Abszolút egyetértek a kazánok teljesítményét illetően. Nekem is hasonló problémám van: Kisteljesítményű kondenzációs kazánt keresek. A hőigényem nagyon kevés (<5 kW), a HMV miatt sem kellene több. Extrém alacsony hőmérsékletű padlófűtéssel akarom megoldani a házam fűtését. Ehhez szeretnék egy megfelelő kazánt, amihez inteligens folyamatosan szabályzó termosztát és külső hőmérsékletérzékelő köthető. Tudsz a piacon ilyen jellegű kazánt? Ki gyárt és kitől lehetne beszerezni ilyent?
10? Emlékeim szerint olyan 6-7 küröl van az alap Vaillant termosztát.
Ezek a termosztátok annyival tudnak többet, hogy azt is közlik a "kazánnal", hogy mennyivel van hidegebb vagy melegebb, mint a beállitott. és pl. a kazán nem kezd el parasztmódon 80 fokos előremenővel fűteni 0,2fokos külömbség leküzdésére, mert tudja, hogy mekkora a különbség és nem csak azt, hogy fűtenie kell vagy sem! A hőmérséklet elérése közelében is tudja, hogy hol tart és időben csökkenti az előremenőt, nem csak akkor amikor a radiátortól sok méterre elhelyezett termosztát jelzi, hogy most már elég, de akkorra a radiátornál már kitudja hányfok van.
Gázosok ellen csak egy biztos megoldás van sajnos.
Tehát azt mondod, hogy Vaillant cirkóhoz Vaillant szabályzó (az analóg, kb. 10 ezerért), 3 pontos bekötéssel, és menjen folyamatos szabályozással?
Egyébként én magyaráztam el neki a kondenzációs kazán működési elvét és a kondenzációt mint fizikai jelenséget, nem mintha az előbbiről hallottam volna, mielőtt belevágtam a lakásfelújításba - viszont kettőnk közül ő az, aki ezzel foglalkozik hivatásszerűen...
Hihetetlen egyébként, mit nyomott le nálunk (vízszerelő is), a mosdó alatti kiállást kétszer (!) kellett kibontania és újracsinálnia, ugyanis hiába vittem neki a mosdógyártó tervrajzát, valamilyen rejtélyes természeti erő megakadályozta abban, hogy a vízcsonkokat 21, majd 15 centinél közelebb rakja egymáshoz. Végül a hangerő segített, de még így is 35%-os tűréssel rakta be. :)
Valamiért egyébként az alábbiakat nem lehet kiverni az iparosok fejéből, és ezeket már tucatnyi helyről hallom vissza:
- fa/műanyag ajtófélfához odafugázni a csempét ("úgyse hullik ki")
- kádat ráállítani két ytongra/téglákra/deszkákra, amikor ott a hozzávaló, állítható acélláb ("jó az úgy")
- vécét nem rögzíteni ("könnyebben felszeded, ha baja van")
- vízcsonkokat egymástól 20 centire rakni ("egy egész tánctér van ám a szifontakarókban, eefér az ott")
Most már csak a gáztervezőn (gázszerelő munkatársa) kell keresztülvernem, hogy ne méretezze agyon a konyhai légbeejtő elemet (szerinte a kazánhelyiségekbe ajánlott, szabályozás nélküli EFM 026-os az egyetlen megfelelő darab egy gázfőzőlap és szabadba vezetett elszívó mellé), ha erre van valami ötleted, hogy mit mondjak neki (hívja fel a gázműveket vagy az aerecót, ha nem hiszi?!), megköszönném.
"és itt most elkezdtem nem érteni a dolgot. A folyamatos szabályzás jelenti ugye azt, hogy nem lekapcsol, hanem teljesítményt csökkent. Akkor miért nem ajánlják ezt felültervezett teljesítménynél?"
Azért, mert a mostani messze túlméretezett készülékek nem képesek megfelelő mértékben levenni a teljesitményüket. Bizonyos teljesitmény igény alatt elvesztik szabályozási képességüket és csak buta ki-be kapcsolgatós üzemre képesek.
Egy max. 10kW hőigényü lakásba is beraknak egy 24kW-os készüléket ami a teljesitménye 40%-ig képes levenni a teljesitményét, ami kb. 9,6kW.
