Keresés

Részletes keresés

schlumberger Creative Commons License 2011.09.22 0 0 376886

Én, mint nem vasutas kimondhatom? Ez a kormány (is) úgy hülye, ahogy van. Nem ért a vasúthoz, de okoskodik, intézkedik.

 

(a vasúthoz sem)

hmsoft Creative Commons License 2011.09.22 0 0 376885

Egy kis carszkojeszelói: kapós dokumentumok (rzd-partner.ru alapján)

Tegnap Moszkvában, a Moszkvai Vasút utaskiszolgálással foglalkozó igazgatóságának épületében igen rámenős módszerrel végrehajtott bűntény történt. Öt, orvosi műtéteknél használatos maszkot viselő férfi jutott be az épületbe, az egyik földszinti ablak rácsának felfeszítése után. Megverték és összekötözték a biztonsági őrt, összekötöztek egy sofőrt és egy diszpécsert, akiket a helyszínen találtak, majd végigmentek az irodákon. Az egyikből dokumentumokat tároló páncélszekrényt tulajdonítottak el (nem próbálkoztak a felnyitásával, hanem az egészet elvitték). Az ellopott dokumentumokról az igazgatóság még nem nyilatkozott.

hm

CKD Kombinát Creative Commons License 2011.09.22 0 0 376884

Szerintem nem arra kéne tervezni, hogy mi van, ha hiányzik 1-2 kocsi a szerelvényből.

 

Tervezni valóban nem, de attól ez még évek óta általános, napi szinten előforduló jelenség!

A legdurvább az akkor volt mikor 5 kocsis IC-k közlekedtek (ebből 2 ugye az IC), és Ferihegyen már anyázás volt azért hogy legalább az előtérbe fel tudjanak szállni.

 

Ugye Te is látod, hogy ez így nem alternatívája a buszos közlekedésnek?

 

Véleményem szerint, ha Szeged és Kiskunfélegyháza között több utas jelentkezik, akkor Kecskeméttől plusz utasok nélkül is érezhető lehet a zsúfoltság. Ezért célszerű ebben az esetben 1-1 kocsival erősíteni a vonatokat.

És akkor még nem beszéltünk arról ha Kecskeméten is többen szeretnének felszállni.

 

A hibrid IC-k mértékadó utasforgalma szerinte Kecskemét/Nagykőrös és Budapest között jelentkezik, de mivel Kecskeméten nem kapcsolunk hozzá kocsikat, így kénytelenek vagyunk végigvonatozni mindegyikkel Szeged és Budapest között.

Ez az alsó szakaszon (Kiskunfélegyháza - Szeged) a kihasználatlanság érzését keltheti, míg ugyanakkor a fölső részen jól kihasznált a szerelvény.

Előzmény: Törölt nick (376865)
vrobee Creative Commons License 2011.09.22 0 0 376883

Egy szavam nem lenne, ha egy egységes rendszer (megrendelő, tarifa, menetrend) keretében "egymáshoz" racionalizálnák a busz- és vasúthálózatot.

 

Sajnos nehezemre esik abban bízni, hogy ez így történik. Inkább úgy tűnik, megtakarítási lehetőség címén tagolódik, romlik és drágul majd a szolgáltatás...

Előzmény: István Gyuri (376882)
István Gyuri Creative Commons License 2011.09.22 0 0 376882

Fradista Utazó: De az, hogy mellé betilt pár nyereséges buszjáratot, abban az ő számára mi a ráció?

Mindig ez a rinyálás megy a  "nyereséges buszjáratok"-ról...

Ez csak egy nagyon kis elem, amit persze ki lehet nagyítani - de a dolog ennél szerintebb bonyolultabb.

A volánok (a pontosabb számokat majd beírja valaki) 10 fabatka bevételt termelnek 7 fabatka költség árán egy távolsági járaton - remek, van 3 fabatka nyereségük (ennyivel több van áttételesen az "államkasszában").

Mit történik, ha a vasúti fővonalakra "terelik" az utasokat? A vasúti költségek nem változnak, de megjelenik némi pluszbevétel. Hogy mennyi, azon lehet vitatkozni, mert manhattani szerint kényelmetlenebb a vonat, de vegyünk egy nagyon durva, 50%-os lemorzsolódást (szerintem kizárt, hogy ilyen legyen...) és akkor megjelenik 5 fabatka többlet a vasútnál (áttételesen az "államkasszában").

Nos, akkor melyik a gazdaságosabb megoldás az ország (és nem egyes utasok, egyes volán-vállalatok) számára?

