi jön majd ki a kéményeken. )-:

Előzmény: padisah (353271)
,m,1710 Creative Commons License 2019.07.19 0 0 353272

amikor az auto auto volt, a benzin meg ingyen volt

nem totojkáztak klima meg egyéb üvegház butaságokkal

betankolt 25 galont  felébredt a v8 betette a "D" és finoman begördült

padisah Creative Commons License 2019.07.19 0 0 353271

a méretnövekedés alapvető oka a fegyverkezési verseny az utakon, ami teljesen szembemegy az energiafogyasztás és a vele járó kibocsájtás mérséklésének az ésszerű igényével

 

ebből tényleg az a 'rendszer' születik, hogy az aki lemond a dömperről mert környezettudatos, vagy spórolna etc az lesz a vesztese a versenynek, aki vagy kiszorul az utakról, vagy végül az álláspontja feladására kényszerül és ő is átveszi ezt a pazarló/kártékony viselkedési mintát, vagy konkrétan balesetet is szenved amit súlyosbít a másik szereplő tömege

 

szóval ebben a folyamat a lényeg, ami nem most kezdődött, a méretnövekedés a 80-as évek óta tart, amikor olcsóbb az olaj nekilódul, amikor drága lesz, akkor kicsit hátrál, de az eredő változás a növekedés

 

azon is elgondolkodtam mi lesz ezekkel az X6, X5 gépekkel 10 évesen, 15 évesen

az eredeti vevő vesz újabbat, kitolja a másodpiacra ahol kispénzűek vannak

 

mit kezd egy kispénzű (pl kelet európai) a gazdagok által levetett sokat fogyasztó, túlméretezett, és drágán karbantartható autóval, ami alapvetően nem ad pluszt az életéhez?

 

a fekete merci meg a bmw legalább a maffiózó kinézethez kellett, lehet hogy majd ez fogja a suvokat is eladni

meg le fog értékelődni, ami megnöveli az értékvesztést az első tulaj számára

padisah Creative Commons License 2019.07.19 0 1 353270

volt egy rövid projektem mesterséges intelligenciával (sajnos csak ennyi)

ebből kb azt a következtetést szűrtem le, hogy az ai általában sokkal rosszabbul teljesít mint az emberi intelligencia - ezt nyilván befolyásolja a delegált hardware kapacitás és a tanításra felhasználható adattömeg mérete

 

viszont sokkal olcsóbb

ez egy gép ami 7/24 tud dolgozni pihenés, megszakítás nélkül

 

ez az önvezetés megint az a logikátlan stratégia mint az EV esetében, hogy az akku egy dolgot nem tud, nagy hatótávot - és mindenki pont ezt erőlteti

az önvezetésnél meg azt erőltetik hogy legyen egy emberi szintű vagy azt közelítő önvezető képesség ami ai-val nem annyira hatékony, ezt a fajta precizitást csak az adatgyűjtés túlméretezésével lehet elérni, és igazából mindig lesz olyan esemény ami a tanító adatbázisban nincs benne, és ezért a gép nem fogja tudni mit reagáljon rá

 

ennél logikusabb lenne egyelőre beérni egy olyan vezetéstámogató rendszerrel, ami a könnyű és unalmas vezetési feladatokat veszi csak át, mint amilyen egy néptelen főúton való vezetés, és aztán az ebben a funkcióban gyűjtött adatokból már lehet előrelépni

Előzmény: orgonatündér (353266)
,m,1710 Creative Commons License 2019.07.19 0 0 353269

Előzmény: bz248 (353259)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.07.19 0 0 353268

ja...igen.... a zöldkomcsi pár éve karos flexel le akart vágni darabot 100mm körüli 2-3mm falú csőből, ami csak úgy a kezébe akadt. és? sikerült éppen de az új korong rongyokba hullott széjjel a végére. )-:

Előzmény: advocatusdiaboli (353257)
padisah Creative Commons License 2019.07.19 0 0 353267

ja, biztos te se azért estél kapásból nekem, mert rontom a suv marketing hatásfokát neeeeem? :)

tessék inkább azon dolgozni hogy lehet kisautókat olcsón, nagy tömegben gyártani

 

jusson új autó ide a végekre is

Előzmény: Taurus Obscurus (353229)
orgonatündér Creative Commons License 2019.07.19 0 0 353266

Olcsóbb lenne fizetni nekik a tömegközlekedést meg a taxit, mint önvezetés miatt átalakítani az infrastruktúrát (be-telemetriázni az utakat)

 

De hát tudjuk!

Az önvezetés azt a "nagy problémát" oldja meg, hogy úgymond hiány van személygépkocsi-sofőrökből.

(Mert ha például részegen haza akarsz menni vagy unod az autópálya vezetést Hamburg-Szeged távon, akkor teúristenmitcsináljál!)