A 24kW-os készülék ebben a 0,4kW-os sávban tud csak szabályozni,a gyári 60% helyett! (ezért aztán nagyon sok értelme van kiadni x+100ezret a szabályozásért!)
A túlméretezett készülékek minimuma közel akkora, mint az igény maximuma, igy nem is szabályoznak semmit se, csak ki-be kapcsolgatnak,elvesztik azt az előnyüket amiért többe kerülnek, csak a fűtésiszezon 5%ban van igény a maximális fűtési teljesitményre, a maradék 95%ban lenne értelme a teljesitmény csökkentésének, amit ugye a túlméretezett kazán nem tud megoldani.
Sajnos a szerelők/tervezők képesek a korszerű készüléket is lebutitani a saját szintjükre. :))
A gyártók meg csak ilyen készülékeket hoznak ide, mert mindenki csak ezeket veszi! :))
Igazi fűtés szerelő lehet, aki még 20 éve ezt "tanulta" és fogalma sincs a modulációrol, meg a kondenzációról.
Alacsonyhőmérsékletű rendszerről hallani sem akar, mert akkor fizetnek, ha forró a radiátor, nem akkor, ha kevesebb a gázszámla. :))
Az ilyenek szoktak minimum 35kW-os kazánt ajánlani 100nm-re (mert jobban fizet).
A megrendelő meg csak les ki a fejéből, hogy hiába cseréltette le a "legkorszerűbb" méregdrága Buderus,stb rendszerre a fűtést, aztán még is többet fogyaszt mint a régi rendszere.
Nos.
Ott kezdődik, hogy nagyon nem foglalkoznak a gázfogyasztással (nem ők fizetik) és minél nagyobb teljesitményü egy kazán annál drágábban tudják eladni/beszerelni is.
Mint a processzoroknál a mega/giga hertzek. :))
Vaillantnál annyiból gyári beállitás a kétpontos szabályozás, hogy átvan hidalva (kizárva)!
Gyári beállitással folyamatos tetrmosztát nélküli üzemben megy a kazán, de a Vaillanthoz való analóg termosztátok müködésének is feltétele a 2pontos termosztát bemenet rövidrezárása (kizárása).
Akkor lenne gyári beállitás a kétpontos, ha kivennék a rövidzárat!!!
Pont, hogy csak az van letiltva a 3 üzemmód közül gyárilag. :))
Ennyit a gyári beállitásról.
"nagyobb melegvízmennyiség érdekében"
Ez itt a gond!
Mindenki az átfolyós melegvizhez méretezi a készüléket, de a tárolós rendszerhez is csak minimum 24kW-os készüléket vesznek!
A gyártók meg nem is hoznak be jobb készülékeket, mert itt minden bírka minimum 24-es készüléket vesz, de még jellemzőbb a nagyobb teljesitményű készülék.
Hát végülis ez is szabályzás, ha már egyszer van benne visszacsatolás, bár nagyon bután. Ki nem találod, hány eres vezetéket rakatott (volna) be a villanyszerelőkkel, de ők azért beraktak bónusznak még egyet. :)
Viszont a Vaillantnál ezt olvastam:
A kétpontos szabályozás (gyári beállítás) akkor hasznos, ha a fűtőberendezés teljesítménye lényegesen a számított hőigény felett van (pl. a nagyobb melegvízmennyiség érdekében). A folyamatos szabályozás akkor ajánlott,
ha a fűtőteljesítmény megfelel a számított hőigénynek.
...és itt most elkezdtem nem érteni a dolgot. A folyamatos szabályzás jelenti ugye azt, hogy nem lekapcsol, hanem teljesítményt csökkent. Akkor miért nem ajánlják ezt felültervezett teljesítménynél?
Nem hiszem, hogy a Honeywell külön gyártana a Vaillant készülékekhez is (teljesen más rendszer), de lehet. Vaillant termosztát is kb ennyibe kerül amúgy (az egyszerű). kikapcs-bekapcs termosztátokkal is müxik azé a moduláció, csak nem úgy, mint a gyárival. Sajnos a szerelők képesek a korszerű készüléket is lebutitani a saját szintjükre. :)) Arra figyelj, hogy ehez már 3eres kábel kell!
