Giga, segíts légy szíves! A Kerekedi-szigeten, ami természetvédelmi terület, végig ilyen ligetes erdők vannak. Milyen fák ezek? Nem nagyon láttam ilyeneket más felé, én valamilyen fűzfélére tippelek, de lehet nagyon mellélőttem, nem értek hozzá...
Hajó trimmje javult, kevésbé bukik orra, valamint oda lett beépítve az orrsugár kormány, így a hátrameneti kormánylapátokat ki lehetett szerelni, ezzel az átalakítással a műveleti manőverképessége javult, vagy legalábbis megmaradt, a hajó toldalék ellenállása viszont lecsökkent, ami menetben gazdaságosabb üzemeltetést, alacsonyabb fogyasztást eredményez. Szerintem nagyjából ennyi.
Igen, én is így tudom. Ehhez csupán annyit, hogy az összeépítés mellett átdolgozták a kipufogó rendszereket is. Az eredetileg magasabb kémények ezután lettek a mostani méretűek és alighanem ezzel a megoldással jött ki aztán a többi új TR toló is a gyárból. Az összeépítés nyomai alig láthatóak. csak akkor venni észre, ha valaki az oldalsó lemezelést figyeli, mert az eltérő a bárkánál és a tolónál. Emellett, ha jól tudom, a toló testét valamivel lerövidítették, hogy a két test egybeépítve ne legyen túlságosan (és feleslegesen ) hosszú.
De ezen kívül mintha említés lenne róla a Csonkaréti: Hadihajók a Dunán c. könyvben is egy kósza félmondat erejéig, hiszen a Duna-ágat a monitorok is használták téli kikötőként és a monitorok odabent biztos nem forgolódtak, tehát fent kellet kimenjenek.
Viszont elbontása is behatárolható, mert az Óbudai Gázgyárnak volt egy kikötő állása, ami nyilván a túl sűrű cölöpözéssel nem túl barátságos viszont alkot.
Hasonlóak, hisz testvérek. A RADOMIR anno HRON néven szelte a Dunát, 2013-ig. Ez az egyetlen TR1000-es amit átépítettek tolóból önjáróvá egy DE bárka felhasználásával. Nem 100%, de azt hiszem KOMÁRNO néven épült, az egybeépítés után keresztelték át.