Keresés

Részletes keresés

GPS Creative Commons License 2010.01.18 0 0 16172

Hááát, daliás élmény lehetett, az biztos.

A katamaránnál (főleg nagyobb sebességnél) a "mélyszántás" az garantált "ingyen-vitorlamosással" is jár :-))))

Ez egyébként a legtöbb katamarán gyerekbetegsége is - vagyis hogy amikor ez egyik test orra beletúr a vízbe - akkorát bukik, mint az ólajtó.
A legtőbb bukás ebből van - nem az oldalirányú terhelésből, mint hinnénk.

Részemről szívesen vezetnék egy olyan túrahajót, amelyik folyamatosan tudja a 20 km/h-át. Komolyan.
.
Előzmény: Marci38 (16170)
Marci38 Creative Commons License 2010.01.18 0 0 16171
-Lehet,hogy a csíkokat ragasztani kellet volna egymáshoz is? Mennyi lehet anyagárban? Hab, gyanta ,szövet vagy paplan . (melyiket teszed..?)
Előzmény: Törölt nick (16165)
Marci38 Creative Commons License 2010.01.18 0 0 16170
" ha még hozzáteszed, hogy biza "merülésben mentél ennyivel" - Rosszabb!
Volt rá példa.... mélyszántásban. Igaz itt a sebesség már erőssen csökkent o)
Üdv!
Előzmény: GPS (16168)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.18 0 0 16169
Ez így, még majdnem szétesik. Kivül-belül még kap 2-2 réteg laminálást, a fartükörrel együtt  4 merevítőbordát. Akkor lesz kb 150-180 kg. Menetkészen, felszerelve el kell érnem az 550 kg-ot. Most szerintem 40 kg sincs.
Előzmény: Marci38 (16166)
GPS Creative Commons License 2010.01.18 0 0 16168

Na, ha még hozzáteszed, hogy biza "merülésben mentél ennyivel" - akkor én azonnal bekapom az egeremet :-))))

Egyébként - amerre én tanyázok - ott elég ritka a jobbfajta GPS a vitorlázó-sporttársak birtokában. Ezért elég sok a hajós-legenda is - sebesség-ügyben.

"Jobbfajta" alatt azt értem, amelyik tud tized km/h -át is mérni (0,1 km/h-át) - mert annak már lehet hinni a sebességmérésében - alacsonyabb sebességeknél is.

Jaaa...és nem "elemkímélő" üzemmódban használni ám - mert akkor megint csak egy házsszámot kapunk alacsony sebességeknél :-))))
.
Előzmény: Marci38 (16167)
Marci38 Creative Commons License 2010.01.18 0 0 16167
- ...Én már mentem 280 km h val... o) ...Hát az "feeling" ... :o)
Üdv! Marci
Előzmény: GPS (16164)
Marci38 Creative Commons License 2010.01.18 0 0 16166
-Habcsónak..! :o) Nagyon szuper... Mennyi lehet így a súlya,.. hogy érzed,masszív?

Üdv! Marci
Előzmény: Törölt nick (16165)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.18 0 0 16165

Sablonból kiszedve, így már jobban látható a forma. 550 kg-os terhelésnél csak a középső rész merül vizbe, aminek a legszélesebb pontja: 800mm.

 

 

GPS Creative Commons License 2010.01.18 0 0 16164

Én már mentem 18,6 km/h-val a Tavon, egy katamaránnal. Tehát ismerem a "feelinget".

22,5 km/órát meg láttam a partról - amikor a barátaim hajtották ennyivel - és náluk volt a GPS-em. Az egész part ámulva nézte....úgy száguldottak.

Hidd el nekem, hogy 20 km/h az rohadt sok ám vizen.

Kimondani nem annyira sok...nade ennyivel menni, illetve látni, hogy néz ez ki élőben - hát ez egy olyan álom-sebesség (merülésben !) - amit véleményem szerint szinte lehetetlen elérni egy ekkora motorral.