Jó, hogy írod a termosztátot. Kedvenc gázszerelőm megbeszélés nélkül vett egy egyszerű Honeywell termosztátot (kb. 6000 Ft) a Vaillant kombi cirkónk mellé. Ez vajon tud szabályozni is, vagy csak kikapcs-bekapcs? A gyártó honlapjáról sajnos nem túl sok dolog derül ki. A lakás nem túl nagy, így fontos lenne a modulálás (meg egyébként is az lenne), ha már egyszer a cirkó le tud menni 40%-ra.
"ha méretezési állapotban (nagy hidegben) a radiátor fele meleg, és a többi hideg (szobahőmérsékletű) akkor az a radiátor kétszer nagyobb a kelleténél."
Erről beszélek én is.
Hagyományos ki-be kapcsolgatós rendszerekhez méretezett radiátorok esetén (ez van elterjedve), amikor bekapcsol a kazán
átmelegszik az egész radiátor, majd lakapcsolás után kihül.
Az egész radiátorfelületet kihasználja, de csak részüzemben.
Ha ugyan ennek a radiátor rendszernek állandóan adod a melegvízet (és, hogy ne tudjon túlfűteni termófejet raksz rá), akkor a radiátoroknak csak a felső párcentije (max.10) fog fűteni, (amikor már felmelegedett a szoba és a termófej már csak annyi melegvizet enged a radiátorba, amennyi a hőveszteség a szobában).
600-as radiátorokkal ez 6szoros túlméretezés, állandóüzemü rendszer esetén.
Kipróbáltam 30valahányfokos előremenővel is és akkor már a radiátorok fele is átmelegedett.
Szóval valóban igaz, hogy az alacsonyhőmérsékletü rendszereknek nagyobb fűtőfelület kell, de az viszont nem igaz, hogy a ki-be kapcsolgatós rendszerekhez méretezett raditoroknál is nagyobb kellene.
Alacsony hőmérsékletű rendszereknek (padlófűtés, falfűtés) állandóan illene működnie.
"Hogy a kazán ki és bekapcsol az a szabályzás."
Sajnos ez az elterjedt (rossz) gyakorlat.
A modulációs készülékek már nem így működnek szerencsére.
A VAILLANT pl. már régóta nem is gyárt asszem sima kapcsólgatós termosztátokat, csak szabályzóst.
"Szerintem minden gázfűtés állandó üzemű, amíg fizeted számlát."
LOL!
Nekem meg az amikor a kazán állandóan szolgáltatja a meleget, és nem csak akkor, amikor a termosztátos helység lehült.
Egy régi bérházban kellene cserélni pár méter gázcsövet és néhány tömítést a gázóráknál. Eddig két ajánlatot kaptunk, mindkettő elszállt, több milliós költséggel. Tud vki olcsóbb céget, aki rendelkezik gázműves engedéllyel? Vagy amiatt ennyire drága, mert a cégek kartelleznek, és a gázműves emberek is leveszik a maguk sápját?
Az én értelmezésemben ha méretezési állapotban (nagy hidegben) a radiátor fele meleg, és a többi hideg (szobahőmérsékletű) akkor az a radiátor kétszer nagyobb a kelleténél. Szerintem minden gázfűtés állandó üzemű, amíg fizeted számlát. Hogy a kazán ki és bekapcsol az a szabályzás. Mindig elhelyezel valamit most az elejére és a végére amit szerény képességeimmel nem tudok értelmezni. Mi az a normál méretezés a radiátoroknál? 90/70C? Az utolsó mondat meg teljesen érthetetlen. Számomra.
Én is a normál méretezés mintájára raktam fel a radiátoraimat. Csak nekem mindenhol termófejek vannak és állandóanüzemben (termosztát nélkül) megy a kazán. Így nagy hidegben 60 fokos előremenővel a 600as radiátorok felső 10 centimétere meleg max, soxor annyi se. 30valahány fokos előremenővel kisérletezve néha a radiátorok fele is átmelegedett a nagyhidegekben. Állandó üzemü fűtési rendszereknél (padlófűtés és más alacsonyhőmérsékletü rendszereknél erősen ajánlott!) jóval kisebb fűtőfelület is elég, mint a hagyományos termosztáttal kapcsolgatott rendszereknél alkalmazott méretezés.
