"inkább az új termék ismeretlenségéből fakadó itthon is ismert, ezek az újak szarok, bezzeg régen típusú problémáknak tűnnek"
Azért azt szögezzük le, hogy ez a "probléma" itthon is csak legfeljebb a műkedvelő sulineteseknél van jelen, ne nézzük már ostoba dilettánsnak, főleg ne látatlanban, egy nyugati közlekedési cég vezetését.
Értelemszerűen nem szaroznák és nem is árulnák, ha pénzt tudnának vele keresni és nem a telepen állna a nyűgjeivel.
Ennek tükrében mindenesetre egyáltalán nem biztos, hogy nagy baj, hogy a BKV-hoz az olcsóbb és korszerűbb Karsanok jöttek ezek helyett. De mivel úgyis gyűjtik a romokat, nagy összegben fogadnék, hogy ez a kocsi pár hónapon belül Budapesten lesz. :)
STAR 200L alapokra épült '88-ban két ilyen kocsi a Béke téren. Eredetileg emeletesek voltak. A BX 65-91 a TEFU használt, FY 46-24 kocsijára épült, a BY 61-21-hez egy új járművet használtak fel. Azt sajnos nem tudom, hogy ez az első vagy a második kocsi-e. A másik - azt hiszem piros - kocsi állítólag a '90-es évek elején Olaszországba került.
Az itthoniak váztörést szenvedtek, tudtommal mindkettő. Hogy a váz melyik részén, azt nem tudom, de az egyedis előzmények után talán annyira nem is meglepő. Az Euro IV-es E94-es is össze-vissza törött, no nem azért mert bármi is nekiment volna.
Hát nem tudom, ez a cég azért nem egy csóró volán, és nem is egy bkv, ahogy láttam gyakorlatilag csak újszerű buszai vannak, ráadásul ezek se tegnap érkeztek oda, az elmúlt pár évben azért már volt alkalmuk kiismerni őket.
Nem számítottam dicshimnuszra, de ez a vélemény azért engem is meglepett, és gondolom ha svájci óraként működne, akkor azért nem így fogalmazott volna.
Nos, ez nagyon érdekes! Kár, hogy nem kaptál bővebb infot. Ezek nekem inkább az új termék ismeretlenségéből fakadó itthon is ismert, ezek az újak szarok, bezzeg régen típusú problémáknak tűnnek. A kardán mondjuk érdekes probléma, kicsit szaglászhatnál még a témában, kivi vagyok:)
No, megint Svédországba szólított a kötelesség, úgyhogy elhatároztam, hogy felkeresem végre az S91-eseket, elvégre - sajnos - nem sűrűn lát az ember magyar buszt külföldön. Cipót a cipőboltból, svéd buszos infót a svenskbusshistoria.se-ről; még a múlt héten írtam nekik, hogy legyen elég időm rákészülni az útra. Felesleges volt sietni, a késő este elküldött levelemre 1-2 órán belül már válaszolt is az admin, kiderült, hogy az 5-ből az egyik elvileg pont azon a környéken dolgozik (Kinna), ahol én leszek.
Nem hittem volna, hogy ekkora mázlim lesz, gyakorlatilag ahogy lefordultam az országútról, már meg is pillantottam egy csomó bilikék buszt, aztán ahogy közelebb értem a telephely sarkában feltűnt az S91 is.
Lőttem 1-2 képet kívülről, de gondoltam ha már itt vagyok, akkor csak bekéreckedek, egyúttal rákérdezek, hogy mik a tapasztalatok a járgánnyal.
A telephely kerítése tárva-nyitva, nem hogy egy akadékoskodó portás nem volt sehol, de gyakorlatilag sehol nem volt senki. Először az épületeknél próbálkoztam az utcafronton, de itt gyakorlatilag csak egy "művészbejáró" volt, mázlim volt, hogy valaki egyáltalán meglátta, hogy be akarok jutni, és kijött. Azt tanácsolta, hogy sétáljak be, aztán ott majd segít valaki. Igazából le se szartak, kedvemre garázdálkodhattam volna, de elment egy fél óra, mire sikerült eljutnom valami főnökhöz, akivel kb az alábbi beszélgetés zajlott le:
- Adj' Isten, lőhetnék egy képet az egyik buszukról? - Persze, melyikról? - Az S91-es midiről. - Áh, a Molitus! :D
A szmájli nem véletlen, nem csak ő nevetett fel, hanem az irodában ülő másik két ember is. Folytatta:
- Nem akarom megvenni? - Kösz nem, csak egy fényképet szeretnék. - Pedig nagyon olcsón hozzájutnék - viccelődött tovább. - Ennyire szar? - kérdeztem. - Rengeteg problémája van.
Megkérdezte, hogy belülről is kell-e kép (nem kellett) így azt mondta, hogy menjek ki, aztán fényképezzem le nyugodtan.
Miután végeztem, azért visszamentem, hogy egyrészt megköszönjem a lehetőséget, másrészt rákérdezzek a busz problémáira, de annyit mondott, hogy szinte minden baja van, mechanikus és elektromos is, talán kardánt (?) eddig kétszer kellett cserélni benne. Búcsúzóul mosolyogva ismét megkérdezte, hogy biztosan nem akarom-e megvenni :P
Nos, ezek után Lacuséknak lehet, hogy nem a 405-ösök felújításával kellene foglalkozni, mert úgy tűnik, hogy hamarosan lesz alig használt magyar midi is jó áron... Ja, Norvágiából is kopnak is az E91-esek rendesen, mert elérték azt a kort, amikor az új tendereken már nem lehet indulni velük.
Hétvégén a Hortobágyon fotóztam a JZY-850 rendszámú kamu nosztalgiabuszt (nekem új volt, hogy itt van), aztán ahogy rákerestem, elvileg 3 évvel ezelőtt sikerült a nemzeti parknak beszerezni potom 5 és fél millió forintért. Nem sok az egy kicsit? Még csak azt sem lehet ráfogni, hogy replika, mert ha jól sejtem, akkor egy teljesen egyedi, retró hatású tákolmányról van szó.
Húúúú, akkor bocs. Az MTI X-4000-est írt! Igaza van az egyik kommentelőnek: A franc se tudja követni ezeket, hiszen minden legyártott kocsi teljesen más! :-(
De igen összedolgoznak, de műanyag buszt még nem csináltak azok az emberek, de E91-est és S91-est igen.
Nem tudom milyen hajtás van a hibrid Modulóban, nem is nagyon érdekelnek azok a kocsik. Csak pünkösdi a királyságuk. Viszont, most már belátom, hogy ha nincs az a műanyag szar, akkor most nem lenne nekünk DAF motoros, Ecolife váltós csuklósból 75 darab.
Nem értem, hogy keveredett ide a Rampini, hiszen az elektromos.