Azt kívánom, hogy en legyen igazam.
.
Előzmény: Törölt nick (16163)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.18 0 0 16163
Az állóvizí 18-20 km a cél. Ez a minimum amit használhatónak tartok egy turahajó esetében. A Duna átlagsebessége 4-6 km/h, a fősodorban. Persze van amikor, és van ahol ez több. Siklásról nem beszélek, az lehetetlen a tervezett súllyal, és motorral. A test se a megszokott. Még csak nem is félsikló. Meg kell tudnom hol vannak a határok. 20 lovat saccolok ehhez a testhez, de arra is kiváncsi vagyok milyen gyakorlati problémát okoz a léghűtés, az egyhenger rázkodása, és mit lehet ez ellen tenni. Rengeteget kell megtudnom a motorokról, a hajtásláncról, a csigákról. Erre meg, jól megfelel ez a 360 EURO-os motor. Teljes hajtáslánccal se kerül többe mint 250 eFt, és minden új, és garanciális.
Előzmény: Beer-ci (16154)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.18 0 0 16162
Ismereteim szerint a Duna sík vidékeken jellemző sebessége 1,1 - 1,2 m/s között alakul.
Előzmény: Beer-ci (16149)
süger Creative Commons License 2010.01.18 0 0 16161
Ami lemaradt.:A Tisza-tavi topiktúra volt. Indulás a Tiszaörvény-i Szabics kikötőből volt,érkezés a körút után ugyanoda vissza.
Előzmény: süger (16160)
süger Creative Commons License 2010.01.18 0 0 16160

Az ősszel,vagy talán a nyár végén a Tisza-tó melletti Sarud,és Poroszló,kikötőiben nemkevés 20-25-30 pacis csónakokat láttam. Sőt a csatornákon menetközben is láttam nagyobb motorral közlekedőket. A melléktavak legtöbbjén meg belsőégésű motorral nem is közlekedhetsz.A bejáratnál tábla is jelzi. Az odatartó pecás a motort kibuktatta,majd evezővel ment tovább.

Előzmény: LUCzI FERencz (16158)
aamen Creative Commons License 2010.01.17 0 0 16159
"a Tisza-tó jó részéről ki van tiltva a 4 kW fölötti motor"

tom, de mostanaban inkabb az elon mozgok...
na mindegy, a motor marad, viszont a csonakon meg gondolkodok...
Előzmény: LUCzI FERencz (16158)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2010.01.17 0 0 16158
Meg a Tisza-tó jó részéről ki van tiltva a 4 kW fölötti motor, és nyáron erre rá is mennek a vízizsaruk.
Előzmény: aamen (16151)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.17 0 0 16157

Beer-ci!!! Küldeni akartam neked PM-et de nem ment! van másik??Hajószállító?

Köszi: Palmon68

Előzmény: Beer-ci (16154)
bemepok Creative Commons License 2010.01.17 0 0 16156
Fene tudja, ha olyan a hajó, hogy az 5-ös csak tolja, de 9-10 lóval már megsiklik, lehet,hogy érdemes. Az én kiscsónakom ilyen, a nyolcas Vetyivel már siklik, a 12-vel meg már repül...)
Persze mérlegeljük az ezzel járó bürokráciát és egyebeket, hogy megéri-é?
Előzmény: Beer-ci (16154)
aamen Creative Commons License 2010.01.17 0 0 16155
koszonom.
Előzmény: Beer-ci (16154)
Beer-ci Creative Commons License 2010.01.17 0 0 16154
ifx: Én is úgy értettem , hogy ahhoz hogy mondjuk a Dunán 20-al tudjon felfelé haladni, ahhoz állóvízen kellene a 30.

aamen: van egy 5-ös Yamahám. Hát ahhoz mérten a 9 lovas crescent alig-alig tudott többet produkálni.
Kicsit gyorsabban felsiklott vele a volt gucsóm, meg egy picit (2-3 km/h) többet ment,
viszont nem éreztem a közel dupla lóerőt.
Tény hogy közel egy tonnás hajót is feltolt a Tiszán, de lassan.

