Keresés

Részletes keresés

_nyunyuka Creative Commons License 2011.09.22 0 0 376900

Én se értek hozzá, csak tapsolok, ha valami jó lesz, pl. a kb. egy hónapja bevezetett ütemes menetrendi rendszernek. A fafejű erdészet is elismerte, hogy a dolog "kicsiben" is életképes, sőt...

Előzmény: schlumberger (376896)
Iparvagány Creative Commons License 2011.09.22 0 0 376899

Fotósoknak érdekes fotótéma lehet a V431 217 számú Szili. Felfestve rá a pályaszám így ahogy leírtam.

40 62 001-5 Creative Commons License 2011.09.22 0 0 376898

ha gondolod elküldöm a cikket

Előzmény: István Gyuri (376893)
Iparvagány Creative Commons License 2011.09.22 0 0 376897

A Start honlapját kiadták szerkesztésbe valamelyik fővezér monitorfejű kisfiának? Egyre több a hiba rajta.

Ma pl. megtudhatjuk, hogy Cökkentek a késések a ceglédi vonalon. Valamint megtudhatjuk, hogy egyes vonatok a Keleti helyett a Nyugatiba járnak majd október 20-22. között. A részletekért kattintson a Hirdetményre. Katt. Visszairányít a főoldalra.

schlumberger Creative Commons License 2011.09.22 0 0 376896

Magas: én se nem értek hozzá (utas), se szorgalmas nem vagyok, esetleg hülye :-))))

Előzmény: _nyunyuka (376895)
_nyunyuka Creative Commons License 2011.09.22 0 0 376895

De szép magas labda! :-) *****

 

Én, mint nem vasutas kimondhatom? Ez a kormány (is) úgy hülye, ahogy van. Nem ért a vasúthoz, de okoskodik, intézkedik.

 

Éppúgy, mint a Nagy Közlekedési Szakértő. Nem baj, ha hülye valaki és nem ért hozzá, csak ne legyen szorgalmas.

Előzmény: schlumberger (376886)
schlumberger Creative Commons License 2011.09.22 0 0 376894

,,új vonatszámozási rendszer lép életbe"

 

???

Előzmény: 40 62 001-5 (376891)
István Gyuri Creative Commons License 2011.09.22 0 0 376893

Tudtommal csak a tehervonati részen (kissé hasonló elv alapján, mint ahogyan a körvasúti rendszer változott meg, csak itt két kétjegyű "irányítószámmal" körzet+alkörzetből körzet+alkörzetbe + sorszám). Nekem tetszik az elképzelés, jobban átlátható, mint a (pazarlóan) kiosztott jelenlegi rendszer.

Előzmény: 40 62 001-5 (376891)
Fradista Utazó Creative Commons License 2011.09.22 0 0 376892

Hát, ez azért nem egészen van így.

Valójában keletkező veszteséget részben a Volánok házon belül fogják kezelni (alkatrészhiány, selejtpótlás elmaradása, stb.), részben hitelből fedezni, amit majd az állam egyszer, a Volánok fizetőképességének határán átvállal, sokkal többet költve rá, mintha egyenesen odaadná.

Ezt a sztorit ismerjük jól a MÁV-tól, BKV-tól. Fenntartom a jogot, hogy határozottan ne értsek egyet azokkal, akik szerint ez helyes és előremutató út.

Előzmény: Rangun (376888)
40 62 001-5 Creative Commons License 2011.09.22 0 0 376891

Menetrendváltástól új vonatszámozási rendszer lép életbe a vasúton

Kököjszi-Bobojsza Creative Commons License 2011.09.22 0 0 376890

Majd mennek az emberek autóval, több üzemanyag fogy=növekvő jövedéki adó+áfa bevétel.

 

Előzmény: Fradista Utazó (376887)
Rangun Creative Commons License 2011.09.22 0 0 376889

Az adófizetőknek jó.

Előzmény: manhattani (376847)
Rangun Creative Commons License 2011.09.22 0 0 376888

Mivel csak az állam tesz pénzt a Volánokba, ezért 100%-ban az állam fizeti a veszteségeiket.

Előzmény: Fradista Utazó (376887)
Fradista Utazó Creative Commons License 2011.09.22 0 0 376887

Gyuri, amit itt leírtál, az szép és jó, csak nem igaz.