 

A napi, átlagköltségektől elrugaszkodva pedig lehet gondolkodni a volánok járműbeszerzésének kérdésében is: ha nem jár majd párhuzamosan busz a fővonali - összemérhetően azonos, de legalábbis tömegközlekedési színvonalát tekintve elviselhető - vonattal, akkor jövőre nem kell buszokat beszerezni a volánoknak, ez - persze az amortizációval lehet könyvelési trükköket végezni - rövid távon megtakarítást jelent az állam részére, mert nem kell erre pénzt adni..

 

A fentiek lényege igazából az, hogy kiemelni, izolálni egy kicsi szegmenst, szerintem hibás gondolkodásmód. Persze lehet vele hergelni a népet, hogy milyen hülyék, amikor a nyereséges járatot megszüntetik... Persze, csak a következményeit is végiggondolva, nem csak volán-szinten, hanem nemzetgazdasági szinten már nem igaz, hogy nyereségesek ezek a buszjáratok léte.

Előzmény: Fradista Utazó (376854)
István Gyuri Creative Commons License 2011.09.22 0 0 376881

Fradista Utazó: De az, hogy mellé betilt pár nyereséges buszjáratot, abban az ő számára mi a ráció?

Mindig ez a rinyálás megy a  "nyereséges buszjáratok"-ról...

Ez csak egy nagyon kis elem, amit persze ki lehet nagyítani - de a dolog ennél szerintebb bonyolultabb.

A volánok (a pontosabb számokat majd beírja valaki) 10 fabatka bevételt termelnek 7 fabatka költség árán egy távolsági járaton - remek, van 3 fabatka nyereségük (ennyivel több van áttételesen az "államkasszában").

Mit történik, ha a vasúti fővonalakra "terelik" az utasokat? A vasúti költségek nem változnak, de megjelenik némi pluszbevétel. Hogy mennyi, azon lehet vitatkozni, mert manhattani szerint kényelmetlenebb a vonat, de vegyünk egy nagyon durva, 50%-os lemorzsolódást (szerintem kizárt, hogy ilyen legyen...) és akkor megjelenik 5 fabatka többlet a vasútnál (áttételesen az "államkasszában").

Nos, akkor melyik a gazdaságosabb megoldás az ország (és nem egyes utasok, egyes volán-vállalatok) számára?

 

A napi, átlagköltségektől elrugaszkodva pedig lehet gondolkodni a volánok járműbeszerzésének kérdésében is: ha nem jár majd párhuzamosan busz a fővonali - összemérhetően azonos, de legalábbis tömegközlekedési színvonalát tekintve elviselhető - vonattal, akkor jövőre nem kell buszokat beszerezni a volánoknak, ez - persze az amortizációval lehet könyvelési trükköket végezni - rövid távon megtakarítást jelent az állam részére, mert nem kell erre pénzt adni..

 

A fentiek lényege igazából az, hogy kiemelni, izolálni egy kicsi szegmenst, szerintem hibás gondolkodásmód. Persze lehet vele hergelni a népet, hogy milyen hülyék, amikor a nyereséges járatot megszüntetik... Persze, csak a következményeit is végiggondolva, nem csak volán-szinten, hanem nemzetgazdasági szinten már nem igaz, hogy nyereségesek ezek a buszjáratok léte.

Előzmény: Fradista Utazó (376854)
DJ. Bakter Creative Commons License 2011.09.22 0 0 376880

Akkor a fenti állításhoz milyen kiegészítéseket tehetnél, hogy igaz legyen?

Ha megnézzük a hétvégi csíkos inga kerítést Szolnokon, akkor sem igaz? (legalább hévégén)

Előzmény: 1047 005-2 (376879)
1047 005-2 Creative Commons License 2011.09.21 0 0 376879

"Ráadásul a szegedi, de úgy általánosságban az országos kocsigazdálkodásban is lehetne bőven tartalékokat találni..."

 

 

Ez így, nem igaz.

Előzmény: Törölt nick (376865)
1047 005-2 Creative Commons License 2011.09.21 0 0 376878

"A szegedi IC-ken is általában az IC-rész (például a Tiszavirágon, amit minden nap használok) alaposan kihasznált"

 

 

Mettől meddig?

 

 

 

"de vannak olyan járatok, amiken a gyorsvonati részben is garantált az álló utas."

 

 

A 6 vagy 10 kocsis szerelvényen?

Előzmény: benbe (376792)
Szabó Napóleon a 212esből Creative Commons License 2011.09.21 0 0 376877
Előzmény: Fradista Utazó (376876)
Fradista Utazó Creative Commons License 2011.09.21 0 0 376876

>Viszont értem miért csinálják

Jó neked.

Előzmény: zsitvica (376875)
zsitvica Creative Commons License 2011.09.21 0 0 376875

Semmit.