És különben is, a kamionok...

 

De hát tudjuk, ráérünk, idő és erőforrás van a párhuzamos fejlesztésekre.

Előzmény: padisah (353263)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.07.19 0 0 353265

De nem autóra, hanem melóhelyre, bevásárló helyre esetleg járműre is.

Előzmény: padisah (353263)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.07.19 -1 0 353264

Ki mondta, hogy vadászrepülő nem lehet elektromos? (-:

padisah Creative Commons License 2019.07.19 0 0 353263

hát kb ez az a kör akinek tényleg szüksége van az önvezetésre

Előzmény: manta-z (353244)
_Berci Creative Commons License 2019.07.19 -9 0 353262

Igy alakult a különbözö forrasok LCOE-je az idö foggvebyeben.

 

Erdekes, hogy pl. az offshore szel mennyire "alakul" ...

 

https://energypost.eu/cheaper-than-coal-irenas-comprehensive-report-on-cost-declines-all-renewables-categories/

 

advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.07.19 -1 0 353261

És akkor tegyük még azt is hozzá az első videóhoz, hogy az 59-es Bel-Air a jócskán (kb: másfél mázsával) nehezebb autó, a 2009-es Malibunál meg ma már kisebb-könnyebb autók is jobb törésbiztonságúak...

Előzmény: bz248 (353259)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.07.19 -1 1 353260

Nyilván vannak ilyen szituk is, de ugyanakkor a hipermodern könnyűfém-kompozit konstrukcióknak vannak olyan, gazdaságosan nem javítható sérülései, amelyek egy hagyományos kasztni esetében csak olcsó rutinmunkát jelentenek... Még jómagam is láttam pár elgondolkodtató esetet, például simán csak padkának hajtott, szinte új A8-ast, ahol minimálisan, de torzult az első térszerkezet, és a kocsit le kellett írni technikai totálkárosként, mert a gyár véleménye szerint nem lehet vele mit kezdeni (ránézésre egy tök hibátlan autó volt, és ment is, nem is volt kezelhetetlen, még veszélyesnek sem tűnt a tulaj szerint, csak picit elhúzott, jobban ette a gumikat, stb..) - míg egy hagyományos "vas" kocsin húzópadon simán helyre tették volna.

Előzmény: bz248 (353258)
bz248 Creative Commons License 2019.07.19 0 2 353259
Előzmény: bz248 (353258)
bz248 Creative Commons License 2019.07.19 0 0 353258

Amitol ezek javithatatlanok lesznek ott a regi bilivasbol preselt verziokbol semmise maradna.

Előzmény: Pomber Béla (353254)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.07.19 -1 3 353257

Persze, én is erről beszéltem - bár azért tegyük hozzá, hogy a kép szerintem ennél árnyaltabb. A legótvarabb lágyacél meg a legkiválóbb, edzett-ötvözött nagyszilárdságú acél, nota bene ragasztott kompozit térszerkezet között azért elfér még pár fokozat... Vannak a legvacakabb lágyacélnál nem sokkal drágább, de azért jóval szilárdabb szerkezeti anyagok is (ma is ezeket használják elterjedtebben, hiszen nagy szilárdságú acélok azért messze nem minden kocsiban vannak). 

És legalább ilyen lényeges, hogy a 3D CAD tervezés és a nagy szériás anyagmegmunkálási lehetőségek óriási fejlődése kapcsán még a régi anyagokból építkezve is képesek vagyunk ugyanolyan tömegű és minőségű anyagból akár 3-4-szer (!!!) szilárdabb térbeli szerkezetet létrehozni, sorozatgyártásban UGYANANNYI KÖLTSÉGGEL.

 

Valójában a nagy szilárdságú/kompozit/könnyűfém anyagok hajszolását inkább az emissziós normák kényszerítik ki (amelyek a fogyasztás mérséklésével érhetők el a legkönnyebben), és persze azért van példa szép számmal arra, amikor különleges anyagokat nagy tömegben nem tartalmazó, nem is elszállt árú, és nem is ólom-nehéz hétköznapi modellek is kiváló törésteszteket tudnak produkálni, ahogy arra is, hogy tapasztalatlanabb autógyártók által készített, nem kicsi, nem könnyű autók meg rosszat.

Előzmény: bz248 (353253)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.07.19 0 0 353256

Igen, ez a helyes látásmód.:-)

Előzmény: manta-z (353255)
manta-z Creative Commons License 2019.07.19 0 1 353255

De legalább lesz esélyed másikat venni :)

Előzmény: Pomber Béla (353254)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.07.19 0 0 353254

Cserébe nagy vonalakban szerkezetileg javíthatatlanok lesznek egy komolyabb karambol után.

Előzmény: bz248 (353253)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!