Akkor volna igaz, ha az állam stabilan 100%-ban finanszírozná a Volánok veszteségeit, ami nem áll fenn. Eddig sem állt fenn, most pedig ugye az készül, hogy csökkentsék a Volánoknak juttatott veszteség-kiegyenlítést, miközben kötelezik őket, hogy növeljék a tényleges veszteségüket.

 

A történet így hangzik helyesen:

A Volánnak van egy távolsági járata, ahol 7 fabatka költségen realizál 10 fabatka bevételt.

Ezen kívül van egy falujáró busza, 9 iskolással és 11 65 éven felüli utassal, aminek a költsége szintén 7 fabatka, de a bevétel csak 2.

Az egészre kap még 2 fabatka állami támogatást.

Így összesen van (7+7=)14 fabatka kiadása, és (10+2+2=)14 fabatka bevétele.

 

A javaslat szerint a távolsági járat megszűnik. A vasút hozzájut 10 fabatka többletbevételhez, mindenki boldog, durran a pezsgő.

A Volánnak marad a falujáró busza, a kiadásai valamelyest csökkennek (amortizáció, stb.), így már kihozza 5 fabatkából a korábbi 7 helyett. A bevétele 2 fabatka, plusz csökkentik az állami támogatást, így az csak 1 fabatka lesz.

Így lesz 5 fabatka kiadás, és (2+1=)3 fabatka bevétel.

 

Ha az állam a távolsági járatok megeszerzett, az elpártoló utasok számától függően 5-10 fabatka pluszbevételből a szükséges 1-et visszaosztaná a Volánnak, és a mai 2 fabatka veszteségtérítést 3-ra emelné, akkor rendben lenne az egész.

Ehelyett a veszteség-kiegyenlítést nem növelik, hanem csökkentik. Ez nettó pénzkivonás a közösségi közlekedésből, a közlekedés színvonalát részben direkt módon (kihasznált járatok megszüntetése), részben indirekt módon (a veszteségbe kényszerített Volánoknál szükségszerű a szolgáltatási színvonal csökkentése) csökkentve.

 

Ne várja el senki, hogy én ennek tapsoljak, és pozitív fejleményként értékeljem.

Előzmény: István Gyuri (376882)
schlumberger Creative Commons License 2011.09.22 0 0 376886

Én, mint nem vasutas kimondhatom? Ez a kormány (is) úgy hülye, ahogy van. Nem ért a vasúthoz, de okoskodik, intézkedik.

 

(a vasúthoz sem)

hmsoft Creative Commons License 2011.09.22 0 0 376885

Egy kis carszkojeszelói: kapós dokumentumok (rzd-partner.ru alapján)

Tegnap Moszkvában, a Moszkvai Vasút utaskiszolgálással foglalkozó igazgatóságának épületében igen rámenős módszerrel végrehajtott bűntény történt. Öt, orvosi műtéteknél használatos maszkot viselő férfi jutott be az épületbe, az egyik földszinti ablak rácsának felfeszítése után. Megverték és összekötözték a biztonsági őrt, összekötöztek egy sofőrt és egy diszpécsert, akiket a helyszínen találtak, majd végigmentek az irodákon. Az egyikből dokumentumokat tároló páncélszekrényt tulajdonítottak el (nem próbálkoztak a felnyitásával, hanem az egészet elvitték). Az ellopott dokumentumokról az igazgatóság még nem nyilatkozott.

hm

CKD Kombinát Creative Commons License 2011.09.22 0 0 376884

Szerintem nem arra kéne tervezni, hogy mi van, ha hiányzik 1-2 kocsi a szerelvényből.

 

Tervezni valóban nem, de attól ez még évek óta általános, napi szinten előforduló jelenség!

A legdurvább az akkor volt mikor 5 kocsis IC-k közlekedtek (ebből 2 ugye az IC), és Ferihegyen már anyázás volt azért hogy legalább az előtérbe fel tudjanak szállni.

 

Ugye Te is látod, hogy ez így nem alternatívája a buszos közlekedésnek?

 

Véleményem szerint, ha Szeged és Kiskunfélegyháza között több utas jelentkezik, akkor Kecskeméttől plusz utasok nélkül is érezhető lehet a zsúfoltság. Ezért célszerű ebben az esetben 1-1 kocsival erősíteni a vonatokat.

És akkor még nem beszéltünk arról ha Kecskeméten is többen szeretnének felszállni.