 

Én ezt feladatként fogom fel.

Rációt nem keresek benne.

Ez egy parancs amit végre kell majd hajtani ha jóváhagyják.

Mert fontos, hogy még nem hagyta jóvá senki.

 

Szerencse, hogy semmi közöm a végrehajtáshoz.

de.

Nem irigylem azt akit vagy megbíznak a végrehajtásával utasítanak, hogy hatjsa végre.

 

------------------

 

Viszont értem miért csinálják, ha nem is értek egyet vele.

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (376872)
V43 1305 Creative Commons License 2011.09.21 0 0 376874

Ma Szentgotthárdon.:

 

Fradista Utazó Creative Commons License 2011.09.21 0 0 376873

Megtakarítás? Ettől nem csökkenni, hanem nőni fog a Volánok vesztesége.

Előzmény: Törölt nick (376871)
Fradista Utazó Creative Commons License 2011.09.21 0 0 376872

Ebben te, személy szerint, látsz bármi rációt, Akár olyat is, amivel nem értesz egyet, de belátod, hogy bizonyos szemszögből racionális? Mert én az égvilágon semmit.

Előzmény: zsitvica (376870)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.21 0 0 376871

" Egyelőre (mai vízállás szerint) a távolsági buszjáratok nagy részét meg kell szüntetni. Elsősorban azokat melyek párhuzamosak a vasúttal.

Teljesen mindegy, hogy az adott buszvonal kicsit veszteséges, vagy nagyon veszteséges. "

 

Ebből mennyi megtakarítás várható?

 

Szerintem a célnál egy teljes nagyságrenddel kevesebb.

Előzmény: zsitvica (376870)
zsitvica Creative Commons License 2011.09.21 0 0 376870

Hibás megközelítés.

 

Sem a MÁV-Start sem a Volán társaságok, sem a más (maszek) közszolgáltatók NEM kapják meg veszteségtérítésként a veszteségeiket.

 

A kormány NEM fizeti azokat a veszteségeket, amiket Ő okoz.

 

----------------

 

Tehát teljesen mindegy, hogy a Volánok veszteségei hol keletkeznek Csajágaröcsöge és Kiskunborzasztó vagy Veszprém-Budapest között.

 

Az elvonás nem erről szól.

 

El kell vonni.

Ez (ma) parancs = utasítás.

 

(lehet, hogy holnap már nem lesz érvényes ez a ma még érvényben lévő utasítás)

 

Egyelőre (mai vízállás szerint) a távolsági buszjáratok nagy részét meg kell szüntetni. Elsősorban azokat melyek párhuzamosak a vasúttal.

Teljesen mindegy, hogy az adott buszvonal kicsit veszteséges, vagy nagyon veszteséges.

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (376869)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.21 0 0 376869

Volán-topik:

 

" -4,5 Mrd... ennyi veszteség egészen biztosan nem keletkezik a teljes távolsági hálózaton sem. Tehát ha a legradikálisabb megoldással máról holnapra pótlás nélkül ki is húznánk az összes 1-essel kezdődő vonalszámon futó járatot, a teljes veszteség mindössze ennek a töredékével csökkenne.

 

De ilyet nyilván nem lehet csinálni, mert a még oly mumus egri - veszprémi - baranyai vonalakon is csak Gyöngyösig, Fehérvárig és Szekszárdig lehetne kihúzni a jártatokat anélkül, hogy ne szívjon nagyon sok helyközi utas nagyon nagyot, nem szólva a távolsági vonalak nagy többségét kitevő felfűzött járatokról.

 

Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy Balatonfüred-Keszthely, Keszthely-Zalaegerszeg és egy Zalaegerszeg-Lenti buszjárat. A hazatérő dolgozók és diákok mindet szépen megtöltötték. 2 éve gondolt egyet a Zala Volán, és összekapcsolva őket voilá: megszületett a Veszprém-Lenti távolsági járat. Költségnövekedés nulla, a megjelenő néhány távolsági utasnak köszönhetően (bőven elférnek) finanszírozási igény kismértékben csökkent - mégis így lett "népellenség". "

Fradista Utazó Creative Commons License 2011.09.21 0 0 376868

Józsi, a cikk szövege teljesen egyértelmű. Vagy nem olvastad el, vagy nem voltál elég figyelmes.

Mindegy, nem akarlak ezért keresztre feszíteni, előfordulhat mindenkivel, hogy benéz valamit. Csak lécci, ne próbáld további tizenöt hozzászóláson keresztül magyarázni a saját hülyeségedet.