Mióta cél az, hogy minél elöbb forrjon a víz a radiátorokban? Szerintem forráspont közeli állapotban gázok válnak ki, amik nem használnak egyik rendszernek sem. Bár a Pi vizet ennyire nem ismerem. Véleményem szerint, ha olyan csodát művelnek veled, hogy 30 fokon forr neked a víz, akkor is csak 30 fokos és nem 100 foknak megfelelő hőt fog leadni a radiátorod! SZVSZ.
Jóval nagyobb/korszerűbb hőátvevő felületük van (nem kondenzációs készüléknél eleve túlfűtik a hőcserélőt, hogy ne keletkezzen lecsapódás), alacsonyabb a kéményen távozó füstgáz hőmérsékletük, a fűtővíz alacsony hőmérsékletre fűtése/tartása jóval kevesebb energiát igényel, stb.
Alacsony hőmérsékletü rendszereknél elkerülhető a gazdaságtalan ki-be kapcsolgatás, és ha alacsony (57) alatti az előremenő, akkor garantált a + kondenzáció is. Az is csak megvezetés, hogy jóval nagyobb felületü hőleadó felület (radiátor/padló) kell az kondenzációs készülékekhez.
Az igaz, hogy jobban lehet számlázni!!!, de egy állandó alacsonyhőmérsékletü rendszernek, (finoman saccolva) 30% felület sem kell egy részüzemü 90/70 °C rendszer hez képest.
Léteznek már kisebb teljesitményü, (meg jobban moduláló) készülékek, csak ide még nem hozzák, mert itt mindenki minimum 24kW-os vagy jellemzően inkább nagyobbat vesz (mert csak azt kapni, azt tervezik neki). Nincs igény rá, mert olcsó a gáz. :))
A kondenzációs készüékeknek jobb/nagyobb a hőátvevő felületük (hőcserélő).
Eleve úgy vannak tervezve, hogy minél kevesebb (semmi) hő távozzon a kéményen keresztül.
Nem túrbós készülékeknél muszály (feleslegesen) hőt kiengedni a kéményen, különben nem lenne huzat ami kiviszi az égésterméket.
Nem kondenzációs túrbósnál is melegíteni kell a kéményt egy kicsit, hogy a kondenzáció ne a készülékben alakuljon ki, és ne marja szét az alkatrészeket.
Alkatrészileg is jelentősebben tartósabbnak kell lenniük, mivel az alkatrészeik a kondenzáció okozta savas lecsapódás ellen is védettek, de a kinai technika csodákra képes sajnos.
Normál fűtési rendszerekben is hatékonyabbak, mint a hagyományos készülékek, és jóval drágábbak is.
Lenne pár eladó Dunaferr radiátorom, mivel méretben nem lettek jók a kondenzációs kazán miatt. Mind vadi uj, bontatlan csomagolásban, tartókkal. DK 600/1600 3db DK 600/1300 2db
Bocs a kicsit egyszerű kérdésekért, de néhány dolog nagyon érdekelne.
1. egy teljesen egyszerű kombi gázkazán (alapmodell, távfelügyelet és újraindítási lehetőség nélkül) kb. mennyi ideig üzemel áramszünet esetén, mennyi idő múlva kapcsol ki?
2. mennyi ideig javasolt (javasolt-e egyáltalán) ilyen, távfelügyelet nélküli készüléket emberi felügyelet nélkül alkalmazni?
3. Ha tudom, hogy kondenzációs problémák vannak, s emiatt biztonsági kiállás léphet fel (túl alacsony hőmérsékleten üzemeltetem a kazánt, túl hideg levegőt szív be), akkor mit tehetek a leállás ellen? Vegyek drágábbat?
A megyei lapunkban volt egy cikk, amelyben leírták, hogy a közismert Bárándy ügyvéd egy egész falut kíván szponzorálni, ahol csak és kizárólag földfűtést, napenergiát stb. kívánnak alkalmazni. Ott volt írva, hogy a fűtési rendszerben pi-vízet fognak alkalmazni.......