 

A hibrid IC-k mértékadó utasforgalma szerinte Kecskemét/Nagykőrös és Budapest között jelentkezik, de mivel Kecskeméten nem kapcsolunk hozzá kocsikat, így kénytelenek vagyunk végigvonatozni mindegyikkel Szeged és Budapest között.

Ez az alsó szakaszon (Kiskunfélegyháza - Szeged) a kihasználatlanság érzését keltheti, míg ugyanakkor a fölső részen jól kihasznált a szerelvény.

Előzmény: Törölt nick (376865)
vrobee Creative Commons License 2011.09.22 0 0 376883

Egy szavam nem lenne, ha egy egységes rendszer (megrendelő, tarifa, menetrend) keretében "egymáshoz" racionalizálnák a busz- és vasúthálózatot.

 

Sajnos nehezemre esik abban bízni, hogy ez így történik. Inkább úgy tűnik, megtakarítási lehetőség címén tagolódik, romlik és drágul majd a szolgáltatás...

Előzmény: István Gyuri (376882)
István Gyuri Creative Commons License 2011.09.22 0 0 376882

Fradista Utazó: De az, hogy mellé betilt pár nyereséges buszjáratot, abban az ő számára mi a ráció?

Mindig ez a rinyálás megy a  "nyereséges buszjáratok"-ról...

Ez csak egy nagyon kis elem, amit persze ki lehet nagyítani - de a dolog ennél szerintebb bonyolultabb.

A volánok (a pontosabb számokat majd beírja valaki) 10 fabatka bevételt termelnek 7 fabatka költség árán egy távolsági járaton - remek, van 3 fabatka nyereségük (ennyivel több van áttételesen az "államkasszában").

Mit történik, ha a vasúti fővonalakra "terelik" az utasokat? A vasúti költségek nem változnak, de megjelenik némi pluszbevétel. Hogy mennyi, azon lehet vitatkozni, mert manhattani szerint kényelmetlenebb a vonat, de vegyünk egy nagyon durva, 50%-os lemorzsolódást (szerintem kizárt, hogy ilyen legyen...) és akkor megjelenik 5 fabatka többlet a vasútnál (áttételesen az "államkasszában").

Nos, akkor melyik a gazdaságosabb megoldás az ország (és nem egyes utasok, egyes volán-vállalatok) számára?

 

A napi, átlagköltségektől elrugaszkodva pedig lehet gondolkodni a volánok járműbeszerzésének kérdésében is: ha nem jár majd párhuzamosan busz a fővonali - összemérhetően azonos, de legalábbis tömegközlekedési színvonalát tekintve elviselhető - vonattal, akkor jövőre nem kell buszokat beszerezni a volánoknak, ez - persze az amortizációval lehet könyvelési trükköket végezni - rövid távon megtakarítást jelent az állam részére, mert nem kell erre pénzt adni..

 

A fentiek lényege igazából az, hogy kiemelni, izolálni egy kicsi szegmenst, szerintem hibás gondolkodásmód. Persze lehet vele hergelni a népet, hogy milyen hülyék, amikor a nyereséges járatot megszüntetik... Persze, csak a következményeit is végiggondolva, nem csak volán-szinten, hanem nemzetgazdasági szinten már nem igaz, hogy nyereségesek ezek a buszjáratok léte.

Előzmény: Fradista Utazó (376854)
István Gyuri Creative Commons License 2011.09.22 0 0 376881

Fradista Utazó: De az, hogy mellé betilt pár nyereséges buszjáratot, abban az ő számára mi a ráció?

Mindig ez a rinyálás megy a  "nyereséges buszjáratok"-ról...

Ez csak egy nagyon kis elem, amit persze ki lehet nagyítani - de a dolog ennél szerintebb bonyolultabb.

A volánok (a pontosabb számokat majd beírja valaki) 10 fabatka bevételt termelnek 7 fabatka költség árán egy távolsági járaton - remek, van 3 fabatka nyereségük (ennyivel több van áttételesen az "államkasszában").

Mit történik, ha a vasúti fővonalakra "terelik" az utasokat? A vasúti költségek nem változnak, de megjelenik némi pluszbevétel. Hogy mennyi, azon lehet vitatkozni, mert manhattani szerint kényelmetlenebb a vonat, de vegyünk egy nagyon durva, 50%-os lemorzsolódást (szerintem kizárt, hogy ilyen legyen...) és akkor megjelenik 5 fabatka többlet a vasútnál (áttételesen az "államkasszában").

