Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2015.11.19 0 1 45560

Különböző rendszám fanok mentsék el (nyomtassák ki) ezt a listát.

 

http://www.volanegyesules.hu/sites/default/files/ajanlat-csatolmanyok/mvk_autobusz_ertekesites_.pdf

 

Évek múlva nem kell azon vitatkozniuk,

 - melyik buszt mikor vonták ki a forgalomból?

 - melyiknek mi volt az utolsó rendszáma ?

 - milyen motorral, váltóval volt szerelve ?

 - stb.

Svatopluk Creative Commons License 2015.11.18 -1 1 45559

"inkább az új termék ismeretlenségéből fakadó itthon is ismert, ezek az újak szarok, bezzeg régen típusú problémáknak tűnnek"

 

Azért azt szögezzük le, hogy ez a "probléma" itthon is csak legfeljebb a műkedvelő sulineteseknél van jelen, ne nézzük már ostoba dilettánsnak, főleg ne látatlanban, egy nyugati közlekedési cég vezetését.

Értelemszerűen nem szaroznák és nem is árulnák, ha pénzt tudnának vele keresni és nem a telepen állna a nyűgjeivel.

Ennek tükrében mindenesetre egyáltalán nem biztos, hogy nagy baj, hogy a BKV-hoz az olcsóbb és korszerűbb Karsanok jöttek ezek helyett. De mivel úgyis gyűjtik a romokat, nagy összegben fogadnék, hogy ez a kocsi pár hónapon belül Budapesten lesz. :)

Előzmény: ujfigura (45553)
EKM-765 Creative Commons License 2015.11.18 0 0 45558

Ilyen volt emeletesen. Új korában utaztam rajta, de az emeletre nem lehetett felmenni.

Előzmény: Snake-Mojzi (45557)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2015.11.18 0 0 45557

STAR 200L alapokra épült '88-ban két ilyen kocsi a Béke téren. Eredetileg emeletesek voltak. A BX 65-91 a TEFU használt, FY 46-24 kocsijára épült, a BY 61-21-hez egy új járművet használtak fel. Azt sajnos nem tudom, hogy ez az első vagy a második kocsi-e. A másik - azt hiszem piros - kocsi állítólag a '90-es évek elején Olaszországba került.

Előzmény: torqmatic (45550)
kristoof Creative Commons License 2015.11.18 0 0 45556

A kardánnal úgy tudom az a baj, hogy túl nagy szögben áll. Ezért a bekötéseknél túl hamar kikopnak a csapágyak.

Előzmény: ujfigura (45553)
Zahnrad Creative Commons License 2015.11.18 0 0 45555

Az itthoniak váztörést szenvedtek, tudtommal mindkettő. Hogy a váz melyik részén, azt nem tudom, de az egyedis előzmények után talán annyira nem is meglepő. Az Euro IV-es E94-es is össze-vissza törött, no nem azért mert bármi is nekiment volna.

Előzmény: torqmatic (45551)
torqmatic Creative Commons License 2015.11.18 0 0 45554

Hát nem tudom, ez a cég azért nem egy csóró volán, és nem is egy bkv, ahogy láttam gyakorlatilag csak újszerű buszai vannak, ráadásul ezek se tegnap érkeztek oda, az elmúlt pár évben azért már volt alkalmuk kiismerni őket.

Nem számítottam dicshimnuszra, de ez a vélemény azért engem is meglepett, és gondolom ha svájci óraként működne, akkor azért nem így fogalmazott volna. 

Előzmény: ujfigura (45553)
ujfigura Creative Commons License 2015.11.18 0 1 45553

Nos, ez nagyon érdekes! Kár, hogy nem kaptál bővebb infot. Ezek nekem inkább az új termék ismeretlenségéből fakadó itthon is ismert, ezek az újak szarok, bezzeg régen típusú problémáknak tűnnek. A kardán mondjuk érdekes probléma, kicsit szaglászhatnál még a témában, kivi vagyok:)

Előzmény: torqmatic (45551)
AegonT Creative Commons License 2015.11.18 0 0 45552

A Volánbusz Szabolcs utcai és Béke téri műhelyében készült  - kettő darab - 
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/11933451_537020123120643_7471940884088211074_n.jpg?oh=6ff8a120fd93e43383e5022072e6008c&oe=56E71BF8
ez a másik. 

88-89-ben.

Előzmény: torqmatic (45547)
torqmatic Creative Commons License 2015.11.18 0 3 45551

No, megint Svédországba szólított a kötelesség, úgyhogy elhatároztam, hogy felkeresem végre az S91-eseket, elvégre - sajnos - nem sűrűn lát az ember magyar buszt külföldön. Cipót a cipőboltból, svéd buszos infót a svenskbusshistoria.se-ről; még a múlt héten írtam nekik, hogy legyen elég időm rákészülni az útra. Felesleges volt sietni, a késő este elküldött levelemre 1-2 órán belül már válaszolt is az admin, kiderült, hogy az 5-ből az egyik elvileg pont azon a környéken dolgozik (Kinna), ahol én leszek.