Előzmény: radio100jozsi (376867)
radio100jozsi Creative Commons License 2011.09.21 0 0 376867

Pedig a cím dönti el a tartalmat, és ha valaminek más a címe, és más utána a beltartalma, akkor az helyén van szerinted? Szerintem meg nagyon nem, ez tisztán ferdítés, vagy szándékos figyelem felhívás, olyan olvasók felé is, akiknek utána teljesen lényegtelen a cikk. Sajnos ezt előszeretettel kezdik alkalmazni, és nem csak a médiában, hanem a politikában is. De itt viszont egyértelműen a cikkíró a hibás, mert a NIF nem így adta ki a sajtóközleményt.

Előzmény: benbe (376863)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.21 0 0 376866

Általánosságban sokkal közelebb áll a valósághoz, mint a Te 900 fő/napos utasforgalmad a Lakitelek-Kiskunfélegyháza, vagy Lakitelek-Kunszentmárton szakaszon...

Előzmény: koller andor (376857)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.21 0 0 376865

Szerintem nem arra kéne tervezni, hogy mi van, ha hiányzik 1-2 kocsi a szerelvényből.

Ráadásul a szegedi, de úgy általánosságban az országos kocsigazdálkodásban is lehetne bőven tartalékokat találni...

 

A kapacitás kérdése rádásul igen nehezen értelmezhető úgy, hogy nem mondjuk meg mennyi busz is szűnne meg, illetve azok utazóközönségéből mennyi utazna később vonattal. Ha csak a Szegedről, Kistelekről, Kiskunfélegyházáról Budapestre utazókat nézzük azokat az IC-k simán elbírnák. Meg még a Kecskemétről jövők egy részét is. Kecskemét-Budapest közt meg igen valószínűtlennek látom, hogy a buszjáratok nagy része megszűnjön, így azokra szerintem még nem szükséges kapacitást tervezni. 

Előzmény: CKD Kombinát (376856)
radio100jozsi Creative Commons License 2011.09.21 0 0 376864

De itt lesz zónázó vonat Budapestről Kecskemétre és vissza, pont az általad említett időszakban, így ez a gond megoldva, mennyünk tovább.

Előzmény: CKD Kombinát (376856)
benbe Creative Commons License 2011.09.21 0 0 376863

A Budapest-Veresegyház-Vác vonalon utaznak az utasok, a Rákospalota-Újpest - Veresegyház - Vác vonalon lesz pályafelújítás, és ezen a vonalon Budapest és Vác között csökken 20 perccel a menetidő.

 

Ennek ugyanannyi információ-tartalma van, mintha azt mondanák, hogy Budapest és Veresegyház között 13, Veresegyház és Vác között 7 perccel csökken a menetidő, de mit érdekel ez egy fótit, aki Vácra jár dolgozni?

 

Maradjunk annyiban, hogy sehol nem írt igaztalan dolgot a cikkíró, és aki nem csak a címszavakat olvasta, direkt a hibákat keresve, az pontosan értette, hogy miről van szó.

Előzmény: radio100jozsi (376860)
radio100jozsi Creative Commons License 2011.09.21 0 0 376862

Remélem a 100a-n is így értékelik, és busz nélkül is végre nem a szellős, félig üres monori vonatokat fogják tovább erősíteni, az álló utasokkal közlekedő zónázó helyett. Nem tudom ki követte el az őszi fordát a 100a-ra, de minden nap reggel, és délután utaztatnám a zónázókon, hagy szokja az állást az 5+vezélrős szerelvényeken.

Előzmény: mcg (376831)
radio100jozsi Creative Commons License 2011.09.21 0 0 376861

Hát én akkor sem tudok másként értékelni egy cikket, ahol nem egyértelmű, hogy melyik vasúvonalról van szó. Ez pedig nem szövegértési hiba.

Előzmény: Milkabika (376827)
radio100jozsi Creative Commons License 2011.09.21 0 0 376860

Kissé keverik a szezont a fazonnal a cikkkben, mert hol Bp-Vác, hol Verese felé, hol meg csak Rpú-Veres-Vác van írva a cikkben. Na meg ha a 71-esről van szó, akkor ott kit érdekel pár vasútfanatikuson kívűl, hogy Bp-Vá között akár 20 perccel csökken a menetidő?

 

 

Előzmény: benbe (376826)
zsitvica Creative Commons License 2011.09.21 0 0 376859

Pontos.

Előzmény: zvestobe (376850)
akóR Creative Commons License 2011.09.21 0 0 376858

Nem a 7009, ill. a 7008 - ról volt szó !!

 

Előzmény: koller andor (376857)
koller andor Creative Commons License 2011.09.21 0 0 376857

Ez egyszerűen NEM IGAZ !

Előzmény: Törölt nick (376830)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!