Nos, akkor melyik a gazdaságosabb megoldás az ország (és nem egyes utasok, egyes volán-vállalatok) számára?

 

A napi, átlagköltségektől elrugaszkodva pedig lehet gondolkodni a volánok járműbeszerzésének kérdésében is: ha nem jár majd párhuzamosan busz a fővonali - összemérhetően azonos, de legalábbis tömegközlekedési színvonalát tekintve elviselhető - vonattal, akkor jövőre nem kell buszokat beszerezni a volánoknak, ez - persze az amortizációval lehet könyvelési trükköket végezni - rövid távon megtakarítást jelent az állam részére, mert nem kell erre pénzt adni..

 

A fentiek lényege igazából az, hogy kiemelni, izolálni egy kicsi szegmenst, szerintem hibás gondolkodásmód. Persze lehet vele hergelni a népet, hogy milyen hülyék, amikor a nyereséges járatot megszüntetik... Persze, csak a következményeit is végiggondolva, nem csak volán-szinten, hanem nemzetgazdasági szinten már nem igaz, hogy nyereségesek ezek a buszjáratok léte.

Előzmény: Fradista Utazó (376854)
DJ. Bakter Creative Commons License 2011.09.22 0 0 376880

Akkor a fenti állításhoz milyen kiegészítéseket tehetnél, hogy igaz legyen?

Ha megnézzük a hétvégi csíkos inga kerítést Szolnokon, akkor sem igaz? (legalább hévégén)

Előzmény: 1047 005-2 (376879)
1047 005-2 Creative Commons License 2011.09.21 0 0 376879

"Ráadásul a szegedi, de úgy általánosságban az országos kocsigazdálkodásban is lehetne bőven tartalékokat találni..."

 

 

Ez így, nem igaz.

Előzmény: Törölt nick (376865)
1047 005-2 Creative Commons License 2011.09.21 0 0 376878

"A szegedi IC-ken is általában az IC-rész (például a Tiszavirágon, amit minden nap használok) alaposan kihasznált"

 

 

Mettől meddig?

 

 

 

"de vannak olyan járatok, amiken a gyorsvonati részben is garantált az álló utas."

 

 

A 6 vagy 10 kocsis szerelvényen?

Előzmény: benbe (376792)
Szabó Napóleon a 212esből Creative Commons License 2011.09.21 0 0 376877
Előzmény: Fradista Utazó (376876)
Fradista Utazó Creative Commons License 2011.09.21 0 0 376876

>Viszont értem miért csinálják

Jó neked.

Előzmény: zsitvica (376875)
zsitvica Creative Commons License 2011.09.21 0 0 376875

Semmit.

 

Én ezt feladatként fogom fel.

Rációt nem keresek benne.

Ez egy parancs amit végre kell majd hajtani ha jóváhagyják.

Mert fontos, hogy még nem hagyta jóvá senki.

 

Szerencse, hogy semmi közöm a végrehajtáshoz.

de.

Nem irigylem azt akit vagy megbíznak a végrehajtásával utasítanak, hogy hatjsa végre.

 

------------------

 

Viszont értem miért csinálják, ha nem is értek egyet vele.

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (376872)
V43 1305 Creative Commons License 2011.09.21 0 0 376874

Ma Szentgotthárdon.:

 

Fradista Utazó Creative Commons License 2011.09.21 0 0 376873

Megtakarítás? Ettől nem csökkenni, hanem nőni fog a Volánok vesztesége.

Előzmény: Törölt nick (376871)
Fradista Utazó Creative Commons License 2011.09.21 0 0 376872

Ebben te, személy szerint, látsz bármi rációt, Akár olyat is, amivel nem értesz egyet, de belátod, hogy bizonyos szemszögből racionális? Mert én az égvilágon semmit.

Előzmény: zsitvica (376870)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.21 0 0 376871

" Egyelőre (mai vízállás szerint) a távolsági buszjáratok nagy részét meg kell szüntetni. Elsősorban azokat melyek párhuzamosak a vasúttal.

Teljesen mindegy, hogy az adott buszvonal kicsit veszteséges, vagy nagyon veszteséges. "

 

Ebből mennyi megtakarítás várható?

 

Szerintem a célnál egy teljes nagyságrenddel kevesebb.

Előzmény: zsitvica (376870)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!