 

Nem hittem volna, hogy ekkora mázlim lesz, gyakorlatilag ahogy lefordultam az országútról, már meg is pillantottam egy csomó bilikék buszt, aztán ahogy közelebb értem a telephely sarkában feltűnt az S91 is.

Lőttem 1-2 képet kívülről, de gondoltam ha már itt vagyok, akkor csak bekéreckedek, egyúttal rákérdezek, hogy mik a tapasztalatok a járgánnyal.

 

A telephely kerítése tárva-nyitva, nem hogy egy akadékoskodó portás nem volt sehol, de gyakorlatilag sehol nem volt senki. Először az épületeknél próbálkoztam az utcafronton, de itt gyakorlatilag csak egy "művészbejáró" volt, mázlim volt, hogy valaki egyáltalán meglátta, hogy be akarok jutni, és kijött. Azt tanácsolta, hogy sétáljak be, aztán ott majd segít valaki. Igazából le se szartak, kedvemre garázdálkodhattam volna, de elment egy fél óra, mire sikerült eljutnom valami főnökhöz, akivel kb az alábbi beszélgetés zajlott le:

 

- Adj' Isten, lőhetnék egy képet az egyik buszukról?
- Persze, melyikról?
- Az S91-es midiről.
- Áh, a Molitus! :D

 

A szmájli nem véletlen, nem csak ő nevetett fel, hanem az irodában ülő másik két ember is. Folytatta:

 

- Nem akarom megvenni?
- Kösz nem, csak egy fényképet szeretnék.
- Pedig nagyon olcsón hozzájutnék - viccelődött tovább.
- Ennyire szar? - kérdeztem.
- Rengeteg problémája van.

 

Megkérdezte, hogy belülről is kell-e kép (nem kellett) így azt mondta, hogy menjek ki, aztán fényképezzem le nyugodtan.

 

Miután végeztem, azért visszamentem, hogy egyrészt megköszönjem a lehetőséget, másrészt rákérdezzek a busz problémáira, de annyit mondott, hogy szinte minden baja van, mechanikus és elektromos is, talán kardánt (?) eddig kétszer kellett cserélni benne. Búcsúzóul mosolyogva ismét megkérdezte, hogy biztosan nem akarom-e megvenni :P

 

Nos, ezek után Lacuséknak lehet, hogy nem a 405-ösök felújításával kellene foglalkozni, mert úgy tűnik, hogy hamarosan lesz alig használt magyar midi is jó áron... Ja, Norvágiából is kopnak is az E91-esek rendesen, mert elérték azt a kort, amikor az új tendereken már nem lehet indulni velük.

 

torqmatic Creative Commons License 2015.11.18 0 0 45550

Ő lenne az. Pontos típus, előélet, évjárat, ilyesmi engem is érdekelne. 

Előzmény: trizs77 (45549)
trizs77 Creative Commons License 2015.11.18 0 0 45549

Kösz.

 

Már látom...................................:-((

Előzmény: torqmatic (45547)
trizs77 Creative Commons License 2015.11.18 0 0 45548

Milyen autóbusz ?

 

Típus ?

Évjárat ?

 

 

Előzmény: torqmatic (45547)
torqmatic Creative Commons License 2015.11.18 0 0 45547

Hétvégén a Hortobágyon fotóztam a JZY-850 rendszámú kamu nosztalgiabuszt (nekem új volt, hogy itt van), aztán ahogy rákerestem, elvileg 3 évvel ezelőtt sikerült a nemzeti parknak beszerezni potom 5 és fél millió forintért. Nem sok az egy kicsit? Még csak azt sem lehet ráfogni, hogy replika, mert ha jól sejtem, akkor egy teljesen egyedi, retró hatású tákolmányról van szó.

 

http://www.parlament.hu/irom39/08040/08040-0001.pdf

 

Volt egyébként erről a buszról egy bővebb leírás valahol, archív képekkel, de nem találom. Valaki esetleg nem tudja, hogy ez hol van, elérhető-e még?

 

 

Dante001 Creative Commons License 2015.11.17 0 0 45546

Van, csak dízelben nincs. A 9 literes az gázos.

Előzmény: MCA-001 (45538)
trizs77 Creative Commons License 2015.11.17 0 0 45545

Hol ?

Kivel?

gyártanál V187-t ?

 

----------------------

 

Van pár hurrá optimista, aki álmodik havi sok darabról, de a valóság az, hogy a havi 2-4 db is már igen jó teljesítmény lenne.

 

Persze mondjuk az is 24-48 db egy évben és a kb. 20-40 db új csuklós elég lenne :

 - Salgótarján...........vagy

 - Eger.....................vagy

 - Nyíregyháza...........vagy

 - Békéscsaba...........vagy

 - Szolnok.................vagy

 - ...........................vagy

 .........................