Összegezve:
Akinek van egy jó 5-ös motorja, de nincs jogsija, annak értelmetlen a 9-10 lóerős motorra lecserélni.
ifx414 Creative Commons License 2010.01.17 0 0 16153
Szerintem álló vizen gondolta a 20-at elértni. Nekem nem tűnik lehetetlennek.
Előzmény: Beer-ci (16149)
bemepok Creative Commons License 2010.01.17 0 0 16152
Így van. De az M100 csak 5 lovas.
Ott az M165 is, az 8 paci 4500-nál és 12 Nm 2500-nál. Viszont csak 13 kg az egész motor.
Előzmény: saussente (16147)
aamen Creative Commons License 2010.01.17 0 0 16151
"Van 9 lovas motorm, tudom milyen hajóval mit tud"

mi tud?
gondolkodom a yamaha f6 lecserelesen, de nemtom mennyit hozna a konyhara egy 9.8-as motor, azt tudom hogy vizsgazni kellene...
Előzmény: Beer-ci (16149)
GPS Creative Commons License 2010.01.17 0 0 16150

Még csendes állóvízen is daliás teljesítmény lenne a 20 km/h.
.
Előzmény: Beer-ci (16149)
Beer-ci Creative Commons License 2010.01.17 0 0 16149
""Ha a 10 lovassal eléri a 20 km-es tempót, ""

Zoli!
Ha valaki drukkol neked, az én vagyok. Viszont ez az aránypár szerintem elérhetetlen. Van 9 lovas motorm, tudom milyen hajóval mit tud. Függetlenül
nyomatékgörbégtől, meg testsebeségi számításoktól.
CSak gondoljunk bele mondjuk a Duna sebességére. Ha ezt csak átlagosan 10 km/h-nak veszzük, akkor annak a hajónak azzal a motorral legalább 30-cal kellene úsznia.
De ne legyen igazam.
Előzmény: Törölt nick (16129)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.17 0 0 16148
Köszönöm. Van még mit tanulnom. Ez sokkal hihetőbb. Így ha figyelembe veszem a LE különbséget is, akkor kb "csak" 50%-kal nagyobb a hegyező nyomatéka. Talán az is elég lesz.
Előzmény: saussente (16147)
saussente Creative Commons License 2010.01.17 0 0 16147
Inkább 7 lesz az. 70 cmKg=6,8646 Nm
Előzmény: Törölt nick (16145)
ifx414 Creative Commons License 2010.01.17 0 0 16146

No akkor elsőként fémhajó kérdés. Azért örülök, hogy nem csak hátránya van, mert nekem nagyon tetszenek ezeka  fémszörnyek. Különösen amióta tudom, hogy ha megunom a hajózást, iránytűnek még akkor is használhatom :)

 

Engedély: Egyre kevésbé érdekel, hogy a hivatalok szerint nekem hogy kellene élnem, és hogy (persze kizárólag az én érdekemben) megmondják nekem a tutit. Lesz egy hajólevél, oszt ennyi. Akinek nem tetszik az írjon a címemre :) Persze ettől még lehetne egy ilyen vízparti telek, annak az árát inkább szigetelésre költöm, és akkor nem kell tüzifa raktár :)

Előzmény: Marci38 (16140)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.17 0 0 16145

Lehetséges, hogy a görbén szereplő M100 motornak 0.7 Nm a nyomatéka? Vagy valamit rosszul értelmezek? A ceruzahegyező nyomatéka pedig 19-22.5 Nm-ig mozog 1500-3000 fordulatszám tartományban.  Ez kb 30-szoros eltérés. Itt valami nem passzol, vagy mégis? Igaz kb 2-szeres a teljesítmény különbség is. de akkor is tizenötszörös különbség nyomatékban? Lehet ez? Nem bánnám, csak iszonyú nagy az eltérés. Jól is jönne a 14 colos csigához.

Ennek a motornak a fogyasztása 1500 fordulatnál 230g/LE, 3000 fordulatnál 180g/Le, 3600 fordulatnál 200gr/Le

Előzmény: bemepok (16142)
bemepok Creative Commons License 2010.01.16 0 0 16144
Ja. De ezt a legjobbat nyugodtan idézőjelezhetjük. Duplája egy hasonló dízelnek...
Előzmény: Takyka! (16143)
Takyka! Creative Commons License 2010.01.16 0 0 16143
Meglepődtem, hogy a legjobb fajlagos fogyasztás nyélgázon van.

T.
Előzmény: bemepok (16142)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!