 

csuklósainak lecserélésére.

 

--------------------

 

De !

 

Úgy gondolom a hazai buszgyártás gyártandó db számait illetően (kivéve Credo) nincs olyan üzemünk ma idehaza, mely :

 - folyamatosan,

 - számottevő darabszámban,

 - jó minőségben,

 - vállalható áron

lenne képes korszerű csuklós buszt gyártani.

 

A Credonak meg van hozzá a gyártási bázisa, de nincs hozzá jó csuklósa amit gyárthatna.

 

 

Előzmény: Törölt nick (45544)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.17 0 0 45544

a sok külföldi buszvásárlás után lesz-e piaca az új euro6-os modulo v127 és v187 -nek vajon a vidéki városokba?

vagy elég nekik, ha csak a bkv-nak gyártanak ebből a típusből?

MCA-001 Creative Commons License 2015.11.17 0 0 45543

És van felépítmény nélküli kép is, alig pár hetes:)))

http://www.autopro.hu/fotocentrum/Hirek-galeriaja/1/Automotive-Hungary-2015-1-nap/520/

A háttérben S91:)

Előzmény: kristoof (45541)
MCA-001 Creative Commons License 2015.11.17 0 0 45542

De a típus is:)

 

különben nem hiszem, hogy sok embert zavar a dolog:(((

Előzmény: kristoof (45541)
kristoof Creative Commons License 2015.11.17 0 0 45541

Húúúú, akkor bocs. Az MTI X-4000-est írt! Igaza van az egyik kommentelőnek: A franc se tudja követni ezeket, hiszen minden legyártott kocsi teljesen más! :-(

Előzmény: MCA-001 (45540)
MCA-001 Creative Commons License 2015.11.17 0 0 45540

A Békéscsabára került X 4000-es rendszáma MWZ-267.

http://csabaimerleg.hu/index.php?page=kepgaleria&tar_id=23550

 

A képen látható LPZ-963 a korábbi, nem "RÁBA" alvázas változat lehet. Mert van olyan is:)

pl. ilyen az LJZ-367 is.

http://bmheros.katasztrofavedelem.hu/index2.php?pageid=keptar&galeria_g_id=3&strat=0&galeria_id=13

Előzmény: kristoof (45539)
kristoof Creative Commons License 2015.11.17 0 0 45539

Csak az a gond, hogy a két átadott kocsi közül az egyik egy X-1500-as, a másik pedig egy X-4000-as. :-)

Előzmény: MCA-001 (45536)
MCA-001 Creative Commons License 2015.11.17 0 0 45538

Korábban azt írták, hogy nincs nekik csuklósba való E6-os motor:)

Előzmény: Cpt.Dave (45537)
Cpt.Dave Creative Commons License 2015.11.17 0 0 45537

Aztán hogy jött ez a DAF motor? Elég erős váltás a cummins után. Nekem mondjuk nem tetszett eddig sem. Baromi hangos egy motor.

Előzmény: kristoof (45531)
MCA-001 Creative Commons License 2015.11.17 0 0 45536

Ennyire szelektív a memóriád?

Ezt a témát nyáron már kibeszéltük:)

A képen szereplő MZZ-219, AQUADUX-X 1500-as típus, ennek nem a Rába szereli össze az alvázát, csak az X 4000-t.

 

itt kezdődik: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=135793060&t=9090032

Előzmény: kristoof (45535)
kristoof Creative Commons License 2015.11.17 0 0 45535
kristoof Creative Commons License 2015.11.17 0 1 45534

Sok-sok munkaerőt keres a MABI! Több mint háromszázan leszek jövő év első felére! Elég durva! ;-)

nemeza Creative Commons License 2015.11.17 0 0 45533

"Ez a busz az EAG előrelátó tervezését bizonyítja.

Az E91 majdnem húsz éves konstrukció, mégis van lehetőség a kor igényeihez szabni."

Kis túlzással a 260-ast is lehet a kor igényeihez szabni ennyi erővel.. Vagy a 412-est. Vagy nem.

Előzmény: MCA-001 (45528)
AegonT Creative Commons License 2015.11.16 0 0 45532

Hogy kié a 60-as, és mikor lehet majd simogatni.. :D

Előzmény: kristoof (45530)
kristoof Creative Commons License 2015.11.16 0 0 45531

Itt sok minden keveredik.

 

De igen összedolgoznak, de műanyag buszt még nem csináltak azok az emberek, de E91-est és S91-est igen.

 

Nem tudom milyen hajtás van a hibrid Modulóban, nem is nagyon érdekelnek azok a kocsik. Csak pünkösdi a királyságuk. Viszont, most már belátom, hogy ha nincs az a műanyag szar, akkor most nem lenne nekünk DAF motoros, Ecolife váltós csuklósból 75 darab.

 

Nem értem, hogy keveredett ide a Rampini, hiszen az elektromos. 

 

 

Előzmény: MCA-001 (45528)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!